(Iznesu atsevišķā tēmā — Juris)
Viens no Ryanair te gudri d**š:
http://www.delfi.lv/bizness/transports-logistika/ryanair-komercdirektors...
Lai vai kā, bet Ryanair jau nu ļoti labi zina, ka pasažieri paši stiķē viņu lidojumus kopā uz savu atbildību, un tāpēc nereti cieš neērtības, tāpēc arī paši tagad sākuši piedāvāt savienotos lidojumus, tiesa gan, it kā tikai eksperimentāli un par diezgan nedraudzīgām cenām. Būtībā visu klasisko aviokompāniju biznesa modelis ir līdzīgs, kā BT, vienīgais, ka mūsējiem nav tālo lidojumu, tāpēc galamērķu izvēle visai ierobežota. Bet savienotos Eiropas iekšienē veiksmīgi piedāvā visas klasiskās aviokompānijas, pat neraugoties uz mežonīgo konkurenci no zemcenu pārvadātājiem.
Ryanair saka to, kas viņiem jāsaka, bet pamuļķa Delfi gan ir dīvaini, ka konkurējošas aviokompānijas "viedokli" ieliek kā ziņu, un vēl bezmaz vai kā dienas galveno ziņu. Tāpēc jau mums te žurnālistika ir tādā, sorry, pakaļā, ka līmenis tāds kā Delfiem.
Lai nu būtu kā ir ar to Ryanair direktoru, bet es savu naudu AirBaltic arī neieguldītu. Bet redzēsim vai investori ar naudu ir muļķi un pērk kaķi maisā. Ja būtu mana teikšana es tādu AirBaltic likvidētu, lai nekavē lidostas Rīga attīstību.
Ja būtu mana teikšana es tādu AirBaltic likvidētu, lai nekavē lidostas Rīga attīstību.
Īsti labi jau tas tomēr nebūtu, vismaz ne Latvijas iedzīvotājiem. Var jau reizēm arī mazas valstis uzcept lielas aviokompānijas ar ambīcijām, servisu un tālajiem lidojumiem (kā, piemēram Qatar), bet tur vajag investoru ar miljardiem. Katrā ziņā, ja BT bankrotēs, ceļošanas iespējas Latvijas iedzīvotājiem samazināsies dramatiski (vismaz uz kādu laiku).
Es ar AirBaltic līdzīgu kompāniju esmu lidojis tikai vienu reizi 90.tajos uz Parīzi. Tas gan bija kaut kāds UzbekistanAir vai kas tamlīdzīgs un biļete kaut kādā tūrisma aģentūrā izmaksāja darba vietai ap 400 USD. Ja no lidostas Rīga nelidotu WizzAir, Ryanair, EasyJet, tad būtu jābraukā uz Viļņu vai Tallinu. Ja mums nebūtu šo bāleliņu (AirBaltic), tad iespēju ceļot noteikti būtu daudz vairāk arī no Rīgas.
Protams kuram katru dienu ir jālido strādāt uz Helsinkiem vai kā tamlīdzīgi, ir jau izdevīgi ka tie kukuruzņiki te lido 3 reizes dienā.
Ja no lidostas Rīga nelidotu ... EasyJet, tad būtu jābraukā uz Viļņu vai Tallinu.
Tev taisnība, nelido gan!
Tagad vairs nelido, bet n-tie simti eiro jau arī par braucienu uz Berlīni nebija jāmaksā.
Paskataties AirBaltic cenu politiku - viņi ir īsti nagu maucēji. Visur prasa maximālo cik tikai var paprasīt. Kaut kādas reālas cenas ir tikai tad ja kāds vēl ved uz to pašu pilsētu.
Šeit nu gan diemžēl jāpiekrīt par 100%. Bet varbūt tas ir labs kompromiss - pieprasītajos maršrutos īstie budžetnieki ved pa lēto, bet mazāk pieprasītajos BT nodrošina plašu izvēli?
Ryanair un Wizzair/Easyjet nekad nevarēs nodrošināt lidojumus uz lielajām pilsētām autobusa režīmā (Helsinki / Viļņa / Tallina / Maskava / tuvākās Eiropas pilsētas). Lietuvai un Igaunijai kas tāds ir? Nav. Lido ar Lufthansu vai to pašu Finnair, jo Wizz un Ryanair turpina lidot reizi dienā plkst. 5 no rīta uz Lutonām un Buvē šķūņiem. Leisure marketu viņi apkalpo labi, tas jāatzīst. Diemžēl lielajiem spēlētājiem pagaidām Latvija ir pārāk mazs tirgus, tāpēc gaidīt Qatar, Emirates u.c. ienākšanu pagaidām ir ļoti velti.
