15OKT reiss LH890 FRA-RIX par mata tiesu izvairās no katastrofas. Kāds bija oficiālais iemesls?

10 atbildes [Pēdējā ziņa]
RX
Lietotāja RX attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/07/2009
Ziņas: 3938
Manīts: pirms 4 d
Kur:

Esmu daudz lidojis, bet nekad neesmu piedzīvojis to, ko mans jaunais kolēģis piedzīvoja jau otrajā savā patstāvīgajā komandējumā. Pacelšanās laikā atteica 1 dzinējs (kas ir viens no biežākajiem aviokatastrofu iemesliem). Nobremzēt vairs nebija laika, tāpēc lidmašīna, nenormāli kratīdamās, lielā leņķī lēnām uzņēma augstumu, apmeta loku un pēc 15 min. veica avārijas nosēšanos. Ar 3h nokavēšanos ar citu lidmašīnu nu jau pārsvarā dievticīgi pasažieri (pat ateisiti esot metuši krustus un mēģinājuši atcerēties tēvreizi) ieradās Rīgā. Kolēģim ieteicu rakstīt pretenziju un prasīt kompensāciju, bet Lufthansa atbildējusi, ka kompensācija nepienākas, jo bija 1 no 2 force majeure - zibens vai putni. Tā kā kolēģis pa logu redzēja (un nobildēja) tieši defektīvo dzinēju, tad bildē redzams, ka debesis ir skaidras, kas izslēdz pirmo atrunu. Bet kā pierādīt, ka pie vainas tomēr nebija putni. Pilots skaidri un gaiši paziņoja, ka dzinējs pārstāja darboties tehnisku iemeslu dēļ, nepieminot putnus.

1. Kā pēc 10 dienām var noskaidrot, ar cik lielu nokavēšanos pasažieri ieradās Rīgā? 

2. Vai ir iespējams atvērtos avotos noskaidrot patieso dzinēja apstāšanās iemeslu? Redzu, ka zahuj u.c. te regulāri nopublicē insaideru informāciju, kad kādai lidmašīnai gadās kāda ķibele. Šādi gadījumi noteikti tiek rūpīgi izmeklēti un secinājumi kaut kur ir jāpublicē.

RX
Lietotāja RX attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/07/2009
Ziņas: 3938
Manīts: pirms 4 d
Kur:

Pirmo jautājumu laikam pats noskaidroju. Bija jāielido 13:10, bet ar rezerves reisu ielidoja 17:48

Kolēģis arī gāja pie Lufthansas info desk un jautāja par iemeslu. Bird strike netika minēts. 

A Lufthansa Airbus A320-200, registration D-AIZW performing flight LH-890 from Frankfurt/Main (Germany) to Riga (Latvia), was climbing out of Frankfurt's runway 25C when the crew stopped the climb at 3000 feet reporting the failure of the right hand engine (CFM56), shut the engine down and returned to Frankfurt for a safe landing on runway 25C about 17 minutes after departure.
A replacement Airbus A321-200 registration D-AISP reached Riga with a delay of about 4:45 hours.
The airline reported the cause of the engine failure is being investigated.
A passenger reported there was a bang from the right hand side shortly after takeoff, the aircraft shook. A metallic clicking sound occurred. Some time later the crew announced they had lost the right hand engine. Later, when approaching the information desk at Frankfurt, the passenger was told it had been a bird strike.

https://www.airportia.com/news/lufthansa-a320-at-frankfurt-on-oct-15th-2023-engine-shut-down-in-flight/

Izmeklēšana joprojām turpinās?

Māris
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2009
Ziņas: 4153
Manīts: pirms 21 st

Incident: Lufthansa A320 at Frankfurt on Oct 15th 2023, engine shut down in flight (avherald.com)

Te komentāros raksta, ka dzinējs pārāk bojāts, lai būtu putni.

RX
Lietotāja RX attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 04/07/2009
Ziņas: 3938
Manīts: pirms 4 d
Kur:

Paldies, Māri. Liks Lufthansai manīt, ka neesam ar pliku roku ņemami Smile

Bet jābrīnās, ka nav bijis nekādu ziņu no citiem pasažieriem Delfi cienīgam rakstam. Varbūt vēl nav atgājuši no šoka un nervu nomierināšanas kūrēm. Pasažieri uzreiz neapjēdza, kas notika. Tās sajūtas no sitiena bijušas tādas, it kā lidmašīnas pakaļgals paceļoties kārtīgi atsistos pret skrejceļu. Bet nu katram droši vien subjektīvi tie salīdzinājumi. Par to, ka pie vainas dzinējs, uzreiz nepadomāja. Lidmašīna cēlās lēnām, svārstīdamās no sāna uz sānu. Troksnis un nenormālas vibrācijas, bet pilots klusē. Droši vien pilotam šāda pacelšanās ar svārtībām bija standartsituācija šādam gadījumam, bet daži pasažieri pēc šāda piedzīvojuma baidījās kāpt nākamajā reisā. Arī pilots esot atteicies pēc tam doties reisā piedzīvotā stresa dēļ - tā kāds kaut kur esot dzirdējis. No rakstītā pieļauju, ka pacelšanos varbūt turpināja ar bojātu dzinēju, lai nenogāztos, bet atslēdza to tikai 3000 pēdu augstumā. 

