Vai tā var būt, ka savienotajos lidojumos bagāža ir jāņem ārā uz savu atbildību? Puika pamanijās norezervēt biļetes (trip.com) ar Air Baltic no Katānijas caur Romu ar samērā īsu starplaiku Romā - 1h 30m. Katānijas Romas lidojumu izpilda ITA Airways. Biļetē uzrādās, ka "Baggage not checked through". Ja tā var būt, tad ko viņam darīt, ja tas starplaiks būs par īsu, lai izietu ārā un izņemtu bagāžu? Riskēt un braukt līdz galam, cerot, ka bagāžu pēc tam atsūtīs? Vai tomēr, ja grib kādreiz vēl ieraudzīt bagāžu, jāpaliek Romā.
Ja uzreiz redzams, ka bagāža jāņem laukā, tad, visticamāk, lidojums nav savienotais. Tagad diezgan daudzi starpnieki iemanās paši savienot nesavienotus lidojumus.
Vai ir viena e-biļete un viens bookingcode? Ja viens, tad lidojums ir savienotais, un nav svarīgi, ko tur mytrip raksta - to, vai bagāža tiks iečekota līdz Rīgai, uzzinās pie bagāžas nodošanas. Protams, šajā gadījumā to patiešām arī iečekos līdz Rīgai.
Ja divi dažādi, tad lidojums nav savienotais. Reizēm arī tādos lidojumos bagāžu izdodas iečekot līdz galam, bet pie nosacījuma, ka abas aviokompānijas draudzējas. Nu, un otrs nosacījums šajā gadījumā būtu, lai BT posmam vispār bagāža būtu apmaksāta. Bagāžas reģistrēšana līdz galam nesavienotam reisam gan var būt atkarīga no lidostas darbinieka laipnības un paša pasažiera uzstājības.
P.S. Matrix tādu konstrukciju uzrāda kā savienoto (izlido 15.25 no CTA un ielido 22.15 RIX. Tas gan nenozīmē, ka mytrip teorētiski nevar to pārdot kā nesavienoto (ja tā būtu lētāk), bet maz ticams. Domāju, ka bagāžu iereģistrēs līdz Rīgai.
Vai ir viena e-biļete un viens bookingcode?
Nu it kā ir. Arī Air Baltic lapā atrod abus lidojumus
Orsons drusku optimistisks. Pietiekami bieži redzu šādus lidojumus, kur kādā posmā bagāžu jānes pašam, kaut reiss/biļete savienotais. Tā kā pats tādu neesmu lidojis, par praksi nevaru izteikties. Iemesli var būt 101, sākot ar līguma neesamību ar lidostu (tā lētāk vai cits iemesls, tai skaitā lidostas), turpinot, ka nav tehnisku iespēju pārkraut (lidostas un lidmašīnu apstāšanās vietas tajās ir dažādas). Ja reiz tāds brīdinājums, paļauties uz to, ka pārkraus automātiski būtu visai vieglprātīgi. Arī to, kā šādā gadījumā notiek pašpārkraušanās, der uzzināt laicīgi. Nav teikts, ka tas noteikti tradicionālais variants, saņemt uz lentas, tad iet nodot reģistrācijas zālē (pavisam jautri var būt milzīgajās lidostās un FCO nav maza, kur starp šiem abiem punktiem pāris km).
Taisnība, ir gadījumi,kad kaut kādu tehnisku iemeslu dēļ arī savienotos lidojumos nevar iečekot līdz galam, bet nu tad tas uzreiz top skaidrs, nododot bagāžu. Man gan arī tā nekad nav gadījies. Ja iečeko līdz RIX, tad viss kārtībā, ja saka, ka var tikai līdz Romai, tad uzreiz jānoskaidro, kas un kā turpmāk jādara.
Tas, ka bagāžu nevar iečekot līdz galam, protams, nepadara savienoto lidojumu par nesavienoto, ar visām no tā izrietošajām saistībām - aviokompānijas pienākumu nogādāt galamērķī, ja nepaspēj pārsēsties, kā arī pienākumu izmaksāt kompensāciju un segt papildus izdevumus.
Man tā bija reiz ceļojot no Kanādas. Savienota biļete, lidostā čekojoties pateica, ka somu nevar līdz galam. Kopenhāgenā bija nu pats min savienojuma laiks, atlidojot pat vēl dabūjām lūgt, lai palaiž bez rindas, jo nokavētu reisu citādāk. Soma, protams, nebija galā. Lost & found iesniedzu prasību un nākamajā dienā atbrauca. Varbūt paveicās, ka tas bija CPH (CPH gan tolaik bija melnais caurums bagāžai - man lietuviešu kolēģei toreiz tajā gadā pilnīgi visas reizes neatnāca soma caur CPH laicīgi, viņa pat sāka apzināti caur turieni rezervēt un tad iet iepirkties par apdrošinātāja naudu ).
Pag, soma neatnāca CPH, un Tu mierīgi aizlidoji uz Rīgu? Vai arī Tu nemaz negāji ārā to meklēt, jo citādi nevarētu paspēt?
Negāju nemaz to meklēt, jo jau tā knapi paspēju uz savu lidojumu uz Rīgu. Soma atnāca līdz CPH, to man RIX apstiprināja pie lost & found, un tad to atsūtīja nākamajā dienā uz Rīgu.