Sveiki ceļotāji!
Viesnīcu atsauksmēs NY bieži tiek minētas nepamatotas naudas summas bloķēšana maksājumu kartēs, sūdzības par to, ka grūti pēc tam šo naudu atgūt. Sūdzības gan par dubultas summas nobloķēšanu, gan par depozītu neatgriešanu. Tāds iespaids no atsauksmēm booking portālā. Kāds varbūt ir saskāries un var pastāstīt konkrētāk? Gatavojos ceļojumam uz NY oktobrī. Paldies!
Komentāri booking.com acīmredzot no ceļotājiem ar mazāku pieredzi ASV.
Amerikāņu kredītkartēm ir mūsu uztverē milzīgi kredītlimiti, un viņi parasti nesatraucas, kāda summa tiek norezervēta. Attiecīgi viesnīcas arī nepievērš pārāk lielu uzmanību, lai minimizētu rezervējamās summas.
Parasti, ierodoties viesnīcā, nobloķē kredītkartē kopējo maksājamo summu + $20-100 par nakti potenciāliem papildtēriņiem. Izbraucot noņem precīzo summu, bloķētā paliek nobloķēta un atbrīvojas pēc dažām dienām vai nedēļām, atkarīgs no kartes un bankas. Ja ir vēlme atbrīvot ātrāk, var rakstīt savai bankai, un tas tiks izdarīts. Var arī ierodoties sarunāt, ka depozītu atstāsi skaidrā naudā, ko aizbraucot izņemsi.
"Depozīta neatgūšana" izklausās pēc neizpratnes par bankas un karšu darbību. Ja summa tikai nobloķēta, to nav jāatgūst, jo tā joprojām atrodas Tavā kontā…
Tā tas ir visā Amerikā, bet Ņujorka laikam ir populārākais pirmais galamērķis ASV.
Rezervēta tiek bankas nauda nevis klienta, tā darbojas kredītkarte. Mūspusē īstas kredītkartes ar normālu limitu ir ne pārāk daudziem, vairumam tomēr tās tehniski ir debetkartes un tad satraukums gan par rezervācijām viesnīcās, gan jo īpaši autoīrē (var bloķēt pat tūkstošus $$).
Paldies!
Tas ir arī viens no iemesliem kāpēc ceļojot ir noderīgas vismaz 2 kredītkartes. Nodzīvojot vairākās viesnīcās pēc kārtas un nomājot auto, kopējās rezervētās sumas apmēri salecas palieli arī pēc 'amerikāņu standartiem' ....
ārprāts, labi, ka es šito izlasīju! Bet, ja es nezinātu, ka viņiem tā ir pieņemts...
Es ierodos NY viesnīcā,kas pasūtīta bookingā un uz kartes man tik cik vajadzīgs viesnīcas cenai un vēl mazliet. Viņi man atteiks viesnīcu, ja nespēšu izpildīt viņu prasību? Vai tad kāds ņem līdzi vairāk līdzekļu (gan kartes, gan skaidrā $) kā paredzēts tērēt? Kaut kā negribētos iesaldēt līdzekļus un pēc tam snaikstīties gar lētākajām ēstuvēm!
Vai tad bookingā it kā nevajadzētu brīdināt cilvēkus, ka ir tāda lieta - uzlieciet uz kartes, kas paredzēta viesnīcas apmaksai, vairāk, lai pietiek arī rezervācijai!
Vispār parasti jau arī brīdina, vajag tikai atrast un izlasīt.
Nu man Vašingtonas viesnīca kā ņēma depozītu, tā paņēma pavisam. Ar booking palīdzību atguvu. Godigi-zināju par depozītiem, Citadele atļāva AmEx , īpaši šim nolūkam, pacelt kredītlimitu, lai es neiebrauktu savā naudā. Tas nostrādā, bet nu Vašingtonā saskāros ar īpašu bezkaunību. Citviet depozitu ļāva atstāt cash, citviet neņēma vispār.
Princips apmēram tāds - jo glaunāka viesnīca, jo lielāks depozīts. Es kaut kā bieži pamanos izdzīvot vietās, kas vispār nekādus depozītus nebloķē, mēs jau labu laiku atpakaļ ar Juri un vēl dažiem par to diskutējām. Nelielās ģimenes viesnīcas, aparthoteļi un ceļmalas moteļi parasti neko nebloķē, lai gan Amerikā tas laikam tomēr ir izplatītāks pasākums, nekā Eiropā. Lielās tīklu viesnīcas bloķēs gandrīz vienmēr, lai arī te var būt izņēmumi.
Visprātīgākais tiešām ir palūgt bankai normālu kredītlimitu, bet, nu ja nedod, tad nāksies vien savu naudu tā pavairāk ieskaitīt kartē.