Māris
Nav tiešsaistē
Kopš: 08/04/2009
Ziņas: 4153
Manīts: pirms 21 st

RX rakstīja:

Liks Lufthansai manīt, ka neesam ar pliku roku ņemami

Nujā, bet tā jau tikai spekulācija un komentāros. Bet likt manīt var.

zahuj
Tiešsaistē
Kopš: 27/10/2009
Ziņas: 4443
Manīts: pirms 1 min

RX rakstīja:

Esmu daudz lidojis, bet nekad neesmu piedzīvojis to, ko mans jaunais kolēģis piedzīvoja jau otrajā savā patstāvīgajā komandējumā. Pacelšanās laikā atteica 1 dzinējs (kas ir viens no biežākajiem aviokatastrofu iemesliem). Nobremzēt vairs nebija laika, tāpēc lidmašīna, nenormāli kratīdamās, lielā leņķī lēnām uzņēma augstumu, apmeta loku un pēc 15 min. veica avārijas nosēšanos. Ar 3h nokavēšanos ar citu lidmašīnu nu jau pārsvarā dievticīgi pasažieri (pat ateisiti esot metuši krustus un mēģinājuši atcerēties tēvreizi) ieradās Rīgā. Kolēģim ieteicu rakstīt pretenziju un prasīt kompensāciju, bet Lufthansa atbildējusi, ka kompensācija nepienākas, jo bija 1 no 2 force majeure - zibens vai putni. Tā kā kolēģis pa logu redzēja (un nobildēja) tieši defektīvo dzinēju, tad bildē redzams, ka debesis ir skaidras, kas izslēdz pirmo atrunu. Bet kā pierādīt, ka pie vainas tomēr nebija putni. Pilots skaidri un gaiši paziņoja, ka dzinējs pārstāja darboties tehnisku iemeslu dēļ, nepieminot putnus.

1. Kā pēc 10 dienām var noskaidrot, ar cik lielu nokavēšanos pasažieri ieradās Rīgā? 

2. Vai ir iespējams atvērtos avotos noskaidrot patieso dzinēja apstāšanās iemeslu? Redzu, ka zahuj u.c. te regulāri nopublicē insaideru informāciju, kad kādai lidmašīnai gadās kāda ķibele. Šādi gadījumi noteikti tiek rūpīgi izmeklēti un secinājumi kaut kur ir jāpublicē.

sirdsmieram - bija putni pie vainas.

 

Pavirsis
Lietotāja Pavirsis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/08/2011
Ziņas: 717
Manīts: pirms 1 st

Patentēju: putnu reste priekšā dzinējiem. :) 

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 4755
Manīts: pirms 1 st

Pavirsis rakstīja:

Patentēju: putnu reste priekšā dzinējiem. :) 

Varbūt kādus aprēķinus cik maksās papildus nodedzinātā degviela.

propers
Nav tiešsaistē
Kopš: 19/06/2014
Ziņas: 4755
Manīts: pirms 1 st

 

Pavirsis rakstīja:

Patentēju: putnu reste priekšā dzinējiem. :) 

Varbūt kādus aprēķinus cik maksās papildus nodedzinātā degviela.

Interesanti vai putekļu sūcējam jau to režģi esi uzstādījis lai nevarētu iesūkt lego klucīšus?

 

RIXapron
Nav tiešsaistē
Kopš: 05/06/2023
Ziņas: 71
Manīts: pirms 52 min

Šodien D-AIZW atkal lido.

Pāris komentāri:

Jaudas zuduma gadījumā svārstīšanās būs neizbēgama asimetriskas jaudas dēļ. Spekulēju, bet izslēdza pie tiem minētajiem 3000ft, jo procedūras un kaut kāda jauda vēl bija palikusi. Pieejot pēc principa aviate-navigate-communicate, sarunas ar pasažieriem būs pēdējais ko darīt, tikai pēc čeklistu izpildīšanas: nostabilizēsies un izskaidros kas notika un ko tālāk. Pilots reisu neturpināt varēja neskaitāmu iemeslu dēļ, paaugstināts stress mierīgi var būt viens no tiem, un, neesot pilnībā “fit”, tas ir tikai apsveicams un respektējams lēmums. Restes dzinējam priekšā neviens neliks, jo tas var sadursmes gadījumā izraisīt daudzkārt nopietnākus bojājumus salīdzinājumā ar nosacīti vienkārši samaltu dzērvi. Sadursmes ar putniem aviācijā ir biežāka situācija nekā varētu šķist pat regulāram pasažierim.

Pavirsis
Lietotāja Pavirsis attēls
Nav tiešsaistē
Kopš: 15/08/2011
Ziņas: 717
Manīts: pirms 1 st

Nu, labi, ja reste neder, tad jāliek priekšā putnu blenderis!!!

RIXapron
Nav tiešsaistē
Kopš: 05/06/2023
Ziņas: 71
Manīts: pirms 52 min

Putnu blenderis izklausās pēc patentējamas idejas! (((: