Ieteikumi, kā izturēt garos lidojumus

27 replies [Last post]
Kimolos
Offline
Joined: 25/02/2015
Posts: 121
Last seen: 13 hours ago

Priekšā četri gari lidojumi (katrs ap 12 stundām). Lūdzu no pieredzes - kādus Jūs paņēmienus izmantojat, lai komfortablāk pavadītu laiku? Spilveni, dzērieni, tabletes, filmas? Un ko labāk nedarīt?

Janka2014
Janka2014's picture
Offline
Joined: 07/09/2014
Posts: 981
Last seen: 13 hours ago
Location: RIX

Es dzeru vīnu, tad atlūztu uz puslidojumu, uz atlikušo daļu paskatos kādu filmu. Grin

Haso
Offline
Joined: 20/12/2013
Posts: 247
Last seen: 17 weeks ago

Garos nakts lidojumos, kad nomoka bezmiegs eju uz salona aizmuguri. Tur var patusēt ar stjuartēm un pie labas komunikācijas tikt pie bezmaksas alus vai vīna. Grin

Snorke
Offline
Joined: 23/05/2013
Posts: 506
Last seen: 3 days ago

Galvenais ir lidojuma sākumā nedzert kafiju, tad var ieslīgt tādā pusmiegā, pustransā ar vienu aci blenžot priekšā esošajā ekrāniņā, ar otru - ārā pa logu (ja nav tumsa)! Obligāti ir jāieliek austiņas, filmas skaņu uz minimālo, tikai tik daudz, lai tā nomāktu apkārtējos trokšņus. Neskatīties pulkstenī un lielajā ekrānā, kur parādās cik nolidots, cik vēl jālido - samierināties ar esošo faktu, ka esi iesprostots 12 st. vienā telpā. Bet protams, šādi var arī nepamanīt visādas interesantas lietas - piem. uztrūkstos no kāda skaļāka trokšņa un secinu, ka aiz manis sēdošajai personai ir slikti, galīgi zaļa un slābena, apkārt stāv bars ar cilvēkiem, stjuartes stutē skābekļa masku ...

Ik pa laikam aiziet uz tualeti (vai vajag vai nevajag) vienkārši tāpēc, lai izkustinātu kājas.

Lidojuma beigās iedzert kafiju, lai var možs izkāpt no lidmašīnas!

Aleksis
Offline
Joined: 04/10/2016
Posts: 42
Last seen: 4 days ago

Ja ir brīva biznesa klases sēdvieta, tad pa kluso jāieņem tā, lai var normālāk izgulēties... protams, var gadīties ka stjuarte pamata liekos gulētājus Grin tad galvenais atvainoties un iet uz savu vietu...

 

orsons21
Offline
Joined: 04/01/2009
Posts: 15268
Last seen: 6 hours ago
Location:

Biznesa klasē jau nu gan pamanīs  un izdzīs.

Bet sliktāk izpārdotos lidojumos, ja lido viens, var paņemt vietu pašā astē pa vidu - ir neslikta cerība palikt bez kaimiņiem un attiecīgi izgāzties pa 3-4 vietām.

Kimolos
Offline
Joined: 25/02/2015
Posts: 121
Last seen: 13 hours ago

orsons21 rakstīja:

Biznesa klasē jau nu gan pamanīs  un izdzīs.

Bet sliktāk izpārdotos lidojumos, ja lido viens, var paņemt vietu pašā astē pa vidu - ir neslikta cerība palikt bez kaimiņiem un attiecīgi izgāzties pa 3-4 vietām.

Jā, paņēmu malējās vietas (mēs divas), cerot, ka vidējo neviens neiekāros un tā paliks tukša. Ja nē, mainīties jau piekritīs.

321
Offline
Joined: 25/06/2011
Posts: 2270
Last seen: 2 years ago
Location:

Es sezu blakus staigasanas ejam, tad kajas pa to var izstiept

\m/

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4153
Last seen: 6 hours ago

Aleksis rakstīja:

Ja ir brīva biznesa klases sēdvieta, tad pa kluso jāieņem tā, lai var normālāk izgulēties... protams, var gadīties ka stjuarte pamata liekos gulētājus Grin tad galvenais atvainoties un iet uz savu vietu...