Var jau ari cash depozitu iemaksat, man skiet.
Pats gan to pedejo reizi realizeju vel pagajusaqja gadsimta, kad kartes jau ta bija liels retums, kur nu vel ar lieliem kreditlimitiem. Toreiz komandejuma naudu uz Parizi mums izsniedza ka lielu zuksni ar FR frankiem. Viesnicas darbona seja bija diezgan interesanta, kad uz jautajumu pec depozita, izvilku so "kotleti"(parsietu ar gumiju - labakajas tradicijas) un noskaitiju dazas banknotes, parejo paludzot ievietot seifa.
Austrumkrasta котлета arī šaja gadsimta ļoti aktualas un noderigs priekšmets, iet zem nosaukuma wad, darijumiem "zem galda".
Kotletes, sauktas arī par Skaidrīti, skaidruci, kešu u.t.t. vispār ir ļoti noderīga lieta darījumu veikšanai, par to jau apspriedām citā tēmā ...
Nu man Vašingtonas viesnīca kā ņēma depozītu, tā paņēma pavisam. Ar booking palīdzību atguvu. Godigi-zināju par depozītiem, Citadele atļāva AmEx , īpaši šim nolūkam, pacelt kredītlimitu, lai es neiebrauktu savā naudā. Tas nostrādā, bet nu Vašingtonā saskāros ar īpašu bezkaunību. Citviet depozitu ļāva atstāt cash, citviet neņēma vispār.
Ja tas nostrādāja, tad protams tā ir rezultatīva stratēģija, bet manuprāt nekļūdīgā ir: viens e-pasts viesnīcai, ja uz to neatbild, tad ziņojums bankai, chargeback, un maksimums pēc pāris nedēļām nauda ir atpakaļ kontā.
Cash ne visur ļauj. Citviet "štrengi" tikai karti. Bet tie Vašingtonas "viepļi" viesnīcā man uzreiz neiepatikās, sajutu tadas kā šaubas par viņu..teiksim tā, sapratni par to, ko dara.
Naudu atguvu, ar šo problēmu nebija. Viesnīca, starp citu, nedēlu tēloja "beigtus", izlikās, ka gaida ne te grāmatvedi, ne te direktoru. "Uzrīdiju" booking, tie tik noteica, ka štatos ne tadi vien brīnumi pieredzēti. Bet beigas jau viss nokārtojās.
Ja tas nostrādāja, tad protams tā ir rezultatīva stratēģija, bet manuprāt nekļūdīgā ir: viens e-pasts viesnīcai, ja uz to neatbild, tad ziņojums bankai, chargeback, un maksimums pēc pāris nedēļām nauda ir atpakaļ kontā.
Nu, ja pēc katras otrās vai trešās viesnīcas būtu jātaisa čārdžbeks, nekāda lielā prieka no tā nav, tomēr laika patēriņš, jāpierāda, ka viesnīca nereaģē un, ka neesi kamielis u.t.t.
Turklāt par termiņiem, pāris nedēļas ir dikti jau nu optimistisks variants, man tikai vienu reizi Swedbankā tā bija. Lai arī viņi pēc pieprasījuma saņemšanas atsūta zinu, ka standarta izskatīšanas laika ir, ja nemaldos, 3 mēneši. Citadelē un Nordea process parasti aizņem 4-6 mēnešus, nereti ar atkārtotiem dokumentu pieprasījumiem un dažādām variācijām.
Mana doma bija tāda, ka booking.com un citi starpnieki var protams draudēt viesnīcai, kaunināt un citādi mēģināt ietekmēt (kas vairumā gadījumu arī nostrādās), bet naudas atdošana vienalga būs viesnīcas ziņā, viņiem būs jāveic kādas darbības, lai to nodrošinātu. Savukārt kontaktējoties ar savu banku, tā vienkārši pagrābsies ļaunprātīgās viesnīcas kontā (ar viņu bankas palīdzību) un paņems vajadzīgo summu, piekrīt viņi vai nē. Tāpēc man tā liekas labāka stratēģija.
Ja rezultāts tāds pats, tad protams katrs rīkojas, kā jūtas komfortablāk.
Nu, ja pēc katras otrās vai trešās viesnīcas būtu jātaisa čārdžbeks, nekāda lielā prieka no tā nav, tomēr laika patēriņš, jāpierāda, ka viesnīca nereaģē un, ka neesi kamielis u.t.t.
