(Izceļu atsevišķā tēmā — Juris)
Itālija sodījusi Ryanair un WizzAir par bagāžas politiku. Nez kur tā nauda paliek? Varēja vēl sodīt par izsēdināšanu atsevišķi kura kavē iekāpšanas procesu.
https://phys.org/news/2019-02-ryanair-wizzair-fined-italy-cabin.html
Nu, un kā tad tagad sanāk? Sodīt sodīja, bet bagāžas politika, vienalga, paliek spēkā?
Nu, un kā tad tagad sanāk? Sodīt sodīja, bet bagāžas politika, vienalga, paliek spēkā?
Nē, noteikts, ka jāizmaina bagāžas politika 60 dienu laikā.
Interesanti, tad šie tagad kaut ko mainīs specifiski Itālijai? Vai tomēr visu pārskatīs?
Patiesībā apsveicams regulatora lēmums turēties pie sava un sodīt. Mūsējiem noteikti būtu ko pamācīties. Ņemot vērā, cik nenormāli daudz jautājumu par rokas bagāžas politiku redzēts forumos, noteikti nav "transparent".
Kurš te nesen iepostēja to bārdaino anekdoti par alu un O`Līriju. Bizness būvēts tā, ka pamatpakalpojums (aizvest no punkta A uz punktu B bez jebkādām atrunām par bikšu krāsu un cepures izmēru) ir no 1 centa (vismaz kādreiz), bet peļņa veidojas no papildpakalpojumiem, kas ne visiem (kaut praksē izskatās, ka tomēr vairākumam) vajadzīgs (es jau esmu piešāvies iztikt bez un retu reizi atļaujos nopirkt vietu pie loga garākam dienas lidojumam). Bet tagad visādi regulatori mēģina noteikt, kā pareizi šņaukt degunu rezultātā ir jāceļas biļešu cenām, jo peļņai jābūt.
Nesaprotams lēmums no itāļu puses. Kādēļ visiem pārvadātājiem būtu jānodrošina vienāds "bezmaksas" bagāžas daudzums? Kādēļ kas tāds jāregulē? Ir taču norādīti izmēri un svars - viss skaidrs, patērētājs netiek maldināts.
Mani tāda dažādība ļoti apmierina, kad varu izvēlēties gan lēto galu, gan dārgo.
Ryanair problēma ir tā, ka pēdējo 5 gadu laikā bagāžas politika mainīta jau kādas 10 reizes, un, acīmredzami, arī tagadējā kārtība nav pēdējā. No šejienes arī pasažieru apjukums un "non-transparent". Un katru reizi šīs izmaiņas pavada cēli saukļi par pasažieru ērtībām un ātrāku iekāpšanu, lai gan acīm redzams, ka izmaiņu iemesls ir iekasēt vairāk naudas. Būtu labāk ņēmuši piemēru no Southwest, kā panākt ātrāku iekāpšanu!
Šoreiz piekritīšu trafam.
Kamēr ir kaut cik nozīmīga pasažieru daļa, kas var iztikt ar atļauto bagāžas daudzumu, tikmēr viss ir godīgi. Ja sāktu prasīt naudu par piemēram lidmašīnā elpojamo gaisu, tad cita lieta, tam jābūt iekļautam cenā.
Atļautās bagāžas izmēri un svars ir publicēts un pirkšanas procesā pat tiek ļoti uzsvērts, tā ka manuprāt Ryanair un Wizzair spiedumu var droši pārsūdzēt.
Tikko izbraukāju mēnesi pa Āziju ar Wizzair mazo bagāžu (+ pāris lielākas kabatas ).
Visas kompanijas vareja ieviest vienadu bezmaksas bagazas standartu pamatbiletei
Atļautās bagāžas izmēri un svars ir publicēts un pirkšanas procesā pat tiek ļoti uzsvērts, tā ka manuprāt Ryanair un Wizzair spiedumu var droši pārsūdzēt.
Tikko izbraukāju mēnesi pa Āziju ar Wizzair mazo bagāžu (+ pāris lielākas kabatas ).
Wrong, un pietam atpakal lidojot nav vietas suveniru komfektem.
Un kas liedz nemt tadu bagazas izmeru ka velies un ja velies, lido vispar bez bagazas!!!!!
