Agrāk vairākās tēmās jau apspriedām Lufthansas ultimātus, kur, atcelta reisa gadījumā lika pieņemt lēmumu līdz tādam un tādam datumam, pretējā gadījumā draudot biļeti atcelt. Reāli jau neatcēla, bet tur tomēr bija runa par laiku pirms izlidošanas datuma.
Man tāda interesanta situācija. Bija nopirkta Airbaltic biļete 24. janvārī no Vīnes uz Rīgu, kas ir garāka ceļojuma ārpus Eiropas pēdējais nesavienotais posms. Interesanti, ka spēlējoties ar šeit apspriesto Hopper aplikāciju, atradu, ka tajā pašā datumā dažas stundas vēlāk varu nopirkt Ryanair biļeti no Vīnes par 0.00€ - un nopirku, ar domu, ja nu tomēr nepaspēju uz BT reisu.
Janvāra sākumā konstatēju, ka BT reiss ir atcelts (man gan par to nav paziņojuši, bet gan jau paspēs pēdējā brīdī pirms 14 dienu termiņa). Šoreiz esmu bijis gluži vai gaišreģis, un, attiecīgi Ryanair rezerves variants kļūst par galveno. Skatos, ka BT mani ir pārlikuši uz 23. janvāra vakara reisu, kas, protams, neder. Mājaslapa, protams, piedāvā opcijas apstiprināt, izvēlēties citu lidojumu vai pieprasīt naudas atmaksu.
Par 95% skaidrs, ka jāņem naudas atmaksa. Bet šajos juku laikos pastāv neliela iespēja, ka nākas galamērķī uzturēties ilgāk (piemēram, pozitīvs tests), tāpēc būtu labi, ja biļeti varētu saglabāt ''dzīvu'' pēc iespējas ilgāk, potenciāli arī pēc 23. datuma, kad Airbalticprāt man būtu jālido. Tad būtu garantēts mājupceļš no Vīnes vajadzīgajā datumā.
Tāpēc jautājums, kas notiek ar biļeti, ja neliekos no zinis par sagaidāmajiem e-pastiem ar lūgumu izdarīt izvēli, un, protams, neierodos arī uz 23. janvāra reisu? Naudas atmaksas iespējai taču joprojām jābūt pieejamai, ja vien Airbatic nenolemj, ka klusēšana nozīmē piekrišanu ? Bet vai tad varēs arī vēl mainīt uz citu datumu?
....
Janvāra sākumā konstatēju, ka BT reiss ir atcelts (man gan par to nav paziņojuši, bet gan jau paspēs pēdējā brīdī pirms 14 dienu termiņa). Šoreiz esmu bijis gluži vai gaišreģis, un, attiecīgi Ryanair rezerves variants kļūst par galveno. Skatos, ka BT mani ir pārlikuši uz 23. janvāra vakara reisu, kas, protams, neder. Mājaslapa, protams, piedāvā opcijas apstiprināt, izvēlēties citu lidojumu vai pieprasīt naudas atmaksu.
Par 95% skaidrs, ka jāņem naudas atmaksa. Bet šajos juku laikos pastāv neliela iespēja, ka nākas galamērķī uzturēties ilgāk (piemēram, pozitīvs tests), tāpēc būtu labi, ja biļeti varētu saglabāt ''dzīvu'' pēc iespējas ilgāk, potenciāli arī pēc 23. datuma, kad Airbalticprāt man būtu jālido. Tad būtu garantēts mājupceļš no Vīnes vajadzīgajā datumā.
Tāpēc jautājums, kas notiek ar biļeti, ja neliekos no zinis par sagaidāmajiem e-pastiem ar lūgumu izdarīt izvēli, un, protams, neierodos arī uz 23. janvāra reisu? Naudas atmaksas iespējai taču joprojām jābūt pieejamai, ja vien Airbatic nenolemj, ka klusēšana nozīmē piekrišanu ? Bet vai tad varēs arī vēl mainīt uz citu datumu?
Man novembrī mainīja atpakaļlidojuma laiku pusstundu agrāk. Regulāri sūtīja e-pastus, lūdzot apstiprināt. Apstiprinaju tikai 4 dienas pirms, reģistrējoties turpceļam.
