Biļešu atcelšanas laiks no aviokompānijas puses?

9 atbildes [Pēdējā ziņa]
ekze
Nav tiešsaistē
Kopš: 17/12/2013
Ziņas: 371
Manīts: pirms 7 st
Kur: RIX

Centos pameklēt forumā, bet tā īsti neuzgāju tēmu kurā būtu šis apspriests. 

Cik ilgi jūs gaidītu līdz sāktu plānot ceļojumu, ja biļetes pirktas par kļūdas cenu ( šajā gadījumā uz Havaju salām no Parīzes), šobrīd biļetes joprojām rādas, vienk negribas sākt kaut ko rezervēt un tad aplauzties, jo AA pēkšņi attopas ka esmu tomēr iesprucis par viņiem neizdevīgu cenu. 

Tā kā lidojums ir februārī, tad pagaidām ir doma pagaidīt līdz oktobrim. Un kā vai ir iespēja kaut kā nodrošināties pret situāciju ka AA atceļ biļetes teiksim decembrī?

2024: FRA, VIE, ZRH, SIN, HKT, PEN, LGK, TIA AGP

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 7 st

Parasti, ja neatceļ tuvāko 2- 3 nedēļu laikā, tad arī neatcels. Šoreiz turklāt kļūdu piefiksēja ātri un biļetes, ticamāk, nepaspēja sapirkt "tonnām".  Lidojuma laiku izmaiņu gadījumā vēlākā nākotnē gan var necerēt uz īpašu aviokompānijas pretīmnākšanu. Vismaz tā bija ar BA cenu kļūdu uz Jaunzēlandi. Tiklīdz lūdzi iekabināt laika ziņā mazāku "spraugu" starp lidojumiem pēc tam, kad pamainījās saraksts, atbilde bija: "Ja jaunie laiki neapmierina, neko citu diemžēl nevaram piedāvāt, izņemot 100% - īgu naudas atmaksu un pilnībā atcelt visu rezervāciju".

Rihards_007
Lietotāja Rihards_007 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2010
Ziņas: 4537
Manīts: pirms 21 st

5. pants
Atcelšana
1. Ja atceļ lidojumu, attiecīgajiem pasažieriem:
a) apkalpojošais gaisa pārvadātājs piedāvā atbalstu saskaņā ar
8. pantu un
b) apkalpojošais gaisa pārvadātājs piedāvā atbalstu saskaņā ar
9. panta 1. punkta a) apakšpunktu un 2. punktu, kā arī
maršruta maiņas gadījumā, ja plānojamais jaunā reisa izlidošanas
laiks ir vismaz dienu pēc atceltā reisa izlidošanas
laika, atbalstu, kas paredzēts 9. panta 1. punkta b) un
c) apakšpunktā, un
c) ir tiesības saskaņā ar 7. pantu no apkalpojošā gaisa
pārvadātāja saņemt kompensāciju, ja vien:
i) pasažieri nav informēti par atcelšanu vismaz divas
nedēļas pirms paredzētā izlidošanas laika vai
ii) pasažieri nav informēti par atcelšanu laika posmā no
divām nedēļām līdz septiņām dienām pirms paredzētā
izlidošanas laika un viņiem nav piedāvāta maršruta
maiņa, sakarā ar kuru viņi var izlidot ne vairāk kā
divas stundas pirms paredzētā izlidošanas laika un sasniegt
savu galamērķi mazāk nekā četras stundas pēc
iepriekš paredzētā ielidošanas laika, vai arī
iii) pasažieri nav informēti par atcelšanu mazāk nekā septiņas
dienas pirms paredzētā izlidošanas laika un
viņiem nav piedāvāta maršruta maiņa, sakarā ar kuru
viņi var izlidot ne vairāk kā vienu stundu pirms
iepriekš paredzētā izlidošanas laika un sasniegt savu
galamērķi mazāk nekā divas stundas pēc paredzētā ielidošanas
laika.
2. Informējot pasažierus par lidojuma atcelšanu, sniedz
paskaidrojumu par iespējamo alternatīvo transportu.
3. Apkalpojošajam gaisa pārvadātājam nav jāmaksā kompensācija
saskaņā ar 7. pantu, ja tas var pierādīt, ka lidojuma
atcelšanu ir izraisījuši ārkārtēji apstākļi, no kuriem nevarētu
izvairīties pat tad, ja tiktu veikti visi iespējamie pasākumi.
4. Pierādīšanas pienākums attiecībā uz to, vai un kad
pasažieris ir informēts par lidojuma atcelšanu, ir apkalpojošajam
gaisa pārvadātājam.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Rihard, regulā runa par reisa atcelšanu. Ekze runā par biļetes atcelšanu, jeb vispārīgāk runājot par aviosabiedrības vēlmi lauzt noslēgto līgumu.