Tu nevajadzīgi pārspīlē, ļoti liels retums, ja vispār viesnīca noņem par daudz, bet katrā otrajā reizē chargeback — tas nav reāls scenārijs. Vairāk kā 10 gadus dzīvojoties pa viesnīcām, man ne reizi nav bijusi vajadzība tā rīkoties, kur nu vēl katru otro…
Jāatzīst, ka pret tīklu viesnīcām esmu iecietīgāks, jo viņi kā papildus atvainošanos parasti piemet punktus. Esmu pat priecīgs, ja viņi nokļūdās. Trīs reizes man ir gadījies (2 x Marriott, 1 x Hilton), ka pēc tam noņem kādu papildsummu vai paņem noautorizēto depozītu (papildus jau tāpat samaksātajam). Tad berzēju rokas un rakstu e-pastus, viesnīca atvainojas un atdod naudu, un pēc mana maiga mājiena vēl piemet punktus 1-2 bezmaksas naktīm vidusmēra viesnīcā attiecīgajā tīklā…
Revolut aprakstija šo situāciju sakara amerikaņu restoraniem, man ta nebija ne pa taisni rezervetajam postpaid hotelim, ne caur priceline (kam $ noņemas uzreizi). Pie tam normala vietas counter_cilveks pirms CC saņemšanas, pec savas iniciatīvas mutiski atšifre kadas sumas, kadam vajadzibam viņu iestade plano nobloket.
Mana doma bija tāda, ka booking.com un citi starpnieki var protams draudēt viesnīcai, kaunināt un citādi mēģināt ietekmēt (kas vairumā gadījumu arī nostrādās), bet naudas atdošana vienalga būs viesnīcas ziņā, viņiem būs jāveic kādas darbības, lai to nodrošinātu. Savukārt kontaktējoties ar savu banku, tā vienkārši pagrābsies ļaunprātīgās viesnīcas kontā (ar viņu bankas palīdzību) un paņems vajadzīgo summu, piekrīt viņi vai nē. Tāpēc man tā liekas labāka stratēģija.
Ja rezultāts tāds pats, tad protams katrs rīkojas, kā jūtas komfortablāk.
Lūk te Tu maldies. Naudu man atdeva pats būkings. Teica, lai aizsūtot pdf visas (abas) apmaksas, un tad jau tālāk paši tikšot galā ar Vašingtonu. Neizskatījās (neizklausījās) pārsteigti. Viss aizņēma aptuveni 2 nedēļas un nauda bij atpakaļ manā kontā, bez bankas nepatapinātas iesaistīšanas. Tā noteikti ātrāk.
Ienāca kontā pārskaitījums no booking.com?
Ienāca kontā pārskaitījums no booking.com?
Jā. Notiek šādi:
1)atnāk vēstule, no būkinga grāmatvedības par to, vai es piekrītot, ka man naudu atskaitīšot pats būkings un "mēs esam kviti un joprojām draugos";
2)es ieķeksēju, ka piekrītu;
3)pēc dienas atnāk droša saite (to viņi 101 x uzsver, tāpēc izcēlums mans), kurā es ievadu savu konta numuru, uz kuru vēlos, lai man atskaita naudu;
4)vēl peēc 2 dienām nauda, pa tiešo no bukinga, ienāk manā kontā
Tagad skatos īsziņu par naudas ienakšanu, sūtītājs booking.com, 358109476 Belfast GB..
Nu redz kā visu ko jaunu uzzinam, paldies par padalīšanos! Cik sen tas bija?
Nu redz kā visu ko jaunu uzzinam, paldies par padalīšanos! Cik sen tas bija?
Nauda "ienācās" 31.12 , atgriezos no štatiem 5.12. Jautājumu sāku "cilāt" 2-3 dienas pēc atgriešanās. Runa iet par 2016.gadu, skaidrs.
Laikos, kad VID visur var iebāzt savu nejauko šņukuru, čārdžbeks savā ziņā būtu drošāks variants. Īpaši, ja sagadās palielāka summa.
Laikos, kad VID visur var iebāzt savu nejauko šņukuru, čārdžbeks savā ziņā būtu drošāks variants. Īpaši, ja sagadās palielāka summa.
Nebija īpaši liela. 100 EUR, ja precīzāk 99,94 EUR
Tādu sīceni (vidējas kvalifikācijas personāla dienas alga) vietējie varēja arī nepamanīt
Tādu sīceni (vidējas kvalifikācijas personāla dienas alga) vietējie varēja arī nepamanīt
Teiksim tā, es nevarētu sacīt, ka man tā gluži sīcene (bet arī badā nemirtu no šīs summas iztrūkuma), bet jau momentāni, iečekojoties viesnīcā, manā gaišajā galvā sakustējās tāda doma, ka tieku uzskatīta par idioti. Tas lika man nedaudz saspringt par kartē esošajiem cipariem un ciešāk pasekot līdzi naudas plūsmai. Arī sarakste ar viesnīcu pirmajā nedēļā, bija tāda kā minēju - ne ta grāmatvedis saslimis, ne ta direktors uz poda aizgājis...