Vai kāds ir veicis smago matemātisko uzdevumu un izsecinājis, kur viens iztērētais eiro ir vērtīgāks punktu krāšanā priekš bezmkasas lidojumam AirBalticā?
X kartes rewardi vai PINi?
Cik esmu dzirdējis, lai saņemtu X kartes lidojumu papildus izmaksu nav - noskaita punktus un lido.
PINam ir jāmaksā nodevas un vēl servisa maksa.
PINam lidojumi sadaļās pēc attāluma 7 punktu kategorijās:
3300
5000
7500
10500
15000
16000
21000
X kartei ir tikai divas kategorijas:
Tuvajiem reisiem iztērēti 7000 Eiro
tālajiem reisiem iztērēti 10 000 Eiro
Paņemsim piemēru : Telaviva
Turp atpkakaļ X kartei jāiztērē 20 000 EUR
PINam turpa atpkaāl jāiztērē 32 000 punkti kas ir 48 000 Eur (jo viens punkts sver 1.50 Eur)
Otrs piemērs Viļņa:
Turp atpkakaļ X kartei jāiztērē 14 000 EUR
PINam turpa atpkaāl jāiztērē 6 600 punkti kas ir 9900 Eur (jo viens punkts sver 1.50 Eur)
Kamēr aprakstu, jau pirmos secinājumus pats varu veikt:
1) tālajiem reisiem izdevīgāk krāt ir ar x karti.
2) tuvajiem reisies vieglāk sakarāt ar PINs
3) ar x karti norēķini jāveic viena gada ietvaros, kamēr ar PINu šis periods ir vismaz 2 gadi (kamēr beidzas derīguma termiņš punktiem)
4) ar x karti nav jāpiemaksā par servisu un nodevām, kamēr PINam tās ir papildus izmaksas
Kāds viedoklis?
Īsti neredzu jēgu šādai salīdzināšanai šobrīd. Luminor (bij. Nordea), cik saprotu, Pinus var krāt visu laiku. Citadelei aviobiļete par iztērētiem 7000 vai 10000 EUR ir vienreizēja akcija, kas jau tuvojas beigām. Es nezinu, vai šobrīd, saņemot jaunu X karti vēl var pretendēt uz šo balvu, man jau liekas, ka nē. Iztērēt 10k jau var arī mēneša laikā.
Pērkot ar X karti, papildus bezmaksas aviobiļetēm dod X rewards, kurus, savukārt, var konvertēt uz PINS. Tā kā līdz šim X karte pilnīgi noteikti bija izdevīgāka, jo varēja dabūt bezmaksas lidojumus divos veidos (otrs par nodokļiem, tāpat kā Luminor). Nākotnē abām kartēm paliks tikai PINS krāšana (X kartei ar konvertāciju no X rewards) - tad gan ir jēga salīdzināt.
Īsti neredzu jēgu šādai salīdzināšanai šobrīd. Luminor (bij. Nordea), cik saprotu, Pinus var krāt visu laiku. Citadelei aviobiļete par iztērētiem 7000 vai 10000 EUR ir vienreizēja akcija, kas jau tuvojas beigām. Es nezinu, vai šobrīd, saņemot jaunu X karti vēl var pretendēt uz šo balvu, man jau liekas, ka nē. Iztērēt 10k jau var arī mēneša laikā.
Pērkot ar X karti, papildus bezmaksas aviobiļetēm dod X rewards, kurus, savukārt, var konvertēt uz PINS. Tā kā līdz šim X karte pilnīgi noteikti bija izdevīgāka, jo varēja dabūt bezmaksas lidojumus divos veidos (otrs par nodokļiem, tāpat kā Luminor). Nākotnē abām kartēm paliks tikai PINS krāšana (X kartei ar konvertāciju no X rewards) - tad gan ir jēga salīdzināt.
Vai tad X rewards ir jēga mainīt uz Pins? Man airBaltic dāvanu karte 50 € par 12600 punktiem likās izdevīgāk.
Neesmu pētījis. Iespējams, ka tā arī ir. Amex laikos varēja dabūt vairāk PINS (līdz devalvācijai īsi pirms X kartes ieviešanas).
