Kura jūsuprāt būtu labākā pilsēta, kurā varētu dzīvot un vienlaicīgi, no kuras būtu izdevīgi doties ceļojumos
Eiropa ir salīdzinoši izdevīga, jo no tās ir vidēji lētākas cenas uz citiem pasaules nostūriem, salīdzinot ar ASV. Ja piemēram Eiropa - ASV - Eiropa aviobiļete maksā vidēji ap 400 EUR, tad ASV - Eiropa - ASV ap 550 EUR (pēc personīgajiem novērojumiem). Uz Āzijas pusi arī cenas parasti no Eiropas ir lētākas nekā no ASV. Un uz Dienvidameriku cenas no ASV bieži ir tādas pašas, kā no Eiropas, pat neņemot vērā to, ka lidot uz Dienvidameriku var arī caur ASV (par to pašu cenu).
Būtiskākā ASV priekšrocība, manuprāt, ir neskaitāmās iespējas apspēlēt sistēmu ar daudz un dažādiem kredītkaršu sign-up bonusiem, kas, iespējams, atsver visu. Tāpat bieži vien ir piedāvājumi, kas spēkā tikai ASV rezidentiem, kaut vai tās pašas Lounge Club kartes, kuras no sākuma piegrieza visiem, izņemot ASV.
Lai bāzes pilsēta būtu izdevīga, manuprāt, tajā jābūt lētai nokļūšanai uz lidostu. Savādāk tādās pilsētās, kā, piemēram, Milāna, Parīze, Stokholma un citās, ikreiz, kad pērc lidojumu uzreiz jāpiepluso ap 20 EUR (turp/atpakaļ) biļetes cenai. Tā kā 10 EUR biļetes ar lētajām aviokompānijām nav retums, cena uzreiz pieaug praktiski divas reizes.
Atgriežoties pie Eiropas, gribēju izteikt savu viedokli par dažām pilsētām un labprāt uzklausītu citu domas:
Lidojumu pieejamības ziņā Londonu grūti pārspēt manuprāt, - ir lidojumi uz visām pasaules malām un vienmēr var kaut ko atrast ar ērtiem laikiem, bieži vien arī pavisam nedārgi. Ja Londonā arī strādā, tad vietējos mērogos tie pārdesmit GBP par nodokļiem un transportu līdz lidostai nav būtisks arguments. Vienīgais mīnuss - ilga nokļūšana līdz lidostām. Ja lidostas būtu 20min brauciena attālumā, kā Rīgā, tad es laikam ceļotu katru vīkendu.
Bet vai šī būtu laba vieta, kur dzīvot, tas ir pavisam atsevišķs jautājums
Es laikam arī balsotu par Vāciju (Frankfurte vai kkas tāds), bet man liekas, ka paķerts drusku par augstu, nez vai vispār tāda ideālā pilsēta ir atrodama.
Jā, kaut kā Berlīni pavisam aizmirsu, tas man liekas arī viens no labākajiem variantiem.
Ar Londonu ir tā, ka, lai arī aizlidot var uz visām pasaules malām (un turklāt ar tiešajiem reisiem, ja tas kādam ir būtiski), bet ne vienmēr vislētāk. Ne velti nesen bija raksts, ka liela daļa lido ar biznesa klases biļetēm no Vācijas vai citām valstīm ar BA un atpakaļceļā izkāpj Londonā, jo tā ir vairākas reizes lētāk. Bet, dzīvojot Londonā, labi varētu taisīt OJ ar atgriešanos Londonā vai izkāpt Londonā, lidojot atpakaļceļā. Sanāktu tikai viens pozicionējošais lidojums.
Dubaija - Emirates lidojumu tīkls ir iespaidīgs un kļūs vēl iespaidīgāks tuvāko gadu laikā. Tiesa, es gan nevaru iedomāties sevi tur dzīvojam.
Dubaija lidojumu ziņā man liktos ar pārāk lielu vienas aviosabiedrības dominanti, gribētos sabalansētāku klāstu.
Laikam tas vairs nav tik ļoti spēkā, bet Kolombo un Kaira izcēlās ar ļoti lētiem biznesa un pirmās klases lidojumiem. Vairākas reizes lētāk kā sākot ceļojumu Eiropā.
