Bija GOTOGATE pirkta savienoto reisu biļete RIX-MSQ-TSE ar Belavia kur pirmais posms bija ekonomiskās klases lidojums un otrs Biznesa klase.
Minskā pirms reisa tika nomainīta lidmašīna (tāds vismaz bija skaidrojums) un tajā nebija biznesa klases. Pirms reisa bija iečekota vieta 2A, kur 3sēdvietu blokā ir 2as sēdvietas.
Līdz ar to ka vairāki biznesa klases pasažieri sēdēja parastajā ekonomiskajā klasē, kāda apmēra kompensācija būtu jāparasa no Belavia? Pēc regulas 600EUR kompensācija un 50% atmaksu no biļešu cenas par downgrade?
Nē, pēc regulas pienākas tikai 50% atmaksa no biļetes cenas (jo lidojums 1500-3500 km).
Nē, pēc regulas pienākas tikai 50% atmaksa no biļetes cenas (jo lidojums 1500-3500 km).
Paga, biznesa klases biļetes taču parasti ir krietni vairāk kā 2x dārgākas par ekonomiskās klases biļetēm. Kaut kā neliekas taisnīgi, ja jāatmaksā tikai 50%.
Jā, tas regulā nav izdomāts līdz galam, es prasītu vairāk, balstoties uz faktu, ka neesmu saņēmis iegādāto pakalpojumu.
Jāņem tomēr vērā, ka ērtāka vieta atsevišķos biznesa klases lidojumos ir tikai viena no šī pakalpojuma sastāvdaļām. Tāpat arī jāņem vērā, ka īsākos lidojumos (MSQ-TSE nav sevišķi garš lidojums) aviokompāniju vispārpieņemtā prakse nospiedošā pārsvarā ir tāda, ka vietas ekonomiskajā klasē no vietām biznesa klasē ne ar ko neatšķiras. Tāpat jāņem vērā, ka aviokompānijām ir tiesības mainīt reisu izpildošo lidmašīnu, bet, ņemot vērā iepriekšminēto, jauno lidojumu var uzskatīt par lidojumu pietiekami līdzīgos apstākļos. Ja viss cits tika nodrošināts atbilstoši cerētajam, tad 50%, manuprāt, ir pietiekami liela kompensācija un nav nekāda pamata teikt, ka regulā kaut kas nebūtu izdomāts līdz galam. Nesaku, ka pats būtu baigi sajūsmā, bet neredzu arī iemeslu, kāpēc būtu jānosaka lielāka atmaksa.
Biznesa klasē nekad neesmu lidojusi. Bet viedoklis ir. Ja nav saņemts pakalpojums, jāatlīdzina starpība līdz saņemtā pakalpojuma līmenim. Tas man šķiet tā kā dabiski. Mani galīgi neinteresē lidmašīnas maiņa, es to nelūdzu, “ar ragiem zemē arī nerakšos”, bet starpību lūdzu atmaksājiet.
Tur jau tas āķis, ka pakalpojum cena ir pārāk fleksibla - ekonomiskās klase biļete var maksāt gan 20€, ga 200€. Līdz kurai tad atlīdzināt?
Jāņem tomēr vērā, ka ērtāka vieta atsevišķos biznesa klases lidojumos ir tikai viena no šī pakalpojuma sastāvdaļām.
Šis ir populārs aviosabiedrību kultivēts mīts, kas mūsdienās patiesībai atbilst labi jā par kādiem 20 procentiem. Agrāk, jā, visas biznesa klases biļetes bija fleksiblas, varēja lidot ar nākamo reisu, ja uz savējo netika, varēja nelidot vispār un dabūt naudu atpakaļ u.t.t. Šodien bieži vien ''parastās'' biznesa klases biļetes ir tikpat nefleksiblas kā lētākas ekonomiskās klase biļetes, vienīgie papildus iekļautie pakalpojumi ir pieeja laiskotavai (ja pirktu par naudu - kādi 20-30€), ātrā drošības kontrole (vēl kādi 5€, un ne vienmēr to vajag) un biznesa klases reģistrācijas galdiņš (nav izmērāms naudā, bet nekādu milzīgo pievienoto vērtību es tur nesaskatu). Sanāk, ka nereti tūkstošiem vērtas biļetes pievienotā vērtība, ja neņem vērā pašu sēdēšanu biznesa klases vietās, ir kādi 30 eiro... Tu nopietni domā, ka kāds tieši tāpēc pērk biļetes par tūkstošiem???
