(Iznesu atsevišķā tēmā — Juris)
United atkal ticis pie negatīvas publicitātes. No overbukota reisa pasažieri izvelk aiz rokām, lai atbrīvotu vietu aviokompānijas darbiniekiem.
Reiss UA 3411 ORD-SDF.
Mnjā, sākumā man likās smieklīgi video, bet tajā pēdējā, kur viņš skrien bļaudams atpakaļ, izskatās, ka pasažieris nav īsti psihiski vesels, tā ka laikam tomēr nav smieklīgi.
Redz kā, neviens negribēja viesnīcu un 800$. Laikam nebija izdevīgi.
Te vēl video, kur no sāniem filmēts. Ne tikai vienkārši velk, asiņaina pārsista seja.
Pirmajā video jau bija redzams, ka pasažieris ļoti stipri atsitās ar muti pret rokas balstu.
Vnk bezpriģels... un vēl United saka, ka darbinieki ir rīkojušies pareizi šajā situācijā.
United pēc pasažiera incidenta vakar beidzot atvainojās, acīmredzot pēc tā, kā saprata, ka akciju kritums 1.4 miljarda vērtībā (http://fortune.com/2017/04/11/united-airlines-stock-drop/ ) jāsāk kaut kā apstādināt, jo pirmā komunikācija bija ārkārtīgi dīvaina no viņu puses, jau sprieda, ka abi pēdējo nedēļu negadījumu ieies biznesa skolu vēsturē kā case studies, kurus gadiem tagad analizēs kā negatīvos piemērus kā nevajag vest PR.
Pat Points Guy sākumā pasteidzās ar komentāriem (viņš gan parasti ir United atbalstītājs), bet vakar ielika pretējo domu rakstu: https://thepointsguy.com/2017/04/i-got-the-united-situation-wrong/ man patika te komentārs par to, ka viesnīcu industrijā šāds gadījums izklausās neiedomājams - sēdi savā istabiņā un pēkšņi tevi izmet ārā, jo atbraucis kāds viesnīcas darbinieks, kam vajag vietu
Un, interesants raksts kā tajās pašās brīvdienās kāda sieviete ar ģimeni nopelnīja $11 000 no Delta, divreiz brīvprātīgi atsakoties lidot un trešajā reizē piekrītot nelidot vispār: https://www.forbes.com/sites/laurabegleybloom/2017/04/09/why-delta-air-lines-paid-me-11000-not-to-fly-to-florida-this-weekend/#545943664de1
United pēc pasažiera incidenta vakar beidzot atvainojās, acīmredzot pēc tā, kā saprata, ka akciju kritums 1.4 miljarda vērtībā (http://fortune.com/2017/04/11/united-airlines-stock-drop/ ) jāsāk kaut kā apstādināt, jo pirmā komunikācija bija ārkārtīgi dīvaina no viņu puses, jau sprieda, ka abi pēdējo nedēļu negadījumu ieies biznesa skolu vēsturē kā case studies, kurus gadiem tagad analizēs kā negatīvos piemērus kā nevajag vest PR.
Pat Points Guy sākumā pasteidzās ar komentāriem (viņš gan parasti ir United atbalstītājs), bet vakar ielika pretējo domu rakstu: https://thepointsguy.com/2017/04/i-got-the-united-situation-wrong/ man patika te komentārs par to, ka viesnīcu industrijā šāds gadījums izklausās neiedomājams - sēdi savā istabiņā un pēkšņi tevi izmet ārā, jo atbraucis kāds viesnīcas darbinieks, kam vajag vietu
Un, interesants raksts kā tajās pašās brīvdienās kāda sieviete ar ģimeni nopelnīja $11 000 no Delta, divreiz brīvprātīgi atsakoties lidot un trešajā reizē piekrītot nelidot vispār: https://www.forbes.com/sites/laurabegleybloom/2017/04/09/why-delta-air-lines-paid-me-11000-not-to-fly-to-florida-this-weekend/#545943664de1
Jābrauc uz ASV pelnīt ) Jālidinās vietējos lidojumos un jāpiesakās brīvprātīgajos. Vienīgi jāizpēta maršruti, kur tas varētu būt ar lielāku iespējamību ))))
Tāds pasaku Lielmeistars kā Hanss Kristians Andersens, stabili nobāl jaunlaiku šedevru Gran Prix izcīņā: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4403138/United-doctor-poker-champ.html
Man ir nelielas aizdomas, ka viņa senči cīnījušies Osmaņu karaspēka avangardā.
