Es tikko atgriezos mājās ar Lufthansa savienoto reisu no Parīzes caur Frankfurti. Tā kā kompānijas vainas dēļ uz savienoto reisu nācās doties skriešus, bagāža palika gozējamies Vācijas saulītē.
Lufthansa, protams, ļoti operatīvi mani Rīgā noinformēja, ka koferis palicis Frankfurtē, tik joks tāds, ka piegādi sola vien pēc 2 dienām! Acīmredzot, rīt Frankfurtes reisa nav...
Man dikti gribas kaut kā atspēlēties - ir kādas labas idejas? Sapirkties šikas drēbes un tad prasīt kompensēt, jo nav, ko vilkt mugurā? P.S. Tas nekas, ka es esmu mājās - varbūt visu savu garderobi čemodānā iespiedu.
Neviena apdrošināšana Tev neko neatmaksās, jo atgriezies savā mītnes zemē. Savulaik Citadeles X-kartei bija ka 25eur simbolisku maksu tādā gadījumā samaksā, ja bagāža neatnāk laicīgi mājupceļā.
Ja bagāža pilnībā pazūd tad darbojās Montreal Convention.
Vari jau sapirkties ko vien gribi, bet pats finālā par to samaksāsi.
Ja Tu vari ticami parādīt, ka Tev šis divu dienu kavējums tiešām ir nodarījis kaitējumu, tad jā, vari prasīt Lufthansai to segt. Bet neticas, ka ir kaitējums.
Par bagāžas kavēšanos diemžēl nav prezumpcijas kā par cilvēka kavēšanos, ka tas ir radījis neērtības, lai tāpēc automātiski pienāktos kompensācija.
Varbūt citiem ir kādas idejas, bet manuprāt šajā gadījumā nekas īsiti nesanāks. Apdrošinātāji arī parasti bagāžas kavēšanos, atgriežoties mājās, nekompensē (vismaz Swedbank).
Teorētiski var mēģināt apelēt, ka tā nav atgriešanās mājas. Respektīvi, ka Rīga nav mājas. Varbūt, ja ir īpašums, teiksim, Liepājā, tad var kko izspiest. Bet tad tas laikam tad no apdrošinātājiem.
Es pat nezinu, kā būtu situācijā, ja Tev mājas būtu, teiksim Tallinā un Tev būtu nesavienojams reiss uz Tallinu pēc nokļūšanas Rīgā. Vai tad avikompānijai būtu saistoši Tev kompensēt par bagāžas neierašanos laikā?
Tad būtu lūgums uzrādīt viesnīcas rezervāciju un atpakaļ biļeti kad plāno atgriezties tur no kurienes it kā esi ieradies.
Es pat nezinu, kā būtu situācijā, ja Tev mājas būtu, teiksim Tallinā un Tev būtu nesavienojams reiss uz Tallinu pēc nokļūšanas Rīgā. Vai tad avikompānijai būtu saistoši Tev kompensēt par bagāžas neierašanos laikā?
Aviosabiedrībai jākompensē zaudējumi. Ja Tev tāpēc, ka Rīgā nebija bagāža, radušies zaudējumi, tad vari prasīt no aviosabiedrības. Ja ir apdrošināšana, tad vienkāršāk no viņiem. Aviosabiedrība vienkārši nogādās bagāžu tur, kur prasīsi, tas ir Tallinā. Šādi var ietaupīt uz bagāžas maksu.
Tad būtu lūgums uzrādīt viesnīcas rezervāciju un atpakaļ biļeti kad plāno atgriezties tur no kurienes it kā esi ieradies.
Nē.
