Sveiki!
Plānoju, viens vai ar kādu/kādiem, ja kādu līdzbraucēju atradīšu, doties uz Japānu nākošā aprīlī uz visu mēnesi (1-27/04/2017).
Tā kā agrāk neesmu lidojis ārpus Eiropas, tad man ir pāris šaubas/ bailes, kuras ceru, ka Jūs spēsiet kliedēt, vai ieteikt kaut ko jēdzīgāku.
Plānoju lidot ar Finnair vai Turkish Airlines, jo esmu gandrīz 2 metrus garš un, cik esmu lasījis atsauksmes, citu aviosabiedrību lidmašīnās man būs ievērojamas problēmas. Ar Aeroflot nevēlos lidot. Vēlos lidot ar vienu pārsēšanos. Tādēļ rodas loģiski jautājumi tiem, kuri ir agrāk lidojuši uz Japānu.
1. Kad, kur ir visizdevīgākais laiks, kad iegādāties aviobiļetes? Pēc skyscanner datiem, Finnair pašlaik piedāvā biļetes par ~764 EUR (viena pārsēšanās). Esmu atradis arī lētāk, taču tur pārsēšanās laiks ir zem stundas.
2. Vai 50 min. pietiek, lai normāli pārsēstos no vienas lidmašīnas uz otru?
Plānoju ceļojot izmantot vietējo mobilo datu paku (vietējo SIM karti), lai man būtu pieeja transporta sarakstiem, kartēm u.t.t.
3. Vai tīkla pārklājums ir pietiekami labs arī kalnainākās vietās un Okinawas prefektūras mazākajās salās?
Plānoju sākt ceļu Tokijā un pēc aklimatizācijas dienas doties ar vilcienu tālāk uz dienvidu pusi, atgriezties Tokijā ceļojuma beigās, lai būtu bufera laiks pirms izejošā lidojuma atpakaļ uz Latviju. Pirms došanās atpakaļ uz Tokiju, no Osakas došos uz Okinawu ar lidmašīnu un tālāk ar vēl vienu pārlidojumu un kuģi tālāk pa tropu salām, kur kopumā domāju ceļot ap nedēļu.
4. Vai man ieplānot vairāk nekā vienu dienu, lai atgrieztos Tokijā (2. pārlidojumi)? Jo es nezinu kā lidmašīnas kursē taifūnu laikā (cik saprotu aprīlis ir Taifūnu sezonas pats, pats sākums).
5. Ko īsti vilkt uz Japānu aprīlī?
Esmu tikai redzējis video, kuros cilvēki staigā t-kreklos un vieglos džemperos, vai siltajās jakās... Pats domāju paņemt lietus/vēja jaku un iekšējo oderi (otra layer jaka). Bet es īsti nezinu vai otrais jakas līmenis būs nepieciešams. Pēc vēsturiskajām ziņām tur ir tik dažādi laika apstākļi (+13>+30 ar lietu un bez). Pēc vakardienas lietus un šodienas ''skaistās un siltās dienas'' domāju, ka otrs līmenis jakai, kaut arī aizņems pietiekami vietas manā mugursomā, taču var ļoti noderēt... Bet es tiešām šaubos vai viņa ir nepieciešama, tajā klimatā.
6. Mainīt naudu Latvijā, kādā maiņas punktā, vai norēķināties ar VISA karti un uz vietas Japānā izņemt naudu pēc vajadzības? Kas ir izdevīgāk?
7. Cik viegli ir uz vietas tikt pie ekskursijām pa mangrovju audzēm (ar kajakiem) Okinawas mazākajās salās (pēkšņi aizmirsu nosaukumus) tuvāk pie Taivānas, un Okinawas tūres?
8. Kur vislabāk apskatīti Fudži kalnu no tālienes?
9. Vai ir jēga doties uz Hakone, ņemot vērā, ka tur pašlaik ir pamodies vulkāns, kā dēļ trošu vilcieniņš nekursē un ir aizliegumi doties kalnā?
10. Cik ērti ir nakšņot kapsulu viesnīcās ilgāk par vienu nakti?
Paldies. Gaidīšu Jūsu atbildes un ieteikumus (iespējams, esmu kaut ko svarīgu palaidis garām).