Protams, krietnā vjetnamiešu zēna senči.
Teicami, ka nekad neesmu lidojis ar tādiem dalba..... un netaisos to darīt!
Es arī pakomentēšu. Māri, mani pārsteidz, ka kādam var likties smieklīgi, ka cilvēku ar varu izrauj no krēsla, pārsitot seju, un tad bezsamaņā velk pa grīdu. Par bļaušanu — ej nu sazini kā Tu rīkotos stresa situācijā, turklāt ar galvas traumu.
Kā saprotu no komentāriem, brīvprātīgajiem piedāvātā summa ($800) bija vaučeri turpmākajiem lidojumiem, nevis skaidra nauda. Piedāvājot reālu naudu un iespējams palielinot summu, United mierīgi varēja izvairīties no šīs situācijas.
Luisvila, kurp bija reiss, atrodas ~500 km no Čikāgas. Ja nebija vietas lidmašīnā, darbiniekus varēja nogādāt ar zemes transportu. Vai arī nofraktēt kādu mazo lidmašīnu, tas nav nemaz tik dārgi.
Tā vietā, lai nogādātu darbiniekus citā lidostā, tiek izlemts, ka klients ir pilnīgi nesvarīgs, var mierīgi izmest no lidmašīnas. Pilnīgs vājprāts. Un United vadības komentāri arī liecina, ka klienti viņiem galīgi nerūp.
Domāju, ka amerikāņi ir pamatīgi ieberzušies, ļaujot daudzām aviosabiedrībām apvienoties un krietni samazinot konkurenci. Manā pieredzē ASV aviosabiedrībām ir krietni iesakņojusies kultūra, ka darbinieki ir saimnieki, klienti — zem viņiem. Tikt no tās vaļā būs grūti, jo īsti nav izvēles, ar ko citu lidot kā 3 lielajām — DL, UA, AA.
Sorry, nevarēju noturēties.
United preses relīze, kurā viņi mēģina izlikties, ka nekas dižs nav noticis, iekaustīt pasažieri nozīmē re-accomodate :
United šefa vēstule darbiniekiem, kurā stāsta, cik iejūtīgi un maigi ir UA darbinieki un cik šausmīgs bija pasažieris:
Un pāris joki no Twitter, kas man likās trāpīgi:
UA new slogan: If we cannot beat our competitors, we beat our customers!
Man patika ieteiktais sauklis "United: Putting hospital in hospitality"
P.S. te ir vesela izlase ar labākajiem https://www.rt.com/viral/384326-united-airlines-trolled-ceo-defends-empl...
Ak tad azartspēļu spēlmanis ar zaudētu licenci, kurš uzpircis savus mīļākos ar narkotikām. Turklāt, protams, ka viņš pats vislielākajā mērā ir vainīgs pie notikušā, viņš galu galā varēja arī paklausīt norādījumiem un labprātīgi izkāpt. (Tas, vai prasība izkāpt bija likumīga, ir cits jautājums, lai juristi par to spriež. Cik saprotu, ir dažādi viedokļi, bet azartspēļu spēlmanim notikuma brīdī nebija nekāda pamata pieņemt, ka varētu būt nelikumīga.)
Tas gan patiešām nekādi nemazina to, ka United (tas ir, pareizāk sakot, policija) rīkojās nepieņemami, ka šādā veidā apieties ar pasažieriem nav normāli un ka daudzi tvīti ir ļoti smieklīgi. Arī konkurentu aviosabiedrības (RJ, EK) jau pacentušās dot savu artavu vispārējai jautrībai, slinkums ielinkot, bet ir asprātīgi.
Tam, kādi pārkāpumi (par kuriem, pietam, ir saņemts un izciests sods), nav nekādas saistības ar minēto United rīcību. Ja skatās no loģikas kļūdu viedokļa, tad pasažiera privātās dzīves ķidāšana ir klasisks ad hominem.
Ir jau ir ad hominem, bet vai šai gadījumā arī tas tomēr nav būtiski? Kaut vai tāpēc, ka, skaidrojot azartspēlmaņa reakcijas, papildus psihiskiem traucējumiem var lielāku varbūtību piešķirt iespējamībai, ka kaut kas no tā visa ir tikai blefs.
Es absolūti neattaisnoju notikušo, manuprāt, United pārkāpa civilizētā pasaulē pieļaujamās robežas (kaut gan, gan jau ka pie šādiem pat apstākļiem pasaules reakcija būtu par kārtu mērenāka, ja nepakļaušanās rezultātā pasažierim neasiņotu deguns). Tam ir un noteikti vēl būs sekas, kas kopumā, cerams, pasažieriem nāks par labu.
Bet es drusku arī varu iedomāties, kā līdz kaut kam tādam var nonākt, jo ir pilna pasaule ar rupjiem, neuzvedīgiem pasažieriem, kas ir iedomājušies, ka viņi var atļauties daudz vairāk, nekā viņiem vajadzētu atļauties, un kas ir kā zobu sāpes gan citiem pasažieriem, gan jebkuram klientu apkalpotājam, kam gadījusies tā nelaime ar tādu nonākt tuvākā kontaktā un bez jebkādām iespējām aizmukt. Iedomājieties, ka jūs esat šī reisa Cits Pasažieris un ka lidmašīnā ir persona, kas neklausa darbinieku prasībām, skaļi uzvedas, apvaino darbiniekus un aizkavē visus pasažierus uz nenosakāmu laiku, jo, nē, ko jūs iedomājaties, nevienam nav nekādu tiesību viņam ne pirkstu piedurt. Varbūt jau tūkstošais pēc kārtas šonedēļ, ar ko darbiniekiem jātiek galā. Vai tas kāds brīnums, ka arī viņi var kļūt nedaudz ciniski, lai gan, protams, tas nav pareizi un ne jau tā to vajadzēja risināt. Vēl no citas puses - ASV kā augstu attīstītā valstī šādi gadījumi izskan ārkārtīgi skaļi, jo tas nevienam neliekas normāli un medijiem nav tendence ziņas no sabiedrības slēpt. Ir Citas Valstis (skats Austrumu virzienā), kur policijas brutalitāte ir ikdiena, kur - ko mēs varam zināt - varbūt šādi atgadījumi notiek ik dienas, bet par to neviens neraksta un pat nešausminās, jo tur tā ir norma. Tā ka kaut kā īpaši kaunināt un izcelt tieši ASV aviosabiedrības būtībā nav īpaši objektīvi, no ASV mēs pieprasām citus standartus nekā no citiem, un tā ir dubultmorāle.
Ko lai piebilst, varbūt vienīgi šo: tempora nos mutantus, et mutamur in illis.
Ir jau ir ad hominem, bet vai šai gadījumā arī tas tomēr nav būtiski? Kaut vai tāpēc, ka, skaidrojot azartspēlmaņa reakcijas, papildus psihiskiem traucējumiem var lielāku varbūtību piešķirt iespējamībai, ka kaut kas no tā visa ir tikai blefs.
Es absolūti neattaisnoju notikušo, manuprāt, United pārkāpa civilizētā pasaulē pieļaujamās robežas (kaut gan, gan jau ka pie šādiem pat apstākļiem pasaules reakcija būtu par kārtu mērenāka, ja nepakļaušanās rezultātā pasažierim neasiņotu deguns). Tam ir un noteikti vēl būs sekas, kas kopumā, cerams, pasažieriem nāks par labu.
