(Pārlieku atsevišķā tēmā — Juris)
Turcija izlidota, bankomāta liras iztērētas, tagad nākamais jautājums par sabojātu bagāžu lidināja mūs Smartlynx. Diemžēl faktu atklāju tikai mājās, līdz ar to man nav bagāžas sabojāšanas akta, kas teorētiski būtu jāīzņem lidostā.
No apdrošinātāja - Vadoties pēc noteikumiem:
(41.2) Apmaksā tikai, ja šo faktu pārvadātājs atzinis rakstiski, norādot izmaksātās kompensācijas lielumu vai atteikumu to izmaksāt.
Smartlynx prasa aktu. Kā man ar viņiem apieties, lai vismaz kaut ko kompensē? Cietajam koferim ielauzts stūris, vispār, izskatās kādu gabalu vilkts pa asfaltu
Kāda apdrošināšanas kompānija Tev bija/ir?
Balta.
Nja, "saldais paritis" Balta plus Smatlynx.
Es neteretu laiku....
tas, protams, ir ārkārtīgi neētiski, bet jādodas tik nākamajā lidojumā un zem sitiena jānostāda nākamais upuris - aviokompānija.
Ar apdrošinātāju es neieteiktu ''krāmēties'', bet zaudēt jau tāpat neko nevari, ja nu vienīgi laiku ...
Cienījamā ... kundze.
Lūdzu, esiet informēti, ka saskaņā ar Monreālas Konvencijas 31. panta 1. punktu par Dažu Starptautisko Gaisa Pārvadājumu Noteikumu Unifikāciju (turpmāk - Monreālas konvencija) – ja pēc bagāžas saņemšanas nav bijis sastādīts bagāžas bojājuma konstatēšanas akts, tiek uzskatīts, ka bagāža saņemta bez bojājumiem. Tā kā bagāžas saņemšanas laikā akts par bagāžas bojājuma konstatēšanas faktu netika no pasažiera puses pieprasīts, tad pamatojoties uz Monreālas konvenciju, tas uzskatāms par pirmreizēju pierādījumu, ka piegādes brīdī bagāžai bojājumu nav bijis. Tādējādi nevar izslēgt, ka bagāžas bojājums ir noticis pēc bagāžas piegādes, kad pasažieris jau ir saņēmis bagāžu. Par to aviokompānija SmartLynx Airlines atbildību uzņemties nevar.
Mjā
viņu minētais pants saka:
1. Reģistrētās bagāžas vai kravas saņemšana bez sūdzības pieteikšanas no tādas personas puses, kura ir tiesīga to saņemt, ir prima facie pierādījums tam, ka tā ir piegādāta labā stāvokli un saskaņā ar pārvadājuma dokumentu vai ierakstu, kas saglabāts ar 3. panta 2. punktā un 4. panta 2. punktā minēto citu līdzekļu palīdzību.
Savukārt nākamais nosaka, ka sūdzību var pieteikt 7 dienu laikā no bagāžas saņemšanas:
2. Zaudējumu gadījumā personai, kura ir tiesīga saņemt bagāžu vai kravu, tūlīt pēc zaudējuma atklāšanas, bet reģistrētās bagāžas gadījumā ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc saņemšanas un kravas gadījumā ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc saņemšanas dienas jāiesniedz sūdzība pārvadātājam.
Fantastiski, paldies! Nav tā, ka patīk strīdēties, bet reizēm liekas, ka valda tāda kā visatļautība šo kompāniju vidū.
viņu minētais pants saka:
1. Reģistrētās bagāžas vai kravas saņemšana bez sūdzības pieteikšanas no tādas personas puses, kura ir tiesīga to saņemt, ir prima facie pierādījums tam, ka tā ir piegādāta labā stāvokli un saskaņā ar pārvadājuma dokumentu vai ierakstu, kas saglabāts ar 3. panta 2. punktā un 4. panta 2. punktā minēto citu līdzekļu palīdzību.
Savukārt nākamais nosaka, ka sūdzību var pieteikt 7 dienu laikā no bagāžas saņemšanas:
2. Zaudējumu gadījumā personai, kura ir tiesīga saņemt bagāžu vai kravu, tūlīt pēc zaudējuma atklāšanas, bet reģistrētās bagāžas gadījumā ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc saņemšanas un kravas gadījumā ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc saņemšanas dienas jāiesniedz sūdzība pārvadātājam.
es braucu speciāli uz lidostu ar tukšu koferi un boarding pass dažas dienas pēc lidojuma, gāju pie info desk, tad viņi ielaiž sterilajā zonā pie Lost & found, kur uzraksta aktu.