Speciāli vilku laiku, jo arī bija neziņa par situāciju, kas būtu izlidošanas dienā.
Nu, teorētiski man 23-jā vajadzētu zināt, ja nu pēkšņi trāpās pozitīvs tests, vienīgais, diez vai precīzi varēs zināt, kurā datumā īsti tad drīkstēs lidot, tāpēc ir vēlme atstāt biļeti ''dzīvu'' arī pēc tā datuma.
Par laimi, biļetes no Vīnes tagad parasti nav dārgas, pateicoties Ryanair (agrāk šis bija viens no BT naudas ''slaukšanas'' maršrutiem). Bet kā blakusefekts ir atcelti BT reisi, ko nevar vairs piepildīt konkurences dēļ.
Airbaltic gan ir nodokļu maksātāju naudas izšķērdētāji! Aizmirsu pateikt, ka man tika paziņots par šo te 24. janvārī atcelto reisu 11. janvārī precīzi 13 dienas pirms lidojuma. Bingo! Atgriezīšos mājās, prasīšu kompensāciju, būs 250€ kā no zila gaisa.
Airbaltic gan ir nodokļu maksātāju naudas izšķērdētāji! Aizmirsu pateikt, ka man tika paziņots par šo te 24. janvārī atcelto reisu 11. janvārī precīzi 13 dienas pirms lidojuma. Bingo! Atgriezīšos mājās, prasīšu kompensāciju, būs 250€ kā no zila gaisa.
orsons21, bet protams un cik nu esmu dzirējis, tad ''pa skuju taku viņus nu nekādi nelaidīs iet''...
Man vēl ļoti pārsteidza tas, ka mēs vēljoprojām visi maksājam līznga maksājumus par propellera lidmašiīnām, kas bez darba stāv lidostā..
Man vēl ļoti pārsteidza tas, ka mēs vēljoprojām visi maksājam līznga maksājumus par propellera lidmašiīnām, kas bez darba stāv lidostā..
Es rīt varēšu gremdēties jaukās atmiņās par šo vēl nesen ultramoderno lidmašīnu (Dash Q400) lidojumā no Mombasas uz Nairobi . Jambojet flotes vidējais vecums - 1 gads!
Man vēl ļoti pārsteidza tas, ka mēs vēljoprojām visi maksājam līznga maksājumus par propellera lidmašiīnām, kas bez darba stāv lidostā..
Es rīt varēšu gremdēties jaukās atmiņās par šo vēl nesen ultramoderno lidmašīnu (Dash Q400) lidojumā no Mombasas uz Nairobi . Jambojet flotes vidējais vecums - 1 gads!
Es pēdējo reizi, kad lidoju HEL-RIX sēdēju tieši pie propellera un izkāpjot RIX ārā tā sāpēja galva un džinkstēja ausis, ka kādu laiku nezināju ''kur likties''.
Jā, tāpēc ar Finnair un LOT no Rīgas ļoti nelabprāt lidoju.
LOT ik pa laikam palaiž Embarer WAW-RIX posmā
Es pēdējo reizi, kad lidoju HEL-RIX sēdēju tieši pie propellera un izkāpjot RIX ārā tā sāpēja galva un džinkstēja ausis, ka kādu laiku nezināju ''kur likties''.
Tu taču neesi tik jauns, lai nebūtu piedzīvojis AN-24? Senākos laikos padaudz sanācis lidot.
Ar 400-o ne tik sen lidoju WAW-RIX, nekas īpašs, troksnis kā visos B737/A320.
Somiem ir ATR-72, ļoti sens modelis, pirmoreiz ar tādu lidoju 1993. un jau tad lielu atšķirību ar AN`u nesaskatīju.
Es pēdējo reizi, kad lidoju HEL-RIX sēdēju tieši pie propellera un izkāpjot RIX ārā tā sāpēja galva un džinkstēja ausis, ka kādu laiku nezināju ''kur likties''.
Tu taču neesi tik jauns, lai nebūtu piedzīvojis AN-24? Senākos laikos padaudz sanācis lidot.
