Lidojumi ar atvērtu atgriešanās datumu - kur / kā / jēga ir ?

9 replies [Last post]
AirAsia
Offline
Joined: 01/04/2018
Posts: 1970
Last seen: 19 hours ago

Jautājums, kur var nopirkt lidojumus ar atvērtu atgriešanās datumu (no RIX lidostas) un vai kaut kas tāds vispār atmaksājas?
Vietējās LV tūrfirmās? Pa tiešo avio mājas lapās? Ārzemju travel saitos?
Cik varētu būt cenas palielinājums pērkot šādu biļeti ? Pārsimts euro? Vairāk?

Zināms būs izlidošanas datums - piemēram, 1.decembris.
Galamērķis vēl nav izdomāts - bet būs konkrēts (Āzijā). Galamērķis no RIX sasniedzams tikai ar pārsēšanos (klasika priekš LV...).

Atgriešanās datums miglā tīts - orientējoši 2 - 4 nedēļu robežās.

jtt
Offline
Joined: 15/11/2014
Posts: 4776
Last seen: 1 hour ago

Man domāt, kādu nelielu laiciņu šāds pakalpojums vairs neeksistē, ir tikai iespēja lidot mājās no citas lidostas.

Viestursp1
Offline
Joined: 25/02/2013
Posts: 8820
Last seen: 1 day ago

Aģents TRAVELGENIO piedāvā šādu variantu ar OPEN DATE:

Did you know that cheap air fares are usually “economy” fares? This means that you are not allowed to change or cancel your flight. With “Open Ticket” service you can make changes until 48 hours before the departure of the original outbound flight in your booking. All the possible changes included:

  • Outbound only.
  • Return only.
  • Outbound and return.

No fare restrictions.
No service fee.

 Ir gan arī risks, ka 48 stundas pirms reisa var nebūt brīvu vietu ECONOMY uz kāroto lidojumu.

orsons21
Online
Joined: 04/01/2009
Posts: 15268
Last seen: 2 min ago
Location:

Nu, vispār jau t.s. ''flex'' biļetes ir visām vai gandrīz visām aviokompānijām. Gluži bez datuma nebūs, kaut kāds datums biļetē ir jāieraksta, kuru tad var nomainīt pēc vajadzības, pirmkārt, ja izvēlētajā datumā ir brīvas vietas, un, otrkārt, piemaksājot cenas starpību no samaksātās lidojuma klases līdz faktiski pieejamajai (ja gadās brīnums un ir pieejama lētāka klase, tad starpību, protams, neviens neatdod). 

Ņemot vērā, ka ''flex'' biļetes ir vismaz 1.5 - 2 reizes dārgākas par parastajām, diez ko ekonomisks tas pasākums neizskatās.

Tiesa, ir arī aviokompānijas, kurām var mainīt arī pašas lētākās biļetes, piemaksājot starpību līdz jaunajam tarifam un parasti vēl kaut kādu fiksētu summu. Īsāk sakot, jāpēta katras aviokompānijas noteikumi. 

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 7 weeks ago
Location: RIX

AirAsia wrote:

Galamērķis no RIX sasniedzams tikai ar pārsēšanos (klasika priekš LV...).

Tendenciozs apgalvojums. Pagūglējot atrodu, ka komerciālo lidostu skaits pasaulē ir ap 18 000, tātad teorētiski iespējamo tiešo lidojumu skaits 324 000 000, noapaļosim uz 300 miljoniem. Reālais tiešo lidojumu skaits dienā ~100 000. (Tiešo maršrutu skaitu neatradu.) Ir maršruti, kas nav katru dienu, tad maksimālais tiešo maršrutu skaits ir 700 000 (regulārie lidojumi retāk kā reizi nedēļā ir ļoti netipisks gadījums, ja vispār ir). Ņemam pa vidu, 300 000 tiešie maršruti pret 300 miljoniem iespējamo – tātad 99,9% gadījumu starp divām lidostām būs jālido ar pārsēšanos un tikai 0,1% gadījumu būs tiešais reiss. Tātad jebkuriem 2 galamērķiem pasaulē klasika ir, ka jālido ar pārsēšanos, kādēļ nepieciešams paššaustīties un pārmest LV to, kas attiecas uz 99,9% maršrutu?…

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 7 weeks ago
Location: RIX

Runājot par pašu jautājumu, jā, lētas biļetes ar maināmu atpakaļdatumu pa lielai daļai ir pagātne. Spiediens uz zemākām cenām ir arvien lielāks un aviosabiedrības meklē arvien vairāk veidus, kā diferencēt klientus pēc vajadzībām, un tiem, kas grib vairāk, arī likt maksāt vairāk. Ja gribi maināmu datumu, tas maksās vairākkārt dārgāk kā parasta nemaināma un neatceļama biļete. Aviosabiedrībām ir jāplāno noslodze, lai maksimāli piepildītu lidmašīnu, un neimanāma datuma noteikšana tam ļoti palīdz.

