Sveiki!
Jautājums tāds kā tematā:
1.Vai Jums kādreiz ir bijusi situācija, kad Jūs nopērkat ceļojumu un kādu iemeslu dēl tur neaizbraucat?
2. Ko Jūs darat šajā gadījumā? Pārdodat kādam ceļojumu, saņemat kompensāciju no apdrošinātāja, pieprasat atmaksu no ceļojumu biroja?
- Kaut kur fonā klusi iepīkstas Ceļakājas paranojas līmeņa mērītājs -
Liekam likmes?
Nezinu vai to var nosaukt par paronoju, bet pašam gadījās situācija pāris gadi atpakaļ, kad draugs netika ceļojumā un principā atdeva to man, tad nākamgad vēl viena trakāka situācija, kurā ceļotājs arī atdeva ceļojumu, tieši tāpēc tāds jautājums...
Ko Tu saproti ar 'atdeva ceļojumu'? Lētākās aviobiļetes ir neatceļamas un vārda maiņa maksā daudz (vai vispār nav iespējama). Viesnīcas var būt atceļamas; zemākās cenas gan parasti ar priekšapmaksu un neatceļamas. Neredzu iespēju citam izmantot ceļojumu, ja nesakrīt vārds un uzvārds ar brauktnegribētāju.
Te galvenokārt ir ceļotāji kuri nepērk ceļojumus, bet plāno paši. Līdz ar to arī risinājumi ir citi. Kāpēc nevar kaut daļēji apmaksāt ceļojumu, ja paņem no drauga?
Ko Tu saproti ar 'atdeva ceļojumu'? Lētākās aviobiļetes ir neatceļamas un vārda maiņa maksā daudz (vai vispār nav iespējama). Viesnīcas var būt atceļamas; zemākās cenas gan parasti ar priekšapmaksu un neatceļamas. Neredzu iespēju citam izmantot ceļojumu, ja nesakrīt vārds un uzvārds ar brauktnegribētāju.
Vaicātājs acīmredzami domājis grupas ceļojumu. Atkarībā no tūroperatora noteikumiem, tur varbūt arī var atdot citam.
Ja pirkts caur ceļojumu biroju (aģentūru), tad jālasa līgums. Vairumā gadījumu no caur aģentūru pirkta ceļojuma var atteikties, zaudējot daļu no iemaksātās summas. Atteikties nesanāks, ja līdz izlidošanai palikušas dažas dienas un aģentūra jau ir iedevusi aviopārvadātājam pasažiera datus. "Alida Tours" līgumā savukaik bija pat punkts, ka, ja pasažiera dati jau ir iesniegti grupas biļetes izveidei, tad pasažieris (ceļotājs) atteikuma gadījumā risina savas problēmas ar aviopārvadātāju patstāvīgi, bez aģentūras iesaistes. Ja ceļojums ir pirkts caur aģentūru, tad atteikuma gadījumā tomēr ir kaut kādas izredzes dabūt kaut ko atpakaļ, jo aģentūras parasti izmanto grupas biļeti, kurai vārdu un uzvārdu var ierakstīt beidzamajā brīdī (dažas diennaktis pirms lidojuma). Ja klients pats atrod citu personu, kura dosies ceļojumā, tad vispār nevajadzētu būt problēmai pat tad, ja to paziņo dažas dienas iepriekš. Diezgan nejauki šai ziņā ir NOVATOURS ar savām agrās rezervēšanas akcijām - noteikumos norādīts, ka ceļotāja dati nav maināmi. IMPRO un Jēkaba aģentūra grupu tūrēm ir pretimnākošāki un ceļotāja datus ļauj mainīt, kamēr nav noformēta grupas biļete. Ja pareizi saprotu, tad arī grupu viesnīcu rezervācijai datus var iesniegt pēdējā brīdī, jo svarīgs ir ceļotāju skaits nevis uzvārdi. Problēmas var rasties arī tad, ja ceļojuma galamērķim ir vajadzīga iepriekš noformēta vīza.
