Kāds bija lidojums ar Level, pilnīgs Ryanair jebšu ar kaut ko atšķiras, cik saprotu daži jau ir izlidojuši?
Auto īre, kāds ir īrējis? Internetā atsauksmes dažādas, ir pieredze ar auto Panamā, viss pa smuko.
Kādu naudu eiro vai dolārus, kur labāk mainīt uz peso?
Drošības situācija?
Cenas veikalos, krogos?
Kāds bija lidojums ar Level, pilnīgs Ryanair jebšu ar kaut ko atšķiras, cik saprotu daži jau ir izlidojuši?
Kas ir domāts pilnīgs Ryanair? Lielākā neērtība lidojot ar Ryanair ir salona piepildījums uz 90 - 100%. Piemēram Norwegian reisā, ar kuru man ir bijusi iespēja lidot, salons aizpildīts bija par kādiem 50%, bet toties stjuartes bija vecas un bez zobiem.
Level nav ne vainas. Bagāža, ēdiens, austiņas, lai varētu filmas skatīties gan par maksu. Lidmašīnas jaunas. Piepildījums lidojot turpceļā labi ja 50 procenti. Varēja izgulēties pa vairākiem bēņķiem. Atpakaļ lidojot bija daudz pilnāks.
Auto īre nav problēma ar LV auto apliecību. Vietējo braukšanas stils nav nekāds anormals, kā raksīts daudzos aprakstos, ja salīdzina piemeram ar Maroku, tad brauc vispār ļoti prātīgi. Vienīgi jāpiemin, ka daudziem smagajiem nav pakaļējo lukturu, tātad attiecīgi tumsā nevajadzētu braukt. Ja varat bez stresa braukt darbadienas beigās pa Rīgas ielām, tad nebūs problēmu arī Dominikānā. Amerikani, kanādiešī gan saraksījuši pilnu netu par šausmām kas darās uz ceļiem!
Samainījām bez problēmām pirmajā viesnīcā gan euro, gan dolārus. Kurss bija diezgan tuvs Revolut kursam.
Maršruts bija pa visu Dominikānu. Dienā nekur nejutos apdraudēts. Pa naktīm apkārt nevazājos.
Cenas estuvēs dārgas. Kvalitāte cenām netiek līdz. Veikalos cenas līdzīgas kā Latvijā.
Kafija Dominikānā draņķīga, ļoti rūgta. No 8 dažādām paciņām ko atvedām suvenīriem, tikai viena bija puslīdz dzerama(tā lētākā ).
Tā arī bija domāts, cik ērti sēdēt, salona piepildījums, ūdeni vismaz dod bez maksas jebšu viss par naudu.
ūdens par naudu. Tualete bija par brīvu
Par ne-drošību te ir pārspīlēts - vietējie ir ļoti uzmanīgi, draudzīgi pret tūristiem. Skatos, ka vairāk tas tiek kultivēts no viesnīcu puses, lobējot savus pakalpojumus, pludmalē pat vietējā viesnīcu apsardze liek parakstīties par teritorijas pamešanu. Es mierīgi pārvietojos ar vietējiem autobusā, gan vakarā atgriezos apartamentos. Kas jāņem vērā: valsts ir citāda, nekā to redzam bildēs, te jāpierod pie dzīvesstila. Veikali un dārdzība - līdzīgi kā Latvijā, pie nosacījuma, ja iepērkaties lielveikalos kā Jumbo, super Pola utm. Par Level: lidojums ērts, neskatoties, ka bija jālido 9h 50 min. Dzērieni un ēst bija par papildus maksu, ja vien pirms nebija pasūtīts par 35 Eur. Airbus econom klase bija ērta, samērā jauns lidaparāts. Par kafiju: tā Dominikānā ir izcila līdzīgi kā rums un pludmales!
Es mierīgi pārvietojos ar vietējiem autobusā, gan vakarā atgriezos apartamentos. Kas jāņem vērā: valsts ir citāda, nekā to redzam bildēs, te jāpierod pie dzīvesstila.
