Laba diena,
Kārtojot rakstāmgaldu, atradu pasaknīti no viena veca lidojuma, kuru SAS atcēla, kā rezultātā Stokholmas lidostā ar kuponu pa 7 eiro nonīku vairāk nekā 7 stundas. Atceros, ka nīkstot pētīju, ka teorētiski var pieteikt kompensāciju. Aizbraucu mājās, dusmas pārgāja, aizmirsu, bet tagad iedomājos - vai ir vērts to vēl darīt? Savulaik, angļu portālos lasīju, ka to var darīt arī par lidojumiem, kas ir notikuši vairākus gadus pirms. Kā jums šķiet, - ir vērts ņemties, vai vnk ieliet vīnu un aizmirst šo epizodi?
Noteikti uzraksti pieteikumu vinu claim.forma kas pieejama majaslapaa.. 250eur noderes. SAS akurati izmaksa kompensaciju.
Noilgums nav
Nebija par diviem gadiem vienubrīd runa?
Pašreizējā regulā nekāda noilguma nav. Nākamajā versijā bija paredzēts, ka pasažieriem jāiesniedz sūdzība 3 mēnešu laikā pēc lidojuma, bet tā ir iestrēgusi un nav zināms, kad tiks pieņemta, ja vispār.
Rudenī caur vairākiem piedziņas kantoriem mēģināju sakārtot 2012.gada decembrī piedzīvotu kavēšanos - visi atmeta atpakaļ ar tekstu, ka Zviedrijā ir jau noilgums. Meklēju par to informāciju, bet nekur īsti precīzi neko neatradu...
Situācijas apdeits - aizpildīju pieteikumu, atbildēja pēc nedēļas, ka vēl nedēļas laikā ieskaitīts kompensāciju. Bez nekādiem krenķiem.
Paldies SAS
Pašreizējā regulā nekāda noilguma nav. Nākamajā versijā bija paredzēts, ka pasažieriem jāiesniedz sūdzība 3 mēnešu laikā pēc lidojuma, bet tā ir iestrēgusi un nav zināms, kad tiks pieņemta, ja vispār.
Šis vēl joprojām tā ir? Qatar maniem līdzbraucējiem paziņojuši ka esot par vēlu paprasīts. 3 mēneši vēl noteikti nav, prasīšanas brīdī bija 70 dienas aptuveni.
No kurienes bija lidojums?
No Rīgas caur ARN un DOH uz COK. Man pašam atsūtīja jau ka maksās. Citi vēlāk rakstīja.
Latvijā likumā «Par aviāciju» šobrīd noteiktais termiņš pretenzijas pieteikšanai ir seši mēneši no izlidošanas dienas (110. p.).
Qatar jau nelido no Rīgas, tāpēc atsaukšanās uz likumu ''Par aviāciju'' diez vai uz viņiem iedarbosies.
Gribētos gan zināt, uz ko tad šie atsaucas, sakot, ka ~70 dienas pēc lidojuma jau ir nokavēts. Vai tiešām pateica nokavēts un viss, bez atsaucēm uz jebkādiem likuma pantiem?
Orson, lidojumus regulas sakarā neskata pa posmiem.
Jā, bet kā gan uz Qatar var attiekties jebkas no Latvijas likumdošanas, ja viņi no Latvijas nelido?
Gribi teikt, ka sūdzība būtu jāsniedz Latvijas PTAC, nevis Zviedrijas? Pieņemot, ka kavējās viens no diviem Qatar posmiem? Latvijas PTAC gluži vienkārši nebūs, pie kā griezties, jo Latvijā nav Qatar pārstāvniecības, viņi to lietu tāpat uz Zviedriju pārsūtīs. Un Zviedrijā nevienu neinteresē mūsu aviācijas likums.
Es nezinu vēl ko uzrakstīja, neesmu redzeejis tekstu, tik mutiski pateica ka tā. Bet nu jāmēģina nomierināt mazliet un attaisnoties )), ka neesmu pa vēlu pateicis kas darāms.
Tā bija Qatar biļete jau no Rīgas.
Jā, bet kā gan uz Qatar var attiekties jebkas no Latvijas likumdošanas, ja viņi no Latvijas nelido?
Jo viņi pārdod biļetes no Rīgas.
Bet tīri tehniski - ja sūdzēsies PTAC, viņi taču paši neko palīdzēt nevarēs, jo Qatar nav pārstāvniecības Rīgā. Gan jau, ka pārsūtīs uz Zviedriju, un zviedri, savukārt, vadīsies pēc savas un ES likumdošanas.
Es caur PTAC izcīniju kompensāciju no ONURAIR čārterkompānijas. Onurair arī nav pārstāvniecība Rīgā.
Ja kavējas RIX tad skaidrs, ka PTAC iesniegums vienalga vai aviokpmānijai ir pārstāvniecība LV vai nav.
Nezinu īsti kā būtu šajā QR gadījumā. EU tiesas ir spriesušas ka lidojums ja savienots, tad tas šajā gadījumā ir no RIX līdz COK vienalga cik un kur stopover.