Droši vien ir izdevīgi, ja pietrūkst nedaudz PINS bezmaksas lidojumam. Vēl jau arī jāņem vērā, ka pēdējā laikā regulāri ir akcijas ar 30% atlaidi lidojumiem par PINS, un dzimšanas dienā vispār ir 50% atlaide.
Papētīju.
1000 pins- 2500 punkti.
Tātad 5000 Pins vs 50 EUR dāvanu karte.
Man nav pieredzes, vai kāds var nokomentēt?
Dzimšanas dienā PINS būs izdevīgāki. Ar 30% atlaidi varētu būt apmēram līdzīgi. Par pilnu cenu - noteikti neizdevīgi.
Jāizvēlas konkrēts lidojums, jānoskaidro, vai uz to vispār var dabūt biļetes par PINS, un tad jau var pavisam skaidri redzēt, kas ir izdevīgāks (neaizmirstam par nodokļiem!). Uz dullo ņemt nav jēgas, ja nu vienīgi X rewards punktiem draudētu izbeigšanās (bet tie, šķiet, ir beztermiņa). Tad dāvanu karte ir likvīdāka. Bet vispār jāpieskaņojas konkrētajam lidojumam.
P.S. Bet dāvanu kartes reālā vērtība atkal ir mazāka, jo bez tās mēs droši vien pirktu tripojot, džetojot vai billojot, un lētāk.
Varbūt kāds var padalīties ar pieredzi - man rezervējot viesnīcu Singapūrā, vairākas reizes meta ārā kļūdas paziņojumu, beigu beigās, bija dubulta rezervācija, sazinājos ar viesnīcu, naudu atgrieza par dubulto rezervāciju. BET, konvertācijas starpības dēļ tie ir 11 eur mazāk. Sīkums, bet nepatīkami. Aizrakstīju Luminor ziņojumu internetbankā, uz ko man atbildēja
"Konvertācijas dēļ ir radusies starpība- pašlaik banak neredz pamatojumu starpības atgriešanai."
Kaut atceros, ka man kaut kādā situācijā vai tik ne ar United pirmās klases biļetēm vai tml bija tā, ka atgriežot naudu bija konvertācijas starpība un to man arī atgrieza. Kāda citiem pieredze, es te velti sacepos, ka atgrieza mazāk un negrib atdot starpību?
Man ar SWED, ja ir bijusi atgriešana, tad konvertācijas starpība automātiski neatgriežas, bet uzrakstot bankai ziņojumu/pretenziju ka ir naudas atgriešana par atceltu/nenotikušu darījumu, tā vienmēr tikusi atgriezta.
bet uzrakstot bankai ziņojumu/pretenziju ka ir naudas atgriešana par atceltu/nenotikušu darījumu, tā vienmēr tikusi atgriezta.
Labi, un tagad padomāsim, kas prasa vairāk laika un piepūles - viena šāda ziņojuma uzrakstīšana vai pieteikšanās Revolut kartei
"Konvertācijas dēļ ir radusies starpība- pašlaik banak neredz pamatojumu starpības atgriešanai."
Pajautā, ja ne Tavas vainas dēļ tika noņemta nauda, kādeļ pēc kļūdas izlabošanas kontā ir mazāk naudas kā iepriekš. Kur tur Tava atbildība, kādēļ no Tevis tiek ņemta nauda.
bet uzrakstot bankai ziņojumu/pretenziju ka ir naudas atgriešana par atceltu/nenotikušu darījumu, tā vienmēr tikusi atgriezta.
Labi, un tagad padomāsim, kas prasa vairāk laika un piepūles - viena šāda ziņojuma uzrakstīšana vai pieteikšanās Revolut kartei
Banka pateica, ka tā kā nauda man ir atgriezta, viņi neko nevar izdarīt, kartes vainas nav, esot vaina tirgotāja pusē, un es, protams, varot taisīt reklamācijas pieprasījumu, bet nav teikts, ka es saņemšu atpakaļ komisiju, un vēl var likt 15 eur samaksāt par nepatiesu reklamāciju. Ieteica man vērsties pie tirgotāja. Izcili. Esmu ļoti vīlusies Luminor attieksmē.
Arī ar Revolut var zaudēt šādā veidā; pašam nesen sanāca, ka pārdevējs sapinās meistarībā, pasūtījumu nācās atcelt, un uz dolāra kursa izmaiņām zaudēju kaut kādu puseiro
Ar Revolut šāda veidā var zaudēt un var iegūt. Ar Latvijas banku kartēm tikai zaudēt.
