Vai ir reali paspēt, ja pārsēšanās laiks starp lidojumiem FRA lidosta ir 45 min? Lidojums no RIX uz ZAG, abiem Lufthansas lidojumu numuri, lai gan FRA->ZAG reāli izpilda Croatian Airlines. Tie būs savienotie reisi, protams, pirkti Lufthansas mājaslapā.
Tai paša dienā ir arī kombinācija ar 2:20 parsēšanās laiku, bet tad jāizlido 6:30 no rīta, ko man diez ko negribas. Esmu jau šādu kombināciju lidojis un FRA ir jaiet vēlreiz drošības kontrole.
Ja pirmā posma lidmašīna ielido laicīgi, bet es nokavēju otro jo ir lielas rindas drošības kontrolē vai arī sanāk mainīt termināli, kas patēre laiku, vai man sliktakajā gadījumā jāgaida nākamais reiss uz Zagrebu, kas ir pēc 6h, vai arī jāpērk jauna biļete uz FRA->ZAG + vel arī atpakaļceļa biļete uz Rīgu tiek anulēta?
Pilnīgi mierīgi. Tā ir atbilde uz pirmo jautājumu.
Ja nokavē, tad piedzen soda naudu. Ok, ja nopietni, tad nav ko uztraukties, FRA nav grūti paspēt, ja nepaspēsi, bez maksas pārliks uz nākamo lidojumu.
kādas drošības kontroles, kādas terminālu maiņas?
marta vidū RIX-FRA izlidoja stundu vēlāk, ielidoja ari kādas 45 min vēlāk - loģiski reisa laikā cilvēki tika informēti par viņu tālāko reisu geitiem in kādus piecus pie izkāpšanas gadīja in pārveda uz tālākajiem reisiem.
Saku jau, ka esmu tādu kombināciju lidojis un bija atkārtota drosības kontrole, +vēl pasu pārbaude. To gan es caur automatisko nolasitaju izgaju, kur gandrīz nebija rindas. Horvātija, lai ari ir ES, bet nav Šengenas zonā.
Nu ja tadus, kas ielido ar nokavējušos reisu speciali pavada, tad labi, nav bijusi tāda pieredze, tāpēc jau ari prasu.
Jā man arī ir bijusi papidus kontrole. Laikam bija pārsēžoties no termināla B uz terminālu C vai E. Bet precīzi neatceros. Nebija nekādas aizķeršanās. Nedaudz sasteigti sanāca, bet bija o.k.
Termināli gan FRA ir tikai Nr 1 in Nr 2, bet nu jā taisnība, ka starp A geitiem, kur ielido no RIX in B, no kurienes lido OU, ir tas garum garais tunelis un pasu/drošības kontrole
Ziņoju par rezultātiem: no ieiešanas pa B zonas vārtiem (nepaskatījos kuriem) lidz vistālākajiem A68 vārtiem neskrienot, bet ejot ar saviem 6,5 km/h pa slīdlentam gan tajā apakšzemes tunelī, gan A sektora pagāja 23min. Pasu kontrolē un drošibas kontrolē priekšā rindu vispār nebija - 1 vai 2 cilvēki. Tas gan bija apakaļceļā, ar pārsešanas laiku 1h. Uzreiz pec ierašnās ari sakas iekapana. Ja būtu 15 minūtes mazāk, ta būtu viens no pēdējiem. Turpceļā tomēr aizlidoju ar to garako savienojumu, bet beigas tam nebija nozimes, jo trapijos uz overbookingu..
Vai dabūji kādu kompensaciju par to?
jā,vai nevar par to overbookingu sīkāk?
cik biļešu bija par daudz notirgots?
kurā brīdī to paziņoja?
cik bija kompensācija?
Nu sakās jau Rīgā, kad reģistrejoties neiedeva iekāpsanas karti uz nakamo, t.i. FRA-->ZAG lidojumu, lai gan bagāžu iereģistrējaa līdz ZAG. Frankfurtē gāju uz Lufthansa servisa centru, tur pateica, ka laikam esot overbookings un iedeva iekāpšanas karti, kur nebija norādīta sēdvieta. Pie iekapšanas vārtiem tad ziņoja, ka esot overbookings un aicināja pieteikties brīvpratīgos un uzreiz arī piedavāja 250 eiro kompensāciju. Daži aizgāja, bet tas bija par maz. Tā ka tas bija darba komandējums un man tajā dienā nekas nebija ieplānots, tad nu izdomāju, ka 250 eiro nav slikta atlīdzība un pieteicos pats. Kopa aiz borta palika 6 cilvēki un vēl 1 no reģistrētajiem neieradās. Kompensāciju pēc neilgas gaidīšanas izmaksāja skaidrā naudā citā Lufthansas servisa centrā (+10 eiro pusdienu kupons). Tā kā ara bija ļoti labs laiks un līdzi bija tikai mugursoma, ta aizbraucu vienkārši pastaigat pa Frankfurti.