Jāņem tomēr vērā, ka ērtāka vieta atsevišķos biznesa klases lidojumos ir tikai viena no šī pakalpojuma sastāvdaļām. Tāpat arī jāņem vērā, ka īsākos lidojumos (MSQ-TSE nav sevišķi garš lidojums) aviokompāniju vispārpieņemtā prakse nospiedošā pārsvarā ir tāda, ka vietas ekonomiskajā klasē no vietām biznesa klasē ne ar ko neatšķiras. ..
Uzjautrinoši, bet reizē nogurdinoši vērot dubultstandartus un attaisnojumus, kāpēc pasažierim mūždien pienākas ļoti maz.
Kad jāpārdod biļete, tad jā, biznesa klase ir tik ekskluzīvs pasākums, protams, ka 3-10x augstāka cena kā ekonomiskajā klasē ir adekvāti par brīnišķo pakalpojumu. Kad jāatdod nauda par downgrade — ē, vispār nav taču liela starpība starp biznesu un ekonomisko komforta ziņā, gandrīz to pašu dabūjāt, ko nu tur daudz atmaksāt…
Tur jau tas āķis, ka pakalpojum cena ir pārāk fleksibla - ekonomiskās klase biļete var maksāt gan 20€, ga 200€. Līdz kurai tad atlīdzināt?
Vēl pateikšu analoģiju, kaut gan tas parasti ceļakājā nebeidzas labi, teicējam liekas kā kulaks uz acs, citiem pilnīgi nesakarīgas.
Ja restorānā pasūtu kaviāru par 25 EUR (akcija, lielisks darījums), bet man atnes brētliņas un atvainojas, kaviārs beidzies. Brētliņas pie mums maksā 20 EUR, starpību atdosim. Zivs produktu esmu dabūjis, starpību atdeva, kalorijas varbūt pat vairāk… Vai man jābūt apmierinātam?
Tur jau tas āķis, ka pakalpojum cena ir pārāk fleksibla - ekonomiskās klase biļete var maksāt gan 20€, ga 200€. Līdz kurai tad atlīdzināt?
Labs jautājums. Nav atbildes. Belavia taču nav mazcenas kompānija, tad jau 20eur atkrīt. Laikam apskatītos līdzīgas cenas tai pašā mēnesī un nedēļas dienās un “vuaļā”, mana cenas starpība. Bet es dunduks šajās prasības. Līdz šim visas kompānijas ir pildījušas savas prasības un nav mani abižojušas.
Tur jau tas āķis, ka pakalpojum cena ir pārāk fleksibla - ekonomiskās klase biļete var maksāt gan 20€, ga 200€. Līdz kurai tad atlīdzināt?
Vēl pateikšu analoģiju, kaut gan tas parasti ceļakājā nebeidzas labi, teicējam liekas kā kulaks uz acs, citiem pilnīgi nesakarīgas.
Ja restorānā pasūtu kaviāru par 25 EUR (akcija, lielisks darījums), bet man atnes brētliņas un atvainojas, kaviārs beidzies. Brētliņas pie mums maksā 20 EUR, starpību atdosim. Zivs produktu esmu dabūjis, starpību atdeva, kalorijas varbūt pat vairāk… Vai man jābūt apmierinātam?
off topicam. Atvaino-es blonda no dzimšanas, pirku riepas savam auto, pasūtīju Goodjērus ar atlaidi , par 70eur gabalā, aizejot uz veikalu man pārdevējs savilcis nopietnu ģīmi saka, lai ņemot Nagnagus, tāpat esot melni un apaļi Tik skaļi nekad nebiju smējusies veikalā...
Un es neapšaubu preces kvalitāti. Tikai saki uzreiz, ka nav riepas, kuras es sagribēju.
Aringa, par to jau runa, ka varbūt viņu biznesa kalses biļeti es uzskatu par labu darījumu, bet ekonomiskās kalses — ļoti sliktu. Ja būtu uzreiz jāizvēlas ekonomiskā klase, lidotu ar citiem. Bet pēc downgrade (ar visu cenu starpības atmaksu) sanāktu, ka viltīgi iemānījuši man iegādāties produktu, ko neuzskatu par tās cenas vērtu.
