14. martā ar nomātu mašīnu bijām Mestrē. Tagad atnāca paziņojums no Venēcijas municipālās policijas par sodu par pārkāpumu - automašīnas numurs, īpašnieks (nomas kantoris), vadītājs. Ir minēts laiks un datums. Un vārds Offence (noziedzīgs darījums), bet nekas sīkāk nav paskaidrots, par ko šis sods piemērots. Paši domājam, ka, iespējams, mēģinot parkoties, iebraucām ieliņā, kas varbūt nemaz nebija domāta transportam, bet gājējiem un novērošanas kameras to fiksējušas, bet precīzi nezinām. Vēstuli viņi ir datējuši 13.07. Sods ir diezgan liels. Rakstīts, ja sods tiks samaksāts 5 dienu laikā no šī paziņojuma - 80 EUR, ja 60 dienu laikā - 105 eur, ja vēlāk - 187 eur. Uz vēstules ir Latvijas pasta zīmogs ar 31.07, tā kā 5 dienu laikā nu nekādi nav iespējams samaksāt.
Kā šādā gadījumā rīkoties? Vai kaut ko iespējams apstrīdēt vai precizēt? Maksāt vai nemaksāt un kādas var būt sekas, ja nesamaksā. Vai kādam ir pieredze šādos gadījumos?
Ir pieredze ar Franciju, Lielbritāniju un Šveici. Neko nemaksāju, kaut kad jau tās vēstules pārtrauks pienākt.
Ja karte, kas izmantota autonomai, nav bloķēta vai tukša, autonoma var mēģināt noņemt 20-50 EUR atkarībā no kantora par datu nodošanu policijai. Lai gan, ja jau vēstule no policijas jau pienākusi, tad tas vai nu jau ir izdarīts, vai arī piemirsuši.
Auto noma jau noņēma 30 EUR. Tur arī - vispirms noņēma un tad bija pašiem jāinteresējas, kāpēc.
Ja man būtu droša karte (tukša) un apņēmīga rīcība nepārkāpt noteikumus, es pierādītu savu turpmāko izaugsmi nemaksājot! Mazums, kas svešzemniekam var gadīties krietni skatāmā valstī, kur situācijas mijas kā kaleidoskopā.
Pat izmantotu iespēju dibināt pastāvīgus kontaktus ar atlaižu iespējām.
Jas ir stabila pārliecība par nejaušu un nevainīgu pārkāpumu, es ierubītu priduraku un smuki sarakstītos. Reiz bija taisnīgi panākumi uz NOR/SWE robežas.
Sods relatīvi niecīgs, vārds offence var būt arī tāpēc, ka itāļiem angļu (amerikāņu) valoda tomēr nav dzimtā. Prātīgāk ir samaksāt, tad tiek izslēgtas eventuālas problēmas nākotnē (ja vairs nekur nebrauksi, tad var arī nemaksāt).
Aizsūti astkarti ka esi tūrists un ka notikums sanāca nejauši
Aizsūti astkarti ka esi tūrists un ka notikums sanāca nejauši
Hmm, tas der cilvēkam, bet birokrātiju ar to neaizkustināt, te jau labi iesākts birokrātiskais process.
Aizsūti astkarti ka esi tūrists un ka notikums sanāca nejauši
Hmm, tas der cilvēkam, bet birokrātiju ar to neaizkustināt, te jau labi iesākts birokrātiskais process.
Savulaik uz Norvēģiju aizsūtīju, ka nezinu, ko pārkāpu un ja ko pārkāpu, tad tas bija neapzināti, jo, acīmredzot, zīmes nebija nebija pašsaprotamas vai pamanāmas, kā tūristam (pārkāpums gan nebija par ātruma pārsniegšanu, bet par kaut kādu nepareizu nobraukšanu no šosejas - ko gan arī patiesi biju izdarījis neapzināti). Sodu atcēla.
