Sveiki, kā te pareizi rīkoties? Kolēģei 2021.gada novembrī bija lidojums uz izraēlu, rezervēts caur mytrip. Izraēla robežas aizvēra un piedāvāja lidojumu pārcelt uz 18.01.2022. OK, tam piekrita un šodien atnāk vēl SMS, ka jāsāk reģistrēties reisam... taču nav kur iečekoties, jo reisa nav. Air Baltic ir anulējis visus lidojumus janvārī, februārī. Protams, viesnīcas norezervētas, viss saplānots u.t.t. Air Baltic pa telefonu atbild, ka jā, reisi anulēti un mytrip to vajadzēja sen jau paziņot (bet neko nav paziņojuši). Piedāvā tasīt re-routing vai arī atmaksāt naudu. Pie naudas atmaksas pazūd viesnīcas maksas, reroutingā īsti negrib kaut kur vēl pavadīt lidostās. Vai ir iespējams iet uz kaut kādu kompensācijas virzienu par atcelto lidojumu? Protamas arī obligātais tests tika par maksu veikts.
Ja nav paziņojuši,tad 400€ kompensācija jebkurā gadījumā. Tas ir aviokompānijas pienākums.
Airbaltic var iedot rerouting un tas viņiem ir jādara, jo skatos ka reisi no vairākām EU pilsētām ielido TLV. Līdz ar to nav liegums aviokompānijām lidot. Tā ir Airbaltic izvēle nelidot kā bija plānojuši un tam būs sekas. Nezinoši pasažieri piekritiīs pārcelt vai saņemt atmaksu. Zinoši: pacīnīsies par rerouting ar citām aviokompānijām un vēl kompensāciju saņemt. Ja pa 67006006 kāds saka ka nevar rerouting iedot tad tie ir meli. Esmu daudz reizes dabūjis vēlamos rerouting iessaistot citas aviokompānijas.
Rīt var aizlidot ar LOT, Lufthansa un Ukraiņu aviolīnijas savienojumiem.
Tas nekas ka pirkts mytrip. Regula pasaka ka atbildība par reisu izmaiņām gulstas uz OPERATING AIR CARIER - tātad Airbaltic. Viņi nevar novelt vainu uz mytrip vai citu OTA.
Droši vien atbalsta darbinieki ir instruēti ka pēdējais solis ir rerouting ar citām aviokompānijām un vēlamais ir pārcelt uz citu reisu vai arī piedāvāt atmaksu.
zvani uz 67006006 un pastāvi uz kādu no šiem savienojumiem ko minēju: caur warsaw, frankfurt vai kijevu. ja operators nevar samainīt, tad saki lai savieno ar maiņas vecāko un ka pārzini regulu. Tas vienmēr darbojās.
Regulas 261/2004 5PANTA 4punkts melns uz balta pasaka:
4. Pierādīšanas pienākums attiecībā uz to, vai un kad pasažieris ir informēts par lidojuma atcelšanu, ir apkalpojošajam gaisa pārvadātājam.
te kaut kādas vainas novelšanas uz mytrip ir nevietā. ar jebkuru savienojumu ko viņi piedāvās TLV ielidos 4h vļāk kā vajadzēja. Līdz ar to iespēja aizlidot uz TLV ar pieprasīto rerouting un apmeklēt valsti kā plānot un 400eur par turpceļu vien. iespējams arī 400eur var pa atpakaļceļu dabūt.
Ilmis, es jau kaut kad forumā esmu minējis, ka nekad nevajag samierināties ar kaut kādiem atteikumiem utt., tu/tava kolēģe taču neko zaudēt nevar var tikai iegūt, vienīgais zaudējums ir laiks, kas tam jāpavada, jo zinu paziņas, kas ''ņemoties'' ar visiem attiekumiem teica, ''nu man laiks ir dārgāks ne kā tā ņemšanās''... Bet nu kā vienmēr katram jau ir sava pieeja.
Tak jautājuma autore taču saka, ka piedāvā taisīt rerouting. Tā kā ar to nav problēmu.
Par liekiem 400€ var arī pieciest sīkas neērtības ar pārsēšanos.