Ja parunā ar pieredzējušākiem ceļotājiem, viņi bieži ar nostaļģiju atceras biznesa un pirmās klases lidojumus no Tripoles (TIP), tie esot bijuši laiki. Nezinu, kādu ekonomisku apsvērumu vai politisku lēmumu dēļ tā bija (neesmu pētījis vēsturi), bet esot bijušas pasakainas cenas. Divtūkstošo gadu sākumā tas bijis aktuāli.
Te viena tēma par lētajām Lībijas biļetēm: http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/402536-lib...
Dubaija - Emirates lidojumu tīkls ir iespaidīgs un kļūs vēl iespaidīgāks tuvāko gadu laikā. Tiesa, es gan nevaru iedomāties sevi tur dzīvojam.
Tādā ziņā Stambula ir pat labāka - Turkiem ir plašākais galamērķu tīkls
Pie mīnusiem - pilsētā daudz turku
Man Stambulas turki kopumā likās daudz civilizētāki un izglītotāki kā Vācijā sastopamie, tā ka nebūtu nekādu iebildumu pret viņu īpatsvaru Stambulā. Vienīgi Erdogana vadībā valsts politiskais kurss uz islāmismu kļūst arvien netīkamāks (un neteiksim, ka arī agrāk turki bija eņģeļi, piemēram Kipras okupācija).
Te viena tēma par lētajām Lībijas biļetēm: http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/402536-lib...
Vēl vecie laiki ar papīra biļetēm. Ja pareizi sapratu, tad situācija bija tā pati, kas ar pirmās klases biļetēm no RGN, kad biļetes tika izdotas ar YY kodu. Tikai galamērķu klāsts bija krietni vien lielāks, tiesa cenas arī nebija gluži tik pasakainas kā no RGN, bet tuvu tam. Tie tik bija laiki... Iespējams mēs to pašu teiksim kaut kad tālā nākotnē par pēdējiem 10 gadiem un degvielas piemaksu kļūdām, kad šāda pozīcija tiks likvidēta un kļūdu cenu apjoms strauji kritīsies.
Manuprāt, jautājums ir diezgan neparezi noformulēts. Kaut kas no sērijas par vidējo ķermeņa tempratūru pacientiem slimnīcā...
Ko nozīmē laba pilsēta izlidošanai. Kaut vai paņemam to pašu Londonu, no kuras var aizlidot praktiski uz visurieni un iespējams, ka pa vienām no zemākajām cenām (vismaz dažus gadus atpakāl, gan EUR/GBP kurss bija cits ) Toties izmaksu ziņā dzīvošana Londonā atsvērs visus tos ietaupījumus, ko dos ietaupījums uz lidojumu. Pie tam Londona ir pieteikami interesanta, lai nemaz tik bieži no turnienes nevajadzētu nekur braukt.
Lai labāk atbildētu uz šādu jautājumu vajadzētu noformulēt vairāk prasības/kritērijus, piemeŗam vai 1) lidojumi galvenokārt ir weekend tripi vai garie ceļojumi, vai 2) strādāt pa vidu arī vajag vai arī tiek pieņemts, ka naudas līdzekļi ir pietiekamā daudzumā, lai neko nedarītu 3) ja vajadg strādāt vai tas kaut kāds remote darbs varī vajag atrast darbu bāzes pilsētā 4) vai mērķis 1-2 gadu laikā paceļot vai nobāzēties uz dzīvi izvēlētajā pilsētā.
un tā varētu turpināt ilgi un dikti.
Rīga ir gandrīz ideāla tādā ziņā -> 1) izklaides iespējas minimālas, 2) 6m no 12mēnešiem laika apstākļi ir tik sūdīgi, ka labāk būt prom 3) dzīvošanai kā bāzes stacija ir ļoti lēta (gan nokļūšana līdz lidostai, gan auto parkings) žēl, tikai, ka nav laba avio izvēle.
bet ja nopietni, tad manuprāt Frankfurtes rajons vai kaut kur netālu no Briseles būtu neslikti varianti.
Manuprāt, jautājums ir diezgan neparezi noformulēts. Kaut kas no sērijas par vidējo ķermeņa tempratūru pacientiem slimnīcā...
