Jau labu bija aizdomas, ka tad, kad AA beigs apvienošanās darbus ar US, viņi ķersies pie AAdvantage programmas, ko prezentēju seminārā, devalvācijas. Acīgākie būs pamanījuši pamatīgu noplūdi par izmaiņām jau vairāk kā pirms nedēļas, kad no slepenas AA sanāksmes paspruka šāda tāda informācija. Šodien 14:00 pēc EST laika izmaiņas tika izziņotas:
http://aa.com/aadvantage2016
Apkopošu izmaiņas šeit:
Izmaiņas būs pakāpeniskas. Pirmās izmaiņas sāksies 2016. gada 1. janvārī, kad mainīsies kvalifikācijas noteikumi. 2016. gada martā mainīsies bonusa (award) lidojumu tabula. 2016. gada otrajā pusē (vēl nav izziņots precīzi kad) mainīsies RDM (tērējamo jūdžu) pelnīšanas veids. Lielā mērā AA seko UA un DL, izņemot to, ka nav nepieciešams minimālais tēriņš dolāros, lai sasniegtu līmeni, kā arī vēl līdz gada beigām statusu pelna ar jūdzēm, nevis iztērēto naudu. Zemāk sīkāk par kvalifikāciju un bonusa lidojumiem.
Kvalifikācija
Statusa priekšrocību apcirpšana
Bonusa (RDM) jūdžu pelnīšana
Bonusa lidojumu tabulas izmaiņas
Šis droši vien varētu skart visvairāk cilvēkus, jo kaut kādas jūdzes šajā programmā visdrīzāk iekrājuši ir lielāka daļa ceļakājieši. Pa lielam jāsaka, ka ir nedaudz izmainīti reģioni (kuras valstis pieder kuram reģionam), off-peak datumi, kuros varēja nopirkt lētākas biļetes. Jūdžu ziņā dramatiski ir pieaugušas nepieciešamās jūdzes pirmajā klasē, ne tik daudz, bet arī krieni biznesa klasē, savukārt vismazāk cietusi ekonomiskā klase.
Izmaiņas stājas spēkā 2016. gada 22. martā. Šis ir datums līdz kuram ir jārezervē lidojums, pats ceļojums var būt arī vēlāk (330 dienas no rezervēšanas brīža, tātad, rezervējot 2016. gada 21. martā, tas būs vēlākais aptuveni līdz 2016. gada 15. februārim). Šis būtu datums līdz kuram jāiztērē savas jūdzes, ja plānots kāds no devalvētajiem lidojumiem. Jāņem vērā, ka AA ļauj veikt sekojošas izmaiņas lidojumā bez maksas, ja tas ir vismaz 21 dienu pirms lidojuma un ir pieejamība attiecīgajā līmenī un klasēs: datuma maiņa, rūtinga maiņa (ja saglabājas bonusa lidojuma tips un sākuma/gala pilsēta). Ļoti ticams, ka šādas izmaiņas varēs veikt bez maksas arī pēc 22. marta. Datumu var pārcelt līdz gadam no rezervācijas brīža, tātad, ja rezervācija veikta 2016. gada 21. martā, tad vēlākais līdz 2017. gada 21. martam. Sākuma un gala lidostas mainīt nevar, pat ja tās ir vienā pilsētā (LGA uz JFK utt.). Nevar mainīt starp AA (visi lidojumi ar AA) / oneworld (visi lidojumi ar oneworld aviokompānijām) / partner (kaut viens lidojums ar partneri, piemēram, EY, AS). Ja lidojumā ir arī partneris, tad nevar mainīt arī rūtingu.
Tagad nedaudz par labajām ziņām (jeb drīzāk ziņu). Ir jauns bonusa lidojuma tips - vietējie ASV lidojumi zem 500 jūdzēm, kas maksē fiksētas 7,5k jūdzes. Tādu AA, līdz ar US apvienošanos, ir diezgan daudz.
Tagad par sliktajām ziņām. Amerikāņi visvairāk skādējas par off-peak lidojumu pazušanu uz Dienvidameriku (agrāk bija 20k, tagad vispār nebūs), kā arī pieaugumu no ASV uz Āziju 1 pirmajā klasē 62,5k -> 80k, kā arī uz Āziju 2 no 67,5k -> 110k. Bet mūs tas droši vien maz satrauc.
Tā kā visu nav iespējams uzskaitīt, tad pieminēšu tā sauktos sweet spots (saldos punktus), kas mums Eiropiešiem varētu būt vissāpīgāk:
Ir arī citas devalvācijas, bet šīs, manuprāt tās sāpīgākās.
