Labdien!
Vēlos lūgt padomu, vai ir iespējams atgūt iemaksāto naudu par ceļojuma paketi (avio+dzīvošana) akūtas slimības dēļ. Līdz ceļojumam palikušas divas nedēļas un nav veikta ceļojuma apdrošināšana. Kādas ir manas tiesības un iespējas? Tūrfirma teica, ka naudu neatgriež.
Paldies jau iepriekš.
Lasi savu un tūrfirmas līgumu (tādam formāli ir jābūt). Tā teorija. Turpinājumam patērētāju aizsardzības likumdošanas studēšana var dot rīcības virzienu.
Esmu jau to forumā minējis/rakstījis, ka ceļojuma apdrošināšana ir jāpērk kādas 3trīs, pat labāk 4tras dienas pirms ceļojuma sākuma,un tad sāk darboties/strādāt risks ''ceļojuma atcelšana'', bet cik esmu lasījis CA noteikumus, tad slimības gadījumā ir jābūt ārsta izziņai, ka ceļot nav iespējams, vai pat jāguļas slimnīcā...
Ps. Negribu nevienu apvainot, bet apskaužu cilvēkus, kas pirms ceļojuma sākuma nevar veltīt 15-max 25 min. lai izlasītu CA apdrošinātāju/ja noteikumus.
Ps2. Tā kā Tev, katana, līdz ceļojuma sākumam vēl 2 ned. vari mēģināt nopirkt CA apdrošināšanu, bet tad ir svarīgi lai ārsts/slimnīca pareizi ''saraksta/noformē'' dokumentus, bet tā arī varētu būt krāpšana/ās...
Lasi savu un tūrfirmas līgumu (tādam formāli ir jābūt). Tā teorija. Turpinājumam patērētāju aizsardzības likumdošanas studēšana var dot rīcības virzienu.
jtt, neesmu pārliecināts, par PTAC biroja kompetenci/darbībā, bet man liekas, ka Viestursp1, jau vairākkārt norādīja/minēja, ka īsti uz viņiem paļauties nevar, jo tur ''sēž'' kārtējie ''krēsla deldētāji''
Ps. Varbūt kļūdos un kādam citam foruma biedram ir kāda cita pieredze, vai ļoti spēcīgs jurists pret PTCA...
Tiek izvērtēts saslimšanas iemesls, tiek pieprasīta no ārstējošā doka ziņa par akūtu un pēkšņu saslimšanu. Ja problēma būs uz hroniskas slimības bāzes, tiks atteikts, jo saasinājumu varēja prognozēt. Ja situācija ir akūta, pierādījumā jāiesniedz ĀMP ziņa/izraksts no slimnīcas. Polises iegādes datumam jabūt svaigākam par doka pirmo vizīti.
Polises iegādes datumam jabūt svaigākam par doka pirmo vizīti.
svaigāks tagad nozīmē senāks, vecāks?
Cilvēks ir reanimācijā un nez vai ir likumīgi pirkt CA šādā gadījumā.
Cilvēks ir reanimācijā un nez vai ir likumīgi pirkt CA šādā gadījumā.
Es jau teicu, ka tā būtu krāpšana/nās, bet to katrs izvērtē pats...
Ps. Īsti jau zaudēt nav ko, ja nu vienīgi pēris gadus nošķirti no pasaules, bet ja doks saraksta visu pēc datumiem vari mēģināt...
katana, vai līgumu izdevās izlasīt? Varbūt tur kas rakstīts par šādiem gadījumiem.
Ja cilvēks reanimācijā, tad ir jau visur piefiksēts, kurā datumā tur nokļuva, tā ka apdrošināšanu pirkt nav jēgas.
Ja pirkta ceļojuma pakete čarteris + viesnīca, tad tiem reizēm var nomainīt vārdu — tas būtu reālākais variants atgūt kaut daļu naudas, ielikt sludinājumu. Ja standarta aviosabiedrības biļete + neatceļama viesnīca, tad visticamāk arī šāds nomaiņas variants nebūs iespējams vai būs neizdevīgi dārgs.
Daudzas lidsabiedrības šādā gadījumā ļaus atcelt biļeti bezmaksas. Tā kā ja biļete pirkta atsevišķi (nevis paketē), ir vērts sazināties ar aviokompāniju.
Daudzas lidsabiedrības šādā gadījumā ļaus atcelt biļeti bezmaksas. Tā kā ja biļete pirkta atsevišķi (nevis paketē), ir vērts sazināties ar aviokompāniju.
Tur jau ir tas trakums, ka nopirkta "pakete". Pērkot komplekso ceļojuma paketi (lidojums+transfērs+viesnīca+vēl kaut kas) caur aģentūru, Tu nemaz neredzi, cik maksā lidojums un cik maksā viss pārējais, bet redzi tikai gala cenu, ja vien nav pasūtīts pilnībā individualizēts ceļojums, "kabinot" kopā lidojumu un viesnīcu. Interesanti, kas tā par draņķīgu aģentūru, kura 14 dienas pirms sākuma vairs neatļauj atteikties no ceļojuma. No TEZ un NOVATOURS paketēm parasti 14 dienas iepriekš varēja atteikties, maksājot kaut kādus soda procentus - vismaz tā bija vēl pirms gadiem trim. Daži lielie tūrisma tirgus spēlētāji ļauj arī mainīt ceļotāja datus līdz pat beidzamajam brīdim. Pēc tam, kad izveidota grupas elektroniskā biļete, neko mainīt vairs nav iespējams.