Tigerrr,atkal Tu?
Man arī deja vu sajūta.
1. Gaidi akciju.
2. Varbūt var, varbūt pat ļoti nevar. Bez konkrētas lidostas tukša klavieres dauzīšana.
3. Atkarības parasti ārstē, dažreiz ar panākumiem.
4. Problēmas risināt saskaņā ar viņu uzrašanos.
5. No Tokijas uz dienvidiem T-krekls būs nekļūdīgs apģērba gals, viegls svīteris un vēl vieglāka jaka somā par ļaunu nenāks.
8. Es redzēju no vilciena Tokija-Jokohama loga. Ja neskaita ielidojot lidmašīna lidoja tieši pāri un tajā brīdī virs virsotnes nebija mākoņu (atpakaļceļā viss bija mākoņos).
No idea par Jūsu de javu, jo par šito forumu uzzināju tikai šonedēļ.
1. Gaidi akciju.
Finnairam ir ''akcijas'' 24/7, tādēļ arī prasu, vai nav tādu konkrētāku ikgadējo notikumu, kā piemēram lētās aviobiļetes Stockmaņa trako dienu laikā aprīlī?
2. Varbūt var, varbūt pat ļoti nevar. Bez konkrētas lidostas tukša klavieres dauzīšana.
Helsinkos, Vantaa airport.
3. Atkarības parasti ārstē, dažreiz ar panākumiem.
Tā ir nevis atkarība, bet nevēlēšanās nogriezties pa kreisi un satikties ar lāci. GPS (kas telefonos visbiežāk ir no sakaru torņu triangulācijas - nav sakaru nav GPSa) + kartēm un ārkārtas situācijām vajag šo ''atkarību''.
4. Problēmas risināt saskaņā ar viņu uzrašanos.
Piekrītu idejai, tādēļ arī prasu vai gadījumā nav kādam bijusi pieredze ar tās lokācijas laikapstākļiem.
5. No Tokijas uz dienvidiem T-krekls būs nekļūdīgs apģērba gals, viegls svīteris un vēl vieglāka jaka somā par ļaunu nenāks.
Paldies.
8. Es redzēju no vilciena Tokija-Jokohama loga. Ja neskaita ielidojot lidmašīna lidoja tieši pāri un tajā brīdī virs virsotnes nebija mākoņu (atpakaļceļā viss bija mākoņos).
Paldies.
Tā ir nevis atkarība, bet nevēlēšanās nogriezties pa kreisi un satikties ar lāci. GPS (kas telefonos visbiežāk ir no sakaru torņu triangulācijas - nav sakaru nav GPSa) + kartēm un ārkārtas situācijām vajag šo ''atkarību''.
GPS - (global positioning system) nav nekāda sakara ar ar sakaru torņiem. Tā darbojas, mērot signāla pienākšanas laiku no specializētiem mākslīgajiem zemes pavadoņiem. Vienīgais, kam GPS var lietot mobilos sakarus - papildu datu ielādei A-GPS gadījumā. No tā lielāks labums ir pilsētā, bet, lai tas darbotos, vajadzīgs datu pieslēgums. Ja telefonā nav GPS, vai tas ir izslēgts, tad ir jēga izmantot daudz neprecīzāko vietas noteikšanu pēc WI-Fi piekļuves punktu un mobilo torņu koordinātu datu bāzēm. Skaidrs, ka mežā un kalnos tā nebūs iespējama.
Telefona atrašanās vietas noteikšana, izmantojot multilaterāciju no torņiem, pamatā ir operatora rokās esošs instruments(?). Neņemos droši apgalvot, bet manuprāt, parastam telefona lietotājam praktiski neizmantojama metode. Turklāt ārpus pilsētām ļoti neprecīza.
Taifūnu sezona Okinawā un blakus esošajās salās ir jūlijā. Aprīlī sākās lietus sezona
Pa jāņiem tieši braukšu uz Okinawu un Iromote. Tad arī sapratīšu, kas ar kanoe pa mangrovēm. Cik internetā lasīju, kanoe ir par 500jpy stundā, bet tūristiem negrib dot. Vietējās tūrfirmas visus paņem
Pa jāņiem tajā purva salā visas viesnīcas bija pilnas.. Laikam daudzi japāņi grib taifūnu ķert
Paldies! Atradu jau vairākas mājaslapas, kurām sekošu līdz.