Eksistē vēl dažas aviosabiedrības, kas ļauj mainīt ekonomiskās klases biļetes par saprātīgu piemaksu, mana pieredze ar Etihad te: http://celakaja.lv/forumi/pie-agenta-pirktas-aviobiletes-mainisana-pa-ti...

Bet saprātīgākais variants man tomēr liktos pirkt turpatpakaļ ar aptuveni plānoto atpakaļdatumu un censties pie tā pieturēties. Ja plāni fundamentāli mainās, tad meklēt jaunu lētu vienvirziena atpakaļceļu (kā piemēram 321 atrada SIN-LGW par 150 EUR ar iekļautu nododamo bagāžu #35).

sunfuns
Offline
Joined: 13/06/2011
Posts: 1209
Last seen: 34 weeks ago

Juris wrote:

AirAsia wrote:

Galamērķis no RIX sasniedzams tikai ar pārsēšanos (klasika priekš LV...).

Tendenciozs apgalvojums. Pagūglējot atrodu, ka komerciālo lidostu skaits pasaulē ir ap 18 000, tātad teorētiski iespējamo tiešo lidojumu skaits 324 000 000, noapaļosim uz 300 miljoniem. Reālais tiešo lidojumu skaits dienā ~100 000. (Tiešo maršrutu skaitu neatradu.) Ir maršruti, kas nav katru dienu, tad maksimālais tiešo maršrutu skaits ir 700 000 (regulārie lidojumi retāk kā reizi nedēļā ir ļoti netipisks gadījums, ja vispār ir). Ņemam pa vidu, 300 000 tiešie maršruti pret 300 miljoniem iespējamo – tātad 99,9% gadījumu starp divām lidostām būs jālido ar pārsēšanos un tikai 0,1% gadījumu būs tiešais reiss. Tātad jebkuriem 2 galamērķiem pasaulē klasika ir, ka jālido ar pārsēšanos, kādēļ nepieciešams paššaustīties un pārmest LV to, kas attiecas uz 99,9% maršrutu?…

Dati jau pareizi, tikai ne īsti pa tēmu... Vērtīgāk būtu izpētīt Latvijas iedzīvotāju 30 visvairāk apmeklētās pilsētas kurās ir komerciāla lidosta un cik no tām ir sasniedzamas ar tiešo reisu. To tad varētu salīdzināt ar tādu pašu statistiku teiksim Kopenhāgenas jeb Varšavas iedzīvotājiem (citi 30 mērķi). 

Tīri anekdotiski tiešo mērķu saraksts no Rīgas nav ļoti slikts, bet nu ļoti labs jau nu arī nē...

2018: RIX, FRA, ZRH, BSL, VIE, MUC, SJJ, BKK, REP, PNH, BOM, CCU, DXB, IXB, HYD, VTZ
https://traveltip.org/visited.php?sunfuns

sunfuns
Offline
Joined: 13/06/2011
Posts: 1209
Last seen: 34 weeks ago

Kas attiecas uz maināmajām biļetēm tad tās tiešām ir padārgas. Pirms diviem gadiem lidoju ar tādām no darba uz Indiju biznesa klasē. Apmēram 3,000 eiro tas prieks maksāja ar BA + Jet Airways...

2018: RIX, FRA, ZRH, BSL, VIE, MUC, SJJ, BKK, REP, PNH, BOM, CCU, DXB, IXB, HYD, VTZ
https://traveltip.org/visited.php?sunfuns

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 7 weeks ago
Location: RIX

sunfuns wrote:

Dati jau pareizi, tikai ne īsti pa tēmu... Vērtīgāk būtu izpētīt Latvijas iedzīvotāju 30 visvairāk apmeklētās pilsētas kurās ir komerciāla lidosta un cik no tām ir sasniedzamas ar tiešo reisu. To tad varētu salīdzināt ar tādu pašu statistiku teiksim Kopenhāgenas jeb Varšavas iedzīvotājiem (citi 30 mērķi). 

Domāju, ka mani aprēķini varētu būt par pāris kārtām precīzāki par AirAsia. Smile Ja kādam ir vēlēšanās pacelt latiņu augstāk (ņemt vērā katras lidostas catchment area — iedzīvotāju blīvumu, zemes transporta ātrumu; apskates objektu iekārojamību utt), tad es tikai priecāšos, ja kāds padalīsies ar tādiem aprēķiniem…

Juris
Offline
Joined: 29/10/2008
Posts: 20447
Last seen: 7 weeks ago
Location: RIX

Varbūt vēl kādas aviosabiedrības piedāvā relatīvi lētas biļetes ar maināmu atpakaļdatumu studentiem dažādām Work & Travel un līdzīgām programmām… Bet, cik pēdējā laikā esmu skatījies STA Travel, nekādas atšķirības studentu pret standarta pieaugušo cenās (un cenas noteikumos) neesmu atradis.