Banka pateica, ka tā kā nauda man ir atgriezta, viņi neko nevar izdarīt, kartes vainas nav, esot vaina tirgotāja pusē, un es, protams, varot taisīt reklamācijas pieprasījumu, bet nav teikts, ka es saņemšu atpakaļ komisiju, un vēl var likt 15 eur samaksāt par nepatiesu reklamāciju. Ieteica man vērsties pie tirgotāja. Izcili. Esmu ļoti vīlusies Luminor attieksmē.
Interesanti, kādā veidā vaina tirgotāja pusē, ja komisiju paņem Luminor. Melot nav glīti, tā viņi klientus nepiesaistīs.
Banka pateica, ka tā kā nauda man ir atgriezta, viņi neko nevar izdarīt, kartes vainas nav, esot vaina tirgotāja pusē, un es, protams, varot taisīt reklamācijas pieprasījumu, bet nav teikts, ka es saņemšu atpakaļ komisiju, un vēl var likt 15 eur samaksāt par nepatiesu reklamāciju. Ieteica man vērsties pie tirgotāja. Izcili. Esmu ļoti vīlusies Luminor attieksmē.
Manuprāt, tirgotāja pienākums ir atgriezt kļūdaini noņemto summu transakcijas valūtā. Bankas pienākums, savukārt, ir sekot, lai klients šādu transakciju dēļ neciestu zaudējumus, un atdot pēc tā paša valūtas kursa. Vai izlabot manuāli pēc klienta pieprasījuma. Tas izriet no Visa / MC noteikumiem (bet attiecas tikai uz darījumiem, kas atcelti 100% apjomā).
Viņi man pateica, ka kurss esot Master Card, ne viņu, un viņi tur neko nevar darīt. Konsultējās ar vēl kaut kādu tur kolēģi, neko. Es teicu, ka man kā Zelta klientam šis liks pārvērtēt vai es vēlos turpmāk vispār izmantot viņu karti pirkumiem, jo es daudz iepērkos ārzemēs, un šitā salasās. Pirkumus visu laiku veicu ar PINS karti, jo nāk punkti, bet nu izteikti neforši šis.
Viņi man pateica, ka kurss esot Master Card, ne viņu, un viņi tur neko nevar darīt.
O, tad ļoti jauki, te var redzēt Mastercard kursu: https://www.mastercard.us/en-us/consumers/get-support/convert-currency.html, lai atdod starpību līdz tam.
2 ziņojumi internetbankā, 1 zvans (ar 20 min fona mūzikas gaidot savienojumu) un 1 epasts Marina Bay Sands ir maksimums, cik es esmu ar mieru iztērēt laika 11 eur dēļ tas jau liekas par daudz.
..un Marina Bay Sands dabiski tikko pasūtīja tālu, tālu, sakot, ka tā nav viņu problēma, viņi atgrieza tikpat
Uz manu otro ziņu internetbankā palūdza atsūtīt ekrānšāviņus. Nosūtīju. Vakar atbildēja, ka neesot bankas/kartes vaina, bet izņēmuma kārtā atgriezīs. Tikmēr līdzīga problēma bija maksājot par citu pirkumu. Šoreiz gan uzreiz sazinājos ar pārdevēju, tur, par laimi, viss ok.
Man ir doma atvērt kontu vēl vienā bankā, un pie reizes nošaut divus zaķus ar vienu šāvienu - pelnīt PINS. Tātad, PINS kredītkarte Luminor vai X karte smart debetkarte Citadelē.
Ja var ticēt iepriekšminētajam ratio, ka 1000 PINS ir 2500 x rewards punkti, un ka dod 1 rewards punktu par katriem iztērētajiem 2 eiro, tad par iztērētiem 1000 eiro es saņemšu 500 x rewards punktus jeb konvertējot 200 PINS. Mēneša maksa kartei ir 1.20 eiro, pirmie trīs mēneši par brīvu.
Tikmēr Luminor PINS kredītkarte dod 1 PINS par katru iztērēto 1.50 EUR, tātad par iztērētajiem 1000 eiro būs 666 PINS. Salīdzinājumā ar 200 PINS Citadelē. Mēneša maksa gan lielāka - 2.50 EUR, plus formējot kredītkarti Luminors jauniem klientiem prasa atvērt arī NDEA kontu. Vai par to nez kaut kas papildus ir jāmaksā?