Oriģināli RIX-TLV agrāk izlidoja ap 12:00 un galā bija ap 18:00 pēc vietējā laika. Skatos, ka CDG un FRA savienojumi būtu tādi ka ielido līdzīgi vai pat agrāk. Ja rerūtē ar šādiem tad no RIX ir bijis jāizlido vairāk kā 4h agrāk un tad aviokompānija var pa 50% samazināt jo galā nogādāja laicīgi, tikai izlidošana bija agrāk.
Nē, tomēr kolēģe ir bailīga un negrib ar pārsēšanos lidot vispār (gan valodas, gan bailēs no lidojumiem dēļ). Tad jautājums, vai var dabūt kompensāciju par atcelto lidojumu un biļetes naudu atpakaļ (jo patiesībā zaudējumi tāpat būs lielāki)? Ja teorētiski ir tāds ir iespējams, tad kā pareizi rīkoties secīgi? Nelikties ne zinis un tad pēc divām dienām teikt atdodiet naudu un vēl kompenāciju, vai tomēr piekrist naudas atmaksai tagad un tad cīnīties par kompensāciju
Nu, vajag mēģināt sarunāt tādu reroting, lai ielido vēlāk. Vienmēr jau var teikt, ka agrāka izlidošana neder. Par kompensāciju, protams, tajā sarunā nepieminēt.
Ja vispār atsakās lidot, tad gan 400€ ir droši.
P.S. Paskatījos vēlreiz regulu - kompensācija pienākas, arī ja ir jāizlido vairāk kā 2 stundas ātrāk, un, ja paziņots mazāk kā 7 dienas pirms, tad arī, ja vairāk kā 1 stundu ātrāk. Tā kā win-win jebkurā variantā.
Ja vispār atsakās lidot, tad gan 400€ ir droši.
Tad cik saprotu, ja atsakās lidot, tad biļetes cenu tak viņi atgriež. Bet vai tad ir arī kompensācija arī "ja pats atteicies lidot un piekriti naudu saņemt atpakaļ?
Nu bet loģiski.
Ja reiss ir atcelts, tad pienākas (pēc izvēles) rerūtings vai biļetes naudas atmaksa.
Kompensācija pienākas neatkarīgi no tā, ko paxis izvēlējās, izņemot gadījumus, kad veiksmīga rerūtinga dēļ drīkst izmaksāt tikai pusi kompensācijas.
Interesanti. Jautājums ne par šo tēmu.
Ja Ryanairs pārceļ reisu no 17.00 uz tās pašas dienas 06.20 no rīta, vai tur arī var prasīt rerūtingu? Vai te tas nedarbojas?
Noprotu ka runa ir par STN_RIX lidojumiem. Ryanair sūtīs ratā un teiks kad tikai ar viņu reisiem var lidot. Vari pirkt LGW-RIX vakara reisu un tad mēģināt tēriņus piedzīt no Ryanair. Visticamāk tik iesaistot PTAC vai https://www.cedr.com/consumer/aviation/complainnow/ izdosies ko panākt.
Nē, tomēr kolēģe ir bailīga un negrib ar pārsēšanos lidot vispār (gan valodas, gan bailēs no lidojumiem dēļ). Tad jautājums, vai var dabūt kompensāciju par atcelto lidojumu un biļetes naudu atpakaļ (jo patiesībā zaudējumi tāpat būs lielāki)? Ja teorētiski ir tāds ir iespējams, tad kā pareizi rīkoties secīgi? Nelikties ne zinis un tad pēc divām dienām teikt atdodiet naudu un vēl kompenāciju, vai tomēr piekrist naudas atmaksai tagad un tad cīnīties par kompensāciju
Nevēlēšanās lidot ar savienoto reisu ir nedaudz iracionāla. Mierīgi aizlidotu un nebūtu zaudējumu par viesnīcas neizmantošanu. Bet katram ir tiesības rīkoties pēc saviem ieskatiem, lai cik savdabīgi tie būtu.