Ārzemju apdrošināšanām mēdz būt segums, man savulaik bija zviedru polise, kura sedza (ne gan tādā apjomā, kā turpceļā), reiz dabūju pirkt drēbes (bikses, jaku), jo man nākamajā dienā pēc lidojuma uzreiz bija brauciens citur, sedza. Bet LV polisēm nekādi mega segumi nav dzirdēti. Tipiski pat lidostā negrib dot tos maciņus ar pirmās nepieciešamības precēm (vienreiz tādu izdīcu, kad pusnaktī biju Rīgā, lai vismaz varu zobus iztīrīt, jo zobu pasta somā palika).
Atgriežoties no Katānijas ar Airbaltic tiešo reisu pamanījās manu nodoto bagāžu nozaudēt/atstāt, grūti saprast kā, pārjautāja vai nebija tā ka pēdējā brīdī nodevu, bet gluži tā nebija, bija 50 min līdz boarding un aiz manis vēl pāris cilvēki nodeva. Rīgas lidostā gandrīz 1h nogaidīju, bet kad sapratu, ka neviena cita no reisa vairs nav devos skaidroties. Aizpildīja par mani pieteikumu un iedeva linku kur varu sekot līdzi statusam - šobrīd pēc 1.5 dienām vēl joprojām statusa ka nav zināms kur bagāža palikusi. Nav tā ka super vērtīgas lietas bija, vairāk bērnu trauki (kas tieši nopirkti pirms ceļojuma), ratu plēve, drēbes, kas arī sakritības pēc tika nopirktas pirms ceļojuma (t-krekli/šorti), kaut kādi suvenīri par 50 eur. Visādi citi sīkumi kā zobupastas/dušas želejas, zeķes. Cik saprotu šobrīd kompensāciju kaut vai par to pašu zobu pastu nav vērts pieprasīt (aizbraucu uz veikalu jaunu nopirkt)? Jāgaida un jācer ka atradīs, bet ja nē, tad pēc 21 dienas varu kompensāciju pieprasīt? Viss kopumā pieskaitot koferi varbūt ir uz kādiem 250-300 eur, ne vairāk, neesmu gan galvā precīzi visu pārcilājis, kas tur bija salikts.
Man gan nav skaidrs kā viņi noteiks vērtību ko izmaksāt, ja loģiski, ka praktiski nekam no tā nebija čeki saglabāti. Ir arī Swed zelta kredītkartes ceļojuma apdrošināšana spēkā.
Atgriežoties no Katānijas ar Airbaltic tiešo reisu pamanījās manu nodoto bagāžu nozaudēt/atstāt, grūti saprast kā, pārjautāja vai nebija tā ka pēdējā brīdī nodevu, bet gluži tā nebija, bija 50 min līdz boarding un aiz manis vēl pāris cilvēki nodeva. Rīgas lidostā gandrīz 1h nogaidīju, bet kad sapratu, ka neviena cita no reisa vairs nav devos skaidroties. Aizpildīja par mani pieteikumu un iedeva linku kur varu sekot līdzi statusam - šobrīd pēc 1.5 dienām vēl joprojām statusa ka nav zināms kur bagāža palikusi. Nav tā ka super vērtīgas lietas bija, vairāk bērnu trauki (kas tieši nopirkti pirms ceļojuma), ratu plēve, drēbes, kas arī sakritības pēc tika nopirktas pirms ceļojuma (t-krekli/šorti), kaut kādi suvenīri par 50 eur. Visādi citi sīkumi kā zobupastas/dušas želejas, zeķes. Cik saprotu šobrīd kompensāciju kaut vai par to pašu zobu pastu nav vērts pieprasīt (aizbraucu uz veikalu jaunu nopirkt)? Jāgaida un jācer ka atradīs, bet ja nē, tad pēc 21 dienas varu kompensāciju pieprasīt? Viss kopumā pieskaitot koferi varbūt ir uz kādiem 250-300 eur, ne vairāk, neesmu gan galvā precīzi visu pārcilājis, kas tur bija salikts.
Man gan nav skaidrs kā viņi noteiks vērtību ko izmaksāt, ja loģiski, ka praktiski nekam no tā nebija čeki saglabāti. Ir arī Swed zelta kredītkartes ceļojuma apdrošināšana spēkā.