Ja ir gadi 16, tad tas ir ok ieteikums, bet, ja cilvēks ir jau onkulis pēc trīsdesmit, tad gan vairs tādi gājieni nepiestāv.

jtt
Offline
Joined: 15/11/2014
Posts: 4776
Last seen: 10 hours ago

RTW vai tomēr starp tiem lidojumiem ir kādi saprātīgi starplaiki un 2 turp, 2 atpakaļ? Nonstops ne pirmajā klasē varētu būt domāts tikai jauniem un stipriem organismiem Wink

Ja salons pilns par 99.9%, tad izklaides iespēju paliek ļoti maz (mani daži garie lidojumi bijuši vai nu jaunībā, kad gulēt var dajebkur dajebkad vai ir jautra kompānija ar dziesmām un dejām, bet pēdējo gadu lidojumi bijuši stipri patukšos salonos, ka ielīst tukšā vidējā četrrindā ir tikai gribēšanas jautājums).

sussurs
Offline
Joined: 23/02/2009
Posts: 784
Last seen: 13 hours ago

Es kā cilvēks ar karmu tālajos reisos uz vienmēr pilnām lidmašīnām Grin "izklaidējos" parasti vienkārši neko nedarot - daudz dzeru ūdeni visu laiku un attiecīgi daudz staigāju uz lidmašīnas pagaļgalu (reizēm tur pie stjuartēm ne tikai ūdeni var dabūt, bet arī kādu konfekti), vēroju cilvēkus, uzlieku austiņās klusu mūziku un ceru, ka piesnaudīšu vismaz uz kādu pusstundiņu. Vai sāku skatīties kādu miegainu vecu seriālu un aizsnaužos. Visu daudzo gadu laikā laikam tikai divos lidojumos ir izdevies "izlaisties" pa trīs krēsliem - tos lidojumus protams gandrīz tikai nogulēju visu laiku.

Mar_ka
Offline
Joined: 11/06/2017
Posts: 8
Last seen: 1 year ago

Nakts lidojums + mazliet vīna un filma ir ok. Bet dienā pirmās 3 h no 12h velkas tiikkkk lēni. Man komforta zona beidzas pie 8+h lidojuma. 

Nākošreiz ievērtēšu ieņemt biznesa klasi Wink)

jtt
Offline
Joined: 15/11/2014
Posts: 4776
Last seen: 10 hours ago

Dīvaini, ka laiks autobusā un lidmašīnā uztveras dažādi. Savulaik Rīga-Varšava un otrādi veikts n-tās reizes (ap 13h OW) un gandrīz bez jebkādām izklaidēm (kaut ko palasīt vien), bija normāli, kaut nekā skaista tur nebija, bet 8h lidmašīnā kaut kā ir nogurdinošāk.

Aringa
Aringa's picture
Offline
Joined: 11/07/2016
Posts: 1504
Last seen: 4 days ago
Location: Ozolnieku novads

jtt rakstīja:

Dīvaini, ka laiks autobusā un lidmašīnā uztveras dažādi. Savulaik Rīga-Varšava un otrādi veikts n-tās reizes (ap 13h OW) un gandrīz bez jebkādām izklaidēm (kaut ko palasīt vien), bija normāli, kaut nekā skaista tur nebija, bet 8h lidmašīnā kaut kā ir nogurdinošāk.

esmu arī par šo aizdomājusies tā kā daudz un bieži braucu autobusos. Pieņemu - ka iemesls ir zeme - ir kur acis piesiet, un pavisam viegli ir 14-16h, ja pats brauc pie stūres.

Lidmašīnā - es nevarēju dzert vīnu - mani gaidīja īres auto, tā nu es pētīju cilvēkus un kolorītu - bija tik interesanti, ka pirmās 5-6h pagāja nemanot. Ebreju ģimenes un viņu bērni, krievi un daži latvieši, tad kolorīts - pāris skandālistu, dzērājs, nepaklausīgais, mūžīgais "mīzējs" es atvainojos (sēdēju tur, kur bija pārskatāma WC)...īsāk sakot 11h dzīves. Un man lidmašīna bij stāvgrūdām pilna ar cilvēkiem. Nekāda gulēšana uz 3 beņkiem.

