Tiekot gatavots sadarbības līgums Ganas valdībai un airBaltic lidošot uz Rietumāfriku
https://www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/business/Latvian-air-carrier-to-s...
AirBaltic aizvien nav gana ar tiem eksotiskajiem eksperimentiem. Tad jau Gomeļa vai Pleskava bija reālistiskākas vietas.
Ganai dārga, iepriekšs iegūstama vīza. Tauristu pūļus uz turieni raujamies neredzēt.
Viss tas izskatās bezjēdzīgi. Ilgs lidojums, dārgs, un nekas tāds kāpēc vajadzētu uz turieni aizbraukt.
Kur ir eksotika (ja par tādu neuzskatām Norvēģijas un Somijas (maz)pilsētas)?
Teherānu politiski nogrieza vēl nedzimušu.
Tai pašā laikā neviena reisa uz Īriju, tikai pārītis Lielbritānijas pilsētu. Visur kur reālo pasažieru tūkstošos.
Īrijā Ryanair izgrieza pogas, nebūtu Londonas milzīgie apjomi un tranzītpasažieri, tad arī uz UK nekā nebūtu. Aberdīna jau tikai tāds vasaras joku reiss. Nu nevar viņi dzīt cenas lejā zem Ryanair un Wizzair cenām, lai kā mums to gribētos, tāpēc arī lido tikai tur, kur konkurence neliela, spēcīgi tranzīta partneri vai kur priekšrocības dod nacionās aviokompānijas statuss (Krievija, Baltkrievija, Ukraina u.c.).
Ganas vietā tad jau labāk būtu ņēmuši Senegālu, Gambiju - tur vismaz vīzas nevajag. Vēl nedaudz reālistiskāk - Maroku, Tunisiju. Pēdējā no minētajām tūrisms pamazām atkopjas, bet lidojumu konkurence daudz mazāka, nekā uz Maroku.
Tunisija parakstīja open sky ar Eiropas Savienību 2017 gada beigās (izņemot Kartāgas lidosta ir izņēmums pāris gadus). Ja līgums jau ratificēts drīz tur lidos lielā skaitā lētās aviosabiedrības.
AirBaltic jādomā jauni galamērķi katru gadu, jo flote palielinās, un ja grib passulei sevi parādīt kā aviokompānija kura attīstas. Uz ganu gan nereāli savākt pasažierus, ja vien nedomā lielāko masu vest pa 300 euro turp atpakaļ.
Nez vai viņi to skatās kā Latvijas galamērķi, drīzāk tiem, kas caur Rīgu tranzītā.
Ja ārlietu ministrija paraksta šādu vienošanos, tad visticamāk tiek domāts arī par atvieglotu vīzu režīmu, vai VOA, vai tādas nevajadzēšanu vispār.
Lidojumi ir nākamais solis.
Uz vienu galu varbūt kāds paspēs aizlidot, bet maršrutu atcels tik ātri, ka atpakaļ gan neviens vairs netiks.
Nekas tur protams nesanāks... Airbaltic nu jau lido uz visiem maršrutiem kur ir nopietna satiksme izņemot dažus kur konkurenti pārāk stipri (Īrija, Lielbritānija, Turcija). Nevaru izdomāt ne vienu jaunu rentablu maršrutu. Varbūt sezonāli uz Kanāriju salām?
AirBaltic neekonomiskās lidmašīnas prasītu vismaz 300 eiro par RT uz Kanārijas salām. Tas izejot ka Ryanair, WizzAir un Norwegian ir divas reizes lētāks.
@proper - kura no Tavām nosauktajām aviokompānijām uz turieni lido ar tiešo reisu?
Arī tas ir tirgus segments. Nišas galamērķiem IR potenciāls ar airBaltic A220 floti (mazāk degvielas - zemākas izmaksas). Ja vēl kāds codeshare/interline partneris var palīdzēt, visas iespējas!
