Sveiki,
Būšu pateicīga, ja padalīsieties ar pieredzi, padomiem šādā situācijā. 2. jūnijā 5:00 am ierodoties Limā, nesaņēmām nodotās bagāžas 2 personām. Visu ceļojumu pirku no British Airlines, bet pēdējo "kāju" izpildija LAN. Limas lisostā iesniedzām pietikumu par abām bagāžām un solījums bija, ka nākamajā dienā vēlākais līdz 10:00 būs piegādāta. Tas nenotika un nu jau būs otrā diena apkārt gaidot. Formā, kurā var trackot bagāžu redzams, ka somas pēc klaiņojumiem jau ir atvestas uz Limu. Sazvanījāmies gan ar LAN, gan ar lidostu un līdz dabūjām informāciju, ka piegādās rīt (nezināmā laikā). Man ticamība tam šobrīd ir 50%, jo jau vakar solīja, ka atvedīs. Piedāvājām versiju, ka uz 1h attālumā esošo lidostu paši aizbrauksim pakaļ, taču tādu opciju nevarot.
Šajā situācijā, kuram tad īsti ir jāmaksā kompesācija - British vai LAN? Telefoniski viņi viens uz otru rāda pirkstu.
Šajā situācijā saprotu, ka ar pirmās nepieciešamības preču atlīdzību vien nepietiks (šo jau iesniedzu), jo esam iesprūduši Limā, bija speciāli jāņem hotelis, izjaukti turpākie ceļojuma plāni, nemaz nerunājot par to, ka tagad nemaz nevaram neko plānot un bookot uz priekšu, jo jāsagaida somas. Attiecīgi, kādā formā labāk iesniegt kompensācijas pieprasījumu, atsaucoties uz EU Air passenger rights? Vai ir kāds konkrēts pats/punkts, ko vajadzētu piesaukt? Varbūt kādam saglabājies paraugs?
Vēl arī jampadracis, kā atrast pareizo British e-pastu, uz kuru rakstīt, jo viņu lapā viss aizved uz pieteikuma formām.
Paldies jau iepriekš!
Es Undii Tavā vietā tomēr pirktu visu nepieciešamo un virzītos tālāk, ja vien plānots atgriezties Limā atceļā. Mani nedaudz līdzīgā situācijā Turkish airlines atšuva. Kavējās bagāža reisam ARN-IST-BOM. Pats pirku pirmās nepieciešamības preces un vasaras drēbes Mumbajā un Keralā, Indija par laimi lēta valsts, ja pērk "šmotkas". SWEDBANK apdrošināšana pēc tam atmaksāja 150 Ls atbilstoši iesniegtajiem čekiem. Liekas, ka tolaik vēl SWED apdrošināšanai vēl nebija pašrisks. Manus ceļojuma plānus Indijā es šiem neļāvu izjaukt, jo bija saplānota katru pārdienu cita vieta un aviobiļetes jau nopirktas. Par pirmās nepieciešamības precēm un Mumbajas lidostā no lielās somas izzagto "polšu" TK atteicās maksāt, jo bagāža atradusies, tikai mani neesot varēts dabūt rokā Indijas plašumos. Par no kofera izzagto polšu atteicās maksāt, jo aviokompānijas noteikumi neļaujot pārvadāt "FRAGILE ITEMS". Jautājums, vai aviokompānijas noteikumi atļauj arī apzagt, palika neatbildēts. Cik pētīju klāt pieliktās birkas - bagāža tiešām pārvietojās pa manu maršrutu, tikai ar 2-3 dienu nobīdi un Rīgā ieradās vienu dienu pēc manis.
Mans ieteikums Undii - painformē savu apdrošinātāju kaut vai ar e-pastu. Regula par aviopasažieru tiesībām paredz aviokompānijas atbildību un kompensāciju tikai par LIDOJUMA kavēšanos, atcelšanu, iekāpšanas atteikumu, utt. Par bagāžas aizkavēšanos nekur nekas nav atrunāts. Vismaz es neatradu. Ja Tava bagāža atradīsies, vismaz es tā ceru, aviokompānija neko nemaksās. Par bagāžas KAVĒŠANOS maksā apdrošinātājs. Arī viesnīcas apmaksu vari prasīt no apdrošinātāja, ja ir apdrošināts risks "neparedzētas izmaiņa ceļojuma laikā pēc tā uzsākšanas".