Ja tiešam izlemj nelidot, nav īpašas secības, kā pieprasīt naudas atmaksu par atcelto biļeti un kompensāciju. Atceļ biļeti (to parasti var izdarīt tiešsaistē) un te pieprasa 400 EUR kompensāciju: https://www.airbaltic.com/lv/izteikt-pretenziju
Ja Airbaltic spirinās pretī par to, ka viņi aģentūrai laicīgi paziņojuši, tad var atsaukties un EST lietu C-302/16 Krijgsman pret SLM. Tur aviosabiedrība aģentam par atcelšanu paziņoja laicīgi, bet tas pasažierim — mazāk kā 2 nedēļas pirms izlidošanas. Tiesa sprieda, ka kompensācija vienalga ir jāmaksā.
Es jau nu ļoti ieteiktu saņemt dūšu un aizlidot ar savienoto, nebūs zaudējumi, plus patīkams 400 EUR bonuss.
Nevēlēšanās lidot ar savienoto reisu ir nedaudz iracionāla.
Pilnīgi piekrītu. Mēģināju pārliecināt, bet nekā. Cilvēks ir bailīgs un viss.
Runājot par kompensāciju izmaksu - kāds nezina, kas varētu būt par iemeslu, ka pēc apstiprinātas kompensācijas, Airbaltic jau 3 nedēłas neliekas ne zinis un ne maksā, ne atbild uz atgādinājuma epastu?pārdomāja?
Runājot par kompensāciju izmaksu - kāds nezina, kas varētu būt par iemeslu, ka pēc apstiprinātas kompensācijas, Airbaltic jau 3 nedēłas neliekas ne zinis un ne maksā, ne atbild uz atgādinājuma epastu?pārdomāja?
Man reiz pagāja 2 mēneši pēc lēmuma.
Pilnīgi piekrītu. Mēģināju pārliecināt, bet nekā. Cilvēks ir bailīgs un viss.
iespējams ka kolēģei turpmāk vispār nevajag lidot ja tik bailīga
Tu pasaki viņai, ka rerūtings var atgadities arī tikai atpakaļceļā, ja jaut kas nojūk. Var vispār nosēsties citā lidostā laika apstākļu vai citu iemeslu dēļ. Un var būt overbukings, noņemt no reisa un sūtīt ar savienotajiem .
Pilnīgi piekrītu. Mēģināju pārliecināt, bet nekā. Cilvēks ir bailīgs un viss.
iespējams ka kolēģei turpmāk vispār nevajag lidot ja tik bailīga
Rihard, šis ir labs komentārs
Un iespējams, ka būs par vienu lidotāju mazāk...
iespējams ka kolēģei turpmāk vispār nevajag lidot ja tik bailīga
Nu ne jau visi ir pieredzes bagāti ceļotāji
Nu ja cilvēkam bail no lidošanas, tad, protams, viņš cenšas izvēlēties pēc iespējas mazāku lidojumu skaitu. Ja cilvēks nepārzin valodu, tad, protams, cenšas izlidot no Latvijas, kur runā "saprotamā"valodā uz Izraēlu, kur vismaz runā krieviski.
PS. Vakar Air Baltic piedāvāja atgriezt naudu vai rerouting, šodien naudu vairs nepiedāvā, tikai kuponu
PPS Šodien Air baltic apgalvo, ka nepaziņošana ir sistēmas kļūda.
PSS Šodien Air baltic apgalvo, ka nepaziņošana ir sistēmas kļūda.
Tas nu gan netiks uzskatīts par attaisnojošu iemeslu, lai nemaksātu kompensāciju.
P.S. Arī nauda ir jāatgriež jebkurā gadījumā bez ierunām.
Ja pirkts mytrip tad tomēr lai izvēlas airbaltic voucher. Savādāk BT ieņems pozu un atskaitīs atpakaļ mytrip un tad ej ar viņiem cīnies un mytrip vēl paņems kādu 30-50eur komisiju par naudas atmaksas pakalpojumu. Pilna biļetes atmaksa voucher ir ļoti ok ja ir ņemts OTA.
Tad kad saņems voucher tad uzreiz lai raksta pretenziju BT par to ka nepaziņoja laicīgi. Visticamāk airbaltic atšūs un būs jāraksta PTAC, bet lai PTAC redz kā BT ir atrunājušies ar tik smieklīgu iemeslu un klaji ignorējuši regulu.