Bet es drusku arī varu iedomāties, kā līdz kaut kam tādam var nonākt, jo ir pilna pasaule ar rupjiem, neuzvedīgiem pasažieriem, kas ir iedomājušies, ka viņi var atļauties daudz vairāk, nekā viņiem vajadzētu atļauties, un kas ir kā zobu sāpes gan citiem pasažieriem, gan jebkuram klientu apkalpotājam, kam gadījusies tā nelaime ar tādu nonākt tuvākā kontaktā un bez jebkādām iespējām aizmukt. Iedomājieties, ka jūs esat šī reisa Cits Pasažieris un ka lidmašīnā ir persona, kas neklausa darbinieku prasībām, skaļi uzvedas, apvaino darbiniekus un aizkavē visus pasažierus uz nenosakāmu laiku, jo, nē, ko jūs iedomājaties, nevienam nav nekādu tiesību viņam ne pirkstu piedurt. Varbūt jau tūkstošais pēc kārtas šonedēļ, ar ko darbiniekiem jātiek galā. Vai tas kāds brīnums, ka arī viņi var kļūt nedaudz ciniski, lai gan, protams, tas nav pareizi un ne jau tā to vajadzēja risināt. Vēl no citas puses - ASV kā augstu attīstītā valstī šādi gadījumi izskan ārkārtīgi skaļi, jo tas nevienam neliekas normāli un medijiem nav tendence ziņas no sabiedrības slēpt. Ir Citas Valstis (skats Austrumu virzienā), kur policijas brutalitāte ir ikdiena, kur - ko mēs varam zināt - varbūt šādi atgadījumi notiek ik dienas, bet par to neviens neraksta un pat nešausminās, jo tur tā ir norma. Tā ka kaut kā īpaši kaunināt un izcelt tieši ASV aviosabiedrības būtībā nav īpaši objektīvi, no ASV mēs pieprasām citus standartus nekā no citiem, un tā ir dubultmorāle.
Kāpēc azartspēlmanis? Profesionālais pokeris ir kā jebkurš cits sportaveids, ar vienīgo atšķirību kā tiek ieguldīti līdzekļi - vai tas ir ekipējumā vai dalības maksā. Manuprāt pilnīgi nekā nosodāma, ja rīkojas ar galvu. Tieši tas pats, kas šahs, tik savādākā izpildījumā.
Māri, ja izmestu rupekli no lidmašīnas, tad UA būtu pacelta saules gaismā, bet te jau ir tas, ka klientam, kam pēc visas ASV sistēmas vienmēr ir taisnība un ko ASV parasti iznes kā savu pamatkarogu biznesam, tomēr izrādās, ka var sadot pa šnobeli un klients pa lielam ir tikai naudas maks. Viņš jau netrobelēja, viņš problēmas nemeklēja - kašķi sāka taisīt UA un, manuprāt, tas ir pilnīgā dēlī salaists biznesa lēmums.
Ak tad azartspēļu spēlmanis ar zaudētu licenci, kurš uzpircis savus mīļākos ar narkotikām. Turklāt, protams, ka viņš pats vislielākajā mērā ir vainīgs pie notikušā, viņš galu galā varēja arī paklausīt norādījumiem un labprātīgi izkāpt.
Māri, Māri, zemi gan Tev standarti, lai pasludinātu, ka cilvēks pats vainīgs… Tā jau pilnīgi jebkuru situāciju var pārvērst par pasažiera vainu. Piemēram — labprāt piekrita iet ārā, bet viņu tāpat ieštaukāja? Pats vainīgs, negāja pietiekoši ātri! Gāja ātri, bet vienalga dabūja pa muti? Pats vainīgs, nevajadzēja pirkt biļeti uz šo reisu! Utt… Var aizfilozofētēties līdz tam, ka pats vainīgs pie visa, kas viņa mužā noticis, ar to vien, ka eksistē. Ja izvēlētos nedzīvot — nekas ļauns ar viņu nenotiktu. Manuprāt tāda rotaļāšanās ar vārdiem ir bezjēdzīga, tā demagoģējot zūd vārda "vaina" jēga.