BT pazušanas gadījumā, protams, ka Wizz un FR palielinātu reisu skaitu un pievienotu galamērķus, taču tie nebūtu 60+ galamērķi, ko šobrīd nodrošina BT. Līdz ar to varam pieņemt, ka zaudējums Rīgai un pašai lidostai būtu milzīgs.
Ja mums nebūtu šo bāleliņu (AirBaltic), tad iespēju ceļot noteikti būtu daudz vairāk arī no Rīgas.
Nezinu, ko Tu pīpē, lai izpīpētu šo ģeniālo frāzi. Esmu lidojis ar BT/QR/AF/KL/BA/DL un vēl dažu kompāniju savienotajiem reisiem - pa 230-270 EUR uz ASV un Puerto Rico, pa 460 EUR uz Namībiju, vēl lidošu pa 420 EUR uz Vjetnamu. Tas viss ar savienotajiem reisiem no Rīgas. Neviens Rainis, vizieris vai īzī neko tādu nekad nenodrošinās, un arī paši aiz BT minētie pārvadātāji saprotamu iemeslu dēļ nemaz neraujas uz Rīgu.
Paskataties AirBaltic cenu politiku - viņi ir īsti nagu maucēji. Visur prasa maximālo cik tikai var paprasīt. Kaut kādas reālas cenas ir tikai tad ja kāds vēl ved uz to pašu pilsētu.
Zināmā mērā taisnība, tiešie reisi BT ir padārgi (parasti), bet var atrast arī pieņemamas cenas, turklāt BT izmantotajām lidostām ir krietni lielāki nodokļi nekā FR izmantotajām. Tikpat labi var teikt, ka Lufthansa vai AF ir nagu maucēji. Paskaties, kāds cenas FR ir vasaras mēnešos maršrutā Rīga - Dublina, un ātri vien kļūs skaidrs, ka šajā biznesā nagus mauc visi, kas var!
Pārliecināji. AirBaltic ir punktuālākā aviosabiedrība kura apkalpo reisu Mazpisāni - Daugavpils, bet nepārliecināji mani ka ir vērts tādā investēt laikā kad avio sabiedrības, kas darbojās pēc līdzīga modeļa, visā pasaulē bankrotē.
Tas ir katra biznesa pamatlikums - maukt nagus. Ja nepaņemsi tu, tad paņems konkurents.
Tas, ka viņas laiku pa laikam bankrotē, jau ir cits stāsts, turklāt nebankrotē jau tikai tās, kurām ir BT līdzīgs biznesa modelis. Kāpēc tad Monarch bankrotēja? Man liekas, ka viņu biznesa modelis ir vairāk no Ryanair tipa.
Man BT cenu politika liekas sakarīgāka, nekā, piemēram, Lufthansai, jo līdz šim brīdim tā arī neesmu sapratis, kāds ir funktieris prasīt par vienvirziena lidojumu >2x vairāk nekā par RT. Bet nu, lai aviokompānija izdzīvotu un nestu peļņu, kā jebkurā biznesā, galvenais ir sakarīga vadība un jēdzīgs biznesa plāns.
Tieši tā! Bankrotē a/k, kurām nav skaidra plāna un... arī huba.
Air Berlin mocījās starp TXL (tā arī BER nesagaidīja) un DUS, tāpat Alitalia turpina mocīties atklājot dīvainus galamērķus, jo izplesties kur FCO nav. Milāna ir daudz labāks reģions hubam kā FCO, taču tur jau atkal problēma - 2 lidostas, MXP un LIN.
Ryanair saka to, kas viņiem jāsaka, bet pamuļķa Delfi gan ir dīvaini, ka konkurējošas aviokompānijas "viedokli" ieliek kā ziņu, un vēl bezmaz vai kā dienas galveno ziņu. Tāpēc jau mums te žurnālistika ir tādā, sorry, pakaļā, ka līmenis tāds kā Delfiem.
Kāpēc lai Delfi neliktu tādu ziņu? Viņi nav AirBaltic propagandas atzars, kam jāpublicē tikai Gausa apstiprinātie viedokļi.
Katrs sava vārda cienīgs žurnālists gan sekundi pēc tādiem Ryanair izteikumiem uzdotu jautājumu, kādēļ tad viņi paši piedāvā bezperspektīva biznesa modeļa lidojumus.