Ryanair sola ampelēties.
https://www.euronews.com/2019/02/22/ryanair-and-wizzair-fined-millions-f...
Visas kompanijas vareja ieviest vienadu bezmaksas bagazas standartu pamatbiletei
Un vienādas cenas arī?
Personīgi - Ryanair un Wizzair salona bagāžas izmēri ir OK. Kamēr nerodas kārdinājums iepirkties. No otras puses - tas tomēr notur tevi ekonomiskuma rāmjos.
Lai lidoju ar bērniem, pērku vienu nododamo bagāžas somu uz visiem. Tad gan saprotu - ir iespēja ko piepirkt, jo bērni jau vecumā kad iepērkoties nepieciešama viņu klātbūtne.
Ryanair problēma ir tā, ka pēdējo 5 gadu laikā bagāžas politika mainīta jau kādas 10 reizes, un, acīmredzami, arī tagadējā kārtība nav pēdējā. No šejienes arī pasažieru apjukums un "non-transparent". Un katru reizi šīs izmaiņas pavada cēli saukļi par pasažieru ērtībām un ātrāku iekāpšanu, lai gan acīm redzams, ka izmaiņu iemesls ir iekasēt vairāk naudas. Būtu labāk ņēmuši piemēru no Southwest, kā panākt ātrāku iekāpšanu!
Nu protams, ka tas tiek darīts peļņas nolūkā! Ryanair taču nav labdarības iestāde. Bet kamēr spēlē pēc noteikumiem, tas ir, pilda solīto, tikmēr nevienam nevajag iejaukties.
Izmaiņas, protams, kaitina, bet kā citādi atrast labāko variantu? To, par ko patērētājs gatavs maksāt, respektīvi - to, ko viņam vajag. Nav viegls uzdevums, visi tik dažādi. Ja pareizi atceros, tad Wizzair pirms gada-diviem palielināja cenā iekļautās somas izmēru līdz "normālam". Tagad atgriežas pie iepriekšējā un saņem sodu. Jocīgi, ne?
Pieņemu, ka orsonam ir aizdomas, ka nepārtrauktā noteikumu mainīšana pati par sevi ir Ryanair stratēģija, lai mulsinātu patērētājus un viņi iekristu, domājot «pirms pusgada lidoju ar šo somu viss bija kārtībā, tad jau arī tagad būs». Šaubos, bet var jau būt…
Pieņemu, ka orsonam ir aizdomas, ka nepārtrauktā noteikumu mainīšana pati par sevi ir Ryanair stratēģija, lai mulsinātu patērētājus un viņi iekristu, domājot «pirms pusgada lidoju ar šo somu viss bija kārtībā, tad jau arī tagad būs». Šaubos, bet var jau būt…
Lai mulsinātu sasēdina svešus cilvēkus kopā. Nu nē - uzdevums ir izžmiegt maksimāli daudz naudas no pasažieriem saglabājot it kā zemas lidojuma cenas.
Kāpēc it kā, man pagājšgad apmēram 1/3 lidojumu par 9.90
Mulsināšana - var jau būt. Noteikti būs, kas saputrosies un pēc tam maksās lidostā par bagāžu. Varu iedomāties, ka Ryanair iekšējos, pilnīgi slepenajos aprēķinos ir ailīte ar tiem, kas samulst un samaksā vairāk. Un mīnusā tie, kas sāk izvairīties, jo "man labāk Lufthansa, ne tur čemodānus sver, ne izmēram piekasās".
Bet tas noteikti ne vienīgais iemesls. Ir veikali, kas regulāri pārvieto plaktus, pārkrāso sienas, maina apgaismojumu. Te kaut kas līdzīgs.
Taisnību sakot, pasažieriem tiešām būtu ērtāk, ja visām aviokompānijām rokas bagāžai būtu vienots standarts, un, zinot Eiropas vēlmi visu regulēt, es pat brīnos, ka nekas tāds ES ietvaros vēl nav ieviests. Arī ''normālām'' aviokompānijām rokas bagāžas izmēri mēdz atšķirties pat līdz 5 cm katram gabarītam. Tas ir diezgan būtiski, jo pasažieris var pārvietoties ar dažādām aviokompānijām, bet koferi vai somu lielākā daļa pērk vienu, daži varbūt divus. Un arī ražotājiem taču ir nepieciešams kāds standarts, pie kāda pieturēties. Un biļešu tirgošanas starpniekiem diez vai ir viegli izsekot līdzi visām izmaiņām, tāpēc reāli biļetes pirkšanas brīdī informācija var būt maldinošā, un te atkal ir pamats konfliktiem.