Par bagāžas KAVĒŠANOS maksā apdrošinātājs.
Ui, nepareizi uzrakstīju. Apdrošinātājs sedz zaudējumus, kuri radušies sakarā ar bagāžas kavēšanos. Par pašu bagāžas aizkavēšanās faktu manuprāt, neviens neko nemaksā. Speciāls serviss piegādā atrasto bagāžu uz klienta norādīto adresi.
BA ir speciāla pieteikuma veidlapa, kur iesniegt pieteikumu par bagāžas aizkavēšanos vai nozaudēšanu un uz vietas pirktajiem ITEMS, sākumā gan jāreģistrējas viņu AVIOSU (jūdžu) programmā:
https://baggageclaim.britishairways.com/?locale=en_lv
Var jau būt, ka viņi atšķirībā no TK kaut ko arī atmaksās, neprasot pirkumu čeku oriģinālus. Ir atstāta vieta, kur ieskennētos čekus ievadīt.
Pēc manas pieredzes kaut kādu summu man ir vienreiz kompensējis TUI, kad Condor aizkavēja manu somu par 4 dienām Kubā (un tur summa bija simboliska, ja nemaldos, ap 100-150 eiro), un kādreiz, kad vēl bija Continental airlines, viņi man vēlāk atsūtīja čeku pa past (to, kas amerikāņiem tipiski un kur bezmaz 40% paturēja Swedbank komisijā), par 100 dolāriem. Seišelās lidostā lost & found iedeva simbolisku summu (ja nemaldos, 25$ uz cilvēku), bet parasti labākajā gadījumā var dabūt t-kreklu un zobu birsti. Netērētu laiku vainīgo meklēšanai, ja tā soma tiešām atnāk. Ja neatnāk nemaz, tad cits stāsts.
Visos citos gadījumos vienmēr vēršos pie apdrošinātāja, piezvani uz viņu numuru un painformē, un tad skaties, cik tev tur pašrisks, un cik viņi sedz, un pēc atgriešanās iesniedz čekus. Man dzīve ir daudz foršas iepirkšanās bijušas tieši aizkavētas bagāžas dēļ, manuprāt sava desmitā daļa no skapja satura ir radusies šādi bet nu jā, ir arī grūtāki piemēri bijuši, kā Seišelas un Kuba, kur par to summu, kas apdrošināšanā nevar nopirkt gandrīz neko...
Vēl jau vietējo mentalitāti jāņem vērā (tas par notikumiem uz vietas), jo zeme dienvidnieciskāka, jo kalendāram un pulkstenim funkcija dekoratīvāka.
Undii, kā jau citi saka, šim incidentam nav sakara ar regulu 261/2004, tur nav runa par bagāžu.
Par bagāžu, ja tā nav pienākusi vai ir bojāta, atbildību uzņemas pēdējā posma veicējs (parasti).
Visvienkāršāk protams komunicēt ar apdrošinātājiem, ja tādi ir. Ir?
Ja Tu izvēlies nopauzēt ceļojumu, lai sagaidītu bagāžu, neesmu pārliecināts, ka aviosabiedrība kompensēs radušos zaudējumus. Daudz reālāk ir turpināt ceļojumu pēc plāna un piepirkt nepieciešamās mantas. Apdrošinātājs varbūt apmaksās izdevumus arī pirmajā gadījumā, jāskatās noteikumos.
kādreiz, kad vēl bija Continental airlines, viņi man vēlāk atsūtīja čeku pa past (to, kas amerikāņiem tipiski un kur bezmaz 40% paturēja Swedbank komisijā), par 100 dolāriem.
