(Iznesu atsevišķi — Juris)
Nezinu, vai būs īstā sadaļa, bet citu piemērotu, kur padalīties, ar Lietuvas vietnē 15min.lt izlasīto informāciju par "Air Baltic" rīcību, arī neatradu.
https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/seimo-pirmininkas-su-deleg...
Visu nesapratu, bet ideja apmēram tāda, ka trešdien "Air Baltic" lidmašīnā nav ielaisti Lietuvas Seima/parlamenta deputāti, kam bija jāatgriežas mājās ar "Air Baltic" reisu (caur Rīgu) no Briseles. Lidmašīna izrādījusies par mazu, un deputātu delegācijai atteikta iekāpšana. Pēc lidostas viesnīcā pavadītas nakts, deputāti izvēlējušies mājup lidot caur Varšavu ar citu aviokompāniju. Izteikts arī pārsteigums, jo parasti ar VIP personām un politiķu delegācijām tā nerīkojoties.
Izteikts arī pārsteigums, jo parasti ar VIP personām un politiķu delegācijām tā nerīkojoties.
Vai deputātiem nav nedaudz galvā sakāpis? Tautas kalpi sevi iedomājas esam VIP personas???
jā, parasti valstu augstākās amatpersonas aviokompāniju reisos bauda zināmu papildus uzmanību un tiek uzskatītas par svarīgākām personām kā "parasti" pasažieri.
Izteikts arī pārsteigums, jo parasti ar VIP personām un politiķu delegācijām tā nerīkojoties.
Vai deputātiem nav nedaudz galvā sakāpis? Tautas kalpi sevi iedomājas esam VIP personas???
Tas bija mans brīvais atstāsts. Precīzāk laikam Seima priekšsēdētājs ir paskaidrojis: ka parasti, ja lido VIP personas, kā arī politiķi, viņus pirmos iesēdina lidmašīnā. Viņš nezina, kas noticis šoreiz, kāpēc šoreiz noticis citādāk. Viņam nav detalizētas informācijas.
jā, parasti valstu augstākās amatpersonas aviokompāniju reisos bauda zināmu papildus uzmanību un tiek uzskatītas par svarīgākām personām kā "parasti" pasažieri.
Piekrītu par valsts augstākām amatpersonām - prezidents, ministru prezidents, varbūt parlamenta priekšsēdētājs. Bet ne jau visus ierindas deputātus tagad sākt godāt kā VIP personas!
iekāpšana tika atteikta Lietuvas Republikas Seima priekšsēdētājam (vismaz Latvijā Saeimas priekšsēdētājs ir otrā augstākā amatpersona pēc prezidenta).
aviokompānijai jau jāizvērtē, no kurienes ienāk vairāk naudas - no kāda random pasažiera vai kādas lielām valsts iestādēm
15min.lt tagad pēcpusdienā sākotnējo rakstu ir nedaudz pārveidojuši un papildinājuši ar "Air Baltic" komentāru.
Lietuvas parlamenta spīkers vakar arī atrāvies DENIED BOARDING Airbaltikā
Re ko BT pārstāve atbild:
«airBaltic» pārstāve Alise Briede aģentūrai LETA apstiprināja, ka trešdien, 11. oktobrī, tehnisku iemeslu dēļ lidojumu BT604 no Briseles uz Rīgu nevarēja veikt ar «Bombardier» CS300 gaisa kuģi, tādēļ, lai nodrošinātu lidojumu, tas tika izpildīts ar Q400 NextGen lidmašīnu, kas izmēra ziņā ir mazāka.
«Dažreiz tehnisku iemeslu dēļ ir situācijas, kad esam spiesti lidojumus izpildīt ar mazāku lidmašīnu, nekā plānots, un pasažierus pārreģistrēt uz nākamo pieejamo reisu, izmantojot savus vai citu lidsabiedrību pakalpojumus. Gadā šāda veida izmaiņas vidēji skar 0,03% «airBaltic» pasažieru. Šādās situācijās mēs rūpējamies par visiem pasažieriem un izsniedzam arī kompensācijas,» skaidroja Briede.
«Dažreiz tehnisku iemeslu dēļ ir situācijas, kad esam spiesti lidojumus izpildīt ar mazāku lidmašīnu, nekā plānots, un pasažierus pārreģistrēt uz nākamo pieejamo reisu, izmantojot savus vai citu lidsabiedrību pakalpojumus. Gadā šāda veida izmaiņas vidēji skar 0,03% «airBaltic» pasažieru. Šādās situācijās mēs rūpējamies par visiem pasažieriem un izsniedzam arī kompensācijas,» skaidroja Briede.
