Lūdzu jūsu palīdzību, kā rīkoties. Situācija sekojoša. Šorīt bija paredzēti reisi HEL-RIX: draudzenei ar Finnair 7:45, man ar AirBaltic 8:40. Ieradāmies lidostā 6:10. Te pārsteigums - Airbaltic reiss atcelts! 5:55 pienākusi ziņa par reisa atcelšanu, bet 6:05 ziņa: "Vēlamies informēt, ka ir notikušas izmaiņas lidojumu grafikā. Jaunā lidojumu informācija: AY1073, 11.01.2023, 11:55 - 13:05, Helsinki (Vantaa) - Riga." Man absolūti nederēja tik vēla ierašanās Rīgā. Un kur garantija, ka šis reiss notiks? Tūlīt nopirku biļeti uz Finnair reisu 7:45 un veiksmīgi esmu nokļuvusi Rīgā. Sakiet, lūdzu, varu kaut ko prasīt no AirBaltic vai apdrošināšanas? Ir If apdrošināšana, kur iekļauts ceļojuma izmaiņu segums 300 eiro apmērā. Sākotnējā biļete bija 28,- eiro, jaunā 108,- eiro.
Par atceltu reisu bez problēmām dabūsi 250eur. Arī par jauno biļeti būstu viņiem jāsamaksā. Raksti konpensācijas pieteikumu 250eur un arī šos 108eur prasi.
Paralēli par šo IF raksti pieteikumu pa 108eur
Rihards_007, uz Tavu atbildi cerēju. Bet jau nu notiek tāda fantastika, ka abas puses piekrīt maksāt tos 108, -eiro. Tā būs krāpšana no manas puses?
Ja izdomā pamatojumu, kāpēc galīgi nederēja tik vēla ierašanās Rīgā, tad var prasīt apdrošināšanas atlīdzību. Ir gan atseviškās jokainas apdrošināšanas kompānijas, kuras uzskata, ka, atgriezoties mājās 3 st. 15 min. vēlāk klientam zaudējumi nerodas. Katrā gadījumā it kā gandrīz caur "adatas aci" tomēr pienāktos arī kompensācija pēc regulas no BT, ja vien HEL šorīt nebija ārkārtas apstākli, bet izskatās, ka nebija gan. Regula par aviopasažiera tiesībām saka, ka "Ja savu galamērķi sasniedzat ar vairāk nekā 3 stundu kavēšanos, jums ir tiesības uz kompensāciju, ja vien kavēšanās nav ārkārtēju apstākļu dēļ. Aviosabiedrībai tas ir jāpierāda sniedzot, piem., ierakstus no lidojumu žurnāla vai negadījuma ziņojumiem. Aviosabiedrībai šis pierādījums kompetentajai valsts iestādei un attiecīgajiem pasažieriem ir jāsniedz saskaņā ar valsts noteikumiem par piekļuvi dokumentiem." AY1073 veiksmīgi nosēdās RIX jau 12:51 (RIX lidostas dati), tātad faktiskais kavējums bija 3 st. 11 min.) un kompensācija tomēr pienākas.
Pagaidiet - pagaidiet. Bet viņa taču nelidoja ar to lidmašīnu kurai pienākas kompensācija, bet ieradās vēl agrāk!!! To vajadzēja iepriekš domāt vai gribas 250 eiro kompensāciju un mazliet kavēties vai ierasties laicīgi un bez kompensācijas.
Painformē, zoom, kā beidzās ar IF. BT jau ilgi "stieps gumiju", rakstot muļķības kā man, piemēram, vecai grabažai (kad vēl lidoja ar vecajām lidmašīnām) sabojājoies eļļas sūknis= ārkārtas apstākļi BT izpratnē.
Pagaidiet - pagaidiet. Bet viņa taču nelidoja ar to lidmašīnu kurai pienākas kompensācija, bet ieradās vēl agrāk!!!
Regulas izpratnē tam nav būtiskas nozīmes, ja klients nopērk savu (ātrāku un dārgāku) lidojumu. Arī 108 EUR ir tīrie zaudējumi, kurus kādam tomēr vajadzētu segt. Man par laimi SWED nesenajā apdrošināšanas gadījumā neko neprotestēja par to, ka nopirku biļeti ātrāk nekā bija paredzēts ar TAP un nedaudz citā virzienā, kur, pa ceļam lidojot nedaudz ātrāk, vēl varēja mazināt manus zaudējumus un paspēt "noķert" lidojumu līdz RIX.
Rihards_007, uz Tavu atbildi cerēju. Bet jau nu notiek tāda fantastika, ka abas puses piekrīt maksāt tos 108, -eiro. Tā būs krāpšana no manas puses?
Ieej flighstats uz uztaisi izdruku ka reiss atcelts vai arī tos Airbaltic e-pastus ka reiss atcelts un iesniedz apdrošinātājam. RIX-HEL reiss BT301 neizlidoja tāpēc arī BT302 HEL-RIX nevarēja lidot. Airbaltic lētāk bija pārlikt savā reisā nevis AY, tāpēc lai tagad arī maksā kompensāciju
Ej šajā linkā un 5min aizpildīsi visu.
