(Pārliku atsevišķā tēmā — Juris)
Man tagad ir kašķis ar BT. Pandēmijas laikā nopirku avio, jo BT mājaslapā aktīvi reklamē, ka visām biļetēm var brīvi mainīt lidojuma datumu. Tagad gribu savam lidojumam mainīt datumu, jo ir mainījušies plāni, un pēkšņi noskaidrojās, ka Green biļešu īpašniekiem par datuma maiņu tomēr ir jāmaksā 50 eiro par virzienu! Jau pateicu VIP supportam visu, ko par to domāju, ka tā ir reāla klientu maldināšana un iesniedzu sūdzību. Domāju, ka varētu aiziet arī līdz PTAC.
BT varētu aprakstā arī ielikt, ka visām biļetēm ir pieeja VIP zālei, ēdināšana lidojuma laikā un SPA pakalpojumi, un tad kaut kur noteikumos pieminēt, ka par to visu tomēr nāksies maksāt.
Viss jau pareizi, nevajag izdomāt to, kā nav... Pirms tam šīm biļetēm nebija iespējama mainīšana vispār, tagad ir - tas arī tur rakstīts.
Zahuj, ja tu lasi "datuma maiņa iekļauta visām biļetēm", kā tu to uztver? Man nav tādas informācijas, kā bija iepriekš - es uztveru, ka pakalpojums ir ietverts cenā.
Kas man būtu jāpieņem, ja tur būs rakstīts "ēdināšana iekļauta visām biļetēm"? Vai tiešām to, ka es drīkstēšu par to piemaksāt?
Jā, atslēgas vārds varētu būt ''iekļauta''. Parasti tas tomēr nozīmē, ka par to nebūs papildus piemaksas prasības. Tikpat labi jau varētu pierakstīt, ka var mainīt katru virzienu par 1000€, lielas starpības nebūtu, jo arī par 50€ gandrīz nekad neatmaksājas mainīt - it īpaši, ja lāga nezin, uz kādu datumu mainīt.
P.S. Precīzāks vārds latviešu valodā būtu ''atļauta'' vai ''iespējama''. Tad īsti nevarētu piekasīties, lai gan pat tad šķistu nedaudz maldinoši. Tagad, šķiet varētu būt visai labas izredzes ar PTAC, derētu uzcept sūdzību.
Zahuj, ja tu lasi "datuma maiņa iekļauta visām biļetēm", kā tu to uztver? Man nav tādas informācijas, kā bija iepriekš - es uztveru, ka pakalpojums ir ietverts cenā.
Kas man būtu jāpieņem, ja tur būs rakstīts "ēdināšana iekļauta visām biļetēm"? Vai tiešām to, ka es drīkstēšu par to piemaksāt?
tas tiesa - ja nezina, ka iepriekš vispār nebija iespējama, tad ir diezgan maldinoši. pērkot arī ir jāiet dziļāk, lai šo info pamanītu, citādi visām biļetēm uzrakstīts "Possible to change flight".
Nav pat nozīmes, vai agrāk bija vai nebija iespējama maiņa — ja raksta 'iekļauta', tad jābūt iekļautai, kā jau orsons saka…
Nu tas tak tik vienkārši ar tām BT biļetēm. Ja agrāk neizmantotās biļetes varēja izmest miskastē uzreiz vai, pieprasot atmaksāt lidostas nodokli, tad tagad GREEN (BASIC) biļetes par nieka 50 EUR/vienā virzienā var mainīt uz jebkuru citu datumu, piemaksājot cenas starpību. Un tā var mainīt n-tās reizes par 50 EUR un tas viss jau ir iekļauts cenā. Par to, ka Jūs par katru maiņu samaksāsiet 50 EUR, Jums pat centu nepaprasīs!!! Varat mainīt, kamēr biļetes vērtība vairākkārtējas maiņas rezultātā pieaugs līdz 1000 EUR. Tas tak ir labs DEAL. Tas nekas, ka jauna biļete, laicīgi pērkot, tagad bieži vien izmaksās mazāk nekā 50 EUR, ja virziens nav pieprasīts vai pa to pašu maršrutu lido arī RYANAIR un WIZZ.
Jā, bet kāds, kas uz šito ir "iekritis", tiešām varētu "uzcept" kļauzu PTAC, jo būtībā tā ir klientu maldināšana un negodīga komercprakse. Es arī kaut ko līdzīgu biju iekomentējis BT FACEBOOK profilā, bet no turienes regulāri dzēš negatīvos komentus.RYANAIR arī vienu brīdi "mērkaķojās" ar to bezmaksas maiņu, bet šobrīd RYANAIR-am biļetes tiešām var samainīt, tikai piemaksājot cenas starpību.
airBaltic mani laipni pasūtīja 3 mājas tālāk:
Atsaucoties uz Jūsu iesniegumu, vēlos Jūs informēt, ka balstoties uz airBaltic mājaslapā pieejamo informāciju (https://www.airbaltic.com/lv/
Vēlos izteikt nožēlu par sagādātajām neērtībām, taču ceru, ka sniegtā informācija būs Jums noderīga.
