Pamazām mēģinu iebraukt šai tēmā. Pa Latviju viss puslīdz skaidrs - lādēties ir kur, cenas visur puslīdz līdzīgas. Ap 20% dārgāk, kā no mājas štepseles un, jo ātrāk lādē, jo dārgāk par kW.
Interesē pieredze Lietuvas virzienā - vai tur tiešām ātrās uzlādes stacijas ir bez maksas? Pieejamība? Igaunijā - tur prakisku nav CCS pieslēgumu, līdz ar to svarīgi būtu atrast vietas, kur var nakšņot vai izklaidēties, kamēr lādē caur Type2.
Doma varbūt vasarā pa Norvēgiju kādu līkumu izlaist. Vai kādam ir pieredze ar turienes cenām un uzlādes pieejamību? Ir aizdomas, ka publiskos punktos tas var nebūt lēti.
Un vispār - cik ceļotāju no foruma ir pārsēdušies uz elektrību, vai te vispār ir vērts par to diskutēt?
Karte rāda nejēgā daudz staciju, bet es nepētīju sīkāk mērogā, Norvēģija tomēr ekstrēmi gara zeme. Taču gandrīz kā pirmais guglī patrāpījās sašutums par augstajām uzlādes cenām (gan laikam viena brenda stacijās, sīkāk nepētīju).
Tā kā es joprojām esmu no tiem, kam brauciens rietumu virzienā ir bez pieturām 1-1.5k km dienā (tikt cauri PL, ja vien tā nav mērķis), bet pa LV ap 500-700 viendienas RT (izbraucams ar 1 bāku un vēl pāri paliek), elektroauto pagaidām neizskatu kā opciju (cik lasu info, Rīga-Daugavpils-Rīga pat vasarā bez starpuzlādes vēl nav pieveicams nevienam modelim, kur nu vēl Liepāja-Tallina-Liepāja, kā savulaik ar visām robežkontrolēm braukts).
Par Norvēģiju man interesē konkrēta pieredze. Tieši tāpēc, ka sūdzības par cenām māku atrast pac Varbūt lēnā uzlāde kempingos vai viesu mājās ir daudz lētāka vai bez maksas?
Par D-pili nevaru komentēt, bet Rīga-Liepāja-Pāvilosta-Kuldīga-Salaspils man prasīja vienu 18 minūšu papildus uzlādi Liepājā, kamēr pačurāju un kafiju padzēru. Kilometros tas ir vairāk par D-pili un finišā vēl "bākā" bija 70 km. Hyndai Kona, 110 km/h uz kruīzkontroles un kondiška no 27 ārā uz 22 salonā.
P.S. Ši ir pirmie un pēdējie pozitīvie vārdī par EV, ko te reakstu, jo nav manās interesēs to savairošanās. Gribētu apspriest nevis auto +/-, bet ceļošanas praktisko pusi.
cik lasu info, Rīga-Daugavpils-Rīga pat vasarā bez starpuzlādes vēl nav pieveicams nevienam modelim
Par D-pili nevaru komentēt, bet Rīga-Liepāja-Pāvilosta-Kuldīga-Salaspils man prasīja vienu 18 minūšu papildus uzlādi Liepājā, kamēr pačurāju un kafiju padzēru. Kilometros tas ir vairāk par D-pili un finišā vēl "bākā" bija 70 km. Hyndai Kona, 110 km/h uz kruīzkontroles un kondiška no 27 ārā uz 22 salonā.
Īzī.
Njā, laikam tas, ko esmu lasījis, bija kādu konkrētu modeļu tirgoņu info, jo tur 360+ km tika pasniegts kā sasniegums.
Ar oriģinālo Ioniq varbūt arī 300 bija sasniegums. Kkas tāds ir arī aktuālajam Leaf. Pa pēdējiem 5 gadiem viss lielākoties ir palicis stipri labi.
Kona, eNiro, tās pašas Teslas bez īpašām problēmām spēj vairāk. Jaunie ID VW arī ir gana saturīgi, hokeja čempionāta Škodas arī spēj labi. Prakse no teorijas protams nedaudz atšķiras. Citiem vairāk, citiem mazāk. Bet nu jau atliek tikai izvēlēties, nav vairs i3 laiks ar 150km max distanci. Un apjaust, ka līdz Brno vienā pūtienā bez nekādām 20min pauzēm kafijai, benzīnam, wc tāpat neaizbrauks.