Pieņemsim kaut vai Spāniju - lidojumus no Madrides un Barselonas uz Kanārijas salām bieži tirgo par 20 eiro virzienu. Mums līdz Liepājai knapi par 15 eiro var aizvilkt. Varbūt varētu savienoto reisu uz Alūksni? Līdz Gulbenei ar lideni un tālāk ar mazbānīti. Man interesējošo Barselonu Ryanair tirgo par 35 eiro,bet Girona, WizzAir par 40 eiro, bet AirBaltic par 80 eiro. Varbūt tāpēc ka tukšas lidmašīnas lido? Nu nesaprotu kāpēc tāda cenu atšķirība?
Tukšas lidmašīnas? Šovasar ar airBaltic 4 lidojumos esmu lidojis un visi pilni līdz māgai. Overbook gadījumi arī medijos tiek katru nedēļu bezmazvai ķidāti.
Cik tas ir - pilni līdz māgai? Līdz pusei apmēram?
Varbūt: līdz ūkai?
Man ar to "piepildījumu" līdzīgi - un tā ir pēdējos pāris gadus. Vienīgais izņēmums bija Aberdīnas reiss. Pārējie, kur esmu lidojusi bieži, ir pilni visu laiku un esmu šogad pāris reizes dzirdējusi arī kā notiek brīvprātīgo overbooking dēļ meklēšana, vienreiz pašai bija SBY biļete čekojoties iekšā mājās.
Uz viena cilvēka gan pētījumus netaisa, tāpēc rekur oficiālā statistika: https://www.airbaltic.com/lv/bottom_menu/press-room/press_releases/2018/airbaltic-serves-over-3.5-million-passengers-in-2017 76%.
Salīdzinājumam rekur LH dati par jūniju: https://investor-relations.lufthansagroup.com/fileadmin/downloads/en/financial-reports/traffic-figures/Lufthansa/2018/LH-Investor-Info-2018-06-e.pdf cumulative 79%, mēnesī 85%. Austrian drusku zemāk, Swiss cumulative drusku augstāk.
Es no tā raksta gan sapratu kaut ko par bāzi - ka no Ganas lidos uz citām Rietumāfrikas valstīm.
gan sapratu kaut ko par bāzi - ka no Ganas lidos uz citām Rietumāfrikas valstīm.
Šī gan varētu būt biznesa niša, Āfrikā joprojām maz attīstīta avio kustība starp kaimiņvalstīm, bieži uz 1000+ km attālo kaimiņu galvaspilsētu jālido caur Eiropu.
Tiekot gatavots sadarbības līgums Ganas valdībai un airBaltic lidošot uz Rietumāfriku
https://www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/business/Latvian-air-carrier-to-s...
Šo izlasot, sākumā acis iepletās. Tad pamazām sāka viss salikties pa plauktiņiem. Pirmkārt 19-20. jūlijā Rīgā viesojās Ganas ārlietu ministre un augsta līmeņa amatpersonas ar reālu mērķi veicināt sadarbību starp abām valstīm. Šīs delegācijas vizīte pieminēta arī rakstā un visticamāk ir atbildes vizīte, jo Latvijas delegācija Ganā pabija pagājušā gada aprīlī. Šādu vizīšu laikā abas puses, protams, izsaka vēlmi sadarboties, bet pēc tam seko izpēte, cik tas būtu ekonomiski izdevīgi, tāpēc bieži vien viss ar laiku arī apklust.
Taču airBaltic es ieteiktu šo iestrādi izmantot un veikt nopietnu pētījumu. Daudzas Āfrikas valstis ir uz straujas attīstības ceļa, kas nozīmē biznesa izaugsmi un biežus lidojumus, lai šo biznesu nodrošinātu. Ja no dažām Eiropas valsīm tiešie liedojumi uz Ganu jau ir, tad Ziemeļeiropā šī niša vēl ir brīva. No Eiropas lidojumi nav lēti, tāpēc pie pilnas noslodzes (ja lidojums 2x nedēļā) lidojums varētu būt rentabls. Ne jau tikai Gana varētu būt kā galamērķis šī reisa klientiem.
Kas attiecas uz vīzu, tad lidojuma gadījumā domāju, ka tas ir mazākais jautājums, ko varētu viegli atrisināt.