..papildus iekļautie pakalpojumi ir pieeja laiskotavai (ja pirktu par naudu - kādi 20-30€), ātrā drošības kontrole (vēl kādi 5€, un ne vienmēr to vajag) un biznesa klases reģistrācijas galdiņš
Labu laiskotavu par naudu nemaz tā nevar nopirkt, pie tam tādā, ja vien vēlas, ir ļoti viegli notērēt arī vairāk par 20-30 eiro.
..un 4) elastīgāki bagāžas nosacījumi, un 5) augstākas klases ēdiens, un 6) garantēta brīva blakusvieta, un 7) prioritāra iekāpšana (man te mūždien mēģina pierādīt, cik tas esot neizsakāmi svarīgi, tā ka laikam būs tā reize, kad jāpiekrīt ), un 8 ) prioritāra izkāpšana, un 9) somas uz lentas vienmēr izkrauj pirmās (šis ir reāli forši), un 10) parasti brīvāka un tīrāka, reizēm arī lielāka tualete lidojuma laikā.
Tas, ko es nopietni domāju, ir, ka biznesa klasi nepērk tikai vietas dēļ (vietas, starp citu, mēdz būt ļoti dažādas, aviokompānijām ar daudzveidīgu floti nemaz vienmēr nevar zināt, kādas īsti).
Tur jau tas āķis, ka pakalpojum cena ir pārāk fleksibla - ekonomiskās klase biļete var maksāt gan 20€, ga 200€. Līdz kurai tad atlīdzināt?
Vēl pateikšu analoģiju
Ļoti neatbilstoša analoģija. Precīzāka būtu šāda: restorānā pasūtu kaviāru, zinot, ka to pasniegs ar perlamutra karotīti, galdiņš būs ar skatu uz jūru un vēl citi bonusi. Perlamutra karotītes vietā restorāns atvainojās, pasniedza ar stikla karotīti un piedāvāja atmaksāt pusi no cenas. Pasažierim liekas, ka viņš būtu vispār nopelnījis kaviāru par brīvu. Manuprāt, nē
P.S. Es saprastu, ja cepiens būtu par tālo reisu, bet 1800 jūdzes ir apmēram līdzīgs lidojums kā no Rīgas līdz Dublinai. Neviens taču netaisās tādā lidojumā izgulēt nakti, un, arī ja lidmašīna netiktu mainīta, "īstās" biznesa klases vietas (tādas, kas nolaižamas 180° leņķī) lidmašīnā tāpat nebūtu bijušas (un vispār jautājums, kādas īsti ir tās "labās", kuras gāja secen).
10) parasti brīvāka un tīrāka, reizēm arī lielāka tualete lidojuma laikā.
Riktīgi labs. Turki mani nesen nez kāpēc ielika biznesā, lidojums ar A330. Pirms nolaišanās viens biznesmenis aizņēma vienīgo tualeti uz minūtēm 30. Ekonomiskajā klasē jau sen būtu rindu izstāvējis, tur blakus parasti 3-4 tualetes.
Aizejot offtopikā, biznesa klase šajā lidaparātā ir sūds, krēsli atgāžas ne vairāk kā ekonomiskajā, neļāva pārsēsties brīvā vietā ejas otrā pusē - tā esot vieta apkalpes atpūtai.
Pārējie Tevis minētie "labumi" arī nemaksā vairāk par dažiem centiem gabalā .
Uz kurieni bija lidojums?
Tu to man centies iestāstīt, ka tiem "labumiem" nav jēgas? Man no Eiropas biznesa klases tiešām nav lielas jēgas, jo praktiski visu varu dabūt tāpat kā Stargold pasažieris (pat brīvo vietu blakus, ja nav galīgi overbukots reiss, bet, ja ir, tad atkal cerības uz apgreidu). Priekš manis jēga ir tālajos lidojumos. Bet es jau te neesmu mērķauditorija.
P.S. Turku A330 laikam nav tās labākās vietas (vislabākās ir B777), bet, ka "atgāžas ne vairāk kā ekonomiskajā", tā tomēr būs klaja nepatiesība
Turpinās tas pats dubultstandarts, pārdodot bez problēmām var prasīt 5x augstāku cenu par nelielu atšķirību sēdvietā, bet, kad nauda jāatdot, pēkšņi gribas rēķināt pēc realās situācijas, ka atšķirība niecīga… #8
(Avisabiedrību juristiem vismaz naudu maksā, lai viņi sacerētu pasakas, kāpēc pasažierim neko nedos.)
