Pirms vairākiem mēnešiem draugi man ieteica nopirkt Deutsche Bahn 25 trial versiju par 19 eiro, lai iegūtu 25% atlaidi braucieniem ar vilcieniem Vācijā. Man tas bija īpaši izdevīgi, jo tajā laikā biju ieplānojis Vācijā pabūt vairākkārt, un ar 6-8 plānotiem braucieniem ar vilcienu atlaide bija finansiāli ļoti izdevīga (ja ar vienu braucienu tāda veidā varēju ieekonomēt vidēji 8 eiro).
Tagad izrādās, ka tas bija nevis triāļa variants, bet gan abonements – es karti pasūtīju DB vācu mājaslapā, jo angļu versijā tādu Bahncard25 trial versiju nevarēju atrast, lai kā arī meklēju. Vācu valodu es daudz maz pārzinu, taču ne izcili. Vakar man atnāca e-pasts no Deutsche Bahn ar invoice – abonements par nākamo gadu aptuveni 65 eiro. Taču man pagarinājums nav nepieciešams, ko viņiem arī laipni atbildēju, lai atceļ invoice, un neko nenojaušot gaidīju pozitīvu atbildi. Līdz ar atbildi atnāca neliela auksta duša: abonements esot jāatsaka 6 nedēļas pirms termiņa beigām. Tagad man esot jauns abonements uz gadu un viss, maksā ragā!
Es uzstāju, ka mani neviens nepabrīdināja, ka tuvojas kaut kāds termiņš, ka man nav nepieciešams pagarinājums, un vēlreiz palūdzu jauno karti un invoice atcelt. Saņēmu vēl vienu formālu e-pastu, ka tas nenotiks – uzstāj, ka man ir jāmaksā.
Es tagad lasu internetā, ka tā ir tipiska problēma Vācijā, jo sevišķi ar Deutsche Bahn – patērētājiem visur tiek uztiepti abonementi, no kuriem ir laicīgi jāatsakās, savādāk jāmaksā par vēl vienu gadu. Ja invoici tiek ignorēti, laiku pa laikam tiek sūtīti atgādinājumi, summa pamazām pieaug, līdz lieta tiek nodota parādu piedzinējiem.
Vai kādam ir pieredze šajā jautājumā? Vai te nav kādas regulas vai patērētāju tiesības, ko viņi pārkāpj, uztiepjot negribētu abonementu? Maksājumu es veicu no Paypal, no kura naudu varu vienmēr ātri izvākt, lai viņi neko automātiski nesavāc. Pagaidām domāju ar viņiem sarakstīties un mēģināt pierunāt.
Sausais atlikums no visa šā pentera – cilvēki iesaka atteikties no abonementa, tiklīdz tiek noformēta trial karte, lai vēlāk neaizmirstas. Citi atkal raksta, ka saņemto jauno karti ir sūtījuši atpakaļ sūtītājam, invoicu nav maksājuši un klusums, neviens parādu piedzinējs pie durvīm nav klauvējis. Es pats jauno karti saņēmis uz rokas vēl neesmu, un arī nevajag!
Nu bet piedodiet – tas viss izskatās pēc reāla scam city gadījuma! Gaidu nākamo atbildi no DB - pagaidām klusums.
Domāju, ka vienīgais iemesls neļaut cilvēkam vienkārši nopirkt vienu abonementu, bet nebrīdinot padarīt to par ikgadēju automātisku pirkumu, ir negodīga komercprakse. Es viņiem aizrakstītu, lai beidz krāpties, citādi Tu vērsīsies pret viņiem patērētāju auzsardzības institūcijā.
Pēc tam, ja vēl prasa naudu, es ignorētu. Neviens nevar Tev piespiest maksāt par pakalpojumu, ko Tu nepasūtīji.
Šis man atgādina situāciju ar veikliem darboņiem, kas kādu laiku atpakaļ sūtīja uzņēmumiem vēstules ar lūgumu pārbaudīt un apstiprināt vēstulē norādīto informāciju par uzņēmumu. Bija uzņēmumi, kas apstiprināja, bet pēc tam brīnījās, ka saņēma kaut kādus rēķinus. Izrādās, tajās vēstulēs kaut kur bija arī maziem burtiem rakstīts, ka apstiprinot, uzņēmums piekrīt informācijas izvietošanai kaut kādā tur datu bāzē par attiecīgu samaksu.
