Stāsts sekojošs. Nopirktas divas nesavienotas biļetes uz decembri, RIX-AMS-RIX ar BT un AMS-CUR-AMS ar KLM. Nācās pieskaņot nedēļas dienas tā, ka abos virzienos starp reisiem būtu 3+ stundas, ko es uzskatu par komfortablu un optimālu laiku starp nesavienotajiem reisiem.
Šoreiz BT ir bez vainas, bet KLM īsā laikā izlidošanu nomainīja divreiz. Pirmā reize skāra tikai atpakaļceļu, un no komfortablām 3+ stundām savienojums pārvērtās par 1h 20 min. Turklāt alternatīvas nebija, jo otrs tās dienas reiss no CUR bija vēl vēlāk.
Otrajā reizē jau samainījās abi laiki, atpakaļceļš negaidīti sakārtojās uz vēlamajām 3+ stundām, bet turpceļā starp reisiem tagad ir tikai 1 h 40 min. Ir arī otrs reiss tajā dienā, bet tad starpā jau būtu vairāk kā 4 stundas.
Par izmaiņām informēja tikai biļešu pārdevējs (Opodo), man piekrišana netiek prasīta, no KLM klusums (lai gan rezervāciju, protams, viņu mājaslapā apskatīt var, un ir pat poga ''change flight'' - nezinu, vai praksē darbojas).
Drošais variants būtu samainīt uz otro reisu, bet vilina iespēja nokļūt galamērķī gandrīz trīs stundas ātrāk. 1:40 savienojums ir pilnīgi leģitīms, un tiek pārdots kā savienotais reiss, bet riski tomēr ir, īpaši ņemot vērā, ka tā ir ziema.
Kāds ir pieredzējušāko ceļotāju viedoklis - vai pastāv iespēja, ka gadījumā, ja tiek nokavēts šobrīd biļetē redzamais reiss, KLM varētu pārlikt uz nākamo? Normāli, protams, Eiropas aviokompānijas tā nedara, bet es domāju, vai var argumentēt ar to, ka manā biļetē pirkšana brīdī ir redzams reiss divas stundas vēlāk, neviens manu piekrišanu agrākai izlidošanai nav prasījis, un KLM paši nemaz nav informējuši - galu galā, es varēju arī nepamanīt e-pastu no aģentūras (no kura tāpat nekas nebija saprotams - nācās skatīties checkmytrp vai KLM lapā). Protams, reģistrēties lidojumam vajadzēs onlainā, tur jau skaidrs, ka būs jaunie laiki, bet vai to var iztulkot kā manu piekrišanu šīm izmaiņām?
Bagāžas, protams, nav.
Tev jau patīk riskēt, tā ka droši vien atstāsi īsāko savienojumu.
Ja nokavēsi, atruna, ka neviens neinformēja par izmaiņām, man liekas loģiska. Grūti teikt, vai nostrādās, bet es tādu nekaunētos izmēģināt.
AMS-CUR es reģistrētos pēc iespējas vēlāk, lai formāli tiec iepazīstināts ar izmaiņām īsi pirms lidojuma, kad vari argumentēt, ka biji jau ceļā.
Es tomēr mēģinātu pārlikt to lidojumu uz Kurasao turpceļā uz vēlāku laiku un padarbināt to pogu "CHANGE FLIGHT" vai arī rakstīt OPODO, ka jaunie laiki Tev neder. It īpaši ziemā visādi var gadīties un arī no RIX var izlidot vēlāk, ja nu būs uzsnidzis sniegs vai lidmašīnu vajadzēs laistīt ar pretapledojuma šķīdumu. AMS lidosta diezgan paliela un jau 1 st.ilgs kavējums var radīt problēmas. Ja reisi nav savienotie, tad diez vai no KLM varēs sagaidīt tādu pretimnākšanu kā pārlikšana uz nākamo nesavienoto reisu nokavējuma gadījumā. Sākotnējiem lidojuma laikiem lidojuma brīdī vairs nav nozīmes. Un tas glupākais ir tas, ka, ja tiek nokavēts lidojums uz CUR turpceļā, tad, ticamāk, arī atceļu KLM atcels, ja vien nav pirktas atsevišķas rezervācijas AMS-CUR un CUR-AMS. Kaut kādu pretīmnākšanu drīzāk varētu izrādīt RYANAIR, kuram ir pat paredzēta MISSED FLIGHT FEE (100GBP/100EUR), ja nokavē dažas stundas un Tava lidmašīna jau gaisā vai, teiksim, Nepālas aviokompānijas, kuras īsajos Nepālas pārlidojumos diezgan brīvi pārliek uz ātrāku vai vēlāku laiku ar to pašu aviokompāniju, ja vien ir brīvas vietas. Cik esmu lūdzis BT, PS, TK vai BA pārlikt uz ātrāku vai vēlāku laiku, atbilde parasti viena: "Jūsu tarifs neparedz lidojuma laika izmaiņas" vai arī tiek piedāvāta samērā astronomiska maksa par lidojuma segmenta maiņu."