Godīgi izlasīju visus sarakstītos biznesa klases labumus. Man neviens no tiem nešķiet tāds, dēļ kura ir jēga pārmaksāt. Ne Eiropas, ne starpkontinentālajos lidojumos. Pat ja dotu par brīvu, tad iespējams izmantotu to ātrāko kontroli. Tas vienīgais uzrunājošais arguments. Rīt un mīzt man bieži nevajag.
Godīgi izlasīju visus sarakstītos biznesa klases labumus. Man neviens no tiem nešķiet tāds, dēļ kura ir jēga pārmaksāt.
Kādu laiku senāk es Tev pilnīgi piekristu. Bet esmu sapratis, ka jēga tam visam sāk parādīties tad, ja jāceļo ļoti bieži. (Man joprojām lidojumi ir izklaide; par laimi nesanāk lidot tik bieži, lai lidošana sāktu nogurdināt. Tomēr lidojumu ir sakrājies pietiekami daudz, lai to pamazām sāktu saprast.)
Es īsti nezinu, kādēļ Tu, Māri, uzskaiti visas citas biznesa klases priekšrocības, ja 1) Rihards nesaka, ka tās tika saņemtas, 2) regula paredz 50% atmaksu gadījumā, ja pasažieri biznesa klases vietā pārvadā ekonomiskajā klasē, tātad var nedot neko no tā, kas pienākas biznesā, un vienalga pietiek ar 50% atmaksu.
Lidojumiem zem 1500 km tikai 30% atmaksa.
Nu, ja nav pārējo priekšrocību (ā, un arī jūdzes biznesā var vairāk dabūt), tad es piekrītu, ka tā ir pārāk maza atmaksa, es arī par to esmu domājis.
Uz kurieni bija lidojums?
P.S. Turku A330 laikam nav tās labākās vietas (vislabākās ir B777), bet, ka "atgāžas ne vairāk kā ekonomiskajā", tā tomēr būs klaja nepatiesība
IST-KTM, pa nakti.
Es biju šokā no tā, cik maz var atgāzt. Sākumā domāju, ka kaut ko neprotu darīt, bet skatos - visi tāpat snauž sakumpuši sēdus stāvoklī. Kādus 5 cm varbūt atzveltne pavirzās atpakaļ.
Ļoti radikāla ideja, ka, pērkot biznesa klases biļeti, biznesa klases vieta ir tikai neliela detaļa, dekorācija. Un, ja to nesaņem, bet aviosabiedrība izturas tā, it kā Tu to būtu dabūjis, tad par 50% jau esi.
IST-KTM, pa nakti.
Es biju šokā no tā, cik maz var atgāzt. Sākumā domāju, ka kaut ko neprotu darīt, bet skatos - visi tāpat snauž sakumpuši sēdus stāvoklī. Kādus 5 cm varbūt atzveltne pavirzās atpakaļ.
Nja. Ka tik Tev nepaveicās uztrāpīt uz šo: https://liveandletsfly.boardingarea.com/2018/01/06/turkish-airlines-a330...
Ļoti radikāla ideja, ka, pērkot biznesa klases biļeti, biznesa klases vieta ir tikai neliela detaļa, dekorācija. Un, ja to nesaņem, bet aviosabiedrība izturas tā, it kā Tu to būtu dabūjis, tad par 50% jau esi.
Juri, bet Eiropas pārlidojumos, kā mēs visi zinām, aviokompānijas jau sen pieturas pie šīs idejas Es nesaku, ka man patīk, bet tāda ir realitāte. Cik zināms, "īstas" biznesa klases vietas Eiropā ir tikai TK un SU. Nu, un vēl daži 5.brīvības lidojumi pa Eiropu, piemēram, LA MAD-FRA.
Vispār jāapskatās, kā tad ir ar Belavia.