He-he

Snorke
Offline
Joined: 23/05/2013
Posts: 506
Last seen: 3 days ago

jtt, nu gan Tu salīdzināji! Autobusā taču skats aiz loga mainās + visādi krustojumi ar bremzēšanām+visādi autiņi apdzen(pie tam busi ik pa cik tur stundām apstājas un tad var izlekt ārā paostīt svaigu gaisu),bet lidmašīnā - tikai mākoņu forma un krāsa mainās un vairāk nekā,nu jā,varbūt kāda Lufthansa apdzen Smile)

propers
Offline
Joined: 19/06/2014
Posts: 4763
Last seen: 5 hours ago

jtt rakstīja:

Dīvaini, ka laiks autobusā un lidmašīnā uztveras dažādi. Savulaik Rīga-Varšava un otrādi veikts n-tās reizes (ap 13h OW) un gandrīz bez jebkādām izklaidēm (kaut ko palasīt vien), bija normāli, kaut nekā skaista tur nebija, bet 8h lidmašīnā kaut kā ir nogurdinošāk.

Vajadzēja pilotam palūgt lai pakrata. Pat zīdaiņi jūtās labāk ratos ja ir kāds kas tos kustina.

Viestursp1
Offline
Joined: 25/02/2013
Posts: 8820
Last seen: 6 hours ago

Man labi palīdz kādas "miega ripas" + glāze vīna + kāds līdzpaņemtais alko, ja lidojuma ilgums ir vismaz 7-8 stundas un pa nakti. Ja ir divi lidojumi un katrs pa 10- 12 stundām (piemēram, Jaunzēlande caur Ķīnu), tad cenšos iziet no lidostas un "pavāļāties" gultā pa dienu kādā lētā viesnīcā pie lidostas, lai kājas dabū atpūtu. Ja ir brīvas vietas, ķīnieši laiž nakšņot jau no paša rīta, kaut viesnīcas CHECK-IN tik no 12.00.

Kimolos
Offline
Joined: 25/02/2015
Posts: 121
Last seen: 13 hours ago

Viestursp1 rakstīja:

 Ja ir divi lidojumi un katrs pa 10- 12 stundām (piemēram, Jaunzēlande caur Ķīnu), tad cenšos iziet no lidostas un "pavāļāties" gultā pa dienu kādā lētā viesnīcā pie lidostas, lai kājas dabū atpūtu.

  Jā man tieši Jaunzēlande. turp caur Ķīnu, atpakaļ cau LAX. taču pa vidu tikai 5 stundas, laikam nav vērts iet ārā? Un nav nekādas pieredzes ar Ķinas lidostām.

FXQuadro
Offline
Joined: 06/02/2010
Posts: 2839
Last seen: 17 hours ago

jtt rakstīja:

Dīvaini, ka laiks autobusā un lidmašīnā uztveras dažādi. Savulaik Rīga-Varšava un otrādi veikts n-tās reizes (ap 13h OW) un gandrīz bez jebkādām izklaidēm (kaut ko palasīt vien), bija normāli, kaut nekā skaista tur nebija, bet 8h lidmašīnā kaut kā ir nogurdinošāk.

Mitrums un spiediens ir pavisam cits Wink Ar jauniem B787 un A350 jau ir vieglāk lidot, bet jebkurā gadījumā nu nav viegli. Bet ja ir 3/4 brīvas vietas tad jau baigi forši Smile

Around the world
2023: RIX, GDN, ATH

2024: RIX, IST, LIS, FNC, AMS, MLA

Viestursp1
Offline
Joined: 25/02/2013
Posts: 8820
Last seen: 6 hours ago

Kimolos rakstīja:

Viestursp1 rakstīja:

 Ja ir divi lidojumi un katrs pa 10- 12 stundām (piemēram, Jaunzēlande caur Ķīnu), tad cenšos iziet no lidostas un "pavāļāties" gultā pa dienu kādā lētā viesnīcā pie lidostas, lai kājas dabū atpūtu.

  Jā man tieši Jaunzēlande. turp caur Ķīnu, atpakaļ cau LAX. taču pa vidu tikai 5 stundas, laikam nav vērts iet ārā? Un nav nekādas pieredzes ar Ķinas lidostām.

Nē, uz 5 stundām Ķīnā bezjēdzīgi iet ārā, jo diezgan ilgs PROCESSING, kamēr tiec ārā kā tranzītpasažieris un vismaz 2,5 stundas iepriekš jābūt atpakaļ lidostā. Šanhajā ar starpsavienojuma laiku (6 stundas) vispār atteicās laist ārā, jo TRAFFIC JAMS ARE SUSPECTED. Kas tā par dīvainu biļetes konstrukciju uz Jaunzēlandi, kurai turpceļš caur Ķīnu (jādomā, ar kādu Ķīnas aviokompāniju) un atceļš caur ASV, jādomā ar Air New Zealand vai kādu ASV aviokompāniju?