Es gan drīzāk teiktu nepilnīgi nevis uzreiz nepareizi
Doma bija par tādu pilsētu, kurā būtu gan salīdzinoši lēta dzīvošana, gan biežas iespējas kaut kur lēti aizlidot, tai pat laikā, lai pārāk nelauž kaulus arī dzīvojot uz vietas. Tādas vienas ideālās vietas, protams, nebūs, bet šķiet interesanti dzirdēt citu cilvēku viedokli un galvenais argumentus par labu vienai vai otrai pilsētai.
Katram jau arī vēlmes ir dažādas - Juri, piemēram, piesaista laba alus izvēle, citu, savukārt, kas cits. Vienam svarīgi, lai var ātri un ērti aizbraukt uz lidostu un lai ir tiešie lidojumi uz pēc iespējas vairāk galamērķiem, man savukārt svarīgāk liekas, lai ir lētaka nokļūšana līdz lidostai un svarīgāk ir, lai ir zemas cenas uz pēc iespējas dažādākiem galamērķiem, pat, ja, lai turp nokļūtu, nepieciešams lidot ar pārsēšanos.
Piekrītu, ka tādas pilsētas, kā Londona, Frankfurte, Ņujorka, Stambula, piedāvā tiešos reisus uz ļoti daudzām pilsētām, bet parasti par šo ērtumu arī nākas nedaudz piemaksāt cenas ziņā. Uz Barselonu varbūt ir mazāk tiešo reisu, bet gandrīz neviena aviokompānija, kas lido uz Eiropu, nepakautrējas nopublicēt cenu arī uz šo pilsētu. Savukārt ar Rīgu šādā ziņā ir pašvaki, jo pat lielās aviokompānijas bieži nepublicē cenas uz turieni. No Londonas bieži nav sliktas cenas, bet, manuprāt, grūti sacensties ar biežajām kļūdu cenām vai trikotajām biļetēm, ar kurām uz lielāko daļu galamērķu var aizlidot 200-275 EUR robežās.
Ja pieņemam, ka cenu kļūda ir viena un tā pati un ir pazudusi pilnībā gan degvielas piemaksa, gan pati bāzes cena, tad tīri lidostu un valsts nodokļos biļete no Spānijas maksātu 55.21 EUR, no Vācijas 83.23 EUR, bet Lielbritānijas 153.47 EUR. Respektīvi, lai vai kāda cenu kļūda (izņemot tripotās, subsidētās, valūtu konvertācijas un tamlīdzīgas kļūdas), biļete tālajam lidojumam no Lielbritānijas gandrīz nekad nevarēs maksāt zem 150 EUR, kamēr no Spānijas ir lidots uz ASV pat par zemāku cenu.
Arī neminēju, bet uzsvars laikam vairāk bija uz tādu dzīvesveidu, kad strādāts tiek vai nu attālināti vai ir uzkrājumi un neesi spiests meklēt tur darbu. Ar domu - ceļo tad, kad ir izdevīgi piedāvājumi, iespējas, lielāko daļu laika, bet tad, kad esi uz vietas, tad arī nav pārāk jāpārdzīvo un var izbaudīt "bāzes pilsētu"
BUD varētu būt arī viens no kandidātiem. Pats gan īsti tur neesu bijis. Bet kaut kā radies iespaidz ka bieži no Turienes ir labas cenas. Un gan jau ka dzīvošana arī nav dikti dārga.
Jā, Budapešta tādā ziņā labs variants, arī pati pilsēta ļoti skaista. No SOF arī bieži vien līdzīgas cenas.
Vēl vecie laiki ar papīra biļetēm. Ja pareizi sapratu, tad situācija bija tā pati, kas ar pirmās klases biļetēm no RGN, kad biļetes tika izdotas ar YY kodu. Tikai galamērķu klāsts bija krietni vien lielāks, tiesa cenas arī nebija gluži tik pasakainas kā no RGN, bet tuvu tam.