Pēdējo teikumu varam vienmēr bāzt acīs kompensācijas pieprasījuma gadījumā, ko Briede publiski izteikusi. Apliecina ka Tehnisku iemeslu dēļ maksā arī kompensācijas, kaut pirmais e-pasts no Airbaltic lielākoties atnāk, ka Tehniska ķibele un neko nemaksās.
Un arī CS300 reisu atcelšana dēļ kādām tehniskām pārbaudēm nav Force Majeure, jo Airbaltic pārstāve apliecina, ka plāns paredz turēt rezerves lidmašīnu /-as:
Viņa atzīmēja, ka «airBaltic» ir pirmā aviokompānija pasaulē, kas sāka lidojumus ar attiecīgo lidmašīnu, tāpēc sagaidāmi dažādi tehnikas pilnveidojumi un uzlabojumi.
«CS300 lidaparātu ieviešanas plāns jau iepriekš paredzēja pastiprinātu uzmanību, kā arī rezerves lidmašīnu pieejamību gadījumā, ja kāds no jaunajiem lidaparātiem kādu iemeslu dēļ plānoto reisu nevarēs izpildīt.
Skatīsimies kā turpmāk Airbaltic mēģinās izlocīties. Pēc šādiem publiskiem paziņojumiem manevru iespējas samazinās.
«Dažreiz tehnisku iemeslu dēļ ir situācijas, kad esam spiesti lidojumus izpildīt ar mazāku lidmašīnu, nekā plānots, un pasažierus pārreģistrēt uz nākamo pieejamo reisu, izmantojot savus vai citu lidsabiedrību pakalpojumus. Gadā šāda veida izmaiņas vidēji skar 0,03% «airBaltic» pasažieru. Šādās situācijās mēs rūpējamies par visiem pasažieriem un izsniedzam arī kompensācijas,» skaidroja Briede.
Pēdējo teikumu varam vienmēr bāzt acīs kompensācijas pieprasījuma gadījumā, ko Briede publiski izteikusi. Apliecina ka Tehnisku iemeslu dēļ maksā arī kompensācijas, kaut pirmais e-pasts no Airbaltic lielākoties atnāk, ka Tehniska ķibele un neko nemaksās.
Manuprāt, nav dzirdēts, ka Denied Boarding gadījumā kādam būtu atteikta kompensācija, pamatojoties uz tehniskām ķibelēm. Denied Boarding gadījumā situācija ir diezgan viennozīmīga vienos vārtos.
Jā, Rihards 2 lietas sajaucis kopā. Otrs boldētais teksts nav nekādā sakarā ar Denied Boarding. Drīzāk iemesls, kāpēc vakardien uz Briseli tika nosūtīta mazāka lidmašīna.
LETAS ziņa vēl viens labs iemesls iepresēt BT, ko tikko arī izdarīju. Paskaidroju, ka atteikuma gadījumā būs vien jāvēršas pie LETA uc un jāinformē, ka Briede nerunā taisnību vai pat melo.
Es cīnos par 4h kavējumu uz Berlīni septembra sākumā, jau biju nolēmis, ka jāraksta PTACam, bet šis ir vēl viens variants aizķerties
Vakar uz Vīni tika atsūtīta Freebird lidmašīna un ar divām apkalpēm - turku un diviem latviešu stjuartiem, kuri centās kā vien varēja, bet tik un tā no visa pārējā palika lētuma piegarša - izskatījās, ka tā kaut kāda čārteru lidmašīna, jo krēsli atradās tuvu viens pie otra, lidmašīna krietni nolietota un turku stjuartes uzvedās skaļi un bija pārsvarā bija aizņemtas ar savām izklaidēm... reiss tika nedaudz aizkavēts... un pilota kabīnē lidoja arī Freebird tehniskais darbinieks... ja godīgi, tad pie iespējas, starp šo Freebird un Ryanair noteikti izvēlētos otro...
Vakar uz Vīni tika atsūtīta Freebird lidmašīna un ar divām apkalpēm - turku un diviem latviešu stjuartiem, kuri centās kā vien varēja, bet tik un tā no visa pārējā palika lētuma piegarša - izskatījās, ka tā kaut kāda čārteru lidmašīna
Protams, ka čārters! Tā visi dara lidmašīnu trūkuma gadījumā. Piemēram, šobrīd var novērot, ka mūsu smartlinx lido easyjet maršrutos.
15min.lt vakar vakarā ir turpinājuši šo tēmu par "Air Baltic" - rakstā ar aptuveno nosaukumu: Seima priekšsēdētājs nav vienīgais, kurš gaida kompensāciju no "airBaltic": līdzīgi stāsti - neviens vien.
https://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-pulsas/is-airba...
