Vēlos izīrēt automašīnu, kur dienas kilometru ierobežojums ir 60km. Pirmkārt - tas ir 24h ierobežojums vai kalendāro dienu ierobežojums? Ja izīrēju, piemēram, no 3. februāra 15:00 līdz 6. februāra 15:00 skaitās kā 3 jeb 4 dienas (180km vai 240km)?
Un, ja, piemēram, izīrēju uz 4 dienām (caur aģentu), bet atgriežu jau trešajā dienā, bet ar nobrauktiem 240km. Man tos pēdējos 60km ieskaitīs samaksātajās 4 dienās (4x60) vai tomēr uzrēķinās pa virsu, jo reāli auto izīrēju tikai uz 3 dienām?
Jautāju tāpēc, ka katrs papildus kilometrs ir 0.37 EUR un piepirkt lieku dienu klāt būtu daudz lētāk nekā maksāt par kilometriem 60x0.37 = 22 EUR.
Plānoju īrēt no Dollar Lisabonas lidostā, nekur neatrodu skaidrojumu par šādām detaļām.
Martā Goldcar Madridē īrējām auto ar ierobežojumu 100km dienā.
ņemot vērā, ka atceltā reisa dēļ, nācās no Madrides braukt uz Malagu, kas jau pirmajā dienā bija 500km, beigās nobraucām pa 9 dienām +1000 km virs normas, bet par to mums neviens maksāt nelika. Auto nodevām, atslēgu iemetot pastkastē, naudu no kartes arī nenovilka.
, bet atgriežu jau trešajā dienā,
jaskat T&C tam *$*, jo dažiem ir penalti par tadiem darijumiem (–1-2 stundas protams neskaitas), no 3. februāra 15:00 līdz 6. februāra 15:00 skaitas 3 dienas, bet no 3. februāra 15:00 līdz 6. februāra 15:15 skaitas jau 4 dienas
jaskat T&C tam *$*, jo dažiem ir penalti par tadiem darijumiem (–1-2 stundas protams neskaitas), no 3. februāra 15:00 līdz 6. februāra 15:00 skaitas 3 dienas, bet no 3. februāra 15:00 līdz 6. februāra 15:15 skaitas jau 4 dienas
Tas arī nedaudz uztrauc, vai neliks piemaksāt par priekšlaicīgu atgriešanu. Reāli būs 2.75 dienas (tātad 3), bet samaksāts par pilnām četrām. Rezervācija caur aģentu, tam, protams, tādi sīkumi nav uzskaitīti, tie varētu parādīties tikai jau parakstoties pie auto saņemšanas īres kantorī.
mani šis jautājums ari satrauca. Bet atrisināju savādāk-atteicu rezervāciju un rezervēju, kur nav km ierobežojumu. Nekad nevar zināt. Ja nomaksāts par 4 dienām, tad ari max km reizināmi ar 4. Tas ir iekš īres SUMMU , nevis reāli laiku, ko auto pie tevis.
Samaksāts ir viens, bet zinu, ka autonomu sistēmās arī uzrādās čekā paid/actual rental length. Un noteikumos jau rakstīs 60km dienā nevis apmaksātajā dienā. Teorētiski atļautajā limitā 60km domāju iekļauties, gribēju drošības pēc paņemt rezervei vēl vienu dienu, jo tā maksā tikai 3 GBP.
Nesaistīti jautājums - kāpēc dienvideiropas valstīs (īpaši Spānijā un Portugālē, bet arī Itālijā un Grieķijā) nesezonā viņi vispār izīrē automašīnas par tik smieklīgākm cenām kā pāris mārciņām dienā? Automašīna taču arī nolietojas un ir jāmazgā. Vai tiešām cer iepārdot papildus apdrošināšanu vai citu aprīkojumu? Vai meklēt skrāpējumus uz virsbūves pēc tam? Arī lielās īres kompānijas piedāvā šādas zemas cenas.