Taifūnu sezona Okinawā un blakus esošajās salās ir jūlijā. Aprīlī sākās lietus sezona
Pa jāņiem tieši braukšu uz Okinawu un Iromote. Tad arī sapratīšu, kas ar kanoe pa mangrovēm. Cik internetā lasīju, kanoe ir par 500jpy stundā, bet tūristiem negrib dot. Vietējās tūrfirmas visus paņem
Pa jāņiem tajā purva salā visas viesnīcas bija pilnas.. Laikam daudzi japāņi grib taifūnu ķert
Uz vietējām tūrfirmām un kādu saulainu dienu arī ceru.
GPS - (global positioning system) nav nekāda sakara ar ar sakaru torņiem.
Cik man ir bijusi pieredze, tad ja nav interneta un vajag pārplānot maršrutu (ja kāda iemesla dēļ es viņu pat iestatu aplikācijā), tad pazūd gps noķertā atrašanās vieta un telefons sāk lamāties, ka šim vajagot datus noķert... Tādēļ (un tādēļ, ka Japānā izmantot roamingu būs nereāli dārgi) arī gribu paņemt vietējo datu pakas sim karti. Pēc manas pieredzes Lielbritānijā, pat normālās mazākās pilsētelēs, kur ir bišķu lielākas reljefa izmaiņas, pazūd interneta pieslēgums, vai par zona vispār. Tādēļ arī gribēju ievākt info, vai gadījumā nebūtu jēdzīgāk atrast kādu normālu offline karšu aplikāciju, kur vienkārši ieslēgt GPS un ļaut šim darīt savu darbu neslēdzot ārā, jo online kartēm (pēc manām naivajām domām) vajadzēs drusku vairāk nekā reto signālu, kuru noķers telefons.
Cik man ir bijusi pieredze, tad ja nav interneta un vajag pārplānot maršrutu (ja kāda iemesla dēļ es viņu pat iestatu aplikācijā), tad pazūd gps noķertā atrašanās vieta un telefons sāk lamāties, ka šim vajagot datus noķert... Tādēļ (un tādēļ, ka Japānā izmantot roamingu būs nereāli dārgi) arī gribu paņemt vietējo datu pakas sim karti. Pēc manas pieredzes Lielbritānijā, pat normālās mazākās pilsētelēs, kur ir bišķu lielākas reljefa izmaiņas, pazūd interneta pieslēgums, vai par zona vispār. Tādēļ arī gribēju ievākt info, vai gadījumā nebūtu jēdzīgāk atrast kādu normālu offline karšu aplikāciju, kur vienkārši ieslēgt GPS un ļaut šim darīt savu darbu neslēdzot ārā, jo online kartēm (pēc manām naivajām domām) vajadzēs drusku vairāk nekā reto signālu, kuru noķers telefons.
Lai navigācija darbotos arī bezsaistē, vajadzīgs normāls telefons un normāla aplikācija, kas kartes ielādē ierīcē. Par telefonu konkrēti jāskatās, bet vispār jau vairums Eiropā tirgoto android telefonu tiks galā, un gan jau jebkurš aifons arī. Ar lētākajiem ķīniešiem var būt problēmas. Par navigācijas programmām ceļakājā ir atsevišķa tēma, tagad slinkums meklēt. Es izmantoju Sygic, tā nav bezmaksas, bet vienreiz nopirku akcijas laikā World kartes pa 29.99 € laikam, un tagad lietoju neierobežotu laiku un uz neierobežotu ierīču skaitu. Nevaru teikt, ka esmu 100% apmierināts, ir savi gļuki, ko neviens tā īpaši necenšas novērst, bet nu sadzīvot ar tiem var. Iespējams, ka ir arī labāki varianti.
Vispārīgi runājot, tās ir muļķības, ka navigācija strādās tikai tur, kur ir interneta pieslēgums.
Vispārīgi runājot, tās ir muļķības, ka navigācija strādās tikai tur, kur ir interneta pieslēgums.
