Lūdzu izskaidrojiet man, jaunpienācējai, šīs atšķirības - Stopover, Layover un tas Open jaw!
Plānoju lidojumu, laikam tas skaitās savienotais reiss (SAS), bet starp lidojumiem ir 45min - 1h. Tas ir reāli nomainīt lidmašīnu?
Layover - laiks starp reisiem savienoto (principā arī nesavienoto) lidojumu gadījumā.
Stopover - uzturēšanās tranzīta punktā ilgāku laiku, parasti virs 24 stundām.
Tavā piemērā biļešu pārdevējs (cik noprotams, SAS) nez kāpēc layover ir apsaucis par stopover, kas nav īsti korekti. Jebkurā gadījumā Tev Tavā piemērā ir 1 h OSL un 1 h 10 min CPH.
Ja aviokompānija vai aģents pārdod biļeti ar īsu layover, tas nozīmē, ka paspēt ir iespējams, un absolūti lielākā daļa ļaužu arī paspēj - pretējā gadījumā aviokompānijai būtu liekas problēmas. Nepaspēšanas gadījumā tā ir aviokompānijas atbildība pārlikt Tevi uz citu reisu un nogādāt galapunktā, jāgriežas pie aviokompānijas pārstāvja attiecīgajā lidostā.
Open jaw (saīsināti OJ) nozīmē atšķirīgas ielidošanas un izlidošanas lidostas ''tajā'' galā (piemēram Rīga - Ņujorka ... Vašingtona - Rīga) vai arī ''šajā'' galā (piemēram Rīga - Ņujorka - Tallina). Ir arī Double open (jaw saīsināti DOJ), piemēram, Rīga - Ņujorka ... Vašingtona - Tallina.
https://en.wikipedia.org/wiki/Layover
From Wikipedia, the free encyclopedia
In scheduled transportation, a layover (also stopover, way station, or connection) is a point where a vehicle stops, with passengers possibly changing vehicle. In public transit, this typically takes a few minutes at a trip terminal. For air travel, where layovers are longer, passengers will exit the vehicle and wait in the terminal.
Es nupat nopirku SAS lidojumu ar līdzīgu plānu (parsēšanās CPH un ARN lidostās, katrai dota stunda), tiesa gan mierinot sevi ar paša izdomātu spriedumu: ja avio kompānija pārdod biļeti ar šādiem savienojumiem, tad acīmredzmi uzskata ka tas ir normāls laiks, lai pasažieris paspētu nomainītu lidmašīnu.
... tiesa gan mierinot sevi ar paša izdomātu spriedumu.
Nekādu Ameriku neesi atklājis, tā tas patiešām ir. Absolūtais vairums ceļotāju paspēj, tajās dienās, kad reiss patiešām kavējas un nevar paspēt, tas ir aviokompānijas uzdevums pārlikt uz citu reisu un nogādāt galapunktā. Rīgā, piemēram, minimālais tranzīta laiks BT reisiem ir tikai 25 minūtes.
No Skandināvijas lidostām reisu uz ASV ir pietiekami, arī neveiksmes gadījumā kopējam kavējumam nevajadzētu būt lielākam par dažām stundām.
Saprotu, ka tad nekādas somu kontroles vairs nav jāiet? Kautgan pavasarī, kad lidoju no CPH tiešajā reisā uz RIX, Norwegian mainīja plānus un lidojums bija caur OSL. Tak bija jāiet atkārtota kontrole!
Saprotu, ka tad nekādas somu kontroles vairs nav jāiet? Kautgan pavasarī, kad lidoju no CPH tiešajā reisā uz RIX, Norwegian mainīja plānus un lidojums bija caur OSL. Tak bija jāiet atkārtota kontrole!
Konkrētajam lidojuma, visticamāk, nebūs atkārtotas drošības kontroles, lai gan pati par sevi savienotā lidojuma koncepcija to neparedz. Šengenas zonas iekšienē parasti atkārtoti nekontrolē. Tomēr CPH būs jāiziet pasu kontrole pirms lidojuma uz ASV.
Un kā sauc to gadījumu jeb kā to paredzēt pēc avio biļetes, ka daļa pasažieru iekāpj/izkāpj, bet daļa paliek sēžot lidmašīnā, lai lidotu tālāk?
Reizēm šādus gadījumus sauc par "technical stop".
Konkrētajā gadījumā potenciālā problēma varētu būt, ka kādā punktā laicīgi nepaspēs pārkraut bagāžu, ne, ka pats nepaspēsi pārsēsties.
Drošības kontrole varētu būt katrā pārsēšanās lidostā, bet labāk lai izsakās tie, ka ne pārāk sen šajās lidostās līdzīgi pārsēdušies - OSL no Šengenas uz Šengenu, CPH no Šengenas uz intercontinental.
Un kā sauc to gadījumu jeb kā to paredzēt pēc avio biļetes, ka daļa pasažieru iekāpj/izkāpj, bet daļa paliek sēžot lidmašīnā, lai lidotu tālāk?
Biļeti pērkot, būs redzams, piemēram (1 stop), lai gan apstāšanās vietu pirmajā solī bieži vien neredz. Uzklikšķinot uz konkrēto reisu, parasti parāda arī konkrēto apstāšanās vietu, jo šī informācija pasažierim var būt svarīga.
Tos sauc par tiešajiem reisiem (direct flight). Tiešais reiss nozīmē, ka pa ceļam var būt (vai nebūt) kaut vai 5 nolaišanās. Ja lidmašīna nekur pa ceļam nenolaižas, tad tas saucas non-stop flight.