Kā saprotu, tur savā nepatīkamajā pieredzē dalās kāda meitene Viktorija, kurai pirmdien no rīta plkst. 6:00 bija jālido no Viļņas caur Rīgu uz Briseli uz konferenci. Svētdien viņai piezvanīts no "airBaltic" un paziņots par lidmašīnas maiņu uz mazāku, teikts, ka nav vietu, un piedāvāts lidojums caur Maskavu vai Ukrainu, brīdinot, ka būs nepieciešama pase. Viņa sapratusi, ka tas ir fakts, nevis piedāvājums. Tā kā "airBaltic" nav atzvanījis, lai visu saskaņotu, svētdienas vakarā viņa pati piezvanījusi uz "airBaltic", bet viņai pateikts, ka viņa lidos, kā paredzēts, jo bijuši citi brīvprātīgie, kuri piekrituši lidojuma maiņai. Taču ar to viņas problēmas nav beigušās. Atpakaļ Viktorijai bijis jālido pirmdienas vakarā ap plkst. 18:00, bet ap 15:00 viņa atkal saņēmusi zvanu no "airBaltic" par lidmašīnas maiņu un to, ka nav vietu. Šoreiz uzreiz esot piedāvāta kompensācija 150 eiro, un, tā kā viņai nav bijis jāsteidzas, tad viņa piekritusi nelidot. Atgriezusies mājās meitene caur Varšavu ar LOT, kā "Boeing" lidmašīnu viņa novērtē atzinīgāk par "airBaltic" mazo.
Raksta turpinājumā tradicionālais "airBaltic" komentārs.
Tad seko kāda Lietuvas advokāta skaidrojums par to, ka cilvēki nezina savas tiesības, kas šādās situācijās viņiem ir, bet aviosabiedrības to izmanto. Skaidrojums par regulā noteikto.
Nobeigumā - par problēmu: lidojumu pieejamības trūkumu Lietuvā, tai skaitā, ka nav ērtu tiešo reisu uz Briseli.
Brussels Airlines senāk šajā virzienā lidoja, taču laikam nokancelējuši tāpat kā kādreiz Rīgu.
Visvairāk tracina tas, ka arī Lietuvas valstvīri ir pasaules naba. Gan jau, ka šoreiz BT samaksās arī kompensāciju un par tās ne-izmaksu nenāksies nevienam sūdzēties kā parastu nākas darīt.
Manuprāt, BT loģika ir dzelžaina. Lietuvas seima priekšsēdētājs taču varētu būt pietiekami turīgs, lai kaut kādu tur 250€ dēļ nerakstītu desmitim vēstuļu uz visām instancēm!
Varbūt lietuviešu deputāti paši pieteicās brīvprātīgajos, bet tagad izmanto iespēju izbļaustīties? Gan 250 EUR Seima bufetē tīri labi noderēs, gan varēs nīsto Air Baltic pazemot. Un lieku brīvdienu vēl dabūs.
Tas gab bija pirms gadiem desmit, kad BT uz Vīni atsūtīja mazāku lidmašīnu, kā plānots - pirmie, ko izmeta no reisa, bija biznesa klases pasažieri un arī viņu pašu pilots, kas lidoja uz savu reisu... beigās tomēr vieta atradās visiem...
starp citu, vakar Vīnē kaitinoša bija arī situācija, ka tiekai notiekot iekāpšanai, pasažieri tika informēti par lidaparāta maiņu un daudziem no viņiem līdz ar to bija jāpārdrukā iekāpšanas taloni, jo mainījās sēdvieta... tāpēc iekāpšanas process ievilkās.. man jau šķiet, ka tā kā darbiniece sen nīka pie geita un reiss jau bija "delay" iekāpšanas talonu maiņu varēju organizēt ātrāk un operatīvāk...
Tas par Mažeiķu dzelzceļu! Šoreiz BT parādījuši apbrīnojamu konsekvenci nacionāli svarīgos jautājumos. Tā turpināt!
Vienlaicīgi tiek izcelta arī "mazā cilvēka" kā pasažiera loma mūsu kopējās debesīs. "Šofera dēls" nedrīkst būt svarīgāks. Piem.J.-Zēlandē ne tik sen viņu Premjers staigāja bez apsardzes un vēsi stāvēja rindā pie kases vietējā veicītī.
Vispār, ja nopietni, tad lēmumu par to, kam atteikt iekāpšanu (manuprāt) pieņem vai nu sistēma automātiski, vai varbūt atsevišķos gadījumos aģents pie geita. Laikam jau ne sistēma, ne aģents Lietuvas deputātus vaigā nepazīst. Pēc tam, kad lēmums pieņemts, viņu, savukārt, nav pieņemts mainīt, jo vienmēr jau izrādīsies, ka izmestais pasažieris ir kaut kāds liels čiekurs, vai tāds, kuram obligāti kaut kur ir jāpaspēj tieši ar šo reisu.