Puritāniskā ad hominem izmantošana arī pilnīgi garām. Ārprāts, pelnījis naudu, spēlējot pokeru. Varbūt pat alkoholu lietojis un svētdienā strādājis. Kāds tam sakars ar šo gadījumu? Vai United izvērtē pasažiera morālo stāju, pirms izlemt, kuram uzsūtīt brutālus ārāmetējus?…
Kādā sakarā piemini blefu? Nav taču tā, ka uzzinām tikai notikumu atstātu, kas varētu būt arī cietēja sadomāts. United tiek nosodīts tīri par video redzamo rīcību. Domā viņš blefoja un kečupu pludināja no mutes?…
Starp citu, jācer, ka ASV aviosabiedrību iespējas aktīvi izsēdināt pasažierus netiks pārāk piegrieztas. Citādi var sanākt visādas situācijas, piemēram, tu dodies uz savu par dārgu naudu pirkto vietu biznesa klasē, bet tur priekšā iesēdies pasažieris no pēdējās rindas ekonomiskajā klasē un paziņo, ka šo vietu labprātīgi neatstās. Aviosabiedrība rausta plecus - mēs nevienu apsēdušos pasažieri izsēdināt nedrīkstam, tieciet paši galā. Vai tā būtu pareizi? (Sorry par snobisko piemēru )
Šī nu būs tā retā situācija, kad Mārim nepiekrītu. Ja pie geita pax tika boardots, viss - tas lido. End of the story. Izņēmums varētu būt medicīniska ārkārtas situācija, vai paša iniciēta vardarbība pret citiem pasažieriem. Šis ir totāli nepieņemami un pilnīgi vienalga, vai tā bija jaunā māmiņa vai izbijis pokera spēlētājs. Visi esam cilvēki un pret tādiem arī jāizturās.
Praktiski padomi no Rener & Ryron Gracie cīņas sporta akadēmijas, kā efektīvi aizsargāties un pārņemt iniciatīvu, ja tiec vilkts aiz rokām: https://youtu.be/wq3OjQexeUA?t=74
Un kā ar šo gadījumu, kad First Class pasažierim, kurš maksājis pilnu cenu, draud ar rokudzelžiem, ja neaizvāksies?!
Šobrīd tikai United potenciālo klientu rokās ir nolemt (priekš mums visiem) - vai šāda izturēšanas pret klientiem pieņemama vai nē. Ja United tiešām nonāktu bankrotā, jo neviens vairs ar viņiem nelidotu, tad tas būtu labs signāls. Tomēr šķiet, ka pietiks United nolaist par dažiem $ cenas un biļetes uz reisiem tāpat izķers, sirdsapziņu noliekot tālākā plauktiņā. Un tad jau tikai laika jautājums, pirms kas līdzīgs atkārtosies atkal. Tikai tad to neviens vairs neredzēs, jo noteikumos neviļus ierakstīs, ka filmēt ar telefoniem lidmašīnas salonā ir bīstami lidojuma drošībai, neveselīgi un vispār ir "criminal offence prosecuted by federal law blablabla". Tātad, gaidām balsojuma (ar maciņu) rezultātus.
Nez kā ir ar Trojas zirgiem? Nevēlama konkurenta biznesu var sagraut vienā dienā ar labi iestudētu scenāriju un teicamiem aktieriem.
Kādreiz mēļoja, ka visi tie, kuri pērk X piena pārstrādes produkciju, nekavējoties iemanto "ātras kājas". Tas tepat, Baltijas jūras tuvumā. Un kādu laiku nepirka, jo kurš tad grib atvaļinājumu pavadīt WC?
Domājums, ka būs tiesas process.
Ko var cepties - ne jau United saburzija seju tam tipazam, bet gan lidostas policija.
United kluda, ka sakuma ielaida vinu lidmasina un tad meginaja izmest ara. Ta darit ir visnepareizakais ko var iedomaties.
Bet atbildiba par sejas burzisanu tapat ir uz lidostas policijas pleciem. Ja United vieta butu AA, Delta, BT vai dajebkas, tas nekadigi nemainitu rezultatu.