Ar 400-o ne tik sen lidoju WAW-RIX, nekas īpašs, troksnis kā visos B737/A320.
Neesmu gan vairs jauns, bet vai tiešām sēdēji blakus propellerim un viss bija ok?
AN-24 nācies kādas reizes sēdēt arī blakus propellerim, ATR (lidots 3x) un Dash (lidots 1x) gan drusku nostāk. Vēl dzīvs.
AN-24 nācies kādas reizes sēdēt arī blakus propellerim, ATR (lidots 3x) un Dash (lidots 1x) gan drusku nostāk. Vēl dzīvs.
Nu tāpēc jau dzīvs, ka Dash nesēdēji tieši pie propellera
Es vēl kaut kā turos
Tad kā tur īsti paliek - kad ir pēdējais brīdis, kad apstiprināt izmaiņas ceļojuma plānā, ja ir atcelts lidojums? Nekur termiņu nemanu. Man negaidot ir atcēlies lidojums turp, bet airBaltic pat epastu nav atsūtījis - līdz lidojumam atlikušas 10 dienas, bet epasta kā nav, tā nav. Nejauši noskaidroju to pats, ieejot rezervācijā, jo šķita savādi, ka atnāca uzaicinājums par ekstrām atpakaļceļā, nevis turp.
JA airbaltic nav paziņojuši 14dienas pirms reisa par atcelšanu, tad viņi jau atraujās kompensāciju. Pagaidi vēl kādas dienas. Rerouting izcīnīsi arī dienu/divas pirms reisa. Pagaidi piektdienu kad SPKC liek jaunos sarakstus, iespējams galamērķa valsts ievieš kaut ko stingrāku un tas vairs nav interesanti un vairs nevēlies lidot. Maiņu nav vajadzība sasteigt.
p.s. biļeti ņēmi pa tiešo pie BT vai OTA?
Nu epasta nav bijis. Man nākampiektdien ir lidojums un pagājušo svētdienu es saņēmu epastu, ka mans ceļojums atpakaļceļā jau ir pēc 2 nedēļām, par ko es ļoti pabrīnījos, vai esmu kaut ko palaidis garām. Pārbaudīju e-pastus - nekāda paziņojuma nav.
Es pirku pa tiešo no BT mājaslapas pirms vairākiem mēnešiem.
Sanāk ka 16JAN saņēmi e-pastu, ka 28JAN reiss ir atcelts vai vēlāks reiss ir atcelts?
Es 16.janvārī saņēmu e-pastu, ka man atpakaļceļš ir 30.janvārī. Iegāju rezervācijā un atradu, ka 28.janvāra reiss turp ir atcelts bez paziņojuma.
Sanāk ka informēja ka atcelts atpakaļceļa 30JAN reiss bet nemaz neminēja ka arī 28JAN turpceļš atcelts? Katrā ziņā vari dabūt pilnu naudas atmaksu vai arī pieprasīt rerouting. Un tad februāra sākumā raksti kompensācijas pieteikumu. Būs 250eur vai 400eur atkarībā cik tālu galamērķa lidosta ir no RIX.
Sanāk ka informēja ka atcelts atpakaļceļa 30JAN reiss bet nemaz neminēja ka arī 28JAN turpceļš atcelts? Katrā ziņā vari dabūt pilnu naudas atmaksu vai arī pieprasīt rerouting. Un tad februāra sākumā raksti kompensācijas pieteikumu. Būs 250eur vai 400eur atkarībā cik tālu galamērķa lidosta ir no RIX.
Es saprotu, ka atnāca epasts, ka lai gatavojas 30JAN reisam nevis tas ir atcelts un ieejot kontā kostatēja, ka turpceļš nemaz vairs nav.
Tieši tā. Lidojums ir uz Kopenhāgenu.
Ja CPH tad 250eur. Iespējams kāds palabos, bet pieļauju ka arī visus 500eur varētu dabūt jo 250eur turpceļš un 250eur atpakaļceļš, jo par nevienu nav paziņots.
Rihard pisaķeļ, Rihards ņe čitaķeļ