Tas ir kompensācija nepienākotos ja AirBaltic būtu piedāvājis to variantu ar agrāku ierašanos? Par jauno biļeti nauda jau nu gan bez šaubām pienākas.
Tas ir kompensācija nepienākotos ja AirBaltic būtu piedāvājis to variantu ar agrāku ierašanos? Par jauno biļeti nauda jau nu gan bez šaubām pienākas.
Jā, tad nepienāktos, jo atrāku ierašanos nekompensē. Bet, ja 5:55 pienāk ziņa par reisa atcelšanu, tad jau uz 7:45 pasažieris tā kā nevarētu paspēt vairs, jo 6:00 es vēl varētu nebūt lidostā, ja reiz lidojums paredzēts tikai 8:40.
Rihards_007, paldies, tā arī visu izdarīšu. Es no lidostas Rīga mājaslapas sataisīju skrīnšotus. Ieiešu ari flighstats. Pirmo reizi pa visiem ceļojumu gadiem paliku "neuzticīga" Swedbank apdrošināšanai un paņēmu If, jo "kas gan tur var notikt". Swedbank noteikti bez vārda runas samaksātu.
Pagaidiet - pagaidiet. Bet viņa taču nelidoja ar to lidmašīnu kurai pienākas kompensācija, bet ieradās vēl agrāk!!! To vajadzēja iepriekš domāt vai gribas 250 eiro kompensāciju un mazliet kavēties vai ierasties laicīgi un bez kompensācijas.
Ja lidojums ir atcelts (nevis vienkārši kavējas), tad kompensācija pienākas jebkurā gadījumā, kad nav ārkārtas apstākļi.
Savukārt, ja aviokompānija nodrošina rerūtingu tà, ka pasažieris kavē ne vairāk kā 2 vai 3 stundas (atkarībā no lidojuma ilguma un kaut kā tur vēl), tad drīkst maksāt pusi no kompensācijas.
Cik saprotu, izpildās abi nosacījumi, otrs gan ar pasažiera iniciatīvu. Tā kā var pretendēt uz jaunās biļetes atmaksu un pusi no kompensācijas. Vai arī uz pilnu kompensāciju, bet bez jaunās biļetes cenas atmaksas, kas naudas izteiksmē ir pat izdevīgāk.
Es par to jauno biļeti BT neko neteiktu, prasītu pilnu kompensāciju, bet par biļeti mēģinātu piedzīt no apdrošinātāja.
Pagaidiet - pagaidiet. Bet viņa taču nelidoja ar to lidmašīnu kurai pienākas kompensācija, bet ieradās vēl agrāk!!! To vajadzēja iepriekš domāt vai gribas 250 eiro kompensāciju un mazliet kavēties vai ierasties laicīgi un bez kompensācijas.
Savukārt, ja aviokompānija nodrošina rerūtingu tà, ka pasažieris kavē ne vairāk kā 2 vai 3 stundas (atkarībā no lidojuma ilguma un kaut kā tur vēl), tad drīkst maksāt pusi no kompensācijas.
Vai vari precizēt lūdzu ?
Piemēram, 1 dienu pirms lidojuma aviokompānija atcēla reisu, tika piedāvāts cits reiss, kurš ieradās laicīgi, bet salīdzinot ar sākotnējo reisu, ieradās 5 stundas vēlāk. Vai es varu šeit lūgt kompensāciju?
Jā, vari par sākotnēji atcelto reisu.
Šobrīd nav laika meklēt regulas tekstu, bet atcelšana, ja paziņots mazāk kā 14 dienas iepriekš, nozīmē kompensāciju, ja vien aviokompānija nepierāda ārkārtas apstākļus.
Paldies par informāciju. Jau atradu informāciju par to reroutingu un atcelšanu.
Lūk, šāda atbilde no airBaltic: "Vēlos Jūs informēt, ka mēs izmaksāsim Jums atcelta lidojuma kompensāciju 250 EUR apmērā ar pārskaitījumu uz Jūsu bankas kontu. Pārskaitījums tiks veikts 15 darba dienu laikā. Tā pat arī vēlos informēt, ka aviokompānijai nav pienākums kompensēt jaunas biļetes iegādi, taču mēs atgriezīsim maksu par neizmantoto lidojuma segmentu Helsinki-Rīga uz bankas kontu, no kura Jūsu rezervācija bija atmaksāta."
Domāju, ka viss virzās labi
Tagad sniegšu apdrošināšanai, lai atmaksā jaunas biļetes iegādi. Vismaz starpību 108 - 28 = 80 viņi taču varētu izmaksāt, ne?
Prasi visu summu. Šajā brīdī kad pieteiksi tad no BT neko neesi saņēmis un pieteikumā nebūs melots.
Pagaidām turpinājums tāds, ka vakar If apdrošināšana ieskaitīja 81,- eiro par biļeti, šorīt Airbaltic 27,- eiro par neizmantoto atpakaļceļa biļeti. Kopā 108,- eiro, kā arī maksāja mana pašas pirktā biļete. Atliek gaidīt solīto kompensāciju par atcelto lidojumu.