Tūristiem Ganā maz, ko redzēt, bet drošības ziņā manuprāt neatpaliek no Kenijas. Gan jau starp biznesmeņiem iemaldīsies arī kāds tūrists, un arī Impro u.c. aģentūras ar laiku mācētu atrast, ko šajā apkaimē parādīt. Es būtu tikai priecīgs par šo reisu, jo ik pa laikam Rietumāfrika ir jāapmeklē.
P.S. tikai nevienam nesakiet - par 100 USD šobrīt Ganā var ieceļot arī bez vīzas. Because it's Africa!
Šī gan varētu būt biznesa niša, Āfrikā joprojām maz attīstīta avio kustība starp kaimiņvalstīm, bieži uz 1000+ km attālo kaimiņu galvaspilsētu jālido caur Eiropu.
Un tur arī varētu nobāzēt visus kukuruzņikus. Problēma varētu būt vietējo iedzīvotāju maksātspējā.
Man liekas, ka nosacīti "mūsu" reģionā Āfrikas nišu apkalpo Brussels Airlines. Kādu brīdi atpakaļ pētīju kā izmantot savus Etihad punktus un viņiem bija ļoti daudz tiešo reisu vai ar apstāšanos uz Āfriku. Man liekas, ka kaut kas no Latvijas žurnālistiem arī tur bieži brauca uz to reģionu sadarbībā ar viņiem.
Jā, Brussels Airlines no Eiropas ir visplašākais tīkls uz Āfriku. Viņiem tur ir arī laba brenda atpazīstamība.
Viņiem tur ir arī laba brenda atpazīstamība.
Vai tas bija ar ironiju?… https://en.wikipedia.org/wiki/Atrocities_in_the_Congo_Free_State
Nerunāju par Beļģijas kolonijām, bet faktu, ka SN, jeb Brussels Airlines (iepriekš Sabena) brendu tur vienkārši pazīst.
Nujā, savukārt koloniālisms ir visai pretrunīga parādība, kas nepavisam nav vērtējams kā tikai kaut kas viennozīmīgi slikts vai viennozīmīgi labs.
Gana laikam salīdzinoši bija viena no mierīgākajām un attīstītākajām Āfrikas valstīm. Man vispār vienu laiku bija tāda doma sākt Āfrikas iepazīšanu tieši ar Ganu.
(Pilnīgi piekrītu par koloniālismu kopumā, bet konkrēti Leopolda Otrā izdarības ir vērtējamas ļoti viennozīmīgi gan mūsdienās, gan viņa paša laikā. Atvainojos par oftopiku, man likās, ka Janka2014 mēģināja izteikties ar diezgan elegantu ironiju.)
Paldies, Juri, neplānoti.
Man ir līdzīgas sajūtas par Ganu, kā Mārim, vienīgi, tas briesmīgais vīzu režīms (Berlīne, visādas miljons formas un izraksti) šobrīd ir atturējis no šīs valsts apceļošanas. Varbūt tagad valstu attiecībām uzlabojoties tiks kas mainīts šajā ziņā.
Cik atminos no alternatīvā Dakāras reida braucējiem, Āfrikas vīzas vajag gādāt pa ceļam jau Āfrikā (Marokā, piemēram), kur tas viss parasti gan ātrāk (neatejot no galda), gan vienkāršāk.
Ja Airbaltic atļauj veikt kādus iekšējos reisus Āfrikā tad ir cita runāšana un cits biznesa modelis. Lai cik ar nebūtu interesanti vienreiz aizbraukt uz Ganu man tomēr liekas ka regulāri nebūs pietiekoši braucēji.
Bet no tehniskā viedokļa cik ilgi līdz Ganai sanāk? Ja jau tik tālu velk jaunās lidmašīnas tad jau varbūt vēl kādus brīnumus var izgudrot...
ja jau runa par iekšējiem reisiem, tad jau atkal nav jārēķina, vai no LV var aizvilkt...
ja jau runa par iekšējiem reisiem, tad jau atkal nav jārēķina, vai no LV var aizvilkt...
Nē nu ideja varētu būt ka savāc pasažierus no plašāka apgabala un arī vēl nogādā Eiropā (un Eiropas tūristus tur).