Spānijā un Portugālē ta visu laiku bija, ka lētāk neka viniem nekur savieniba nav, varbut tas ir iemesls nečakareties ar slidainiem aģentiem, bet paņemt svaigo bortu no solida kantori ar spožiem nesaskrapetiem saniem un caurspīdigo līgumā noteikumiem, ja svarigi tie €20-30, var paņemt sabiedrisko pa €1-2, izbraukt no līdostas sektora un noiret to pašo pilsetas biroja (bet čeko ari vai nav kada mistiska Stadium tax utml) bez atbilstoša nodokļa (Airport Fee)
PS
*$* par early return fee:
P. Additional Fees: At most DOLLAR locations the renter may incur one or more charges and fees, including, but not limited to the following: (i) an (airport)concession recovery fee or off-airport access fee; (ii) an (airport) consolidated facility charge; plus, frequent flyer surcharges, and vehicle license fees which are the estimated average per day per vehicle portion of our total annual vehicle taxes, licensing, titling, and registration costs, and other governmental fees or charges on top of the daily rate and any optional products and services the renter selects. These charges are calculated either as a per-day or a per-rental charge.
Change Fees - In order to ensure that your car is ready and waiting for you, Dollar has introduced Change Fees that will reduce last-minute disruptions to our vehicle planning.
Pēc maniem novērojumiem liela daļa klientu arī nopērk tās papildus apdrošināšanas, tā kā es domāju, ka viņi rēķinās ar to, ka ievilināt ar vizemāko cenu un apdrošināšanu pārdot vēlāk pie letes, un viņu aprēķins caurmērā ir pareizs. Bet ir arī krāpnieciskas autonomas, kas mēģina uzvārīties uz skrāpējumiem utt. Iesaku lasīt atsauksmes par konkrēto kantori pirms rezervēt (piemēram, Trustpilotā).
Spānijā un Portugālē ta visu laiku bija, ka lētāk neka viniem nekur savieniba nav, varbut tas ir iemesls nečakareties ar slidainiem aģentiem, bet paņemt svaigo bortu no solida kantori ar spožiem nesaskrapetiem saniem un caurspīdigo līgumā noteikumiem, ja svarigi tie €20-30, var paņemt sabiedrisko pa €1-2, izbraukt no līdostas sektora un noiret to pašo pilsetas biroja (bet čeko ari vai nav kada mistiska Stadium tax utml) bez atbilstoša nodokļa (Airport Fee)
Bet tur jau arī pie lielajiem kantoriem cenas ir ap 7 GBP par dienu. Tas bija vairāk vispārīgs jautājums kā viņiem tas vispār atmaksājas.
Līdz šim esmu atradis 3 lietas, kā viņi uzvārās un kam jāpievērš uzmanība (neskaitot papildpakalpojumu un apdrošināšanu pārdošanu):
*$* par early return fee:
P. Additional Fees: At most DOLLAR locations the renter may incur one or more charges and fees, including, but not limited to the following: (i) an (airport)concession recovery fee or off-airport access fee; (ii) an (airport) consolidated facility charge; plus, frequent flyer surcharges, and vehicle license fees which are the estimated average per day per vehicle portion of our total annual vehicle taxes, licensing, titling, and registration costs, and other governmental fees or charges on top of the daily rate and any optional products and services the renter selects. These charges are calculated either as a per-day or a per-rental charge.
Change Fees - In order to ensure that your car is ready and waiting for you, Dollar has introduced Change Fees that will reduce last-minute disruptions to our vehicle planning.
Te rakstīts, ka tas ir tikai gadījumā, ja noma nav ar priekšapmaksu. Tas nozīmē, ka par tām dienām neliks maksāt, bet paņems fiksētus 25$ par dienu. Es gandrīz vienmēr īrēju caur aģentu, jo tad var skaidri redzēt, ka visi nodokļi ir iekļauti cenā un par airport tax nav jālauza galva. Zinu, ka Tev patīk vairāk pa tiešo, daudz raksti autonomu kodu sadaļā Man nez kāpēc vienmēr sanāk lētāk ņemot caur aģentiem.
Pēc maniem novērojumiem liela daļa klientu arī nopērk tās papildus apdrošināšanas, tā kā es domāju, ka viņi rēķinās ar to, ka ievilināt ar vizemāko cenu un apdrošināšanu pārdot vēlāk pie letes, un viņu aprēķins caurmērā ir pareizs. Bet ir arī krāpnieciskas autonomas, kas mēģina uzvārīties uz skrāpējumiem utt. Iesaku lasīt atsauksmes par konkrēto kantori pirms rezervēt (piemēram, Trustpilotā).