Man tā pa brīdim gadās ar komandējumiem. Atkarībā no iemesliem, vienreiz esmu sniegusi apdrošinātājam. Citās reizēs nekā. Piemēram tagad arī tāda situācija, ka jāatceļ, ielogojos apskatīties fare rules, tur šitāds brīnums katram virzienam (kopā 2 turp segmenti un 2 atpakaļ):
PE.PENALTIESBETWEEN THE UNITED STATES AND AREA 2 FOR ZSPCA28 TYPE FARES CANCELLATIONS BEFORE DEPARTURE CHARGE EUR 100.00 FOR CANCEL/NO-SHOW/REFUND. NOTE - ------------------------------ FULL REFUND PERMITTED BEFORE DEPARTURE IN CASE OF REJECTION OF VISA. EMBASSY STATEMENT REQUIRED. AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED. NOTE - AFTER DEPARTURE REFUND PERMITTED LESS ANY UNRESTRICTED ONE WAY BUSSINES FARE ---------------------------------------- CHANGES ANY TIME CHANGES PERMITTED. NOTE - DIRECTION EQUALS FARE COMPONENT ------------------------------------ REBOOKING/REISSUE IS A ROUTING/DATE/FARE BASIS/ FLIGHT MODIFICATION. REBOOKING/REISSUE MUST BE MADE BEFORE DEPARTURE OF THE FLIGHT BEING CHANGED. WHEN MORE THAN ONE FARE COMPONENTS IS BEING CHANGED THE SUM OF PENALTIES OF ALL CHANGED FARE COMPONENTS WILL APPLY. ------------------------------------ FARE CAN BE REISSUED TO OTHER INTERNATIONAL FARES THAT ARE EQUAL OR HIGHER THAN THE ORIGINAL FARES. ALL CONDITIONS OF THE NEW FARE MUST BE MET AND PASSENGER PAYS THE DIFFERENCE IN FARE PLUS CHANGE OF RESERVATION FEE IF ANY APPLIES. ----------------------------- IN CASE OF FARE COMBINATIONS PENALTY APPLIES PER FARE COMPONENT ACCORDING TO RESTRICTIONS OF NEW FARE USED. ------------------------------- CHANGE OF FARE BREAK POINT PERMITTED - TICKET MUST BE EXCHANGED MANUALLY. ------------------------------- // IN THE EVENT OF NO SHOW // WHEN CHANGES ARE REQUESTED AFTER DEPARTURE OF THE ORIGINALLY SCHEDULED FLIGHT - WHOLE TICKET MUST BE RECALCULATED FROM THE POINT OF ORIGIN AND FARE ON A FARE COMPONENT PASSENEGER IS NO SHOW MUST BE UPGRADED TO ANY FULL BUSINESS INTERNATIONAL FARES /EXCLUDING BOX AND BX FARE TYPE CODES/ AND PASSENEGER PAYS THE DIFFERENCE IN FARES. OR - TICKET MUST BE REFUNDED - CANCELLATION RULES APPLIES.
Sēžu un mēģinu saprast vai sanāk, ka 200 eur atcelšanas maksa vai vairāk.
domāju, ka var atgūt samaksāto mīnus 100EUR, ja tas viss viena rezervācijā.
Paldies! Arī tad, ja katram no segmentiem ir atsevišķi fare rules, un katram ir šāds teikums? 100 eur par abiem kopā, nevis par katru? Ir vienā rezervācijā.
Ja virzieniem ir atšķirīgi noteikumi, tad parasti piemēro stingrākos, bet soda maksas gan nesummē.
Skaidrs, paldies!
Bet, ja neiet runa par lētajām biļetēm, tad lielu daļu ar "Flex" opciju aviobiļetes var samainīt. Varbūt kāds zina, kāda ir situācija ar viesnīcām? Kas notiek ar Booking.com utt.?
Ko Tu saproti ar 'atdeva ceļojumu'? Lētākās aviobiļetes ir neatceļamas un vārda maiņa maksā daudz (vai vispār nav iespējama). Viesnīcas var būt atceļamas; zemākās cenas gan parasti ar priekšapmaksu un neatceļamas. Neredzu iespēju citam izmantot ceļojumu, ja nesakrīt vārds un uzvārds ar brauktnegribētāju.
Varbūt es kaut ko jaucu, bet toreiz samaksāju 60 eiro par vārda maiņu un aizlidoju uz Kanārijām. Šķiet, ka tas bija kaut kāds tūroperators no Ventspils un ceļojums caur Novatours.
Varbūt kāds zina, kāda ir situācija ar viesnīcām? Kas notiek ar Booking.com utt.?
Booking.com ir diva veida rezervācijas (atceļamas, parasti maksā dārgāk) un neatceļamas (parasti maksā lētāk). Diezgan reti un pārsvarā Āzijas viesnīcām un Ukrainai var atrast rezervācijas, kurām netiek prasīti kredītkartes dati. Šajā gadījumā gan, manuprāt, neatkarīgi no nosacījumiem, klienta neierašanās gadījumā viesnīca naudai klāt netiek.
Varbūt kāds zina, kāda ir situācija ar viesnīcām? Kas notiek ar Booking.com utt.?
Notiek tas, kas rakstīts rezervācijas noteikumos. Neaceļamu viesnīcu ņemu tikai tad, ja citādi nevar, vai arī palicis pavisam maz laika līdz braucienam. Vairumu rezervāciju var atcelt, bieži arī tās,kam jau veikta priekšapmaksa, tikai jālasa, līdz kuram datumam. To visu Tu rezervējot taču redzi.
Paldies par atbildēm.
Šobrīd mēģinu saprast kā īsti ir: vai cilvēki parsvarā piemaksā par "advancētu" biļeti/rezervāciju lai pēc tam būtu mazāki zaudējumi vai tomēr izvēlas nopirkt lētāk un cerot, ka notiks tas, kas parasti nenotiek.
Kāds tad īsti ir tas kopējais skatījums?
Es parasti nopērku biļeti, paņemu minimālo paketi - ceru, ka nekas nenotiks, jo ceļoju reti. Man likās, ka lielākoties ceļotājiem ir tāds uzskats... Varbūt es vienkārši neesmu "mācīts"
Vēl viens off-topic jautājums.
Man kā jauniņajam šajā forumā: šeit ir iespējams veidot "polls" - aptaujas? Lai var atbildēt ar konkretizētām atbildēm?
Man radies priekšstats ka te cilvēki pērk lētākās biļetes un dārgāko apdrošināšanu.
Man kā jauniņajam šajā forumā: šeit ir iespējams veidot "polls" - aptaujas? Lai var atbildēt ar konkretizētām atbildēm?
Nē, tādas iespējas reģistrētam lietotājam nav. Bet kāda ir intereses būtība? Vai Tu raksti kursadarbu?