Man tikko kaut kas sniedza līdzīgu pieprasījumu, par ratiem, aizveda mājās un tikai pēc pāris dienām atklāja, ka kaut kas salauzts, lidostā teikuši, ka 7 dienu laikā no atlidošanas var sniegt, galvenais, lai ir visas birkas. Ergo beigās salaboja bojājumu tāpat.
Man jau izveidojies ieradums, saņemot bagāžu, to rūpīgi apskatīt (pat ja pirmajā acu uzmetienā izskatās neskarta), lai izvairītos no šādām situācijām, kad jātērē laiks atkārtotai braukšanai uz lidostu. Iesaku šādu ieradumu.
vēl ja laiks pagājis un koferis ir ciešamajā stāvoklī - var ar to aizlidot nākamajā ceļojumā un uzreiz atgriežoties Rīgā uzrakstīt aktu. Arī šādi tika darīts.
Swed apdrošināšana līdzīgā gadījumā izmaksāja atlīdzību, neprasot aviokompānijas atteikumu vai bojājumu aktu. Paskaidroju, ka bojājumu pamanīju tikai mājās un viss bija ok.
tikko divreiz divos braucienos ģimenei tika sabojāti divi čemodāni - katru reizi bojājumu ieraudzīju pēc lidojuma - mājās un viesnīcā. Abās reizēs apdrošinātāji apmaksāja labojumus (Ergo) un čemodāna nomaiņu (Swedbank). Aizsūtīju tikai iekāpšanas pasi un čemodānu servisa/remontdarbnīcas vērtējumu. Vienā reizē bija uzliets virsū līmveidīgs šķidrums - apdrošinātājs samaksāja arī par drēbēm kompensāciju. Swedbank gan ir pašrisks (30 euro).
morāle - apdrošinātājiem jāraksta pieprasījums un jāpaskaidro - man abos gadījumos viņi neprasīja apstiprinājumus ne no aviokompānijas, ne no lidostas.
Atmaksā arī aviokompānija. Nav obligāti jābūt apdrošināšanai.
O, pašai sava tēma
Kā Smartlynx aizsūtīju zahuj minēto tekstu, tā viņi vairs man neatbild. Prasu Baltai kā rīkoties. Saprotu, ka vajadzēja nočekot lidostā/braukt atpakaļ uz lidostu taču šoreiz nesanāca. Negribu arī stiept koferi uz remontdarbnīcu pēc vērtējuma. Gribu, lai samaksā savu nodarījumu un man nav jātērē laiks Ja nesanāks, tad būs jādara, kā Janochka ieteica.
Man vakar United saplēsa šonedēļ pirktu jaunu čemodānu un tas arī bija tik netīrs, ka ceļot nost no bagāžas lentas, visas drēbes netīras. Nodevu viesnīcā tīrīt, plānoju iesniegt apdrošinātājam. Somu šodien it kā skatīsies United, bet īpašas cerības neloloju.
Turki bojātā vietā izsniedz jaunu čemodānu bez iebildumiem - tikko Turcijā čemodāna maiņas process aizņēma tik vien, cik ierakstīt veidlapā reisa un telefona numurus un pārkrāmēt mantas, lai atstātu viņiem bojāto čemodānu.
Man United arī piedāvāja vietā - mazu un smagu, es atteicos. Viens Turkish čemodāns man arī pie vecākiem garāžā stāv, savi 7 kg laikam sver
Linca, nav nemaz tik traki ar tā čemodāna svaru Protams, ka ir redzēti vieglāki, bet tik nenormāli smags ar tas čemodāns nav un tie paši turki pieļauj 30 kg... Rokasbagāžas čemodāna vietā dabūju vidēja izmēra, kuru forši var paplašināt - tāpat citādi būtu jāpērk kas lielāks mājupceļam.
Šodien atlidojot uz Rīgu arī cietajam koferim divi stūri iesisti. Uzrakstīju iesnieguju un Turkish teica ka varu ņemt jaunu koferi vietā. Uz vietas lidostā gan nebija mana izmēra kofera tādēļ teica, lai braucu uz biroju. Ja koferi nepatiks, tad atdos naudu
Par tēmas oriģinālo koferi - Balta sakās "vienoties" par samazinātu kompensāciju, jo noteikumos esot rakstīts, ka obligāti nepieciešams akts no aviokompānijas.