Ja lidojums bija ekonomiskajā klasē, 40 EUR atmaksā pirmās nepieciešamības preces (4 dienas x10 EUR). Interneta lapā informācija ir ļoti neprecīza - mana bagāža sen bija atrasta, pat jau nogādāta Rīgā, bet bagāžas statuss joprojām bija, ka nav atlidojusi. Līdzīgi ar Ibēriem - pati jau biju noskaidrojusi, kur bagāža palikusi, bet bagāžas statuss bija, ka tā pat nav atrasta.
Wildd gadījumā ieteiktu zvanīt AirBaltic bagāžas departamentam - tur strādā fantastiskas un profesionālas meitenes :) Tikai tā var saņemt ticamu informāciju kur bagāža noklīdusi vai aizķērusies.
Bagāža vakar tika veiksmīgi atlidināta ar šīs nedēļas reisu. Šodien no kurjera arī saņēmu pašu koferi. Interesantā lieta - pazudušas divas lietas, no kofera priekšējām kabatām vērtībā ap 60 eur. No lielā nodalījumā izskatās, ka nekas nav pazudis. Laikam jau sākumā jāsazinās ar Airbaltic.
Apdrošināšanai arī vari pieteikt. Te varētu būt arī situācija, ka BT rādīs ar pirkstiem uz kurjeru un kurjers savukārt teiks ka neko nezin. Ziņo kā attīstās lietas.
Pats koferis bija Sicīlijā kādā brīdī noslēgts - visiem rāvējslēdzējiem (lielā nodalījuma un abiem priekšējo-mazo nodalījumiem) kaut kāda plastmasas savilce izvilkta cauri un lapa pielikta, ka koferim veikta x-ray apskate. Tā ka mantas pazuda jau Sicīlijā, LV kurjers te diezvai pie vainas. Pieteicu Airbaltic 2 mantu pazušanu par 61.62 EUR. Pastāstīšu kā lietas virzās tālāk, kad kkas zināms būs.
Vecais stāsts ar aptīrītiem koferiem. Pasaulē nekas nemainās. Un pierādi, ka kabatās kaut kas bija.
Pats koferis bija Sicīlijā kādā brīdī noslēgts - visiem rāvējslēdzējiem (lielā nodalījuma un abiem priekšējo-mazo nodalījumiem) kaut kāda plastmasas savilce izvilkta cauri un lapa pielikta, ka koferim veikta x-ray apskate. Tā ka mantas pazuda jau Sicīlijā, LV kurjers te diezvai pie vainas. Pieteicu Airbaltic 2 mantu pazušanu par 61.62 EUR. Pastāstīšu kā lietas virzās tālāk, kad kkas zināms būs.
Noskaidro svaru izlidojot un ielidojot. Ja būs starpība, tad ir cerība saņemt kompensāciju.Neatceros, manuprāt bija 10-30 Eur par kg. Nav starpība vai bija 1kg smags zelta pulkstenis vai 1kg melone
Diez vai mantas priekšējās kabatās svēra vairāk par dažiem simtiem gramu .
Jā, tieši tā, starpība ļoti maza, bet bija, to piefiksēju vēl pirms vēru vaļā koferi - nododot koferis svēra 10.5 kg, bet tas ko saņēmu pēc nedēļas ar piestiprināto lapu no Sicīlijas bija atzīmēts kā 10.2 kg, nu 300 g pazuduši, tā protams teorētiski varētu būt arī svaru kļūda
Airbaltic kompensēja, gan abu pazudušo lietu vērtību 60 eur + tā kā koferis kavējās 1 nedēļu (un tur tiešām biju salicis šķidrumus, t.sk, zobu pastu, dušas želeju un šampūnu), tad arī par tiem iztērētos 20 eur kompensēja.