Man lidziga situācija bija Francija, kad man kaut kādu sodu par parkošanos piesūtīja Francijas varas iestādes un papildus nomas kantoris Hertz piestādija reķinu par 19,99 par administratīvām izmaksām. Īsti gan nesaprotu uz kāda pamata viņi piestāda man rēķinu par 19,99, par ko tieši. Es nomas līguma noteikumos neesmu redzējis, ka tieši 19,99 viņi var pieprasīt par kaut kādām administratīvām izmaksām. Doma pacīnīties, jo tā jau var arī 100 vai 200 paņemt par kaut ko, pamats jau īsti nav.
Vai kādam ir līdzīga pieredze bijusi un mēģinājuši cīnīties?
... acīmredzot, zīmes nebija nebija pašsaprotamas vai pamanāmas,...
Man nāk prātā šīs vasaras ceļojums ar autiņu un motorolleri pa Grieķiju. Tur 70-80% ceļa zīmes ir ieaugušas krūmos vai zālē, sarūsējušas, izbalējušas un gandrīz visas ir saķēpātas ar kaut kādu krāsu. Pieņemu, ka daļa no ceļa zīmēm vispār ir pazudušas vai ir aizmirsts tās uzstādīt. Jo kā gan var izskaidrot, ja uz taisna ceļa pēc ātruma ierobežojuma zīmes "90 km/h", pēc brīža ir zīme "Ātruma ierobežojums 30 km/h" ir atcelts". Vai arī - ja 300m pēc krustojuma ārpus apdzīvotas vietas ir zīme "visi ierobežojumi tiek atcelti" un vēl pēc 300 metriem "Maksimālais ātrums 90 km/h". Piedodiet, bet es nesapratu: a) kas tieši tika atcelts, b) kāds ātrums ir pēc šī "atcelts", u.t.t. Kā ir jāuzvedas autovadītājiem, ja dubultā nepārtrauktā līnija, bez jebkādiem pārtraukumiem iet cauri visiem ciematiem, u.t.t. , cauri visai Grieķijai. Tas, faktiski, nozīmē, ka kaimiņš, kurš dzīvo ciemata vienā ceļa pusē, NEKAD nedrīkst aizbraukt pie kaimiņa otrā ceļa pusē (nepārkāpjot noteikumus)
Kāda jēga no ātruma ierobežojuma zīmes pirms strauja līkuma, ja šo līkumu var izbraukt +30, +40 km/h virs ierobežojuma, kāda jēga no zīmes "STOP" pirms ļoti pārskatāma riņķa, priekš kam likt ierobežojumu "50km/st" uz ceļa, kur bija "90" tikai tādēļ, ka viens ceļa "atzars" aiziet prom, u.t.t., u.t.t.
Secinājums par Grieķiju - ja zīmes nav pamanāmas, viņu izvietojums ir stulbs un nesaprotams, ja ierobežojumi ir nepamatoti - NEVIENS ŠĀDAS ZĪMES neievēro. No tā arī izriet grieķu nacionālais braukšanas stils.
Tas - mana piezīme par "saprotamām ceļa zīmēm"
O, jā! "Saprotamās ceļazīmes" būtu pamats lielākai tēmai. Šovasar Bulgārijā, apdzīvotā vietā, ar ierobežojumu 50 km/h, milzīga, pa pusei krūmos ieaugusi, dzeltena brīdinājuma zīme par īpašu bīstamību un ātruma ierobežojumu 60 (!) km/h uz 300 m. Bet tūliņ pēc kādiem 100 m atkal ātruma ierobežojums, jau 40 km/h. Tā bīstamība - gājēju pāreja pāri divām joslām, kuru ignorē gan braucēji, gan paši gājēji. Atliek tikai skatīties uz vietējiem un vilkt līdzi. Uz 80.
un papildus nomas kantoris Hertz piestādija reķinu par 19,99 par administratīvām izmaksām. Īsti gan nesaprotu uz kāda pamata viņi piestāda man rēķinu par 19,99, par ko tieši.
Katram darbam jābūt apmaksātam. Iestādes rēķinu atsūtīja nomas kantorim un tam nācās sagatavot informāciju tai iestādei, kurš (Tu) vainīgais. Par to, ka Hertz darbinieks pakrāmēja papīrus un paklikšķināja taustiņus, šī maksa (salīdzinot ar darba apmaksas līmeni rietumzemēs, nemaz tik daudz viņi to administration fee neprasa).