Rihards_007
Lietotāja Rihards_007 attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2010
Ziņas: 4537
Manīts: pirms 21 st

Vainīgs!

Ja atcels, tad diez vai kaut ko varēs panākt. Pēdējā laikā ir bijuši vairāki gadījumi, ka atceļ jau izsniegtu e-ticket, bet tas ir bijis tuvāko 24h laikā. Es, personīgi, kaut ko tālāk pirktu, ja būtu paņēmis Swed apdrošināšanu ar transporta ķibeles segumu, tad vismaz kaut kāda drošības sajūta ka papildus piepirktās viesnīcas un reisi varētu tikt atmaksāti.

Juris
Nav tiešsaistē
Kopš: 29/10/2008
Ziņas: 20447
Manīts: pirms 10 ned
Kur: RIX

Bet Swedbank aprošināšana šādu risku manuprāt nesedz.

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 15314
Manīts: pirms 5 st
Kur:

Manuprāt, šāds risks būtu jāsedz pašai aviokompānijai (precedenti, šķiet, ir bijuši), it īpaši jau, ja noslēgtais līgums tiek lauzts vairākus mēnešus vēlāk.

ekze
Nav tiešsaistē
Kopš: 17/12/2013
Ziņas: 371
Manīts: pirms 7 st
Kur: RIX

Nu tur jau tā lieta, protams varu teorētiski skatīties kaut kādas atceļamas viesnīcas, bet nu tas parasti paceļ jau tā augsto Hawaii cenu Smile) Bet nu redzēs pagaidīšu lidz oktobra sākumam un tad sākšu domāt. 

 

 

2024: FRA, VIE, ZRH, SIN, HKT, PEN, LGK, TIA AGP

orsons21
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/01/2009
Ziņas: 15314
Manīts: pirms 5 st
Kur:

Ņemt neatceļamu viesnīcu daudzus mēnešus tālam ceļojumam tik un tā nav īsti prātīgi, jo bieži gadās, ka kāda no iesaistītajām aviokompānijām veic izmaiņas, un maršruts vairs nav izlidojams konkrētajā dienā. Tādā gadījumā standarta variantā pārceļ +/- 1 dienu, reizēm arī vairāk pēc vienošanās, bet tik un tā tas nozīmē neatceļamās viesnīcas modifikāciju. Labi vēl, ja var piepirkt dienu klāt, bet, ja ceļojuma ilgums nemainās, tad otrā galā tas nozīmē dienas pārmaksu. Retos gadījumos gan var sarunāt, ka viesnīca pārbīda neatceļamo rezervāciju bez soda sankcijām, bet paļauties uz to nevajadzētu.

Viestursp1
Nav tiešsaistē
Kopš: 25/02/2013
Ziņas: 8825
Manīts: pirms 7 st

Man arī liekas, ka nav prātīgi (vismaz pirmajām pāris naktīm) ņemt Havaju salās neatceļamas viesnīcas. Saraksts arī bez visas e-biļetes atcelšanas var pamainīties un līdz ar to var notikt neglābjamas izmaiņas ielidošanas laikos. Havaju salas tomēr nav tuvējā Eiropa, kur ielidošanu gandrīz vienmēr var nodrošināt gandrīz tai pašā laikā.