Tikai tā nebija kļūda, bet kaut kāda dīvaina valsts politika, ka Lībija piesponsorēja aviosabiedrību lidojumus. Vislielākais ieguvums protams bija dārgākajām biļetēm, biznesa un pirmajā klasē. Kad uzradās daudz ārzemju lidotgribētāju, tika ievests likums, ka šādas biļetes pieejamas tikai valsts pastāvīgajiem iedzīvotājiem. Bet līdz tam bija medusmaize tiem, kas gatavi doties uz dīvainiem izlidošanas punktiem, lai ietaupītu uz smalku lidojumu cenām.
http://www.nomadlist.com manuprāt diezgan labs, lai atrastu vietu kur nobāzēties. Domāju, ka remote darba darītājiem (pēc savas pieredzes) ir labāk/ērtāk padzīvot dažas nedēļas vienā vietā, tad doties tālāk (un ne vienmēr ar avio, bet varbūt ar autobusu vai vilcienu). Šajā gadījumā arī dzīvošanas izmaksas/interneta ātrums ir daudz būtiskākz par 100 eur ekonomija uz cenu kļūdām.
20 eiro vairāk vai mazāk lai nokļūtu lidostā man ir vienalga, galvenais lai var to izdarīt stundas laikā. No jau pieminētajām pilsētām vienīgā kur varbūt tiešām gribētu dzīvot in Barselona. Vispār man patīk kur siltāk un no Dienvid Eiropas zemēm nav labākas vietas par Spāniju.
Amsterdama arī varētu būt pieņemams variants. Amerikā jau esmu dzīvojis un vairāk nevēlos...
20 eiro vairāk vai mazāk lai nokļūtu lidostā man ir vienalga
Šeit ir atkal nianses. Ja ceļo viens, tad vienalga, bet ja ceļo ar ģimeni, tad salasās ievērojams cipars un ieslēdzas cita matemātika un domāšana.
Ja brauc garākā ceļojumā, tad 20 EUR, protams, ir nieks uz kopējā fona. Bet, ja guļ pludmalē un izdomā, piemēram, aizlidot uz vienu dienu uz Varšavu, lai izpildītu kādu IHG uzdevumu vai cita iemesla vadīts, tad 40 vai 60 EUR jau ir zināma atšķirība Un, ja dzīvo Stokholmā, tad brauciens uz Skavstu, no kurienes lido zemo cenu aviokompānijas, sanāk jau 32 EUR. Tas pats ar Parīzi un Beauvais lidostu.
P.S. Redz, kā Edzus saka, tad ar ģimeni šie 20 EUR uzreiz sanāk ievērojama summa.
20 eiro vairāk vai mazāk lai nokļūtu lidostā man ir vienalga
Šeit ir atkal nianses. Ja ceļo viens, tad vienalga, bet ja ceļo ar ģimeni, tad salasās ievērojams cipars un ieslēdzas cita matemātika un domāšana.
Tā kā parasti lidoju četratā, tad parasti visas izmaksas pa lielam jāreizina ar 4. Ja ceļotu viens, (kā daži labi ceļakājieši), tad laikam lidotu biznesa klasē u.t.t. Bet savādāk, nākās izlīdzēties ar to kas ir. Un arī meklēt visādus dīvainus biļešu cenas risinājumus.
Nu tad var dzīvot Cīrihē. Tur dzīvojot sabiedriskā transporta abonents tā pat būs un tātad pieeja lidostai par velti.
Un sabiedriskā transporta abonents sedz arī dzīvošanas izmaksas Cīrihē ?
Tā kā parasti lidoju četratā, tad parasti visas izmaksas pa lielam jāreizina ar 4. Ja ceļotu viens, (kā daži labi ceļakājieši), tad laikam lidotu biznesa klasē u.t.t. Bet savādāk, nākās izlīdzēties ar to kas ir. Un arī meklēt visādus dīvainus biļešu cenas risinājumus.
Skaidrs ka tev ir dārgāk, bet nu gluži ar četri jau nu jāreizina nebūs viss pieņemot ka nepaliekat katrs savā viesnīcas numurā un nebraukājat katrs ar savu auto.
Finansiāli visizdevīgāk ir ceļot divatā un kad abas puses spēj piedalīties izdevumu segšanā.
Un sabiedriskā transporta abonents sedz arī dzīvošanas izmaksas Cīrihē ?