Salīdzinot ar citām programmām un ņemot vērā, ka AAdvantage programmā nav degvielas piemaksu (izņemot ar BA un IB), turklāt datuma maiņa ir bez maksas, šī programma joprojām ir konkurētspējīga, tomēr vairs nav vairākas kārtas labāka par citām. Īpaši pēc nākamā gada beigām, kad mainīsies RDM jūdžu pelnīšanas sistēma. Līdz tam laikam no viņas ir iespējams izspiest sev arī kādu labumu.
Taisni skatījos un taisījos ielikt linku, bet Kāds jau ir pasteidzies
Vēh, es arī nupat pamodos un šis bija pirmais epasts, ko izlasīju man vienā kontā 13k punktu līdz Havajām pietrūka, otrā vairāk, 19k, bet laikam piepirkt punktus šoreiz neatmaksāsies (viņiem gan laikam nupat bija kārtējā punktu pirkšanas akcija). Tā ka no Havajām laikam jāatvadās, jo līdz martam noteikti nebija paredzēts lidot ar AA, lai savāktu trūkstošo.
Punktu pirkšanas akcija vēl joprojām spēkā (https://buymiles.aa.com/en/buygift), viena no lētākajām pēdējos gados, tiesa atšķirība no iepriekšējām tikai ap 0.3 centi par jūdzi, bet tāpat.
Tiesa kā parasti, jo vairāk jūdžu pērk, jo lētāk sanāk. Jūsu gadījumā, ja piepirktu tam kontam, kur 19k, sanāktu pirkt 40k+22,5k = 62,5k (tieši uz nākamā bonusa līmeņa) un maksātu 1180$. Tad ar to kontu pietiktu abiem uz Havajām, bet diez ko izdevīgi vairs neizskatās, jo biļetēm jāmaksā arī nodokļi. Labākais tas, ka varētu izlidot/ielidot Rīgā. Man lētākais no Stokholmas sanāca ap 47$ turp, 12$ atpakaļ (nodokļos). No Rīgas būtu jābūt līdzīgi. Galvenais izvairīties no BA (degvielas piemaksas) un LHR tranzīta (ap 50 EUR nodokļos klāt). Ar pieejamību līdz šīs sezonas off-peak beigām ļoti švaki (bez LHR tranzīta). Nākamais off-peak vēl nav atvērts rezervācijai, turpceļu varēs sākt skatīties pēc pāris dienām.
Vēlamais rūtings ir RIX - HEL - MIA/JFK/ORD - LAX/DFW - HNL/OGG/LIH/KOA. Tad viss ceļš sanāk ar AY un AA un nodokļi minimāli.
Pirms apsvērt jūdžu prikšanu, labāk izpētīt pieejamību, lai nesanāk nepatīkami pārsteigumi.
Apskatījos nupat precīzi, man ir 27800 punkti, vīram 22300. Man sanāk, ka pa daļām izdevīgāk piepirkt uz katru kontu, bet tāpat $767 sanāk + nodokļi. Un savukārt "sakasīt" trūkstošos punktus bez lidojumiem līdz martam manuprāt ir nereāli. Dažiem viņu AA shopping veikaliem redzēju laikam ap 7 punktiem par dolāru. Iztērēt 4300 USD par Omaha steiks nez vai tuvākajā laikā plānots Bet man kaut kā vienalga liekas, ka drusku par daudz jāpiemaksā par punktu pirkšanu, lai būtu "gadsimta darījums". Es biju dikti cerējusi tikai par nodokļiem aizbraukt, bet nu nekā
P.S. vēl speciāli nesen sāku tās visas e-rewards aptaujas pildīt, $26 tur jau ir, bet pat tur lai dabūtu 1000 punktus vēl ļoti, ļoti daudz būtu jāsapilda. Un ar holidaycheck 70 punktiem par atsauksmi arī diezkas nav.
Pirkt punktus neiesaku, nekas izdevīgs tas tiešām nav. Kā rakstīju, šķiet, jau citā tēmā, var braukt vienā virzienā līdz Havajām, tad no HNL uz Austrāliju ar Jetstar. Ja trāpa uz akciju, tad ap 180 EUR, tagad bez akcijas lētākās biļetes ap 212 EUR. No Austrālijas var tikt ar lētajiem uz Malaiziju, Indonēziju vai Singapūru arī zem 200 EUR. Un no BKK ar Norwegian ap 150 EUR. Sanāk ceļojums apkārt pasaulei Labāk gan laikam pretējā virzienā, tad mazāki nodokļi.