Atsauksmes lasu un no kaktu kantoriem, kas piesienas pie "skrāpējumiem" izvairos. Par Dollar vienīgās sliktās atsauksmes par tiem kilometriem, ko cilvēki nebija piefiksējuši.
abi gadijumi var izmantot savai izdevībai:
Full to Empty – benzintanka iebarot izlietotas 1L DonSimon sulas pudele ar degvielu un ielikt bagažnieka, saskaitit realo pateriņu – nav tas gruti, drop-off punkta iebradities ar degošo degvielas tvertnes signala lampiņu.
Full to Full – saskaitit realo pateriņu – nav tas gruti, noverot kad degvielas bulta sak kusteties leja, nemeklet uzpildstaciju pie drop-off (kur parasti max. cenu limenis), bet 30-50 km attaluma no drop-off ar letako piedavajumu (piem. pec Waze operativiem datiem)
abi gadijumi var izmantot savai izdevībai:
Full to Empty – benzintanka iebarot izlietotas 1L DonSimon sulas pudele ar degvielu un ielikt bagažnieka, saskaitit realo pateriņu – nav tas gruti, drop-off punkta iebradities ar degošo degvielas tvertnes signala lampiņu.
Full to Full – saskaitit realo pateriņu – nav tas gruti, noverot kad degvielas bulta sak kusteties leja, nemeklet uzpildstaciju pie drop-off (kur parasti max. cenu limenis), bet 30-50 km attaluma no drop-off ar letako piedavajumu (piem. pec Waze operativiem datiem)
Nu ar to Full to Empty parasti viņiem ir dārgāka degvielas cena un/vai kosmiska komisija par pašu refueling procesu (kādi 30-40 EUR). Tāpēc no tā izvairos kā no uguns. Turklāt bieži sanāk sarežģīti saplānot attālumu, cik tieši km līdz atsošanai sanāks nobraukt. Reiz izmantoju Full to Empty, kad īrēju vienvirziena Alamo (Las vegas -> Los Angeles). Las Vegas kantora degvielas cena (ar visu uzcenojumu) Nevadā bij daudz lētāka nekā Kalifornijā. Tāpēc izdevīgāk bija samaksāt par to uzreiz.
Ar Full to Full tā arī daru, ka vienmēr uzpildos labu gabaliņu pirms atdošanas, jo bultiņa jau tāpat nekrīt uz leju uzreiz. Apzinos, ka tādu mašīnu (ne pilnīgi pilnu) arī gadās bieži saņemt, tāpēc sirdsapziņas pārmetumu nav
Es ari tagad skatos Spānijas autonomas un tur izīrē auto par 1-2EUR dienā. Šiem piedāvājumiem ir izslēgts Fair Fuel Policy. Tā arī nespēju saprast, ko nozīmē šis jēdziens. It kā tas nozīmē "atdod mašīnu tāpat kā saņem" (ja ar pilnu bāku, tad ar pilnu, ja tukšu tad ar tukšu). Bet ja šis Fair Fuel Policy ir izsvītrots, tad vienīgais ko iedomājos ir, ka tas tad pēc būtības nozīmē Full to Empty, un tad viņi paši pielej bāku par "īpašo cenu". Ja tas tā ir, tad, kas notiek, ja es pats pieleju bāku pirms nodošanas? Viņi tāpat iekasē maksu par bākas pieliešanu? Citādi, es nespēju saprast to īres modeli "pa 1-2EUR dienā".
Es ari tagad skatos Spānijas autonomas un tur izīrē auto par 1-2EUR dienā. Šiem piedāvājumiem ir izslēgts Fair Fuel Policy. Tā arī nespēju saprast, ko nozīmē šis jēdziens. It kā tas nozīmē "atdod mašīnu tāpat kā saņem" (ja ar pilnu bāku, tad ar pilnu, ja tukšu tad ar tukšu). Bet ja šis Fair Fuel Policy ir izsvītrots, tad vienīgais ko iedomājos ir, ka tas tad pēc būtības nozīmē Full to Empty, un tad viņi paši pielej bāku par "īpašo cenu". Ja tas tā ir, tad, kas notiek, ja es pats pieleju bāku pirms nodošanas? Viņi tāpat iekasē maksu par bākas pieliešanu? Citādi, es nespēju saprast to īres modeli "pa 1-2EUR dienā".