Nu ko, tad PTAC! Kādam ir pieredze, ko viņiem var prasīt?
airBaltic mani laipni pasūtīja 3 mājas tālāk:
Nu ko, tad PTAC! Kādam ir pieredze, ko viņiem var prasīt?
Var prasīt izvērtēt, vai BT piedāvājums tomēr nav maldinošs un vai to var uzskatīt par negodīgu komercpraksi, jo PAX-is netiek sākotnēji brīdināts par to, ka GREEN biļetēm biļetes maiņa iespējama par 50EUR/one way (turklāt jāmaksā par katru maiņas reizi), radot maldīgu iespaidu par to, ka arī GREEN biļešu maiņa ir bezmaksas pakalpojums, lai gan tas attiecas tikai uz GREEN CLASIC un BUSINESS biļetēm:
GREEN classic – lidojuma datuma/laika maiņa iespējama bez maksas. Lidojuma datuma/laika maiņa atļauta pirms plānotā vai vēlamā reisa atkarībā no tā, kurš ir tuvāk šībrīža datumam. Ja lidojuma datuma/laika maiņa nozīmē arī rezervācijas klases* maiņu (tā pati rezervācijas klase* izvēlētajā datumā nav pieejama), pasažierim būs jāsedz arī cenas starpība.
Un vēl var prasīt, kāpēc man kā klientam ilgi "jārokas" BT lapā, lai konstatētu, ka GREEN biļetēm tomēr šī maiņa ir "Par papildus samaksu + cenas starpību", kamēr es nonāku līdz šai BT mājas lapas dziļumos noslēptajai tabuliņai:
https://www.airbaltic.com/lv/cenas-noteikumi
Biļetes pirkšanas procesā nekur netiek pārliecinoši norādīts, ka BEZMAKSAS maiņa tomēr ir pieejama tikai dārgākā gala biļetēm (GREEN CLASSIC un BUSINESS). Arī ekonomiskā servisa klases biļešu nosaukumi (GREEN, GREEN PLUS un GREEN CLASSIC) nav sevišķi veiksmīgi piemeklēti, radot sajukumu, ja ļoti rūpīgi nelasa to garo tabuliņu. Labticīgiem klientiem turklāt noteikti traucē arī šis paziņojums, kurš izlec biļetes pirkšanas procesā:
Rezervē droši - visām biļetēm iespējams mainīt lidojuma datumu.* (nepasakot, ka "drošai" rezervācijai nāksies tomēr piemaksāt, mainot lidojumu).
Viestur - GREEN classic biļetei maksas nav, tikai cenas starpība.
Viestur - GREEN classic biļetei maksas nav, tikai cenas starpība.
It kā Viesturs neko pretēju neapgalvo...
Nekas, nekas. Pie tā jau esmu pieradis, ka katrs mans vārds šeit tiek desmit reizes "izsvērts" un "izvētīts" gluži kā Augstākās vai Satversmes tiesas sēdē. Nevienam citam "ceļakājietim" tāda "uzmanība" vairs netiek veltīta.
Viestur - GREEN classic biļetei maksas nav, tikai cenas starpība.
It kā Viesturs neko pretēju neapgalvo...
Nedomāju vis... ir koments tāds nedaudz haotisks, bet cītīgi lasot problēmas nerodas.
Ja kāds sūdzēsies, iesaku apgādāties ar teksta gramatisko un loģisko analīzi, vēlams no kāda filoloģijas profesora vai līdzīga dižgara. Tāds man reiz palīdzēja uzvarēt lielā valsts iepirkumā.
Nedomāju vis... ir koments tāds nedaudz haotisks, bet cītīgi lasot problēmas nerodas.
Joprojām gaidu atbildi no PTAC, iesniedzu pieteikumu 5.novembrī, klusums. Es pieļauju, ka viņiem ir kaut kāda komunikācija ar airBaltic, jo tikko mājaslapā atradu, ka tekstiņš ir mainījies.
Kāda nez jēga no visa šī ļembasta? 7.decembrī PTAC beidzot atbildēja:
Un viss, ar to arī viss beidzās - BT neuzskata par vajadzīgu kaut ko atbildēt, PTAC klusē un pacietīgi gaida, kamēr BT saņemsies kaut ko atbildēt, bet ir jau janvāra vidus.
Varbūt kādam ir pieredze ar vārda maiņu BT, vai par 70€ var samainīt uz citu personu turp-atpakaļ, vai tikai vienam virziena. Biļete GREEN T, īpašnieks netiek. Rezervācija ir 2 personām kopā, vai varu prasīt atpakaļ nodokļus par vienu, kas nelidos, jo drošvien vārdu nesamainīsim uz citu..
Nezinu, kas ir Green T, bet Green un Green Plus vispār vārdu nevar mainīt, savukārt Green Classic par 70€ visai biļetei (tātad abiem virzieniem).
https://www.airbaltic.com/lv/pasaziera-varda-maina
Nodokļus, protams, vari atgūt par to, kurš nelidos, tikai nav ko steigties, labāk tos paprasīt pēc lidojuma (ja nu pēdējā brīdī kaut ko atceļ).
Paldies!