Offtopic, bet TK mani ir pārlicis uz agrāku laiku iekšzemes lidojumā - bez problēmām. Lidoju tikai ar rokas bagāžu, ja būtu nododamā, noteikti nebūtu pārlikuši
Stāstam ir visai negaidīts turpinājums, kas vairāk līdzinās Ziemassvētku pasakai. Kā jau Juris augstāk paredzēja, gāju uz visu banku (1 h 40 min starp nesavienotiem reisiem).
Tātad. Sniegains 1. decembra rīts, divi nesavienotie reisi BT617 RIX-AMS un KL735 AMS-CUR.
Amsterdamā migla. Jāizlido no RIX 7.35, kad vajadzētu sākties iekāpšanai, pasaka, ka reiss laika apstākļu dēļ Amsterdamā kavēsies, nākamā info 7.35. Gaidu vēl ar cerībām. 7.35 paziņo, ka nākamā info 8.00. P*&**@$
Ņemu un zvanu KLM Nīdrlandes numuram, kas vienīgais strādā 24h. Gatavojos uz grūtu cīņu. Sak tā un tā, neinformējāt tak mani, tad nu esiet tik laipni, bla bla bla... Sazvanu ātri. Nosaucu rezervācijas numuru - meitene uzreiz, ak jā, redzu, ka jūsu reiss ir atcelts (!?... varbūt kavējas vai kāds cits vārds, lidostā slikta dzirdamība), tāpēc sistēma jūs jau ir automātiski pārlikusi uz nākamo reisu - KL733, izlido 13.15. Šī zvana laikā saņemsiet e-pastu, pārbaudiet, vai viss ir kārtībā.
Tā arī notiek. Es mēms aiz brīnumiem. BT galu galā izlidoja ar 1 h 40 min kavēšanos, pie AMS arī vēl 3 goda apļi, galamērķī ielido 10.48, skaidrs, ka KL735 jau rullē pa skrejceļu. Bet mani tas vairs neuztrauc, man kabatā jau biļete uz 13.15.
Tomēr tas vēl nav viss. Kamēr biju gaisā, mani ir mēģināts sazvanīt no KLM, un ir iekrituši vēl vairāki e-pasti. Viens no tiem - ka man par kavēšanos un involuntary rerouting izmaksās 300€ skaidrā vai 400€ vaučeri. Kamēr sapratu, ka naudu maksās man, nevis grib piedzīt no manis par biļetes maiņu, gandrīz bikses pietaisīju. Vēl piegāju pie automāta izdrukāt jauno iekāpšanas karti - komplektā izdrukāja 7€ ēdināšanas vaučeri.
Pārbaudīju, KL735 atcelts nebija, izlidoja ar standarta kavēšanos apmēram 40 min (paspēt, vienalga, nevarēja nekādi).
Joprojām nekā nesaprotu, tiešām būtu nostrādājis flight protection segment?? Smieklīgākais, ka BT kavēšanās taču bija miglas dēļ (precīzāk, miglas dēļ ierobežoto AMS slotu dēļ) - tātad kompensācijas nemaz nepienāktos, pat, ja būtu savienotais reiss. Un otrkārt, manā pirkuma brīdī izlidošana bija parezēta 12.20 no AMS - KLM pēc tam pārlika uz 10.40 paši - tātad, izlidojot 13.15 es kavētu mazāk par stundu no sākotnēji plānotā.