Njā, ko lai saka, baigā tā GaisaHanza! Bet paldies par info. Jebkuru krīzi pārdzīvot ir vieglāk, ja kāds pasviež kādu idejas variantu, kas tādā brīdī ir jādara!
Nu un kas tad tur baigs? LH pajautāja, kurš grib saņemt 250 EUR par lidošanu vēlāk. Tie, kam bija elastīgāki plāni, pieteicās, un domājums bija apmierināti. Kam steidzami bija jānokļūst galamērķī — nokļuva paredzētajā laikā…
Baigs ir tas, ka LH pārdod 7 biļetes vairāk, uz reisu. Es biju iedomājusies, ka normāla prakse ir 2-3.
Vai sanaak taa: ja negrib iekuulties overbooking situaacijaa, tad jaatiek aatraak lidmashiinaa! Jaameegina ierasties laikaa un jaabuut iekaapshanas rindas priekshgalaa un negaidiit liidz rindas beigaam! Es parasti gaidiiju liidz rindas beigaam... laikam jaamaina savi paradumi!
Nav jau tik bieži tādas problēmas. Es lidoju ar LH 4-5 reizes gadā un vēl ne reizi nav gadījies.
Vai sanaak taa: ja negrib iekuulties overbooking situaacijaa, tad jaatiek aatraak lidmashiinaa! Jaameegina ierasties laikaa un jaabuut iekaapshanas rindas priekshgalaa un negaidiit liidz rindas beigaam! Es parasti gaidiiju liidz rindas beigaam... laikam jaamaina savi paradumi!
Iglici, tas neko nedod. Jo to vīrieti nupat no United aiz kājām izvilka ārā, kaut viņš jau sēdēja savā vietā lidmašīnā!
Atrašanās laicīgi var nelīdzēt, ja jau pie čekošanās iekšā tev parādās, ka nav vietas. Man tā ir divas reizes bijis, un čekojoties mājās vēl, ne lidostā. Toreiz gan atbraucot uz lidostu, tika iedots jauns boarding pass un iekšā tiku.
Savukārt par to overbooking vēl 10 gadus atpakaļ mans pasniedzējs augstskolā stāstīja, ka speciāli ierodas viens no pēdējiem uz check in un šādi starpatlantiskajā reisā ticis pat pirmajā klasē. Bet nu, spēle tāda, ka var arī neaizlidot ar to reisu
Es ar tādā veidā esmu ticis pārcelts uz lidmašīnas "priekšu"!
Baigs ir tas, ka LH pārdod 7 biļetes vairāk, uz reisu. Es biju iedomājusies, ka normāla prakse ir 2-3.
Pēc amerikāņu ievāktās statistikas aptuveni 7% pasažieri neierodas uz reisu, kaut gan nopirkuši biļeti. Man liekas ļoti racionāli un pareizi, ka pārdod vairāk biļešu kā vietu, lai lidmašīna būtu maksimāli pilna.
Savukārt par to overbooking vēl 10 gadus atpakaļ mans pasniedzējs augstskolā stāstīja, ka speciāli ierodas viens no pēdējiem uz check in un šādi starpatlantiskajā reisā ticis pat pirmajā klasē. Bet nu, spēle tāda, ka var arī neaizlidot ar to reisu
Par pirmo klasi ļoti, ļoti neticās. Domāju, ka viņš kļūdījās. Normāli pārceļ ekonomiskās klases pasažieri uz biznesu, un, ja tur nav vietas, tad kādu ar biznesa klases biļeti uz pirmo klasi. Divu klašu upgrade (Y->F) netiek praktizēti.
Man liekas ļoti racionāli un pareizi, ka pārdod vairāk biļešu kā vietu, lai lidmašīna būtu maksimāli pilna.