Nu nav jau zināms, kas tajā līgumā rakstīts. Varbūt tieši otrādi, viņš pasūtīja sev mūžīgo abonomentu ar apņemšanos to apmaksāt un nosacōjumiem vienpusējai līguma laišanai, kurus tagad negrib ievērot...
Droši vien, ka līgumā ar maziem burtiņiem arī bija rakstīts, ka jāatsakās 6 nedēļas iepriekš. Es tādu punktu tiešām neatceros, turklāt pildīju vācu valodā, bet ne jau par to ir stāsts. Nav normāla komercprakse klientam uztiept abonementu, kuru viņam nav vajadzīgs, tad nebrīdināt, ka tuvojas termiņš, un beigu beigās vēl atteikties pārtraukt līgumu, kaut gan pieprasījums tika veikts ļoti laicīgi. Bet redzi, nebija 6 nedēļas, bet gan 5!
Saņēmu no viņiem kārtējo atbildi - DB tomēr piekāpās, bet uzsvēra uz savu "gesture of goodwill", lai gan legāli taisnība esot viņu pusē. Dievs ar viņiem.
Nu jalasa ligumi, pirms parakstit, neko nepadarisi. Ja pats parakstijies uz muza abonementu, tad logiski ka legali taisniba ir viniem.
Nu es vācu valodu nepārzinu vispār, bet Google Translate gan man tulko šajā lapā esošu tekstu kā: "Please note that the sample BahnCard 25 is a subscription product. You can find more information in the conditions.", un uzklikšķinot uz "pasūtīt", nākamajā lapā pašā augšā burtiski pirmais teikums pēc virsraksta ir (caur to pašu Google Translate) "The BahnCard 25 test is valid for three months from the first validation date and is automatically extended by one year if it is not canceled in writing at the latest 6 weeks before the end of the term."
Protams, visu ko var nepamanīt, un ir patīkami no DB puses, ka viņi to abonementu atcēla, bet manuprāt šīs nav nekāds scam, par kuru kaut kāda institūcija varētu lemt, ka kaut kas ir bijis slēpts.
Nu jalasa ligumi, pirms parakstit, neko nepadarisi. Ja pats parakstijies uz muza abonementu, tad logiski ka legali taisniba ir viniem.
Tā nav atruna, kas der vienmēr un visur. Ja cilvēks pirktu gada abonementu, un nekur pirkšanas procesā nebūtu uzskatāmi uzrādīts, ka pēc tam piestādīs rēķinu arī uz nākamajiem gadiem, tad tā būtu maldināšana. Nepietiek, ka sīkiem burtiem noteikumu divtūkstošajā rindiņā tas pierakstīts.
Sīkā druka nevar būt pretrunā ar lielo druku. Lielā druka nedrīkst noklusēt būtiskas detaļas, kas minētas sīkajā drukā. Pretējā gadījumā tā ir negodīga komercprakse.
Protams, visu ko var nepamanīt, un ir patīkami no DB puses, ka viņi to abonementu atcēla, bet manuprāt šīs nav nekāds scam, par kuru kaut kāda institūcija varētu lemt, ka kaut kas ir bijis slēpts.
Ja lapa šādi bija iekārtota arī tad, kad arturchix savu pirka, tad jā, grūti nepamanīt šos brīdinājumus.
Labi, pats vainīgs. Cik reizes jau ir pirktas biļetes no dažādiem saitiem - kurš vairs rūpīgi izlasa visus noteikumus, uz ko parakstamies? Būs mācība nākamajai reizei.
Jā, bija tāds brīdinājums:
http://web.archive.org/web/20160323160136/http://www.bahn.de/micro/view/...
Brīnums, ka nepamanīji. Ļoti laipni no DB puses, ka tomēr piekrita atcelt. Iespējams tāpēc, ka naudas piedzīšana būtu sarežģīta.
Cik reizes jau ir pirktas biļetes no dažādiem saitiem - kurš vairs rūpīgi izlasa visus noteikumus, uz ko parakstamies?
Varbūt esmu vecmodīgs, bet patiesi katrreiz izlasu, ko tieši es pērku.
Mh, tā jau var visu kaut ko, kas neiepatīkas, saukt par "scamu". Paša paviršība vien ir pie vainas.
Jā šāda prakse DB jau gadiem, bet arī brīdina attiecīgi. Jābūt vērīgam, ko pērk.
Es vispār nesaprotu, par ko satraukums, ja iespējams izdarīt tā, ka viņi naudai netiek klāt, tad ar to arī lieta izbeigta - nekādas tiesas un nekādus parādu piedzinējus viņi taču 65 EUR dēļ uz Latviju nesūtīs.