Šī būs 100% patiesība. Nav novērots, ka visi TomTom, Garmin un citi navigatori būtu atkarigi no i-neta pieslēguma. Tas, ka šī funkcija ir ielikta telefonā, nemaina darbības principu un nenozīmē, ka būtu vajadzīgs telefona vai i-neta signāls. Ar tādām pašām sekmēm var teikt, ka lai telefonā ieliktā fotoaparāta funkcija darbotos, ir nepieciešams telefona vai i-neta signāls.
Cik to tūrfirmu cenas atradu internetā, tās bija vnk neticami ārprātīgas. Varbūt kaut ko līdz galam neizlasīju, bet dienas tūres bija sākot no 80eur par tūri.. Tad es labāk peldu starp tām mangrovēm
Kas attiecas uz GPS, tad tur ir visādi. Ja telefons satur normālu GPS čipu, tad bezmaksas kartes, piem., Here(ex-nokia) vai maps.me ir ļoti labas un derīgas (un satur ne tikai poi, bet arī daļu sabiedriskā transporta - pārsvarā metro un tramvaju shēmas un sarakstus. Tb var izmantot plānošanā). BET!!! Dažiem telefoniem GPS ir aizstāts ar aGPS. Resp., asistents, nav reāls gps. Ar to nav nekādas aršanas, pat, ja ir pieejami mobilie dati
BET!!! Dažiem telefoniem GPS ir aizstāts ar aGPS. Resp., asistents, nav reāls gps. Ar to nav nekādas aršanas, pat, ja ir pieejami mobilie dati
Patiesībā ir pilnīgi otrādi. 3 komentārus augstāk jau to pieminēju. A-GPS ir normāls GPS ar papildus atbalstu (assistance), kas nodrošina daudz ātrāku un precīzāku darbību. Parastam GPS uztvērējam, ja tas ir tikko ieslēgts, vai atrodas kustībā, īpaši apvidū ar daudzām radioviļņu izplatīšanās anomālijām (piem. lielpilsētā) ir tehniskas problēmas savlaicīgi saņemt visus datus signāla korekcijai. Asissted GPS izmanto GSM vai WiFi tīklu, lai paātrināti saņemtu satelītu orbītas datus (almanahu) un efemerīdas, ko paši satelīti pārraida diezgan lēni, tikai 50 bitus sekundē. Bez šiem papildus datiem, piemēram, GPS uztvērējam pēc 'aukstā' starta vajag 30-40 sekundes labos apstākļos un līdz 12 minūtēm ļoti sliktos, lai sāktu fisēt pozīciju. Assisted dati šo laiku saīsina daudzas reizes.
Vēl lielāka jēga no A-GPS ir, ja tīkls nodrošina Mobile Station Assisted (MSA) darbības režīmu. Bet slinkums visu pārrakstīt, kam interesē, var palasīt i-tīklā pats.
Runājot par telefoniem, tajos var būt ne tikai viens "normāls" GPS čips, bet arī divi. Piemēram, Krievijā obligāts ir arī Glonass čips.
Cik to tūrfirmu cenas atradu internetā, tās bija vnk neticami ārprātīgas. Varbūt kaut ko līdz galam neizlasīju, bet dienas tūres bija sākot no 80eur par tūri.. Tad es labāk peldu starp tām mangrovēm
Nu runaa ka Japaana ir daarga.. es gan esmu uzaicinats ciemos uz turieni.
Japāna nav dārga. Taču iztērēt miljonu (ne jēnu) tur var būt vien pāris minūšu jautājums. Tūristu lamatas papilnam ir arī šajā zemē.
Es arī biju stereotipu varā par to dārdzību, tad salasījos ceļojumu atskaites, ka tā nu neesot gan un tagad varu teikt pats, ka dārgākā ceļojuma sastāvdaļa ir loģistika (sākot ar lidojumu), viss pārējais, salīdzinot ar kādu Franciju vai UK, var tikt uzskatīts par lētāku (īpaši apmešanās).
Tikko atgriezos no ceļojuma pa Tokiju - noteikti iesaku tur pabūt vairākas dienas!!!!
Turkish Airlines, manuprāt, ir labi - var pirms lidošanas aiziet uz viņu biroju un palūgt vietas tā, lai var izstiept kājas (aiz tualetēm, bet tur nesmird).