Ilmi, kur tu skaties šos piedāvājumus? Parasti jau ir konkrēti norādīts "Full to Full" vai "Full to Empty". Ja pats uzpildīsi, tad neko nemainīs, ja esi izīrējis ar "Full to Empty", tad vari atgriezt ar jebkādu degvielas daudzumu (tukšu, puspilnu vai pilnīgi pilnu). Es visbiežāk izīrēju caur autoeurope.co.uk vai cardelmar.co.uk. Ir virkne ar "Full to Full" piedāvājumiem par niecīgu samaksu, nav jākāpj uz grābekļiem.
Skyscanners izmet variantus, kas tālāk pārsviež uz dažādām auto īres lapām (arī tālākajās auto īres lapās ir vienkārši šis Fair Fuel Policy izsvītrots). Tādas pašas cenas dod arī bookings.
Jā, es saprotu, ka ja ir "Full to Empty", tad varu atdot jebkā, bet jautājums ir : "Vai tas nozīmē, ka ja atdošu ar pilnu bāku, tad man tiks tāpat pieskaitīta klāt "pilnas bākas degvielas īpašā cena""?
Infest -tā kā esi izmantojis cardelmar.co.uk, tad jautājums , atrodu pie Budget sev vēlamo auto un tad ir trīs sadaļas:
Tad izvēloties pēdējo, man netiks pie saņemšanas barots papildus apdrošināšana un/vai liels depozīts?
Jā, es saprotu, ka ja ir "Full to Empty", tad varu atdot jebkā, bet jautājums ir : "Vai tas nozīmē, ka ja atdošu ar pilnu bāku, tad man tiks tāpat pieskaitīta klāt "pilnas bākas degvielas īpašā cena""?
Tev to naudu par pilnu bāku paprasīs jau pie auto saņemšanas un ieliks līgumā (ja Tu viņus nevarēsi pārliecināt, lai izmaina uz full to full). Tā kā par visu jau būs samaksāts un atpakaļ Tev neviens neko neatskaitīs.
Infest -tā kā esi izmantojis cardelmar.co.uk, tad jautājums , atrodu pie Budget sev vēlamo auto un tad ir trīs sadaļas:
Tad izvēloties pēdējo, man netiks pie saņemšanas barots papildus apdrošināšana un/vai liels depozīts?
Baros visu to pašu un prasīs depozītu. Šīs opcijas ir vienkārši pašriska apdrošināšana no cardelmar (tāda pati, kā piedāvā insurance4carhire un citi kantori), tikai uz īres periodu nevis gadu. Tā kā man ir pašam sava pašriska apdrošināšana visam gadam, tad es to nekad neņemu. Ja izvēlēsies šo opciju un auto kaut kas notiks, tad būs pašam jāsamaksā un pēc tam cardelmar tev atmaksās atpakaļ.
Cardelmar izvēlos, jo reizēm ir labākas cenas nekā autoeurope.co.uk un bieži piesūta 7-8% atlaidi, ja rezervācija virs 50 EUR/GBP. Jāpierakstās uz epasta jaunumiem. Starp citu, autoeurope.co.uk cenas arī bieži ir zemākas, ja uz viņu iet caur epastā piesūtīto linku nevis pa tiešo.
Skyscanners izmet variantus, kas tālāk pārsviež uz dažādām auto īres lapām (arī tālākajās auto īres lapās ir vienkārši šis Fair Fuel Policy izsvītrots). Tādas pašas cenas dod arī bookings.
Kurās auto īres lapās ir Fair Fuel Policy izsvītrots?
Zinu, ka Tev patīk vairāk pa tiešo, daudz raksti autonomu kodu sadaļā Man nez kāpēc vienmēr sanāk lētāk ņemot caur aģentiem.