Vienīgā morāle - kas neriskē, tas nedzer šampanieti (vai nēed McDonaldā, mēģinot iekombinēties 7€ vaučerī ). Bet kas KLM noticis, nudien nesaprotu.
Starp citu, vienā no e-pastiem arī figurē kaut kas par flight protection segment. Ja ir interese, varu vēlāk Jurim vai kādam citam gudrākam aizsūtīt atšifrēšanai, ko ta šie tur sarakstījuši.
Saudzē sevi! Validols ir līdz? Tu pirms J.G.mums esi vajadzīgs mītnes zemē.
Paldies, Lei Feng! Būšu, būšu, ja neizmetīs no atpakaļceļa.
Kas ar tikšanos un triku meistaru Buici? Novembris jau cauri!!!
P.S. Šobrīd sola, ka KL733 kavēsies stundu, līdz 14.15. Ejam uz 600€...
orsons21, ta ka tuvojas Z-svetki, tad busi savu Z-svetku brinumu jau piedzivojis
Ps. Manuprat lai mierigak, tad Buicis par trikiem varetu pastastit nakosgad...
Apsveicu, Visums Tevi šodien ir aplaimojis ar nopietnu dāvanu.
Jā, atsūti man lūdzu to info, kur pieminēts flight protection segment, būs interesanti papētīt.
meitene uzreiz, ak jā, redzu, ka jūsu reiss ir atcelts (!?... varbūt kavējas vai kāds cits vārds, lidostā slikta dzirdamība), tāpēc
Varbūt - "pārpildīts"?
Es atkal tiko drusku noriskēju pērkot savienoto reisu (abi ar Delta) ar 45 min savienojumu JFK atpakaļceļā, bet nu biļetes viņi tādas pārdeva gan jau ka galamērķī nogādās. Risks tikai iztērēt extra atvaļinājuma dienu.
Nu jā un Orsonam nu riktīgi paveicās šoreiz. Var tagad kārtīgi uzdzīvot Karību salās.
Tikko ielidoju Curacao.
Visu saliekot kopā, izskatās pēc denied boarding, labāku laiku tam nevarēja vēlēties. Ar kompensāciju papīriem tikai tajā gadījumā ir tik vienkārši. Vienā e-pastā ir kaut kas par equipment change.
Juri, atsūti savu e-pastu privāti, kad pamodīšos rīt, aizsūtīšu dažus papīrus.
Drusku paanalizējot datus, laikam jau nekādas mistikas nav.
Pēc flightradar24 datiem, reisu KL735 1. decembrī izpildīja B747-406(M), kur M nozīmē combo versiju, jab kravas/pasažieru. Pēc KLM datiem, tajā ir vietas 268 pasažieriem.
Citās dienās pārsvarā ir lidojis B747-406 bez nekādiem M - tātad, pasažieru versija ar 408 vietām.
Acīmredzot, KLM ir periodiski šajā maršrutā jāpārvadā lielākas kravas, un, ja tas nav tapis zināms laicīgi, tad pasažieru versija tiek nomainīta uz combo, un diezgan daudzi ir jāatstāj aiz borta. Skaidrs, ka, ja tas tiks darīts tikai pie geita, tad veidosies mērens haoss, tāpēc ''izredzētajiem'' to paziņo jau laicīgi. Man trāpījās sazvanīt operatori brīdī, kad biju jau noņemts no trases, un tas redzams sistēmā, bet man tas vēl nebija paziņots. Tā kā pēdējo faktu viņa nezina, tad arī viņa ļoti veikli uztvēra manas raizes un nomierināja .
Ziemassvētku brīnums gan sanācis - dabūt denied boarding (pirmo reizi dzīvē) neklātienē uz reisu, uz kuru tāpat nekādi nevarēju paspēt.
Tagad tikai jādomā, vai savā alkatībā nepaprasīt vēl 300€? KL733 ielidoja 19.11, KL735 pēc saraksta bija jāielido 15.30 - vai nebija tā, ka 50% var maksāt, ja kavēšanās reroutinga dēļ ir līdz 3 stundām, kā šie sākotnēji sarēķināja? Bet tagad sanāk jau virs 3 stundām...