Ziloņkopējs
Offline
Joined: 30/09/2015
Posts: 147
Last seen: 5 weeks ago

Kimolos rakstīja:

Viestursp1 rakstīja:

 Ja ir divi lidojumi un katrs pa 10- 12 stundām (piemēram, Jaunzēlande caur Ķīnu), tad cenšos iziet no lidostas un "pavāļāties" gultā pa dienu kādā lētā viesnīcā pie lidostas, lai kājas dabū atpūtu.

  Jā man tieši Jaunzēlande. turp caur Ķīnu, atpakaļ cau LAX. taču pa vidu tikai 5 stundas, laikam nav vērts iet ārā? Un nav nekādas pieredzes ar Ķinas lidostām.

Ievēroju, ka Pekinas 3. terminālī ir guļamkapsulas (sleep pods). Maksā ap 50 USD par 4-6 (?) stundām.  

bagatibu_sala
Offline
Joined: 06/01/2015
Posts: 214
Last seen: 1 year ago

Ja nakts lidojums - paēst un gulēt. Noteikti paņemt acīm masku, ausu aizbāžņus. Gulēšanai nevajag brīvas vietas apkārt, galvenais lai ir stabili uzlokāmie galvas balsti sēdeklim, lai galva nekrīt pa labi un kreisi.

Ja dienas lidojums - iedomāties salīdzinājumu, ka esi iesprostots savā ofisā uz attiecīgajām stundām un ir jāstrādā. Tad sev pajautāt - vai man patīk labāk šis jeb nē?

bagatibusala.wordpress.com

AZ
Offline
Joined: 01/09/2013
Posts: 44
Last seen: 43 weeks ago

Dzirdēts, ka apkārtējos trokšņus slāpējošās austiņas arī palīdzot (Bose QC35 un tml). Varbūt kāds var padalīties ar savu pieredzi?

propers
Offline
Joined: 19/06/2014
Posts: 4763
Last seen: 5 hours ago
Ingemaars
Ingemaars's picture
Offline
Joined: 27/04/2010
Posts: 2449
Last seen: 9 hours ago
Location: RIX

AZ rakstīja:

Dzirdēts, ka apkārtējos trokšņus slāpējošās austiņas arī palīdzot (Bose QC35 un tml). Varbūt kāds var padalīties ar savu pieredzi?

https://www.celakaja.lv/forumi/austinas-ar-aktivo-troksnu-slapesanu-lido...

Janochka
Offline
Joined: 18/10/2011
Posts: 841
Last seen: 19 weeks ago

Alko - man nē, sāk galva sāpēt, palīdz sava mūzika telefonā - ģimenes Spotify piemēram, austiņas der arī kā ausu aizbāžamie, grāmata - labāk detektīvs no kā nevar atrauties, ceļveži - plānoju ko darīšu uz vietas, jaka ar kapuci, acu maska un kompresijas zeķes. Vingrojumi: https://www.wikihow.com/Do-an-In-Flight-Fitness-Workout

Māris
Offline
Joined: 08/04/2009
Posts: 4153
Last seen: 6 hours ago

No te vēl neieteiktajiem padomiem - kādas sevišķi ērtas bikses, tas arī palīdz Smile

zaza
Offline
Joined: 31/03/2009
Posts: 204
Last seen: 1 day ago

Ceļojot divatā garajiem lidojumiem mēs parasti iečekojamies lidmašīnas pēdējās rindās kur trīs vietas. Viens pie ejas, otrs pie loga. Bieži vien šis triks nostrādā un pa vidu nevienu neiesēdina. Nu un tad man, augumā zem 1.6 m,divas vietas pietiek, lai gandrīz guļus izlaistos. Nu un ja beigās paliek brīvs 4vietīgais, tad pavisam ideāli.

man tie sēdekļu atloki galvai nekādā jēgā, jo līdz tiem galva nemaz nesniedzas. Tāpēc vienmēr lïdzi piepūšams ceļojumu spilvens.

Un līdzi kādas nočieptas viesnīcu čības, lai var pāraut kājas.