Šādos gadījumos vajag protestēt un prasīt pārskaitījumu. Man pāris reizes amerikāņi un kanādieši ir atsūtījuši čekus. Kad iebildu, palūdza aizsūtīt atpakaļ un atskaitīja uz kontu.
Paldies jums par padomiem!
British Airways lapā jau aizpildīju baggage claim formu, arī apdrošinātājiem nosūtiju pieteikumu par pirmās nepieciešamības preču iegādi. Šis tā kā būtu skaidrs un naudiņu noteikti man atmaksās. Tas, ko vēlos panākt, ir kompensācija no aviokompānijas par šo situāciju kā tādu, nevis tikai apmaksu par iegādātajām precēm. Viestursp1, rakstiji, ka, atsaucoties uz regulu, kompenēta tiek tikai lidojuma kavēšanās, tomēr Europa.eu lasu, ka arī bagāžas.
Checked-in luggage
If your registered luggage is lost, damaged or delayed, you may be entitled to compensation from the airline, up to about EUR 1 220
Exception - if damage is caused by an inherent defect in the baggage itself.
Tāpat arī BA pašā baggage claim formas apakšā informē:
The applicable limits of liability in the case of destruction, loss of, or damage or delay to baggage on a flight operated by British Airways or a European Union British Airways franchise carrier is 1,131 Special Drawing Rights (approximately GBP 1100 or EUR 1,320, or USD 1,625). In line with other airlines, we cannot accept claims for damage or loss to items in checked baggage which are fragile, perishable or of special value.
Tas, kas mani uztrauc, ka manā gadījumā, es nevaru pierādīt naudisku vērtību tam, ka jau 4. diena būs apkārt, kad gaidu savu bagāžu, kurā ir pārgājienu ekipējums, kuru es par tiem 100-150 Euro, ko kompensē apdrošinātāji, nenopirkšu vietā. Bagāžas kavēšanās dažiem ceļotājiem var būt tik pat būtiska, un visu plānu izmainoša, kā lidojuma kavēšanās. Tāpēc, arī bija cerība, ka ir likumi, kas regulē šādas aviokompāniju izdarības.
LAN, kā pēdējā posma veicējs, rāda pirkstu uz British un saka, ka viņiem jāmaksā. British telefoniski saka, ka LAN ir atbildīgi.
Tā kā esmu sapinusies ar LAN, tad totāli iestājas šis moments:
Vēl jau vietējo mentalitāti jāņem vērā (tas par notikumiem uz vietas), jo zeme dienvidnieciskāka, jo kalendāram un pulkstenim funkcija dekoratīvāka.
Vispār tracking sistēmā uzrādijās, ka somas atgādātas uz Limu jau aizvakar 18:00, kāpēc viņi tās neved laicīgi uz manu adresi, visticamāk ir norakstāms uz dienvidu būšanu. Piedāvājos pati braukt uz 1h attālo lidostu pēc mantām, tomēr šeit atkal dienvidnieki nespēja atbildēt, vai man mantas būs tiesīgi atgriezt, ja ierodos pati, nevis gaidu tās savā hotelī, kas ir standarta procedūra.
Tas, ko vēlos panākt, ir kompensācija no aviokompānijas par šo situāciju kā tādu, nevis tikai apmaksu par iegādātajām precēm. Viestursp1, rakstiji, ka, atsaucoties uz regulu, kompenēta tiek tikai lidojuma kavēšanās, tomēr Europa.eu lasu, ka arī bagāžas.
Te būs pārpratums. Neviens jau nesaka, ka aviosabiedrība nav atbildīga. Ir atbildīga. Tikai to nenosaka regula 261/2004. Aviosabiedrības atbildību un kompensācijas augšējo robežu (šobrīd 1131 SDR, ņemot vērā inflāciju, sākumā bija 1000 SDR) nosaka Monreālas konvencija.
Konvencijas tekstā nav precīzi noteikts, par kādiem tieši zaudējumiem tiks maksāta kompensācija aizkavešanās gadījumā, tā ka principā vajadzētu apmaksāt arī izdevumus, kas radušies no nespējas turpināt ceļojumu bez bagāžas. Man gan personīgi liekas, ka vieglāk būs piedzīt izdevumus, ja no jauna nopirktu pārgājiena ekipējumu. Bet diez vai gribas riskēt ar tādām summā.