Manuprāt, tas tikai liecina, ka Lietuvas deputāti, atšķirībā no mūsējiem superstāriem, lido tautas klasē kopā ar visiem, jo biznesu ārā pirmos parasti nesēdina.
1) Aļo, Briselē tiešām ir īsts BT stuffs vai pieaicināts lokālais lidostas dunduks?
2) Pat ja ir BT stuffs, ko tas maina? Pieļauju, ka pusi no LV deputātiem te neviens klātesošais nevar nosaukt. Kur nu vēl LT.
3) Zinu gadījumu, kad Eiropas Valdis D. aizmiga blakussēdošajam uz pleca. Blakussēdošais nesēdēja biznesā. Man ar kkāda Vaidere vai talmīdzīgā ir blakus sēdējusi. Nekāda šika. RIX-BRU maršrutā vienīgais, kas ir redzēts regulāri izceļamies - Mamikins. Tam allaž busness.
Hau!
Tas vienkārši liecina par to, ka leitis ir tups pāķis.
Nē, Tu nesaproti lietas būtību, lietas būtība ir tāda, ka BT ir pasaules vissliktākā aviokompānija. Un, ja kāds latvietis tam spirinās pretī, tad, kā savā autoritatīvajā viedumā norādīja Juris, šis latvietis ir pārāk liels mazohists. Vai pārāk mazs mazohists - īsti vairs neatceros norādīto pareizo mazohisma virzienu, taču tas, man liekas, arī nav tik būtiski, jo katrā ziņā Ceļakājai kļuva pilnīgi skaidrs, ka šādas personas latvisko ciešanu līmenis neatrodas pareizajos augstumos.
Nē nu tas ir skaidrs, ka te ir antiBT komūna, kas vienlaikus paši ir mazohisti un turpina meklēt lētas biļetes, lai no jauna turpinātu riņķa danci.
Nujā, iespaids tāds, ka, neskatoties ne uz ko, vidējais ceļakājietis BT cenās mēdz orientēties bezmaz labāk nekā savā kabatā. Jo, lai vai uz kuru galu neparādītos kāda BT akcija, Ceļakājas zināšanas, par kādu cenu šai virzienā tajā un tajā datumā varēts nopirkt aplamātās BT biļeti tajā un tajā datumā pulksten tikos un tikos pēdējo 10 gadu laikā, ir apbrīnojamas - bez jebkādas ironijas. Grūti gan saprast, vai tas ceļas no pārliecīga vai nepietiekoša mazohisma, vai varbūt tieši tā arī ir pareizi.
1) Aļo, Briselē tiešām ir īsts BT stuffs vai pieaicināts lokālais lidostas dunduks?
Vai ar 'stuffs' domāts angļu 'staff', kas latviski ir 'darbinieks'? Ja vien nav īpašu apsvērumu, es ieteiktu lietot terminus latviski, jo tiem ir pozitīvā īpašība, ka visi šeit saprot.
Nē, Tu nesaproti lietas būtību, lietas būtība ir tāda, ka BT ir pasaules vissliktākā aviokompānija. Un, ja kāds latvietis tam spirinās pretī, tad, kā savā autoritatīvajā viedumā norādīja Juris, šis latvietis ir pārāk liels mazohists.
Māri, vai tik Tev nav vēlme kariķēt un iracionalizēt citu viedokļus, lai kaut kā attaisnotu savu mīlu pret AirBaltic? Nav nepieciešams to darīt, Tev ir savas simpātijas un īpatnības, atzīsti tās bez taisnošanās 'citi arī tā dara'.
Nē nu tas ir skaidrs, ka te ir antiBT komūna, kas vienlaikus paši ir mazohisti un turpina meklēt lētas biļetes, lai no jauna turpinātu riņķa danci.
Budzi, izvērtēt pārvadātāja plusus un mīnusus un izlemt, kurš svaru kauss ir smagāks, ir normāli un racionāli.
Izvēlēties BT, ja konkrētajā gadījumā plusi atsver mīnusus, ir tikai loģiski. Neredzu nekādu pretrunu, ja cilvēks kritizē BT par trūkumiem, bet tomēr izvēlas ar viņiem lidot priekšrocību dēļ.
Mazohisms un iracionalitāte manuprāt sākas tad, kad šie mīnusi tiek noliegti vai pat tiek mēģināts tos samežģīti noformulēt kā plusus.
jā, parasti valstu augstākās amatpersonas aviokompāniju reisos bauda zināmu papildus uzmanību un tiek uzskatītas par svarīgākām personām kā "parasti" pasažieri.
Es saprotu, ka tas ir ļoti pamatoti no biznesa viedokļa, bet patiesībā man tas liekas diezgan netaisnīgi.