Sveiki, man ir tāds jautājums. Man vajag konkrētu lidojumu ar Aeroflot uz Maskavu, laiku un datumu esmu noskatījis, neapgrūtināšu jūs ar lielām detaļām. Lidojumu pilnīgi droši izpilda Aeroflot. Ieejot Momondo.com, šo reisu Aeroflot vienā virzienā tirgo par mistiskiem 151 eiro, bagāža cenā ir iekļauta, kā jau to paredz Aeroflot noteikumi. Taču turpat rezultāti uzrāda arī airBaltic codeshare lidojumu, kas ir tas pats reiss, tikai cena ir 118 eiro. Jautājums tad tāds - vai it kā pērkot airBaltic lidojumu, ko reāli izpildīs Aeroflot, man bezmaksas bagāža tiek nodrošināta?
Sveiki, man ir tāds jautājums. Man vajag konkrētu lidojumu ar Aeroflot uz Maskavu, laiku un datumu esmu noskatījis, neapgrūtināšu jūs ar lielām detaļām. Lidojumu pilnīgi droši izpilda Aeroflot. Ieejot Momondo.com, šo reisu Aeroflot vienā virzienā tirgo par mistiskiem 151 eiro, bagāža cenā ir iekļauta, kā jau to paredz Aeroflot noteikumi. Taču turpat rezultāti uzrāda arī airBaltic codeshare lidojumu, kas ir tas pats reiss, tikai cena ir 118 eiro. Jautājums tad tāds - vai it kā pērkot airBaltic lidojumu, ko reāli izpildīs Aeroflot, man bezmaksas bagāža tiek nodrošināta?
Šajā gadījumā bagāža būs iekļauta biļetes cenā.
Paldies, tā tiešām izskatās. Tagad joki turpinās no citas puses: lidojumu pirku caur Momondo.com piedāvāto rezultātu Trip.ru. Izgāju cauri visam procesam, pasūtīju, notika autorizācija no iBankas (man SEB konts), un pašā galā pēc kodu ievadīšanas man sistēma izmet vienu teikumu, ka viņi sazināsies ar manu banku, lai turpinātu rezervāciju. Ne vārda par to, ko man darīt tālāk. Ieeju iBankā - nauda nav rezervēta. Nekāds apstiprinājuma e-pasts nav atnācis. Nākamajā rītā zvanu SEB bankai un prasu, vai viņiem kaut kas ir pieprasīts vai kā - nē, nekas nav prasīts, nauda nav rezervēta. Tad pirkums nav noticis vai kā??
Ironiskā kārtā man vakar vajadzēja pirkt vēl vienu lidojumu, tikai šoreiz izvēlējos Tripsta caur Momondo. Visas formas izskatījās ļoti līdzīgas Trip.ru, tās pašas ailes, tie paši jautājumi, un beigās - tas pats paziņojums, ka viņi sazināsies ar manu banku. Atkal nauda nav rezervēta, tikai šoreiz pēc kāda laika man uz e-pastu atnāca Tripsta automātiskais paziņojums, ka man stāv nepabeigta rezervācija Tripsta sistēmā. Ieejot norādītajā linkā, viss ir jāsāk pa jaunam. Kādam kādreiz tā ir gadījies? Tad man tās rezervācijas var uzskatīt par nenotikušām vai kā? Vai arī pēc kādas nedēļas šie pēkšņi pamodīsies un man noņems naudu?
Domāju, ka Krievijas pusē esošo pakalpojumu sniedzēju OTA apkalpo kāda ES vai Latvijai "nedraudzīga" banka. Nezinu, kāds ir karšu apkalpošanas mehānisms, bet dažas LV darbojošās bankas, piemēram, Nordea banka, bloķē jebkādas darbības, kurās iesaistīta Meridian Trade bank (bijusī - SMTP banka). Laikam labāk izvēlēties kādu OTA, kura nebeidzas ar "RU". Līdzīgi kā Tev man ir gadījies, ja apzināti ievadu nepareizus kartes datus, lai paskatītos, vai cena reāli ir pieejama un kāda būs komisija maksa konkrētai kartei.
Iespējams, bet Tripsta gadījumā tā taču nav Krievija? Pirku caur Tripsta.lv, kam ofiss, cik noprotu, ir Lietuvā. Izskatījās, ka abi Trip.ru un Tripsta.lv izmanto vienu un to pašu softu, un abos gadījumos pirkuma iznākums bija identisks - neskaidrs, vai pirkums vispār ir noticis. Būs vien rīt jāzvanās un jāprasa, kas par lietu.
Pēc Tava gadījuma apraksta izskatās, ka pirkums nav noticis, jo nauda nav rezervēta un E-ticket Nr. nav. Pat tad, ja būtu tikai rezervācijas Nr., bet nauda nebūtu paņemta, darījums, manuprāt, nav spēkā. Rezervācija ir kā nodomu protokols - kamēr nav e-biļetes, aviokompānija vai OTA var darījumu atcelt.
Iespējams, bet Tripsta gadījumā tā taču nav Krievija? Pirku caur Tripsta.lv, kam ofiss, cik noprotu, ir Lietuvā.
Vēl vari pamēģināt caur www.tripsta.net vai www.tripsta.ie. Cenas līdzīgas kā www.tripsta.lv un arī operē ar EUR valūtu.
Es sazvanīju Trip.ru aģentu Lielbritānijā (cik noprotu, viņiem ir filiāles daudzās valstīs) - noskaidroju, ka rezervācijas mēģinājums ir bijis, bet kaut kādu iemeslu dēļ tas nav ticis apstiprināts. Pateicu, lai nemaz arī nemēģina - pirkšu no citiem. Savukārt Tripsta.lv vispār nebija sazvanāmi, līdz man apnika un uzrakstīju e-pastu. Atbildi solīto 24 stundu laikā tā arī nesniedza. Nauda joprojām nav rezervēta, e-pasts man nekāds nav bijis, līdz ar to uzskatu, ka arī šī rezervācija nav notikusi. Lai tikai viņi vēlāk man pamēģina kaut kādu naudu no konta tomēr noņemt.
Joki turpinājās arī ar trešo rezervācijas mēģinājumu - šoreiz pirku no bēdīgi slavenā eDreams, kuru biju nozvērējies vairs nekad neizmantot, bet nebija citu opciju, ja vien nav iebildumu kārtīgi pārmaksāt. Atnāca rezervācijas apstirpinājums uz e-pastu, taču ar piebildi, ka ir kaut kādas problēmas ar manu bankas karti. Paskatījos iBankā - nauda nav rezervēta. Atkal zvanīju uz SEB, tie pilnīgā neziņā, solīja atzvanīt. Atzvanīja pēc kādas stundas un mēģināja man iestāstīt, ka Latvijā eDreams pakalpojumi neesot pieejami. Es viņiem saku, lai nerunā muļķības, bet nē - redz kaut kādā tur eDreams sarakstā Latvijas neesot. Kamēr man to visu mēģināja iestāstīt, uz e-pastu atnāca vēl viens eDreams paziņojums, ka nauda beidzot ir paņemta... Man izskatās, ka drīzāk kaut kādas problēmas ir bijušas pašai SEB bankai, ko viņi nevēlas atklāt.
Es drīzāk domāju, ka SEB darbinieks bija vienkārši nekompetents. Edreams bieži izdod paziņojumu par neveiksmīgu maksājumu, ja grib drošības nolūkos to apstrādāt manuāli. Bet arī pēc tāda ar zvanu edreams man ir izdevies ātri vien dabūt biļetes.