Vai arī varbūt labāk ņemt x-karti un uz PINS nekonvertēt, bet mērķēt uz BT dāvanu kartēm? Kā ir, parastie ikdienas pirkumi Rimi un nomaksājot rēķinus ar abām kartēm dod punktus? Kāda jums ir pieredze?
Ir Citadele Visa x hero kredītkarte. Figvinziņkāda. Esmu iemācijusies ar to norēķināties it visur, tad no algas karte atlieku visu, vai daļēji visu atpakaļ. Punkti krājas, tad domāju ko darīt. Atpakaļ atmaksā vēl procentus, tā kā praktiski sanāk par velti. Īsāk sakot daudz galvu nelauzu. Labi, ka atgādināji, būs jāizņem kāda BT dāvanu karte un jāizpērk meitai ar znotu kāds ceļojums
Man ir doma atvērt kontu vēl vienā bankā, un pie reizes nošaut divus zaķus ar vienu šāvienu - pelnīt PINS. Tātad, PINS kredītkarte Luminor vai X karte smart debetkarte Citadelē.
Ja var ticēt iepriekšminētajam ratio, ka 1000 PINS ir 2500 x rewards punkti, un ka dod 1 rewards punktu par katriem iztērētajiem 2 eiro, tad par iztērētiem 1000 eiro es saņemšu 500 x rewards punktus jeb konvertējot 200 PINS. Mēneša maksa kartei ir 1.20 eiro, pirmie trīs mēneši par brīvu.0
Tikmēr Luminor PINS kredītkarte dod 1 PINS par katru iztērēto 1.50 EUR, tātad par iztērētajiem 1000 eiro būs 666 PINS. Salīdzinājumā ar 200 PINS Citadelē. Mēneša maksa gan lielāka - 2.50 EUR, plus formējot kredītkarti Luminors jauniem klientiem prasa atvērt arī NDEA kontu. Vai par to nez kaut kas papildus ir jāmaksā?
Vai arī varbūt labāk ņemt x-karti un uz PINS nekonvertēt, bet mērķēt uz BT dāvanu kartēm? Kā ir, parastie ikdienas pirkumi Rimi un nomaksājot rēķinus ar abām kartēm dod punktus? Kāda jums ir pieredze?
Slinkums precīzi rēķināt - bet manuprāt 12600 Rewards punkti mainās uz 50 EUR dāvanu karti Airbaltic.
Kas, ja mainītu uz PINS būtu nedaudz vairāk par 5000 piniem. Lai iegūt to caur PINS vajag 8333 pini.
Un noteikti izdevīgāk ir lietot X kredītkarti, kura par katru iztērēto EUR dod 1 reward punktu un pati karte, ja aktīvi to lieto, var izrādīties bezmaksas.
Arī X Smart sanāk bez maksas, ja kontā tur ap 2000 EUR.
Ok, paldies par info! Ja es pareizi saprotu, x rewards punkti skaitās par jebkuru pirkumu ar hero kredītkarti, vai nu es iepērkos Rimi, nomaksāju rēķinus, pērku avio internetā vai hotdogu Narvesenā? Nav nekādu komisijas maksu par ikdienas norēķiniem?
Es pieņemu, ka ieskaitīt naudu kredītkartes kontā būs bez izdevumiem, bet virziens uz otru pusi būs ar komisijas maksu.
Ok, paldies par info! Ja es pareizi saprotu, x rewards punkti skaitās par jebkuru pirkumu ar hero kredītkarti, vai nu es iepērkos Rimi, nomaksāju rēķinus, pērku avio internetā vai hotdogu Narvesenā? Nav nekādu komisijas maksu par ikdienas norēķiniem?
Es pieņemu, ka ieskaitīt naudu kredītkartes kontā būs bez izdevumiem, bet virziens uz otru pusi būs ar komisijas maksu.
Kaut kā tā. Godīgi sakot, es ar kredītkarti maksāju arī par aviobiļetēm un auto īri - neesmu manījusi nekādus procentus, kaut gadus atpakaļ kārtojot karti, man teica, ka tādi būs. Laikam nāk atpakaļ kā procenti. Nezinu. Un katrs pirkums ir punkti. Vienalga kur.