"Tūristu lamatas papilnam ir arī šajā zemē."
Par šo gan es esmu pilnīgi pārsteigta, bet nu es biju tikai Tokijā un tās apkārtnē. Mēs ņēmām naudu ārā no bankomātiem, komisija minimāla.
Paldies par informāciju.
Nopirku sev jaunāko flagmani pāris nedēļas atpakaļ, tādēļ ar GPS signālu nebūtu jābūt problēmām. Paldies, ka nomierinājāt mani par GPSu. Iepriekšējās reizes izmantoju online kartes, tādēļ arī laikam bija problēmas. Pameklēšu tēmu šeit, man liekas, ka redzēju tēmu par offline navigācijām.
Ļoti gaidīšu tavas atziņas par braucienu ar kajakiem BzH.
Mana sākotnējā doma bija ielidot Okinawā, aizbraukt uz Naha pēcpusdienā un nākošajā dienā paņemt tūri pa salu (akvārijs, ananāsu ferma un vēl viens objekts... Sanāk lētāk nekā pašam braukāt ar autobusu, pirkt biļetes + ieekonomēju laiku, lai nokļutu uz ''kūrortu, mangrovju'' salām.), tad izlidot uz nākamo salu, kur paņemt tūri pa salu, paceļot, pasnorkelēt pašam nakamaja dienā. Pēc tam ar prāmi parcelties uz nākamo salu, kur paņemt tūri tieši uz mangrovju audzēm, ūdenskritumiem, nākošajā dienā pasauļoties un doties atpakaļ ar prāmi, pārlaist nakti un sākt lidojumus atpakaļ uz Tokiju.
Cik es skatījos tās tūres bija pa pus dienu un ap tiem 40-80 EUR. Bija doma arī pašam noīrēt kajaku tūres vietā un paceļot, bet neatradu normālu vietu, no kurienes ņemt. Tādēļ būšu pateicīgs par jebkādu informāciju, atsauksmes, lai varētu apiet tūrfirmu piedāvājumus (saistība ar kajakiem). Tūristu slazdi dažreiz ir jāizmanto, taču negribās tajos ''iekrist'' pārak bieži.
Paldies par informāciju.
Nopirku sev jaunāko flagmani pāris nedēļas atpakaļ, tādēļ ar GPS signālu nebūtu jābūt problēmām. Paldies, ka nomierinājāt mani par GPSu. Iepriekšējās reizes izmantoju online kartes, tādēļ arī laikam bija problēmas. Pameklēšu tēmu šeit, man liekas, ka redzēju tēmu par offline navigācijām.
Man tā arī neizdevās atrast offline kartes Japānai. Būtu labi, ja padalītos ar info, ja izdodas kaut ko atrast.
Paņem Locus maps un ielādē www.locusvectormaps.com un japāņu GSI karti
Vēl metode, ko Infests pagājušajā seminārā stāstīja: ar veco (v.1.5.1) free Locus maps ielādēt Google kartes off-line lietošanai. Tur jau var pēc izvēles izšķirtspēju pielāgot.
CityMapsToGo ir Japānas kartes, tur gan nav visa valsts kopā, jākopē pa pilsētām un prefektūrām, kur plānots būt.
Oyas, ieprieksēja navigācijas programmu apspriešana bijusi šajās tēmās:
http://www.celakaja.lv/forumi/labaka-auto-navigacijas-sistema
http://www.celakaja.lv/forumi/navigacija-telefona
http://www.celakaja.lv/forumi/navigacija-asv
Maps.Me ir offline Japāna - bet nu tā pati programma ir nedaudz sviestaina savā darbībā.