36. punkts konvencijā nosaka, ka bagāžas nodevējs ir tiesīgs pieprasīt kompensāciju no pirmā posma veicēja, savukārt bagāžas saņēmējs — no pēdējā, tā ka stingri ņemot jāmaksā ir gan BA, gan LAN, jo Tu esi gan viens, gan otrs. Praksē gan man vienmēr ir bijis, ka atbildību uzņemas pēdējā posma veicējs (kā viņi pēc tam savā starpā risina lietas, tas viņu ziņā).
Iespamošu šeit pat: Pieņēmums, ka aizlidoju uz kādu valsti, kopā ar velosipēdu bagāžā, kur man visu tālāko ceļojums ir plānots veikt ar velosipēdu un viss ir izplānots pa stundām. Velosipēds un ekipējums neatlido laikā, ko man darīt? Šeit ir runa par specifisku velo un ekipējumu, kas ne vien nav dabūjam citā valstī, bet arī maksā pietiekami dārgi.
Vispār tracking sistēmā uzrādijās, ka somas atgādātas uz Limu jau aizvakar 18:00, kāpēc viņi tās neved laicīgi uz manu adresi, visticamāk ir norakstāms uz dienvidu būšanu. Piedāvājos pati braukt uz 1h attālo lidostu pēc mantām, tomēr šeit atkal dienvidnieki nespēja atbildēt, vai man mantas būs tiesīgi atgriezt, ja ierodos pati, nevis gaidu tās savā hotelī, kas ir standarta procedūra.
Tas gan dīvaini, ka pats nevari braukt savai bagāžai pakaļ uz lidostu. Laikam katrā bagāžas kavēšanās gadījumā savādāka procedūra. Man, piemēram, pazudušās bagāžas saņēmēji no RIX piedevām pašam lika braukt bagāžai pakaļ uz RIX lidostu, jo bagāžu pati aviokompānija piegādājot mājās Rīgas robežās tikai tad, ja tā nozaudēta ceļā uz Rīgu. Ja tā nozaudēta pārvadājuma laikā, tad gan uz mājām nemaz nepiegādājot. TK nozaudētā bagāža bija ceļojusi uz RIX ne jau ar TK caur IST, bet pa citu maršrutu caur FRA.
Man, piemēram, pazudušās bagāžas saņēmēji no RIX piedevām pašam lika braukt bagāžai pakaļ uz RIX lidostu, jo bagāžu pati aviokompānija piegādājot mājās Rīgas robežās tikai tad, ja tā nozaudēta ceļā uz Rīgu. Ja tā nozaudēta pārvadājuma laikā, tad gan uz mājām nemaz nepiegādājot. TK nozaudētā bagāža bija ceļojusi uz RIX ne jau ar TK caur IST, bet pa citu maršrutu caur FRA.
Tas nu gan dīvaini, man likās, ka aizkavēta bagāža ir jāpiegādā līdz pasažiera atrašanās vietai jebkur pasaulē.
Ko tad ja esmu atlidojis uz Rīgu, bet dzīvoju, teiksim, Liepājā vai Ludzā? Vai varbūt vispār Lietuvā vai Igaunijā. Cik sapratu no Tevis teiktā, tad tālāk par Rīgas robežām nepiegādā vispār nevienā gadījumā.
Man uz māju nepiegādāja AMS aizkavējušos bagāžu, jo RIX darbinieks apgalvoja, ka Delta ir samaksājusi tikai par piegādi līdz lidostai (pazvanīju Deltai, viņi apgalvoja, ka bija jāved līdz mājām). Tā kā tāpat bija paredzēts uz RIX aizdoties, pārāk nestrīdējos. Bet kaut kāda negribēšana piegādāt līdz mājām pēdējā laikā acīmredzot viņiem ir.