Nu maksājot ne ar vienu normālu kredītkarti taču nekādi procenti nav. Cita lieta ir skaidras naudas izņemšana, tur kredītkartēm noteikumi mēdz būt visai drakoniski, un tas nav atkarīgs no tā, vai brauc iekšā kredītā, vai lieto pats savu naudu.
Ok, paldies par info! Ja es pareizi saprotu, x rewards punkti skaitās par jebkuru pirkumu ar hero kredītkarti, vai nu es iepērkos Rimi, nomaksāju rēķinus, pērku avio internetā vai hotdogu Narvesenā? Nav nekādu komisijas maksu par ikdienas norēķiniem?
Es pieņemu, ka ieskaitīt naudu kredītkartes kontā būs bez izdevumiem, bet virziens uz otru pusi būs ar komisijas maksu.
X rewards skaitās par katru pilnu Eiro , ko iztērēsi lietojot karti. Rēķinus, kur tas vien ir iespējams (Tet, LMT) maksāju ar karti.
Ja lieto Cirkle k- tad par 100 iztērētiem eiro papildus bezmaksas kafija, ja 130 eiro- tad bezmaksas auto zelta mazgāšana.
Ja iepērkas Senukai, vai 1A.lv tad par katru eiro dod laikam 4 rewards punktus.
Šobrīd, arī pirkumi Revolut ( reāli top-up) arī tiek atalgoti ar Rewards punktiem.
Es esmu jau iemainījis pret Rewards punktiem 2x50 Airbaltic dāvanu kartēm, kuras veiksmīgi atprečotas. Un ir sakrāti punkti nākamajai.
Protams ir nedaudz jāuzmanās, dāvanu kartēm ir izmantošanas termiņš.
Tāpēc es mainu punktus pret dāvanu karti tikai tad , kad reāli ir jārezervē lidojums.
Punktus pret dāvanu karti var samainīt dažu minūšu laikā.
UPD. Un vēl viena laba lieta Xkartēm, tad kad tripojot vajag VISA Credit - parasti tās nostrādā un papildus ir apdrošināšana, ar X Platinum, pat autonomai noder.
Ja lieto Cirkle k- tad par 100 iztērētiem eiro papildus bezmaksas kafija, ja 130 eiro- tad bezmaksas auto zelta mazgāšana.
Šis diez ir katram personalizēts? Jo man ir par 70€ kafija un 100€ mazgāšana.
Ja lieto Cirkle k- tad par 100 iztērētiem eiro papildus bezmaksas kafija, ja 130 eiro- tad bezmaksas auto zelta mazgāšana.
Šis diez ir katram personalizēts? Jo man ir par 70€ kafija un 100€ mazgāšana.
Pārbaudi gan, es jau vienu mēnesi pazaudēju bezmaksas mazgāšanu- jau maijā .
Un pie tam nevis iegrāmatotā summa(man tā bija 131eur, viens darījums no aprīļa), bet tikai iztērētā.
Man X platin un X smart ir bez maksas, X platin aktīvi lietojot nākamos 6 mēnešus ir bez maksas (6 000 EUR (ieskaitot)), ja nesanāk tik daudz,tad uztaisa atlikušo Topup uz Revolut,kurš arī aiziet kā karšu maksājums un no Revolut aizsūtu atpakaļ uz kontu. Platin kartes labumus jau te uzskaitīja. X smart arī sanāk bez maksas,jo mēnešu maksa ir 1.20€, bet ja uz konta mēneša beigās ir summa virs 2 500 EUR, tad atskaita atpakaļ 2.08€, tā ka sanāk ka pat nopelnu. Rakstīts,ka jāskaita alga kontā un tad tikai darbosies un šo arī prasīju klientu centrā...bet realitātē var neko neskaitīt, arī par to ka stāv atlikums,tiek maksāts.
Es pieņemu, ka ieskaitīt naudu kredītkartes kontā būs bez izdevumiem, bet virziens uz otru pusi būs ar komisijas maksu.
Jā, otrs virziens maksā 3%, arī rēķina apmaksa internetā no karts konta. Bankomātā var bez komisijas maksas samaksāt TET un vēl dažus rēķinus.