Rekur piemērs ar vidusmēra SUV, Škoda Enyaq 50: https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=dbaef86b-98e2-43c4-bf8b-d0d31b69af0a
Pēc kataloga auto pa kādiem 40k EUR. Nu priekš CK jau tādas kapeikas, ja pareizi saprotu. Turklāt 40k ir tikai nedaudz virs labi nopakota Rav4 vai Sportage, kādi ir pilna Rīga. Lādēšanās kopējā 1300km maršrutā 4h, kas izdalās uz 9 pīppauzēm. Ok, ar benzīnu tās būtu tikai divas max pauzes pieliet pilnu bāku, bet nu tur ir jābūt konkrētai misijas apziņai, lai bez kāju izlocīšanas stieptu tādus gabalus.
Tas ar lielo, nevis 40kwh bateriju, ja?
64 kWh Tērē vasarā ~12 kWh/100km.Ja braucu tikai uz darbu (20 km vienā virzienā, sport režīmā), tad lādēju reizi nedēļā no màjas štepseles. Uz šosejas ekonomiskais režims ir komfortablāks.
64 kWh Tērē vasarā ~12 kWh/100km.
Tā kā es joprojām esmu no tiem, kam brauciens rietumu virzienā ir bez pieturām 1-1.5k km dienā (tikt cauri PL, ja vien tā nav mērķis)
offtopic:
Cik esi gatavs maksāt vēlāk neirologam, vertebrologam , fizioterapeitam un par MR? + vedera/prostatas/vēnu slīmības. Nedrīkst tā nemīlēt sevi
Es kadreiz arī bracu pa 400-500 km bez pauzes (5 min pačurēt) un sakas problemas ar muguru. Nezinu cik naudas jau bija atdots. Tagad 1,5 st braukšana - 15-30 min atpūta/stiepšana.
Nusss, nav jau šādi izbraucieni katru nedēļu, pat ne katru mēnesi (tas, ka nedēļas laikā Rīga-Hanovere-Rīga-Hanovere, notika tikai vienreiz). Radiālie izbraucieni no Rīgas pa LV vai uz Tallinu vai Viļņu parasti pieveikti bez pieturām (izņemot robežlaikus, kad tur nevarēja nepiestāt). Pirms dažiem gadiem es vai katru sestdienu pēcpusdienās pēc darba izbraucu kaut kur uz LV tālākiem punktiem (kā Alūksne, Dagda, Ventspils utt.), ap 400-500 km salasījās un vēlme bija tikt mājās līdz pusnaktij, bet vasarās pat bez prožektoriem.
Tallina arī nekādu problēmu, pusstundas tualetes/kafijas pauzē pie Ulemiste salādējās un var dzīt tālāk vai atpakaļ. Tallink laikam uz atsevišķiem prāmjiem piedāvā brauciena laikā uzlādēties, bet šo neesmu praksē verificējis, manīju tikai vienu ModelS, kas rullēja atpakaļ savu vadu.
Par uzlādēm uz prāmja neko neatradu, bet D termināls ir pilns at iespējām. Lētākk, kā LV. Igaunija kāreiz mani interesē 1. kārt. Gribas kādu loku pa Tartu -Tallinu izlaist. Un, protams, centrā/vecpilsētā parkoties bez maksas.
Diemžēl igauņiem nav tā, ka pietiek ar ziliem numuriem. Tallinā bezmaksas parkošanās atļauju var dabūt, rakstot iesniegumu Tallinas transporta departamentam. Vai viņi tādas izsniedz LV auto, mēģināšu noskaidrot piesakoties. Kā ir pārējā Igaunijā? Tartu? Vvz.
Braukšana pa sab transporta joslām (dažreiz ļoti noderīga): atradu igauņu CSN, ka atļauta. Bet vai tā ir spēkā esošā redakcija? Kolēgis no Tallinas saka, ka Teslas stāvot kopējā sastrēgumā. Bet viņš speciāli nav pētījis. Kādam ir droša informācija?
Tas pats interesē arī par Lietuvu.
P.S. Tallinas atļauju dabūju 10 minūšu laikā. Aizpildot iesniegumu un pievienojot tehniskās pases bildi. Vecpilsētā nedarbojas, bet, principā, pietiek ar Kesklinna (T5-T12 zonas)
Tartu bezmaksas atļaujai diemžēl jāierodas pakaļ paesonīgi Rātsnamā, darba laikā.
Tartu bezmaksas atļaujai diemžēl jāierodas pakaļ paesonīgi Rātsnamā, darba laikā.
Šis gan pārsteidz, zinot igauņu plašo virzību e-lietu virzienā.