Tā kā reāli DOH visas ķibeles sākās un tā nav ne Eiropa ne EU aviokompānija tad lieta vai ni LV vai SWE būtu jāizskata. Vairāk sliecos uz LV, jo sākumposms bija LV un PTAC šajā laukā man ir daudz palīdzējuši.
p.s Salīdzināšanai. Vakar Dāņu PTAC iesniedzu vienu Norwegian CPH-RIX kavējumu ar Norwegian. Viņi atrakstīja, ka 3-6mēnešus kaut ko skatīs. Tās pašas lidmašīnas tik atpakaļceļa reisa RIX-CPH daži pasažieri jau ir saņēmuši kompensācijas pēc PTAC iesaistes.
Nu jā, tā vienkārši arī uzrakstījuši bez nekāda likumiska pamatojuma:
Further to our email, dated 26 January 2020, we have reviewed your case and regret to inform you that we have to decline your claim for compensation as the claim limitation period has already been expired. For your information, claim should be submitted within 2 months from the flight date.
Es domāju, ka tas vienkārši tāds pirmais mēginājums atkratīties. Nu ir jau par ko viņiem pacīnīties - 14 cilvēki pavisam grib kompensāciju bez manis vēl saņemt.
Tad var uzrakstīt, lai atraksta kurš kāda likuma punkts nosaka ka ir 2mēneši. EU261/2004 nav nekāda noilguma. Cik manīts, tad starpnieki nepieņem vecākus pa 5gadiem.
Visticamāk neatbildēs, jo sapinušies savos melos.
Man QR vairs neatbild, kad paprasīju, kuram reisam bija emergency landing, jo tas man vajadzīgs iesniegumam prieks Civil Aviation Administration (izklausās labāk kā PTAC )
Nu jā, tā vienkārši arī uzrakstījuši bez nekāda likumiska pamatojuma
Ja skatās pēc Zviedrijas likumiem, tad termiņš pieteikumam ir pat 10 gadi.
Juri, tev ir pa ķērienam kāds links uz šo Zviedrijas likumu? Vai uz avotu par šo info. Qatar atrakstās ka Zviedrijā esot divi mēneši, bet bez atsaucēm, protams.
Man Qatar pēc 5dienu klusuma uzrakstīja:
ja pirmajos divos nošuva tad tagad tomēr kaut ko izskatīs kad pajautāju kuram reisam bija tas emergency landing, jo man tā info jāieraksta CIVIL AVIATION AUTHOROTIES. Laikam saprot ka sašuvušies meistarībā.
Juri, tev ir pa ķērienam kāds links uz šo Zviedrijas likumu? Vai uz avotu par šo info. Qatar atrakstās ka Zviedrijā esot divi mēneši, bet bez atsaucēm, protams.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningss...
(Izcēlums mans.)
Bet tam protams nav nozīmes, jo ceļojums sākās Latvijā. Līdz ar to attiecas Latvijas noteikumi, citādi sanāktu, ka kavēšanās piemēram Dohā nozīmē, ka kompensācija nepienākas.
Es arī LV pieminētu jo ar LV PTAC būs vieglāk. Qatar Airways pilnīgi vienalga no kura PTAC saņemtu sūdzību. LV PTAC parasti max līdz mēnesim visu no savas puses izdara.
Kā jau minēju iepriekš, tad mans šīsnedēļas iesniegums Dānijas PTAC tiks izskatīts līdz 5mēnešiem. Pieļauju ka Zviedriem varētu būt līdzīgi.
Uzraksti Qatar, lai viņi uzraksta, kurš EU261/2004 punts nosaka mistiskās 60 dienas. Vēl vari uzrakstīt, ka biji aizgājis uz konsultācijām pie Civil Aviation Administration pirms iesnieguma rakstīšanas un viņi nezin tādu 60dienu punktu. Tad lai atraksta, aks tas ir. Pieļauju, ka būs līdzīgi kā man kad pēkšņi lietu pārskatīs.
Nu, Vācijas patērētāju sargi manu lietu Tunisair sakarā skatīja vairāk nekā gadu, galu galā nekādu atbildi tā arī nesaņēmu, līdz aviokompānija, pēc vairāk kā gada pēkšņi samaksāja.
Pāris nedēļas pēc tā vācieši atrakstīja, ka tagad laikam man viss esot kārtībā.
Tā kā "vecās" Eiropas valstīs viss notiek gauži nesteidzīgi, mēs salīdzinoši esam Useins Bolts.
Paldies jums visiem!
Strādāsim pie argumentiem.
Qatar salūza. Tomēr nebija emergency landing ko pirmajos divos e-pastos ar putām uz lūpām aizstāvēja.
Manas grupas dalībniekiem vēl izrāda pretestību, gan ne pārāk aktīvu - arī otreiz uz vēstuli ar atsaucēm un saitēm uz likumu normām atbildēja par nokavētu divu mēnešu periodu. Vienam cilvēkam atbildēja, ka maksās bet pēc brīža atsūtīja, ka tomēr nē.
Viens cilvēks saņēma pozitīvu atbildi rakstot iesniegumu diezgan vēlu, taču es viņu biju minējis savā pirmajā iesniegumā, uz kuru viņi atbildēja , ka katram pašam jāraksta. Tā ka tur tā 50/50, kā paskatās - it kā reāli iesniegums bija vēlāk par 2 mēn, tomēr prasījumu viņi no manis par šo personu jau biji saņemuši ātrāk. Es pats domāju, ka agri vai vēlu viņi piekāpsies, tikai nav pārliecības, ka visi būs pietiekami neatlaidīgi.