Tad jau pēc analoģijas arī uz koncertu varētu pārdot vairāk biļešu nekā ir vietu, ārsts vai frizieris uz vienu un to pašu laiku varētu pierakstīt vairākus cilvēkus (kāds varbūt neatnāks!), viesnīcas varētu pieņemt overbukingus, un vajadzības gadījumā izmest tos, kas samaksājuši mazāk, internetveikals varētu pārdot vairāk preču, nekā tiem ir pieejams (kāds varbūt aizmirsīs / nomirs / negribēs kasīties u.t.t)...
Manuprāt, pārdot pakalpojumu, kuru kompānija nemaz negrasās un nevar sniegt ir kā minimums neētiska, bet maksimālajā variantā - krimināli sodāma rīcība.
Svarīgi jebkurā kritiskā (nelabvēlīgā) situācijā glābt savas un līdzbraucēju sēžamvietas. Tā forši, ar diplomātisku izveicību.
Šoreiz iekļaušu sievas komentāru. "Tu esi baigais špicbuks!"
Nedaudz sastrjomojos, jo nezinu kā lai ievērtē. Plusos vai mīnusos.
Vistrakāk būtu, ja pasūtītu 17 pumpurmiķeļus sīčiem un ierastos 19gb. Jezga notiktos zvērīgi taisnīga.
Dritvaikociņ! Beidzot mani sāk banot no iekštelpām. Kādu laiku nāksies aiziet pagrīdē!
No rītdienas.
orson, Tev neliekas nelietderīga resursu tērēšana, ja 200vietu lidmašīnā vidēji izrādītos brīvas 10-15 vietas, bet biļetes uz to vairs ne par ko netirgotu? Varbūt kādam steidzami jānokļūst galamērķī (nelaime ģimenē, katastrofa uzņēmumā), bet viņam tādu iespēju nedod, kaut ir par 99% skaidrs, ka kāds cits neatnāks?
Par Taviem pārējiem piemēriem —
Manuprāt lidojumu overbooking ir lieliska sistēma, lai lieki netērētu resursus. Pakalpojums tiek sniegts visiem. Retajā gadījumā, kad prognozes par kavētājiem nepiepildās, tie, kas ir gatavi tā saņemšanu atlikt, dabū kompensāciju, kas bieži vien pārsniedz biļetes maksu. Visi laimīgi!
Tas atgadās tikai no pārslogotām lidostām? Nu, labi, savienoto Nr2;3 var neiedot arī no RIX.
Tūlīt prasītu atlīdzību, tik neērti no apsolītajām viesnīcām. Kaut vai neapmaksātām. Pirmās dienas plāni arī kirdik
Manuprāt, pārdot pakalpojumu, kuru kompānija nemaz negrasās un nevar sniegt ir kā minimums neētiska, bet maksimālajā variantā - krimināli sodāma rīcība.
Tad vari jau staigāt apkārt un krimināli sodīt visus pēc kārtas — mobilos operatorus, jo, ja pamatīgs klientu skaits savāktos vienas šūnas robežās un vienlaikus zvanītu, tornis to nespētu nodrošināt; interneta nodrošinātājus, jo visiem klientiem vienlaikus sākot kopēt failus maksimālā apjomā, infrastruktūra neizturētu; Pasažieru vilcienu — ja 10 000 cilvēki pēkšņi izdomātu braukt uz Ogri vienā laikā, vilciens būtu pārbāzts un vietas visiem nepietiktu.
Ļoti liela daļa no pakalpojumu sniedzējiem visdažādākajās jomās izmanto līdzīgu principu — plānojot rēķināties ar vidējo noslodzi, nevis maksimālo iespējamo (statistiski mazticamo). Tam ir ekonomisks pamats — ja orientētos uz maksimālo, tad mobilie sakari un internets būtu daudzkārt dārgāki un iekārtas 99% laika būtu dīkstāvē, trolejbusa biļete maksātu 10 EUR un vairums brauktu tukši, toties ik pa 30 sekundēm utt, utt…
lapas lietotājs -trakulis- teiktu, ka Jūs abi dikti sapīpējušies!
Vai sanaak taa: ja negrib iekuulties overbooking situaacijaa, tad jaatiek aatraak lidmashiinaa! Jaameegina ierasties laikaa un jaabuut iekaapshanas rindas priekshgalaa un negaidiit liidz rindas beigaam! Es parasti gaidiiju liidz rindas beigaam... laikam jaamaina savi paradumi!
