Labdien, Ceļakājieši!
Šoreiz vēršos pēc padoma. Februārī bijām plānojuši uz nedēļu aizdoties uz Vācijas Alpiem paslēpot (Rīga-Minhene-Rīga, AirBaltic). Dažādu apstākļu dēļ, tagad saprotam, ka nevarēsim doties (galvenokārt, mana satraumētā kakla dēļ). Cik saprotu no AirBaltic mājas lapas, lētā gala biļetēm nomainīt vārdu nevar. Tad nu laikam būs jālaiž postā biļetes. Esmu dzirdējis, ka varot dabūt atpakaļ vismaz lidostu nodokļus. Kādam ir bijusi ar to pieredze? Atpakaļ dabūt var tikai lidostas nodokļus vai arī degvielas piemaksu (tad patiešām būtu jēga ņemties). Apdrošināšanu ceļojumam nebiju pircis, jo AmEXam ir tīri ok apdrošināšana, kurā gan nav iekļauta ceļojuma atcelšana...
Būšu pateicīgs par Jūsu pieredzi
Man gan tieši ar BT pieredze nav bijusi, bet džeks, kurš dzīvo Holandē un deleģēja man nodokļu un nodevu atgriešanu daļēji izmantotam lidojuma beigu posmam ar LH/LOT nepanāca neko - nodokļu administrēšana šiem, lūk, būšot sarežģītāka un dārgāka nekā atgriežamā summa. Cik saprotu, tad atpakaļ teorētiski var dabūt tikai lidostu nodokļus, jo tie it kā tiekot maksāti par reāli izlidojušajiem pasažieriem. No RIX izlidošanas nodoklis ir ap 10 EUR.
Ar BT ir tā. Degvielas piemaksu viņi neatgriež, taču nodokļus atgriež pilnībā. Nekāda ņemšanās tur nav, vienkārši jāuzraksta e-pasts (ātrumā nepateikšu, kur labāk rakstīt, bet tā jau nav problēma atrast) un jāpalūdz atdot nodokļus, jo nevarēsi lidot. Par lidojumu turp-atpakaļ tie varētu būt kādi 20-30 EUR par cilvēku, tā kā noteikti ir vērts aizrakstīt un paprasīt.
Nodokļus var dabūt (paprasīt) atpakaļ arī pēc lidojuma. Līdz lidojumam var cerēt, ka BT pamainīs kādu laiku vai vispār atcels lidojumu, un varēsi saņemt atpakaļ visu summu.
cerēt, ka BT pamainīs kādu laiku
Ja pamainīs >3 stundām, tad jā, ja par mazāku laiku, tad saņemt atpakaļ visu summu būs diezgan čakarīgi, es kā reiz pašreiz ar viņiem par šo cīnos.
Sakiet cik reāla ir nodokļu atgūšana par SWISS lidojuma biļetēm, ja tās pirktas caur expedia.com.hk? Vai to var darīt arī pēc lidojuma?
Var mēģināt, var pēc lidojuma, būs jāraksta un jāprasa expedia.com.hk.
Jūsuprāt, cik/vai saprātīgi būtu prasīt aviokompānijai atcelt rezervāciju un atgriezt naudu gadījumā, ja tā ir nomainījusi lidojumu izpildošo kompāniju?
Reiss standartā bija ar SAS, taču tagad atsūtījuši izmaiņas, ka reisu izpildīs Flybe. (Orģinālais reiss atcels, nomainīts lidojuma numurs) Ir pietiekams iemesls prasīt atcelšanu ar naudas atmaksu vai nē, piemēram, atsaucoties uz sliktu pieredzi ar Flybe (lidojums sākotnēji netiktu pirkts, ja to izpilda sekojošā aviokompānija) un to, ka, iespējams, nav iespējams pelnīt jūdzes pie *A partneriem?
Ja reiss atcelts, tad nekādus vairāk attaisnojumus nevajag, vienkārši uzraksti, ka izvēlies naudas atmaksu, nevis citu lidojumu vietā.
Reiss ir atcelts, bet tā vietā ir cits reiss ar SAS numuru, ko izpilda Flybe. Izlidošnas un ielidošanas laiki nemainīgi. Mainījies tikai lidojuma numurs un operators.
Varu atkārtot tikai to pašu — ja reiss atcelts, tad nekādus vairāk attaisnojumus nevajag, vienkārši uzraksti, ka izvēlies naudas atmaksu, nevis citu lidojumu vietā.
Reiss standartā bija ar SAS, taču tagad atsūtījuši izmaiņas, ka reisu izpildīs Flybe. (Orģinālais reiss atcels, nomainīts lidojuma numurs) Ir pietiekams iemesls prasīt atcelšanu ar naudas atmaksu vai nē, piemēram, atsaucoties uz sliktu pieredzi ar Flybe (lidojums sākotnēji netiktu pirkts, ja to izpilda sekojošā aviokompānija) un to, ka, iespējams, nav iespējams pelnīt jūdzes pie *A partneriem?
Ja pareizi saprotu, tad lidojums ir RIX-ARN. Tos visus izpilda Flybe (agrāk laikam bija arī Jettime). Bet tas ir wetlease, kas nozīmē, ka realitātē nav nekādas atšķirības no SAS, gan jūdžu, gan visos citos aspektos.
Bet kā jau Juris minēja, ka lidojums tiešām atcelts un iedots cits ar citu lidojuma numuru, tad nevajadzētu būt problēmām atcelt. Tikai atsaukties uz pārējām lietām, ko pieminēji gan nevajag.
Jap, tā jau man tas viss būtu skaidrs, bet šinī gadījumā ir tā, ka jaunais reiss vecā vietā, pārbaudot savu rezervāciju, redzams gan SAS lapā, gan Checkmytrip un neviens man nejautā, vai es to gribu, vai nē. Tāpēc hipotētiski domāju visādus variantus, ja vienkāršs pieprasījums atcelt neiet cauri!
Par to jūdžu uzkrāšanu kā piemēru iedomājos, jo, ja pareizi atceros, tad TK Miles & Smiles noteikumos bija noradīts, ka reisam jābūt operated by partner airline
Par to jūdžu uzkrāšanu kā piemēru iedomājos, jo, ja pareizi atceros, tad TK Miles & Smiles noteikumos bija noradīts, ka reisam jābūt operated by partner airline
Kā jau minēju, tad tas ir wetlease, viņi izpilda šo reisu priekš SAS. Nav tāda Flybe lidojuma, nav iespējams tādu nopirkt ne kā SAS lidojumu. Visās Star Alliance programmās viņš tiks uzskatīts kā SAS izpildīts. Un Tu nevarēji nopirkt (pēc Taviem vārdiem) SAS izpildītu reisu, jo kopš reisu atsākšanas starp Rīgu un Stokholmu, tos visus izpildījuši vai nu Jettime vai Flybe.
Ļoti bieži aviosabiedrības nejautā, kāds Tev būtu ērtākais variants un ko vēlies darīt, ja lidojums atcelts — vienkārši automātiksi pārliek uz citu lidojumu. Tas nemaina Tavas tiesības izvēlēties citas regulā paredzētās iespējas, viena no tām — biļetes atcelšana un naudas atmaksa. Nekādu citu pamatojumu nevajag.
Decembri neizmantoju lidojumu Stokholma-Riga.Atmaksaja lidostas nodokli 16,56 EUR