Tas gan būtu labi vai ne? Tā gan runā ka algas esot vairāk nekā adekvātas....
Bet mēs jau izskatām variantu, kur cilvēks varētu īpaši nestrādāt, dzīvot uz rezervēm un bāzes pilsētu izvēlēties izdevīgākai ceļošanai. Pieļauju, ka Šveicē nestrādājot rezerves diltu salīdzinoši krietni vien ātrāk...
Bet mēs jau izskatām variantu, kur cilvēks varētu īpaši nestrādāt, dzīvot uz rezervēm un bāzes pilsētu izvēlēties izdevīgākai ceļošanai. Pieļauju, ka Šveicē nestrādājot rezerves diltu salīdzinoši krietni vien ātrāk...
Nu ja tā tad Šveice, Skandināvija, Londona utt. ir ļoti slikti varianti ja vien to iekrājumu nav patiešām daudz. Nemaz jau tik daudz jēdzīgu (= drošu un ne totāli garlaicīgu) vietu Eiropā kur dzīvot būtu lētāk nekā Rīga jau nemaz nav.
algas esot vairāk nekā adekvātas....
Jā. Tur darbojas minimālā alga, kas laikam bija ap 4000 CHF. Tikai par šādu algu Cīrihē dzīvot nevar. Jābraucot kaut kur km 80, lai daudz maz savilktu galus kopā... Nu tie, kam nav minimālā, var dzīvot arī tuvāk. Cilvēki, kam ir 6 ciparu algas, Ženēvā māju saulainajā ezera krastā nevar atļauties, tur vajag pāris ciparus klāt.
PS: Balsoju par Barselonu.
Barselonas izmaksas ir 700 -1000 par normālu dzīvokli bez komunālajiem, komunālie aptuveni 100 -150. Internets ap 40 EUR. Ēšana, gatavojot mājās, aptuveni kā Rīgā, bet produktu kvalitāte man personīgi likās zemāka. Piem, piens ir tikai UHT. Var jau atrast arī svaigo, bet tas maksā tuvu 2 EUR pudelē.
Izklaides - dārgas. Kino viss dublēts spāniski.
Ja nav spāņu valodas, normālu darbu var atrast tikai ar pazīšanos. Īsāk sakot, lai dzīvotu 2atā un, ja kā uzstādījums, ir ceļošana, tad uz diviem ienākumiem jābūt ne zemākiem kā 4000 EUR.
Var jau, protams, mēģināt dzīvot pieticīgāk, bet mitināties komunalkā vai ūķos un ēst roltonus lai tik kaut kur aizbrauktu, noteikti vairs nav mans dzīves stils.
algas esot vairāk nekā adekvātas....
Jā. Tur darbojas minimālā alga, kas laikam bija ap 4000 CHF. Tikai par šādu algu Cīrihē dzīvot nevar. Jābraucot kaut kur km 80, lai daudz maz savilktu galus kopā... Nu tie, kam nav minimālā, var dzīvot arī tuvāk. Cilvēki, kam ir 6 ciparu algas, Ženēvā māju saulainajā ezera krastā nevar atļauties, tur vajag pāris ciparus klāt.
Vispār Šveicē nav oficiāli minimālās algas un var par 4000 CHF dzīvot Cīrihē. Pieticīgi protams, bez īpašas ceļošanas un ne pašā centrā. Patiesībā lielākā problēma ir dzīvokli atrast jo konkurence uz tiem ir milzīga (praktiski nav brīvu). Protams miljonāru rindā nevar atļauties ļaudis ar vidusslāņa ienākumiem. Ženēva vispār ir bezjēdzīgi dārga pilsēta pat pēc Šveices mērogiem daļēji dēļ daudzajām starptautiskajām organizācijām.
Nu tad jau Barselona daudz dārgāka nekā būtu domājis. Rīgā jau nu noteikti nav nepieciešami 4000 eiro diviem lai dzīvotu patīkamu dzīvi... Par valodu tas pats par sevi saprotams.
Vispār jāatzīme jau gan ka par minimālo dzīve nav nekāda super pat visbagātākajā valstī. Laikam jau pareizi arī ir jo citādi maz stimula mēģināt ko vairāk dzīvē sasniegt...