Protams, ka nav. Bet šis ir spilgts stulbas žurnālistikas paraugs, pat tai gadījumā, ja Ryanair būtu samaksājis par "ziņu", un, cik saprotu, Tu pat man piekrīti.
(Iznesu atsevišķā tēmā — Juris)
Viens no Ryanair te gudri d**š:
http://www.delfi.lv/bizness/transports-logistika/ryanair-komercdirektors...
Lai vai kā, bet Ryanair jau nu ļoti labi zina, ka pasažieri paši stiķē viņu lidojumus kopā uz savu atbildību, un tāpēc nereti cieš neērtības, tāpēc arī paši tagad sākuši piedāvāt savienotos lidojumus, tiesa gan, it kā tikai eksperimentāli un par diezgan nedraudzīgām cenām. Būtībā visu klasisko aviokompāniju biznesa modelis ir līdzīgs, kā BT, vienīgais, ka mūsējiem nav tālo lidojumu, tāpēc galamērķu izvēle visai ierobežota. Bet savienotos Eiropas iekšienē veiksmīgi piedāvā visas klasiskās aviokompānijas, pat neraugoties uz mežonīgo konkurenci no zemcenu pārvadātājiem.
EasyJet lido uz AMS un citiem lieliem lidostiem.
d**š vai ned**š, bet kur ir Bt un kur ir FR. Diezvai BT kadreiz pelnīs tādu naudu kā FR pelna. BT nekad nevarēs turēt tādu jaunu flotu kāda ir pie FR u.c. Ja lidot tikai pa Eiropu, tad jau sen nelidoju ar BT, jau sen var aizlidot ar FR, ar W6. Piemeram nesen lidoju uz AMS: RIX-SXF-AMS - FR + U2 - 30 eur. RIX-SXF-CIA - 35 eur - 2 cilvēkiem. Caur BT lidoju tikai uz ASV vai uz CEB (kur pirmo posmu lido BT).
P.S. kompensaciju no FR arī vieglāk dabūt nekā no BT, kuri tēlo idiotus, kad jāizmaksā nauda.
BT plusi ir savienotie lidojumi, labs galamērķu tīkls un saprātīgas cenas. Kas notiek maršrutos, kur nav konkurences, mēs redzam, piemēram, reisos uz Dublinu, kur Ryanair liek cenas, kādas grib, un tās nav zemas. Plus vēl lepnums, ka nacionālā aviokompānija, un ne slikta aviokompānija. Protams, ja kādam labāk gribas par to ciest un vaidēt, nevienam to nevar aizliegt, katrs pats izvēlas savu attieksmi pret dzīvi.
Paskataties AirBaltic cenu politiku - viņi ir īsti nagu maucēji. Visur prasa maximālo cik tikai var paprasīt. Kaut kādas reālas cenas ir tikai tad ja kāds vēl ved uz to pašu pilsētu.
Vai Tu aģite pret brīvo tirgu un par komunisma atgriešanos? Jo tieši tāda ir cenas definīcija brīvajā tirgū, prasīt maksimumu, cik cilvēki ir gatavi maksāt, lai pārdotu tik preces / pakalpojumus, cik ir piedāvājumā…
Vai Tu aģite pret brīvo tirgu un par komunisma atgriešanos? Jo tieši tāda ir cenas definīcija brīvajā tirgū, prasīt maksimumu, cik cilvēki ir gatavi maksāt, lai pārdotu tik preces / pakalpojumus, cik ir piedāvājumā…
Man simpatizē kad konkurence ir arī uzņēmumam starp saviem pakalpojumiem. Nevis nokāst no pircēja visu naudu par neko ar saukli "Dzīvo mazāk, maksā labāk".
Ryanair un Wizzair/Easyjet nekad nevarēs nodrošināt lidojumus uz lielajām pilsētām autobusa režīmā (Helsinki / Viļņa / Tallina / Maskava / tuvākās Eiropas pilsētas).
Kādēļ Tu domā, ka nē? Ryanair piemēram lido starp Berlīni un Ķelni 5x dienā. Ja būtu ekonomisks pamatojums, lidotu arī starp Rīgu un Viļņu.
Lietuvai un Igaunijai kas tāds ir? Nav. Lido ar Lufthansu vai to pašu Finnair, jo Wizz un Ryanair turpina lidot reizi dienā plkst. 5 no rīta uz Lutonām un Buvē šķūņiem.