Vai tad ja iekāpšanas karte ar norādītu vietu jau ir uz rokas, tam ir nozīme, kurš pēc kārtas stāv rindā? Jeb ir tā, ka ja negrib palikt aiz borta (ja nu peķšņi ir pārāk maz brīvprātīgo, kas atsakās) vajag pēc iespējas ātrāk iereģistrēties.
parasti atsaka vietu tiem, kas pēdēji reģistrējušies (atskaitot augstu lojalitātes līmeņu klientus utt.). visi overbookinga sviesti parasti tiek atrisināti PIRMS kāds kāpj gaisakuģī, nevis kā UNITED gadījumā, nevis nu kāpj kāpj kāpj in tad skatās, ka vietas nepietiek.
Strikti ņemot, United gadījumā pat nebija overbooking (jo visiem pasažieriem, kam biļete, bija vieta).
Tad vari jau staigāt apkārt un krimināli sodīt visus pēc kārtas — mobilos operatorus, jo, ja pamatīgs klientu skaits savāktos vienas šūnas robežās un vienlaikus zvanītu, tornis to nespētu nodrošināt; interneta nodrošinātājus, jo visiem klientiem vienlaikus sākot kopēt failus maksimālā apjomā, infrastruktūra neizturētu; Pasažieru vilcienu — ja 10 000 cilvēki pēkšņi izdomātu braukt uz Ogri vienā laikā, vilciens būtu pārbāzts un vietas visiem nepietiktu.
Ļoti liela daļa no pakalpojumu sniedzējiem visdažādākajās jomās izmanto līdzīgu principu — plānojot rēķināties ar vidējo noslodzi, nevis maksimālo iespējamo (statistiski mazticamo). Tam ir ekonomisks pamats — ja orientētos uz maksimālo, tad mobilie sakari un internets būtu daudzkārt dārgāki un iekārtas 99% laika būtu dīkstāvē, trolejbusa biļete maksātu 10 EUR un vairums brauktu tukši, toties ik pa 30 sekundēm utt, utt…
Juri, Juri, parasti taču pats māci atšķirt demagoģiju no loģiskiem argumentiem, kāpēc tagad tā? Mobilais operators nevienam arī negarantē 100% sakarus konkrētā vietā un laikā, vilcienam uz Ogri biļetē nav norādīts konkrēts reiss, ja viens vilciens ir pilns, var braukt ar nākamo (pavisam cita lieta būtu tālsatiksmes vilciens, kuram būtu norādīts konkrēts reiss un vieta) u.t.t
Lidmašīnu overbukingam nav nekāda sakara ar vidēji statistisko noslodzi - statistiski vismaz 50% lidmašīnu izlido pustukšas un reizēm arī ceturtdaļtukšas. Vienīgais ar ko tam ir sakars - ar aviokompāniju vēlmi divreiz pārdot vienu un to pašu vietu (jo 90% biļešu parasti ir neatceļamas). Nav nekāda pamata (nereti aizbildinoties ar pseidoekoloģiskiem apsvērumiem) tiekties uz to, lai noslodze būtu 100%, jo citi reisi šai aviokompānijai tāpat, visdrīzāk ir pustukši.
Tāpat jāņem vērā, ka avioindustrijā pietiekami bieži ir gadījumi, kad cilvēki jāpārceļ uz citu reisu, jo nokavēts savienojums. Un tad, kur lai viņus liek, ja tas ''cits'' reiss ir izpārdots par 107%? Man pietiekami bieži ir nācies noskatīties, kā darbinieks mokās ar kāda pasažiera rerūtingu, beigās paziņjot, ka reisi jau ir gan, bet vietu neesot. Es vēl saprastu, ja šim pasažierim iedotu vietu virs tiem 100% cerībā, ka kāds neieradīsies, bet ne jau lai 107% pārdotu tiešajā tirdzniecībā un pēc tam mocītos ar pasažieriem, kam citos reisos radušās problēmas.
Ryanair, piemēram, neveic overbukingu, lai gan lidmašīnas parasti ir pilnas un biļetes nereti tik lētas, ka daudzi pasažieri tās var atļauties nopirkt uz diviem dažādiem datumiem, ja īsti vēl nezin, kad vajadzēs lidot. Un nekas, kaut kā izdzīvo un vēl pelna. Nevienam jau arī nebūs iebildumu pret negaidīti brīvu vietu blakus lidmašīnā.