Tātad esmu atrgriezies un varu šo to pastāstīt
1)Finnair nav vietas kājām (esmu 2m garš) un tās vidēji 9,5h lidmašīnā bija grūti. Un viņiem (Finnair) ir ļoti nelieli vīna krājumi - atpakaļceļā virs Murmanskas izbeidzās
2)Pateicoties Tev un Tevis atrastajam linkam, mēs arī paņēmām tūri pa Okinawas salu - (mums gan bija šitā - http://www.veltra.com/en/asia/japan/okinawa/okinawa_main_island/a/131275, jo uzrakstot atsauksmi, viņi solīja atrgriezt vienam no diviem naudiņu atpakaļ. Realitātē viņi paņēma to vēlreiz, bet te es vēl cīnos ). No šī piedāvājuma, Kouri beach, Aquarium, Pineapple park un American Village, tikai Aquarium bija tā vērts, lai par to maksātu (ieeja vēl bija jāmaksā ananasu parkā. Ja nav redzēts, kā tie aug, ir ok, bet citādi - vnk dārziņš ar augļiem un megalielu veikalu ). Mūsu tūrē bija, ka ja neēd pusdienas un nekur nesteidzas akvārijā (tb lēnā gaitā 2h ko iziet visus 4 stāvus), var paspēt noskatīties delfīnu šovu - bija interesants
Vēl bija ļoti interesanta Shuri pils Nahā - vairāk ķīniska nekā japāniska, taču interesanta Ja ir nopirkta 24h monorail biļete, tad ieejai pilī atlaides šķiet, ja no 770jpy uz 680jpy (bet tā dienas biļete kļuva izdevīga, ja vismaz 3x braukts ar monorail. Vai darbojas autobusos - nezinu ).
Uz Okinawas salas es nezinu, vai ir dienas/nedēļas biļetes. Lieliem burtiem nekur nebija uzrakstīts, ka ir un mēs sīkāk nemeklējām.
3) Ishigaki dzīvojām Kabira Bay un braucām ar satiksmes autobusu - Ļoti, ļoti izdevīga ir 5 dienu biļete par 2000jpy (dienas biļete ir 1000jpy, kas ir izdevīgi, ja jābrauc šurpu turpu), ja jābrauc ir vismaz 5x. Buss no lidostas uz pilsētu - 550jpy vienā virzienā, no pilsētas uz Kabira Bay - 750jpy arī vienā virzienā. Scooteru īre sākot no 3000-4000 dienā (vismaz tādi tie plakātiņi bija, paši īpaši nemeklejām ). Bijām Kabira Bay, Sukumi beach un Taketomi salā (fantastiska saliņa - manuprāt, ir vērts, ap 1500 jēnām par šurpu-turpu) varbūt pietrūka diena, lai apskatītu Ishigaki salas otru pusi No Ishigaki pilsētas uz Kabira bay ir 5 vai 6 autobusi dienā. Salai pa otru pusi - arī apmēram tikpat daudz. Tā kā ir ļoti jārēķina, ja braukā ar sabiedrisko
4)Iromote sala. Kuģis no Ishigaki uz Uehara ostu - gandrīz 4000 jēnas abos virzienos. Atpakaļ var braukt 2 nedēļu laikā, bet, ja redzi, ka cilvēki stājas rindā - skrien. Mēs, kā jau relaksēti ziemeļnieki nekur nesteidzāmies(jo biļetes jau ir ), un mums pietrūka vieta uz kuģīša. Nācās gaidīt nākamo
Dzīvojām apmēram kilometru no Uehara ostas - Coconut Vilage (dārgi, japāņu stilā) un uz ūdenskritumu gājām kājām ~4km. Esot arī sabiedriskais transports, kuru pat 1x redzējām, bet... laiki tur tādi, ka nevar saprast, būs vai nebūs. Vietējie pārvietojas dzelzs kastēs (nekādi nevaru tās nosaukt par automašīnām ) ar kondicionieri un kājām neiet. Var dabūt velosipēdus Kuģis uz ūdenskritumu - 1800 jēnas, kanoe noma - 1500jēnas stundā vai 8000 jēnas par pilnu dienu. Pēdējais kuģis atpakaļ - 16:00 (un šis ir nopietni, ja kaut ko plāno pats un vēl iet ar kājām. Var paspēt, ja izbrauc ar kuģīti 14:00, aiziet līdz ūdenskritumam, nopeldēties (tas gan tālākajā ūdenskritumā un atnākt atpakaļ uz 16:00, bet tā ir tāda ļoti, ļoti veikla iešana. Labāk tā nedarīt ). Arī bija diena par maz, lai pabrauktu no Uehara ostas uz otru pusi.