Tas vaucher jau nenoderēs, ja turpmāk lidot neplāno?
Voucher ir derīgs gadu. Ja ne sev tad citam pasažierim var izmantot. Tā kā Ilmis daudz ceļo tad viņa var viņam pārdot. Tā atrāk naudu dabūs nekā mēnešiem ar mytrip cīnīsies un vēl kādu komisiju pazaudēs.
iespējams ka kolēģei turpmāk vispār nevajag lidot ja tik bailīga
Nu kāpēc uzreiz tik augsprātīgi. Katrs ceļo tā, kā uzskata par ērtāku un patīkamāku. Ne jau mēs kādi regulatori, kā citiem jārīkojas. Varam tikai cilvēkam ieteikt, kā būtu izdevīgāk no objektīvā viedokļa. Bet ar tādiem lecīgiem tekstiem tikai negatīvas emocijas var izraisīt, kam tas vajadzīgs…
iespējams ka kolēģei turpmāk vispār nevajag lidot ja tik bailīga
Nu kāpēc uzreiz tik augsprātīgi. Katrs ceļo tā, kā uzskata par ērtāku un patīkamāku. Ne jau mēs kādi regulatori, kā citiem jārīkojas. Varam tikai cilvēkam ieteikt, kā būtu izdevīgāk no objektīvā viedokļa. Bet ar tādiem lecīgiem tekstiem tikai negatīvas emocijas var izraisīt, kam tas vajadzīgs…
Piekrītu, par 100 procentiem
Labdien, gribētu noskaidrot dažus jautājumus par šo tēmu. Man atnāca e-pastā:
Unfortunately your flight has been cancelled. We booked you onto an alternative flight. |
PLEASE CLICK HERE TO VIEW AND/OR ACCEPT THIS FLIGHT CHANGE ONLINE |
|
We apologise for any inconvenience caused and we hope to see you on board soon! If you have trouble opening any links or have any other questions, please give us a call and we'll be happy to help: +371 6700 6006 |
Lidojums ir maijā, pirms tam bija ziņa par reisu laika maiņu no pusdienlaika uz agru rītu, bet tās izmaiņas neapstiprināju. Šobrīd mēģinot atvērt rezervāciju nekas nerādās, tad laikam vienīgā iespēja ir zvanīt un runāt par iespējām. Ja gaidīšu, tad rezervācijā parādīsies viņu piedāvātais rerouting kādā brīdī? Vai bez atcelšanas un rerouting varētu būt arī iespēja pārlikt uz citu virzienu, ja es to gribu? Ja ir runa par kompensāciju rerouting gadījumā, vai es pareizi saprotu, ka būtu jāņem vērā oriģinālie izlidošanas laiki nevis mainītie? Vai uz šo numuru ir bezmaksas zvani?
Ja lidojums maijā, un paziņots tagad, tad par kompensāciām nesapņo.
Nezinu, kāda šobrīd ir politika ar galamērķa maiņu, bet domāju, ka tas var izdoties, ja jaunais galamērķis ir tajā pašā rajonā. Pavisam uz citu pusi samainīt neizdosies.
Norādītais numurs ir bez paaugstinātas maksas, un samērā viegli sazvanāms. Tā kā ņem, zvani un mēģini sarunāt, ko vajag.
Ja jātiek tajā pašā dienā konkrētajā galamērķī tad prasi kādu savienojumu. Sākumā tielēsies bet beigās panāksi. Kāds maršruts kurā datumā? Vari matrix apskatīties kādi savienojumi ir pieejami un tad vēlamo uzspied lai uz to maina.
Galamēŗķi tajā summā noteikti nemainīs.
Ja, mēģinot atvērt rezervāciju nekas nerādās, tad vai tik nebūs tā,ka maršruts tiek vispār slēgts?
Tādā gadījumā, protams, ir jānodrošina rerouting ar citām aviokompānijām, bet kādreiz viņi piedāvāja arī galamērķa maiņu tajā pašā rajonā. Kas tas ir par maršrutu, kādi datumi?