Bet vispār jau jautājums ir interesants un paliek atklāts - ne tikai RIX, bet attiecībā uz jebkuru lidostu pasaulē. Ja es dzīvoju vairākus simtus kilometru no lidostas, vai, ja mana viesnīca atrodas vairākus simtus kilometru no lidostas, varbūt pat citā valstī - kā tad tomēr satikties pasažierim un viņa bagāžai?
Tīri teorētiski priežu, ka vajadzētu nogādāt līdz vietai, kur pasažieris uzturas.
Bija gadījums ar UIA, kad ķāda sīkuma dēļ gribēja mani piespiest nodot bagāžu. Kad painformēju, ka savienojuma laiks Stambulā man ir nepilna stunda un tad lidoju tālāk, un pēc tam vēl ir 5 stundu pārbrauciens ar autobusu un ja bagāžu Stambulā nepaspēšu paņemt viņi drīkstēs man to bagāžu piegādāt vietā, kur tajā brīdī uzturēšos, UIA darbinieki bez ierunām bija gatavi piekrist praktiski visam.
Es reiz precīzēju pie paziņas, kas strādā BT vai bagāža ir jāuznes augšā - jā, jāuznes, vienalga, kurā stāvā dzīvo. Man tā vienmēr problēma, jo esmu 5.stāvā un katru reizi debates par to vai jānes līdz augšai vai nē. Savukārt par ārpus Rīgu paziņam nupat bija situācija, ka teica, ka piegādā ārpus Rīgas 48 h laikā (viņi dzīvo Pierīgā, varbūt 7 km aiz robežas), bet tā kā tās iekrīt sestdienā, vedīs pirmdien.
Bet vispār jau jautājums ir interesants un paliek atklāts - ne tikai RIX, bet attiecībā uz jebkuru lidostu pasaulē. Ja es dzīvoju vairākus simtus kilometru no lidostas, vai, ja mana viesnīca atrodas vairākus simtus kilometru no lidostas, varbūt pat citā valstī - kā tad tomēr satikties pasažierim un viņa bagāžai?
BT piegādā bagāžu ne tikai RIX. Personīgā pieredze, bagāžu nogādāja līdz Paņevežai, bet ir bijis arī tālāk Lietuvā.
BT piegādā bagāžu ne tikai RIX. Personīgā pieredze, bagāžu nogādāja līdz Paņevežai, bet ir bijis arī tālāk Lietuvā.
Pieredze ir laba lieta, bet gribētos zināt, vai vispār ir kādi starptautiski noteikumi, kas to reglamentē. Līdz šim biju iedomājies, ka bagāža vienmēr tiek piegādāta līdz mājām, viesnīcai vai jebkurai citai pasažiera norādītai apmešanās vietai, lai kurā pasaules malā tā arī neatrastos - nepavisam ne obligāti ielidošanas pilsētā. Tāpēc arī brīnos, ka te jau dažiem pat uz Rīgu negrib vest, ko tad lai saka par daudz sarežģītākiem variantiem.
Piesviedīšu pagalīti ... kas notiek, ja bagāža muitojama, bet pasažieris jau simtus km no lidostas?
Šeit varētu paveikties (bet varbūt arī nē) Es reiz lidmašīnā aizmirsu tax free šmigu, saņēmu to pēc tam jau landside. Kā reizi pie sevis iedomājos, ka kādreiz būtu kaut kas muitojams, tad to varētu "aizmirst" lidmašīnā un pēc tam saņemt landside jau aiz muitas
Mani ir saukuši uz RIX, lai kopīgi izpētītu, kādēļ tik daudz vīna pudeles vēlāk pienākušā somā. Bet tas bija ļoti sen, pirms iestāšanās ES.
Un kā kopīgi pētījāt tās vīna pudeles? Cik pēc "pētījumiem" palika? Lai gan zinātnes vārdā tomēr...
Sāku skaidrot, kurš ir vīns, kurš nav, kura pudele bija mana, kura līdzbraucēja, līdz muitniekiem apnika un teica, ka lai iet cauri šoreiz.
Forši!