Te konkrēts piemērs:
RIX-ARN 3. apr 38 EUR (http://www.kayak.de/flights/rix-arn/2016-04-03) (Airbaltic)
ARN-BKK 3. apr 1399 SEK = 150 EUR (Norwegian)
BKK-SIN 13. apr 57 EUR (http://www.kayak.de/flights/bkk-sin/2016-04-13) (Tiger)
SIN-PER 17. apr 85 EUR (http://www.kayak.de/flights/sin-per/2016-04-17) (Malindo air)
PER-BNE 19. apr 114 EUR (http://www.kayak.de/flights/per-bne/2016-04-19) (Virgin Australia)
BNE-HNL 25. apr 319 AUD = 212 EUR (Jetstar)
KOA-RIX 5. may 20k + 5.6$ = 5.25 EUR (AAdvantage award)
Rezultātā jums, nepiepērkot jūdzes, iespējams sakombinēt ceļojumu apkārt pasaulei pa 662 EUR personai, pavadot Taizemē 10 dienas, Singapūrā 4 dienas, Pērtā 2 dienas, Austrālijas austrumkrastā 6 dienas un Havaju salās 10 dienas Turklāt gan sākums, gan beigas manam piedāvātajam variantam ir Rīgā.
Lidojumu no HNL uz KOA (Big island) var arī nopirkt par AAdvantage jūdzēm ar Hawaiian (5k). Vienam sanāktu par jūdzēm, otram piepirktu par naudu, maksātu ap 70-80$ laikam. No marta Havaju pārlidojumi būs jau 7,5k.
infests, un pēc pusstundas gan šis tavs variants parādīsies visos ceļojumu saitos, kas idejas smeļas ceļakājā
Nu neko, man jāsamierinās, ka laikam šos punktus būs jātērē kādam ASV iekšējam lidojumam. Tāds gan jau arī kādā brīdī būs noderīgs.
LoyaltyLobby ir uztaisījis smukas tabulas, kur var skaidri redzēt visas izmaiņas, kā arī var lejupielādēt PDF ar šīm tabulām:
http://loyaltylobby.com/2015/11/18/american-airlines-aadvantage-oneworld-partner-award-charts-changes-march-22-2016-side-by-side-comparison-with-the-current-chart/
Te vēl dažas pozitīvās izmaiņas, kuras pirms tam nebiju ievērojis:
Oooo, Karības paliek ļoti pat interesanti, man kā reizi ir tāds 50-50 variants plānot tikt uz Tobago un tad šis būtu ideāli, kā reizi no MIA.
Oooo, Karības paliek ļoti pat interesanti, man kā reizi ir tāds 50-50 variants plānot tikt uz Tobago un tad šis būtu ideāli, kā reizi no MIA.
MIA ietilpst Contiguous 48 U.S. states, bet tie pārlidojumi pa Karību salām par 7,5k ir tikai uz/no Karību salām. Tātad no sākuma būs jātiek uz kādu no Karību salām no MIA un tālāk jau varēs laist uz Tobago.
Ā, es jau sapratu, ko no ASV uz Karībām 7.5. Tad gan vairs nav tik forši
Vārdu sakot, svētdienas lidotājiem nākotnē vairs nebūs iespējams neko sakrāt. Uz redzi, Hawajas! Taču kaut kādu naivu mērķi jau vajag paturēt! 48 štatu apgabalā tā varētu būt sarežģītāk/dārgāk sasniedzama pilsētele (piemēram, Yellowstone tuvumā vai New Mexico). Arī Indijas subkontinents jāapsver.
Paceļas jautājums par "jauno labāko lojalitātes programmu pasaulē". Redzēs, kas ar tiem partneru punktiem turpmāk darīsies. Starp citu, vai Delta (kopš savām pārmaiņām) par partneru lidojumiem piešķir jūdzes atkarībā no $ vai attāluma?
Paceļas jautājums par "jauno labāko lojalitātes programmu pasaulē". Redzēs, kas ar tiem partneru punktiem turpmāk darīsies. Starp citu, vai Delta (kopš savām pārmaiņām) par partneru lidojumiem piešķir jūdzes atkarībā no $ vai attāluma?
Jautājumā par Delta - viss atkarīgs, vai biļeti izsniegusi/lidojuma numuri ir DL vai partneru. Par ne-Deltas lidojumiem (varbūt izpilda Delta, bet numurs ir KL/AF/AZ) jūdzes vēl joprojām krīt atkarībā no attāluma.