Nē, šitādi man nebija. Pirmajā acu uzmetienā izskatījās pēc normāliem tālā lidojuma biznesa klases krēsliem, slīpuma regulēšana bija elektroniska, un krēsli bija izvietoti nedaudz skujiņā. Šķiet, ka 2-2-2 formātā, lai gan pēc šīm bildēm sāku šaubīties, vai seši palieli krēsli skujiņā tur vispār var satilpt. Katrā ziņā, vidū, kur sēdēju es, bija divi krēsli, blakus vieta aizņemta. Nebija tā, ka kaimiņš baigi traucētu, lai gan abi cīnījāmies par brīvo laukumiņu starp krēsliem, lai tur noliktu žurnālus, telefonus un citus piederumus. Pāri ejai bija brīva vieta bez kaimiņiem, bet pārsēsties neļāva.
Godīgi izlasīju visus sarakstītos biznesa klases labumus. Man neviens no tiem nešķiet tāds, dēļ kura ir jēga pārmaksāt.
Kādu laiku senāk es Tev pilnīgi piekristu. Bet esmu sapratis, ka jēga tam visam sāk parādīties tad, ja jāceļo ļoti bieži. (Man joprojām lidojumi ir izklaide; par laimi nesanāk lidot tik bieži, lai lidošana sāktu nogurdināt. Tomēr lidojumu ir sakrājies pietiekami daudz, lai to pamazām sāktu saprast.)
Neoponēšu. Es tiešām esmu retais lidotājs. 3-4x gadā. No kuriem 1-2 tālie lidojumi. Ja lidotu biežāk, iespējams sagribetu to lounge (kaut mans hobijs ir lēni staigāt pa lidostu un skatīt kolorītu), gribētu atsevišķu podu lidmašīna, kaut uz poda, zinot, ka lidošu neaizraujos ar urīndzenošajiem, eju reizi 6-7h. Ēdu 2 reizes dienā, bet lidojot tā var būt viena reize pirms lidojuma, mājās. Kaut kā tā.
Turpinās tas pats dubultstandarts, pārdodot bez problēmām var prasīt 5x augstāku cenu par nelielu atšķirību sēdvietā, bet, kad nauda jāatdot, pēkšņi gribas rēķināt pēc realās situācijas, ka atšķirība niecīga… #8
(Avisabiedrību juristiem vismaz naudu maksā, lai viņi sacerētu pasakas, kāpēc pasažierim neko nedos.)
Mēs visi taču saprotam, ka šī ir klaja demagoģija? Un ka preces/pakalpojuma cenai nav nekāda sakara ar tās reālo vērtību, bet pieprasījumu Ja ir cilvēki, kas par ātrāku iekāpšanu un sēdēšanu tajos pašos krēslos ir gatavi maksāt 5x vairāk (vai ryanair gadījumā atsevišķos reisos arī vairāk ), tad kāpēc šādu cenu neprasīt?
Ja Tu par manis rakstīto, nevis Māra, tad acīmredzami neesmu pietiekami precīzi izteicies.
Man nav ne mazāko iebildumu, ka par biznesa klases sēdvietu kāds prasa un kāds maksā 5 vai 10 reizes vairāk kā par ekonomisko. Man ir iebildumi, ja tad, kad samaksāts 5x vairāk, bet biznesa klases sēdvieta nav dabūta, un naudai būtu jāplūst otrā virzienā — no aviosabiedrības pie pasažiera, tad aprēķinu formula strauji mainās un sākas aizbildinājumi, ka reālā atšķirība ir niecīga, tāpēc jāatdod pavisam maz. Es to uzskatu par divkosību.
Bzh, vai pareizi sapratu Tavu iebildumu, vai arī pārpratu?
Jā, Juri, es par Tevis rakstīto Šādā redakcijā tas viss kļūst saprotamāk, lai gan arī diskutēšanas vērts Pieļauju, ka ES ierēdņi uz regulas piemērošanas brīdi bija pietiekami tajā visā iedziļinājušies, lai pieņemtu lēmumu atmaksāt 50%. Nu jau otro gadu ir baumas par jauno regulu - varbūt tur kas mainīsies
Nē, pēc regulas pienākas tikai 50% atmaksa no biļetes cenas (jo lidojums 1500-3500 km).
Kā diez šinī gadījumā rēkina biļetes cenu, ja tā ir pirkta par bonusa punktiem?
Bonusa biļetēm cilvēki ir veiksmīgi dabūjuši atpakaļ paredzētos procentus jūdžu.