Pēc definīcijas, ja pilsēta ir bāze, tad reisi ir visu dienu, ne tikai piecos no rīta…
Man simpatizē kad konkurence ir arī uzņēmumam starp saviem pakalpojumiem.
Ko Tu ar to domā?…
EasyJet lido uz AMS un citiem lieliem lidostiem.
d**š vai ned**š, bet kur ir Bt un kur ir FR. Diezvai BT kadreiz pelnīs tādu naudu kā FR pelna. BT nekad nevarēs turēt tādu jaunu flotu kāda ir pie FR u.c. Ja lidot tikai pa Eiropu, tad jau sen nelidoju ar BT, jau sen var aizlidot ar FR, ar W6. Piemeram nesen lidoju uz AMS: RIX-SXF-AMS - FR + U2 - 30 eur. RIX-SXF-CIA - 35 eur - 2 cilvēkiem. Caur BT lidoju tikai uz ASV vai uz CEB (kur pirmo posmu lido BT).
P.S. kompensaciju no FR arī vieglāk dabūt nekā no BT, kuri tēlo idiotus, kad jāizmaksā nauda.
Nav nekādas vajadzības salīdzināt BT un FR, jo tās gluži vienkārši ir dažādas svara kategorijas.
Runa ir par to, ka FR komercdirektors pēc būtības ir pateicis muļķību - jo līdzīgs biznesa modelis ir visiem (vai gandrīz visiem) Eiropas (un ne tikai Eiropas) t.s nacionālajiem pārvadātājiem, un nav ne mazāko pazīmju, ka tas pārskatāmā nākotnē izmirs. Savienotie reisi ir un būs, un Ryanair arī to ir sapratis un sācis tos piedāvāt. Tas, cik efektīvi tiek pārvaldīts AirBaltic ir atkal cits stāsts, un, diemžēl, kā jau tradicionāli Latvijā, bez skandāliem, baumām un šmucēm te neiztikt.
Konkurentu apriešana jēgā un nejēgā vispār ir FR stilā, viņi jau gadu desmitiem prognozē nelabu galu saviem tiešajiem konkurentiem EasyJet, bet šie kā lido, tā lido .
Ko Tu ar to domā?…
Kad ir zemas cenas, tā pat visu izpirkt nevar. Tev ir jāizvēlās kaut ko. Un tas diktē cenu kritumu arī viena uzņēmuma ietvaros.
Ja būtu ekonomisks pamatojums, lidotu arī starp Rīgu un Viļņu.
Nujā, bet ja nu nav? Mums kā pasažieriem vispār jau ir ļoti neizdevīgi, ja tiek ņemts vērā tikai "ekonomiskais pamatojums". Fakts, kas, starp citu, attiecas ne jau tikai uz sabiedrisko transportu, bet uz ļoti daudz ko dzīvē vispār.
Ja reiss ir nerentabls, bet kaut kādu iemeslu dēļ nepieciešams, tad valsts to piesponsorē. Vai arī visi brauc ar autobusu, kas nav daudz ilgāk kā lidot uz Viļņu & Tallinu no Rīgas.
Kad ir zemas cenas, tā pat visu izpirkt nevar. Tev ir jāizvēlās kaut ko. Un tas diktē cenu kritumu arī viena uzņēmuma ietvaros.
Piecreiz pārlasīju - neko nesapratu. Vai tā ir kāda pilnīgi jauna, ģeniāla biznesa teorija, vai arī pilnīgs sviests... Nezinu kā tur ar investēšanu BT, bet tevis vadītā uzņēmumā mani iegūldīt laikam nepārliecinātu
Nuja nu. Ja tu vienīgais savā miestā tirgo pīrādziņus un redzi, ka cilvēki tos pērk arvien labāk, tad tu viņiem nolaid cenu... Vai tad tā nedara visi?
#propermode on
Nuja nu. Ja tu vienīgais savā miestā tirgo pīrādziņus un redzi, ka cilvēki tos pērk arvien labāk, tad tu viņiem nolaid cenu... Vai tad tā nedara visi?
#propermode on
Jā, plus peņemu darbā vēl vienu konditoru, lai šie ar cenām savā starpā var pakonkurēt
Kaut nu AirBaltic kopā ar lidostu Rīga atkal nesariebj Latvijas iedzīvotājiem un dod iepēju ceļot par labām cenām un nevis maksimālajām ko var izžmiegt.
https://www.baltictimes.com/ryanair_eyeing_estonia__latvia_due_to_lithua...