Kas ir šis citādais un ar ko tad dzīves stils ir atšķirīgs un vai vispār vietējiem autobusiem ir kaut kādi saraksti, pēc kuriem orientēties. Viens ir skaidrs - auto īre ļoti dārga un nāksies braukāt ar busiem, kur tas ir iespējams.
Kā jau teica, lidmašīnas bija jaunas un ērtas, tiesa man nenoveicās ar priekšā sēdošo.... Man gan piepildījums gan turp, gan atpakaļ bija tuvu maksimālajam, bija problēmas ar rokas bagāžas novietošanu (bijām novembra beigās). Auto īrējām Santo Domingo un izbraukājām visu salu, nekādas problēmas ar braukšanas kultūru neradās, satiksme intensīva, bet saprotama. Par drošību runājot, bijām praktiski pie Haiti robežas un tur arī vietējie pa tumsu apkārt staigāt neieteica.
Par sabiedrisko transportu, starp pilsētām ir samērā laba autobusu satiksme, bet, ja vajag kur tālāk, tad kursē vietējie mikriņi quaqua, tikai ne tur īsti ir saraksti, ne cena zināma. Pie tam bez spāņu val. zināšanām ari būs pagrūti ko sarunāt. Mums nācās līdzēt vienai britu meitene, kas bija aizbraukusi ar taksi uz 27 waterfalls no Puerta Plata, bet pakaļ neviens taksis viņai nebija ar mieru braukt.
Arī tāda vieta, kā Bahia de las Aquilas ar sabiedrisko nebūs sasniedzama, bet redzēt ļoti iesaku, palikām tur dažas naktis teltīs, vislabākās atmiņas.
tiesa man nenoveicās ar priekšā sēdošo....
Kādā ziņā?
Viens no tiem tipāžiem, ko mēdz citiem rādīt kā negatīvu piemēru. Visu ceļojuma laiku viņš pavadīja maksimāli nolaistā sēdeklī, saceltām gaisā kājām, dzerot alu un metot visu zem sēdekļa (savu bording pass tai skaitā). Angliski viņš nesaprata ne vārda, arī stjuartes izvairījās ar viņu komunicēt...
Ja kāds plāno doties uz Puerta Plata, rēķinieties ar ceļa remontiem tās tuvumā.
Un vel, ja kādam interesē, ir pieejama vietējā SIM ar datiem.
Bijām 2014. gadā nepilnas 3 nedēļas. Īrējām auto un apbraukājām visu salu. Šķiet braukājot ar sabiedrisko nevar gūt visus tos iespaidus un, galvenais, brīvību. Braucot apkārt, palikām pie pensionēta franču fotogrāfa Samanas pussalā. Viņš ieteica vienu krogu pašā jūras krastā, vietā kur bez auto nokļūt varētu būt grūtības. Labākais lobsters, ko esmu ēdis.
Vai vēl viens piemērs, braucam pa mazu ceļu salas ziemeļos un redzi to unikālo skatu - palmas, jūra, zaļa zāle un bariņš ar govīm. Piestājām ceļa malā, nobildējām un braucām tālāk.
Pati braukšana nav nekas traks, vienīgi ļoti daudz dažādu izmēru motociklu. Viena piebilde, vēlams izvairīties no braukšanas naktī. Paši šo ievērojām un vienā vakarā pārliecinājāmies dzīvē, ka naktī ir jābūt ļoti uzmanīgiem. Vietējiem auto/moto apgaismojums drīzāk ir opcionāls pasākums nekā obligāts. Vairākus moto bez jebkādām gaismām vai atstarotājiem pamanījām pēdējā brīdī.
Bet tā par braucienu tikai labākās atmiņas vai iespaidi.
Kādam ir sajēga, kā šo tā saucamo grupas transfēru nopirkt atceļam no Bavaro viesnīcas uz lidostu. Pretējā virziena opciju (Bavaro beach hotels - Punta Cana airport) man nesanāca nopirkt:
https://www.getyourguide.com/punta-cana-l411/punta-cana-roundtrip-airpor...
8,27 EUR/one way, man liekas, ir jēgpilnākā opcija, jo autobusi it kā kursējot tikai gaišajā laikā un ceļā no lidostas kaut kur jāpārsēžas, jāgaida un tad vēl tumsā jāmeklē savu viesnīcu.