Katrā ziņā, mainīt atļautos somas izmērus vairākas reizes gadā nav diez ko labs tonis, jo konkrētā soma jau nestaipās līdzi Ryanair mārketinga nodaļas iegribām. Jebšu te ir arī kāds slēpts ražotāju lobijs, lai regulāri nāktos iegādāties jaunu izstrādājumu?
tas jau arī visiem jāsaregulē vienādi gaisakuģi.
tas jau arī visiem jāsaregulē vienādi gaisakuģi.
Rokas bagāžas izmēriem nav nekāda sakara ar gaisakuģu izmēriem. Mazajās lidmašīnās, kur standarta koferis nelien plauktā (tādu lidaparātu nav pārāk daudz), tos vienkārši pie geita savāc ''on hold'' un atdod pie lidmašīnas (un nevis uz bagāžas lentes). Vairumam klasisko aviokompāniju flotē ir vismaz 5-6 gaisakuģu tipi, bet atļautais rokas bagāžas izmērs visiem viens.
bet atļautais rokas bagāžas izmērs visiem viens.
Gan jau ka mazākais, kas der visiem.
Kā tad, un Ryanair un Wizzair ir pašas mazmazītiņākās lidmašīnas visā Eiropā!
Nē, tām ir visbrangākais load factor...
Es būtu priecīgs, ja šādu sodu uzliktu par kopā lidojošu pasažieru izsēdināšanu. Bagāžas jautājumā man šķiet sods ir politisks. Līdz ar to diskutabls. Savā ziņā jau nav par sliktu biznesa onkuļiem atgādināt, ka ir kaut kādas pieklājības robežas.
Atcerēšos skolas laikus - varbūt izsēdina aiz drošības apsvērumiem - lai savā starpā nepļāpā, bet uzmanīgi klausās drošības instrukciju.
Mans īsais rezumējums - kā jau parasti, ar labiem nodomiem bruģēts ceļš uz elli ...
Wizz Air izplatījis paziņojumu:
Wizz Air ir gandarīta par Itālijas Reģionālās administratīvās tiesas (TAR) lēmumu, kas tāpat kā tās iepriekšējais lēmums ļauj Wizz Air turpināt pašreizējās bagāžas politikas izmantošanu. Ar šo lēmumu tiesa ir apturējusi Itālijas Konkurences un tirgus uzraudzības iestādes (AGCM) iepriekšējo rīkojumu, kas liek lidsabiedrībai atcelt šo bagāžas politiku un samaksāt naudas sodu viena miljona eiro apmērā. Lidsabiedrības skaidrā un taisnīgā bagāžas politika no 2018. gada 1. novembra garantē visiem pasažieriem iespēju visos Wizz Air lidojumos par brīvu pārvadāt lidmašīnas salonā vienu rokas bagāžas somu. Šī bagāžas politika sniedz priekšrocības mūsu pasažieriem, jo ļauj WIZZ klientiem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem atkarībā no personiskajām vēlmēm. Wizz Air uzskata, ka šī caurredzamā un skaidrā pieeja bagāžas politikai veicina ērtāku un ātrāku iekāpšanu, uzlabo klientu apkalpošanu, kā arī paaugstina lidsabiedrības izlidošanas precizitātes rādītāju. Ar lielāku drošību, ka soma var atrasties salonā un jaunu, plašāku bagāžas izmēru un masas iespēju piedāvājumu klientiem tagad ir nepieredzēts kombināciju klāsts, no kā izvēlēties.
Pilnīgi vājprātīgs kombināciju klāsts! Vēl tik trīspirkstu kombinācija puetrūka, bet nu arī tā ir pievienota.
Ja pareizi saprotu, viss paliek pa vecam, un aviokompānijas ir uzvarējušas.