Bet AAdvantage jau pēc pārmaiņām būs tieši tāpat - jūdzes par $ nāks tikai par AA mārketētiem lidojumiem, par partneriem vēl joprojām atkarībā no attāluma, tikai nav vēl zināms, cik par kuru klasi
Būtībā AA būs koks ar diviem galiem:
Par to, kura ir labākā prgramma, redzēsim pēc gada, kad FT nobalsos
Man personīgi saistoša šobrīd liekas Alaska Airlines, jo viņiem ir daudz partneru, tai skaitā Emirates. Vienīgi, cik pētīju, tad vsar nopirkt bonusa lidojumus tikai uz/no Ziemeļamerikas (citiem maršrutiem, nekur neatradu tabulas).
Tāpat nav peļama Aegean Miles+Bonus, kur salīdzinoši viegli savākt zelta līmeni, bet jūdžu krāšanai un tērēšanai nekas ļoti spīdošs, diemžēl, nav.
Es pats laikam vēl līdz 2017. gada martam turēšos pie AA, jo jāiztērē jūdzes un statuss vēl arī būs, bet pēc tam laikam mums katram savs ceļš ejams.
Nu ko, jau atkal izmaiņas: http://thepointsguy.com/2016/06/aadvantage-revenue-based-changes/
Punktus pelnīs pēc tā, cik nolidots (no 1.augusta), viss pārējais no 1.janvāra: jauns elite līmenis Platinum Pro, un lai dabūtu kādu no elite statusiem, jāiztērē konkrēts elite dolāru skaits. Upgrades būs turpmāk atkarīgs no elite dolāriem un statusa līmeņa.
Vai tad nebūs tā, ka pelnīs pēc tā cik maksās nevis nolidos?
Jā, tev taisnība, neprecīzi uzrakstīju - pēc dolāriem skatīties.
Skatos, ka AA galīgi tāda švaka un neizdevīga palikusi. Ir kādas labākas programmas kurās OneWorld alianses jūdzes krāt, lai būtu iespēja tās pēc tam arī izdevīgi atprečot? Ir pārdesmit šīgada lidojumi, kas vēl nav nekur savadīti. Gribētos izspiest maksimālu labumu tagadnei un nākotnei.
Vai kāds var pastāstīt galvenās BA club (kur tiek krāti Avios) un AAdvantage atšķirības? Augustā lidoju ar AA un BA (AA reisu numuri) uz Rio. Pērkot biļetes ievadīju savu BA loyalty programmas numuru, bet kā ir ar AA? Vai varu pelnīt punktus arī tajā programmā? Paldies.
Vai tad nebūs tā, ka pelnīs pēc tā cik maksās nevis nolidos?
Jā, tev taisnība, neprecīzi uzrakstīju - pēc dolāriem skatīties.
Ja biļete nebūs mārketēta kā AA, tad penīs procentuāli no nolidotā daudzuma un iegādātās klases. Procenti gan vēl nav zināmi, citi domā, ka būs līdzīgi kā Deltai ar partneriem. Bet būtībā tas būs vienīgais, kā šo programmu vēl reāli izmantot jūdžu krāšanai, ja vien šie procenti nebūs ārkārtīgi zemi.
Etihad bonusa biļetēm, kas izdotas pēc 10. augusta vairs nebūs pieejams limuzīna/auto serviss (līdz šim tāds bija biznesa un pirmās klases biļetēm noteiktās pilsētās) (http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/08/12/etihad-chauffeur-ameri...)
Kārtējā AAdvantage degradācija - maksimālais segmentu skaits bonusa biļetēm:
https://www.flyertalk.com/forum/american-airlines-aadvantage/1858535-aa-...
Vai, pērkot par punktiem+nauda lidojumus aadvantage programmā, ir svarīgi, lai būtu norādīta pareiza billing address pie kartes datiem?
Pēc noklusējuma valsts ir norādīta ASV un uz LV nomainīt neizdodas, kaut gan kontā esmu norādījis dzīvesvietu LV. Varbūt rakstīt kādu izdomātu adresi ASV?
Man jautājums: VAi es Varu par AA jūdzēm norezervēt bonusa lidojumu citai personai? Uzvārds tāds pats.
Un varbūt kāds zin mazāksāpīgāko veidu lai īsā laikā nopelnītu 4K AA jūdzes.
Varbūt konvertēt punktu uz jūdzēm (piem., IHG)?
American Airlines AAdvantage®
10,000 points = 2,000 miles
Paldies. Bija piemirsies šis variants. Tas jāatstāj kā rezerves variants.