Man tieši otradak, aģentiem cenu limenis lielaks, bet ir vel viena lieta – pie countera ja pasutijums pa taisni un starp divam pusem nestav treša interese, situaciju var pameginat uzlabot vel piem. uzlabot klase, degvielas veidu, auto ar iebuveto navi (dažiem tadiem jau ir TMC-RDS uztverejs – kadu nav mobilajos ierices), vai vienkarši izveleties starp zimoliem bez uzcenojuma.
infests: Kurās auto īres lapās ir Fair Fuel Policy izsvītrots?
Nu Skyscanner vakar pārsvieda uz kaut kādām lapām, bet neatceros, kādām. Tālāk negāju, jo nesapratu šo Fair Fuel Policy jēdzienu. Šodien, gan uz sitienu neatrodu. Tiesa, man liekas, ka bija kā reizi Tevis pieminēto Cardelmara. Cik saprotu, tad ātrāk vai vēlāk vajadzēja parādītiess Full to Empty. Ko tad pašā meklēšanas sākumā jau nerādās nosacījums Full to Empty?
Tomēr nesaprotu... tad biznesa modelis ir ap 1EUR dienā + devielas bāka par īpašo cenu? Rupji rēķinot zem 80EUR pie nelielas bākas mašīnas + 1EUR/dienā? Kur vēl būs slēptās piemaksas?
Nu Skyscanner vakar pārsvieda uz kaut kādām lapām, bet neatceros, kādām. Tālāk negāju, jo nesapratu šo Fair Fuel Policy jēdzienu. Šodien, gan uz sitienu neatrodu. Tiesa, man liekas, ka bija kā reizi Tevis pieminēto Cardelmara. Cik saprotu, tad ātrāk vai vēlāk vajadzēja parādītiess Full to Empty. Ko tad pašā meklēšanas sākumā jau nerādās nosacījums Full to Empty?
Nekad nekur neesmu Cardelmar redzējis fair fuel poicy. Skyscanner ir agregātors un zem viena piedāvājuma reizēm pabāž apakšā vairākus kantorus. Varbūt katram kantorim tas ir nosaukts nedaudz savādāk (full to full, bring with the same level as rented, izvēle vai pašam piepirkt vai atgriezt pilnu utt.). Tāpēc viņi ieviesuši vienkārši "Fair fuel policy".
Tomēr nesaprotu... tad biznesa modelis ir ap 1EUR dienā + devielas bāka par īpašo cenu? Rupji rēķinot zem 80EUR pie nelielas bākas mašīnas + 1EUR/dienā? Kur vēl būs slēptās piemaksas?
Slēptās piemaksas jau minēju augstāk:
Man tieši otradak, aģentiem cenu limenis lielaks, bet ir vel viena lieta – pie countera ja pasutijums pa taisni un starp divam pusem nestav treša interese,
situaciju var pameginat uzlabot vel piem. uzlabot klase, degvielas veidu, auto ar iebuveto navi (dažiem tadiem jau ir TMC-RDS uztverejs – kadu nav mobilajos ierices), vai vienkarši izveleties starp zimoliem bez uzcenojuma.
Ir vietas, kur lētāk ir sanācis īrēt pa tiešo, piemēram, Austrālijā un Panamā. Bet tas vairāk eksotiskās vietās un pateicoties faktam, ka aģenti bieži nepiedāvā autoīri visos nomas punktos. Austrālijā bija viens pilsētas Europcar ofiss, kur bija daudz lētāka īre. Pie aģentiem šo ofisu neatrada.
Kā pluss īrēšanai pa tiešo varētu būt tad, ja ir kāds lojalitātes līmenis, kas garantē dažādas priekšrocības.
ASV, piemēram, lielajās lidostās grūti pārsist aģentu cenas, turklāt ar iekļautu zero excess. Īrējot LAX no Alamo vispār varēju pats iet uz garāžu un izvēlēties jebkuru mašīnu Lisabonā AVIS piedāvāja jau pie lodziņa visus iespējamos modeļus, lai varu pats izvēlēties.
Par to klases, devielas uzlabošanu - tu runā par bezmaksas variantu vai upsell? Arī caur aģentiem ņemtajos variantos vienmēr piedāvā viskaut ko piepirkt.