5) Tas, kas bija Ishigaki un Iromote salās - pilnīgi nesaprotams darba laiks ēdnīcām(un krogiem, bāriem) Šķiet, ka viņi strādāja vai nu no 11-14, vai no 18-23 Ja cilvēks grib ēst 16:38, tad atrast kādu vietu, kas ir vaļā, bija praktiski neiespējami It kā jau nekas tāds - nav ko rīt tad, kad viskarstākais, bet likās interesanti pieminēt
Ja nu kaut ko vēl gribi zināt, priecāšos palīdzēt
Vēl bija ļoti interesanta Shuri pils Nahā - vairāk ķīniska nekā japāniska, taču interesanta
Tur taču Taivāna aiz nākamā stūra, bet Japāna kaut kur tālēs nezināmās (galējie ziemeļi).
Man ar saviem 180 cm konkrētajā lidaparātā (A340) kājām bija OK, kaut tās man nav izcili lokanas.
Vietām no apraksta var izsecināt, ka relaksēta atpūta ir taisnākais ceļš tūristu lamatās
Tur taču Taivāna aiz nākamā stūra, bet Japāna kaut kur tālēs nezināmās (galējie ziemeļi).
..
Vietām no apraksta var izsecināt, ka relaksēta atpūta ir taisnākais ceļš tūristu lamatās
Par ķīnisko zinu. Vienkārši vēlreiz to atgādinu tiem cilvēkiem, kuriem liekas, ka aizbraucot uz Okinawu viņi tiks pie japāņiem (lai nav vilšanās )
Kamēr es nezinu, ka esmu lamatās, mani tas nesatrauc Pie kam, tādas klasiskas lamatas pat īsti nebija. Vai nu viņi ir dikti slīpēti (kas varētu būt), vai arī uzskata lamatas zem sava goda
Piemēram, ierodoties pirmo nakti pavadīt Nahā (pēc tam braucām uz Ishigaki un Iromotes salām), rezervētā viesnīcā bija sabojājies kondicionieris un mūs pārcēla uz kaut kādu apartamentu pilnīgi bez maksas. Es joprojām gaidu, kad paņems rezervācijas naudu - jo jūtos pēc krāpnieka, ka par tik labu mitekli nemaksāju ne jēnas
Arī citur - cilvēki ir ļoti izpalīdzīgi, smaidīgi un laipni. Tiesa, sarunas tikai ar vārdnīcas starpniecību. Angļu valodu viņi praktiski nezin Offline angļu-japāņu valodas vārdnīca ir ļoti ieteicama. Vienā suvenīru veikalā pārdevēja 2 kvartālus skrēja pakaļ, jo bija kļūdījusies un man 465 jēnu vietā bija jāmaksā tikai 438jēnas. Arī par lielisku apkalpošanu viņi dzeramnaudu negrib pieņemt. Ja atstāj uz galda, nevis iedod viņiem rokās, tad skrien pakaļ..
Pat taksometri veda godīgi pēc skaitītāja un neko nemuhļīja. Vismaz mūsu sarēķinātā summa un taksista nosauktā atšķīrās ļoti minimāli..
No tāda cilvēciskā viedokļa - superīga valsts :) Arī Japānas dārdzība ir tāda nosacīta. Ja salīdzina ar Latviju, tad ir dārgāka, bet par veco Eiropu (Vācija, Francija, Itālija, Spānija )- manuprāt, lētāka..
Šitās mazās saliņas pat Okinavas arhipelāgā, izskatās, neietilpst.
No manas pieredzes, Japānā dārga ir pārvietošanās lielākos attālumos (daļēji kompensē Railpass). Dzīvošana nedārga, paika tāpat. Bet nav problēmu tērēt šīm pozīcijām visu vecmāmiņas mantojumu. Londona noteikti ir dārgāka.
Ja nu kādam nepieciešami padomi ceļojumam uz Japānu, esmu gatavs palīdzēt, kamēr vēl visi iespaidi spilgti.
Vēl šobrīd esmu Japānā un būšu vēl 5 dienas. Pēc tam kādam varu piedāvāt savu Lonely Planet ceļvedi apmaiņai pret kaut ko garšīgu.