http://www.traveldailymedia.com/240322/korean-air-starts-charging-for-no...
Biļetēm, kas pārdotas pēc 2016. gada 1. oktobra, pasažierim automātiski no kredītkartes noņems sodu par neierašanos uz lidojumu, ja tas netiks atcelts, ļaujot viņiem pārdot biļeti otru reizi kādam citam.
Nezinu, vai tas attieksies uz visām biļetēm vai vairāk domāts hidden-city kombinācijām, bet, manuprāt, pilnīgākais absurds.
Ja pērk caur OTA, tad pie viņiem teorētiski nekāda maksāšanas informācija nenonāk.
It kā rakstīs, ka Singapore Airlines, JAL un Emirates jau esot šāda sistēma.
Kaut kā neticās, ka tas viņiem ies cauri. Ja esmu iegādājies pakalpojumu, pilnīgi manā ziņā, vai to izmantot vai nē.
Ja vēlas, lai cilvēki, kas nevarēs lidot, atceļ lidojumus, lai piedāvā atmaksāt biļetes cenu.
Ja līgumā, pērkot biļeti, esi atķeksējis, ka tam piekrīti, tad kāpēc gan nē?
Caur aģentiem pirktām biļetēm gan laikam tas praktiski nebūs izdarāms. Ja vien nebūs atsevišķs līgums ar katru aģentu par šīs maksas iekasēšanu.
Man arī neticās, bet it kā vietējiem lidojumiem jau esot ieviesuši pirms kāda laika un shēma strādājot. Nezinu gan, vai strādā tas, ka liek maksāt sodus, vai tas, ka cilvēki paši atceļ lidojumus, jo baidās no teorētiskā soda
Domāju, ka šādas problēmas viņiem rodas ar regulāriem lidotājiem, nevis ar tiem, kas lido reizi gadā. Ar iekasēšanu no regulāriem lidotājiem nekādu problēmu nebūs. Novilks no kartes vai FF konta. Ja nesanāks, piedraudēs ar to, ka neļaus iečekoties nākamajam lidojumam, ja nesamaksāsi, un viss.
Bet viņiem nav problēmu. Par vietu ir samaksāts.
Es arī neredzu problēmu, izņemot to, ka aviokompānija labprāt gribētu pārdot vienu vietu lidmašīnā divas reizes, izmantojot atrunu, ka ekonomiskās klases biļetes nav atgriežamas. Bet tie, maitas, pasažieri, vienkārši neatnāk un nelido, tādējādi neļaujot mums pārdot otro reizi viņu vietu.
''Problēma'' izzustu pati no sevis, ja aviokompānija bez liekām ķēpīgām darbībām atgrieztu vismaz 20-30% no jebkuras biļetes vērtības - ikviens, kas nevar plānoto lidojumu izlidot, censtos to atcelt, lai saņemtu vismaz kādu naudiņu atpakaļ.
Nu, un vēl jau, protams, tā paliek savdabīga cīņas metode ar hidden city pircējiem.
Jā, viesnīcas pagaidām šitā necūkājas un nemēģina otrreiz pārdot Tavu numuriņu, pat, ja neesi laikā ieradies. Honkongā pat neatmaksājamais numuriņš gaidīja vēl 8.00 rītā izrakstīšanās dienā un līdz 15.00 atļāva arī pagulēt. Nezin kāpēc aviokompānijas uzskata, ka var par vienu un to pašu pasažieri iekasēt naudu divreiz.
Tāpēc ka viesnīcā Tu vari ierasties jebkurā brīdī, bet lidojumam tikai līdz tā sākumam. Es gan domāju, ka daudzas viesnīcas pārdotu numuru otrreiz, ja Tev būtu vairāku dienu rezervācija, Tu ierakstīšanas dienā neierastos, un viesnīcai nebūtu citu brīvu numuru (īpaši ja viņiem nekas nav ziņots par to, ka ieradīsies citā laikā). Manuprāt tas ir tikai apsveicami, jo nozīmē, ka klientiem, kuriem tādas detaļas nav būtiskas, konkurences apstākļos viesnīcas/aviokompānijas var piedāvāt lētākas cenas.
Par viesnīcām varu piekrist - cenas, ienākot "no ielas" daudzās valstīs (Ukraina, Gruzija, arī Taizeme) nereti ir zemākas nekā, pērkot netā labu laiku iepriekš. Ar aviokompānijām ir gluži pretēji - lai gan vairumā gadījumu par viszemāko cenu pirktās biļetes nav atgriežamas (izņemot izlidošanas nodokli, kas parasti ir niecīga summa, salīdzinot ar kopējo cenu), neierašanās uz reisu gadījumā no Tevis vēl grib piedzīt sodu, nezinot neierašanās iemeslus, un piedevām vēl pēdējā brīdī Tavu jau vienreiz apmaksāto lidojumu grasās pārdot citam par astronomisku cenu, bet ne jau par tādu, kā vienreiz tika samaksāts.