Palasīju, ko interneta dzīlēs raksta par bezmaksas upgrade uz business iegūšanu:
http://www.skyscanner.net/news/how-get-flight-upgrade-15-ways-get-bumped-business
izskatās, ka padomi ir no sērijas "labi ģērbties", "būt pieklājīgam". Kādreiz man viens mans augstskolas pasniedzējs (Latvijā labi zināms ekonomists) stāstīja, ka viņš mēdza ierasties uz check in pašā pēdēja brīdī, lai overbooking dēļ dabūtu upgrade, esot pat sanācis tikt uz pirmo klasi. Taču otrajā rakstā minēts, ka tā vis tik bieži vairs nenotiek, citviet pat raksta, ka labāk palūgt upgrade un būt pašā, pašā check in sākumā. Atceros, ka coletya tepat forumā rakstīja, ka ar laiskotavas zīmogu tika pie upgrade. Varbūt kādam ir kādi padomi šajā jautājumā? Jo plānots lidot ļoti garu segmentu, kur vienam cilvēkam jau ir business, bet otram diemžēl ir economy biļete un samaksāt par upgrade īsti nebūs opcija.
Ir ļoti daudz šāda veida rakstu (labi ģērbties, izteikt komplimentus utt.), bet godīgi sakot tās visas ir diezgan lielas muļķības, sistēma tā nestrādā. Ir arī raksti, kur par šādiem ieteikumiem pasmejas, te, piemēram, viens no viņiem:
http://www.godsavethepoints.com/news/worstupgradetips
Viss, protams, atkarīgs no aviokompānijas, bet lielākajai daļai lielo aviokompāniju ir diezgan strikti noteikumi kas un ko var paaugstināt uz augstāju klasi. Pa lielam vienīgā iespēja, kad tas notiks, ir tad, ja ekonomiskā klase ir oversold un biznesa klasē ir brīvas vietas. Un arī šādā situācijā darbiniekiem ir strikts protokols, kādā kārtībā šie upgrade ir jāveic. Parasti tie sākas ar izpildošās aviokompānijas augstākā statusa pasažieriem, tad var sekot alianses līmeņa biedri, kas pielīdzināmi augstākajam satusam, vai arī šīs pašas aviokompānijas zemāka statusa pasažieri. Un tā kategoriju pa kategorijai, kamēr aizpilda visas nepieciešamās vietas.
Ir jāsaprot arī to, kam ir tiesības šos upgrade izsniegt. Līdz 24h pirms lidojuma tas var notikt tikai sistēmā un nevienam cilvēkam tur nav individuāla/subjektīva teikšana. 24h pirms lidojuma tas pāriet lidostas kontrolē, kad šādu upgrade var izsniegt tikai aviokompānijas darbinieki lidostā, kuri atbild par šo reisu, bet parasti arī pēc striktiem noteikumiem. Tad, kad laiks jau tuvojas izlidošanai un gandrīz visi cilvēki ir pie vārtiem, tas pāriet pie gate agent control pārziņā un viņš ir atbildīgs, lai reiss izlidotu laikā. Viņam ir virkne pienākumu, bet galvenais no tiem ir, lai reiss ar maksimāli visiem pasažieriem atietu laikā. Un šī ir vienīgā vieta, kur var kripatiņu atkāpties no reglamentētajiem noteikumiem un izņēmuma kārtā kāds tikt upgrade-ots ārpus rindas ar aizbildinājumu, ka lidojumam jāizlido laikā. Bet, ja laika būs pietiekoši, tad tāpat viss notiks pēc noteikumiem un pirmie tiks upgrade-oti augstāka statusa pasažieri.
Darbinieki pie vārtiem neizlemj par to, vai kādu paaugstināt, tad, kad cilvēks jau kāpj lidmašīnā, tikai paskatoties uz to, cik viņš labi ir ģērbies. Parasti tas ir izlemts jau pirms tam un ir izdrukāta jauna boarding pass, parasti cilvēks arī tiks pasaukts pie vārtiem, lai samainītu šo boarding pass. Ja cilvēks nedzirdēja vai viņu nepasauca (laika trūkuma dēļ), tad pie iekāpšanas arī viņa boarding pass tika samainīts.
Tagad iedomāsimie sevi šī gate agent vietā. Jums ir 101 lieta, kas jāizdara, lai lidojums izlidotu laikā un jūs redzat, ka ekonomiskā klase ir oversold, jau vairāk nekā nepieciešams pasažieri ir ieradušies (pēdējā brīdī no cita lidojuma daži tomēr paspēj) un nāksies kādu paaugstināt uz biznesa klasi. Gandrīz visi jau ir sakāpuši, bet te viens sēž un gaida, protams, ka jūs paaugstināsiet to, kas tepat jau sēž, nevis iesiet iekšā lidmašīnā meklēt kādu, kurš jau tur apsēdies, jo tas prasīs daudz vairāk laika.
Apkopojot visu manis teikto, mans ieteikums ir sekojošs. Iečekoties var jebkurā brīdī, tam nav pilnīgi nekādas nozīmes. Patiesībā pat, jo ātrāk, jo labāk, tāpēc ka, piemēram, Finnair, reizēm, ja nav izpārdota biznesa klase, ļauj izvēlēties arī biznesa klases vietas (nezinu par konkrētu likumsakarību, bet FT var palasīt). Ģērbšanās stilam nav nekādas nozīmes. Prasīt upgrade, pie iečekošanās arī ir maza jēga, bet, ja nav neērti un to var pajautāt neuzbāzīgi, tad pamēģināt, protams, var, bet iespējas dabūt minimālas. Lieta tāda, ka daudzas aviokompānijas ļauj par daudz mazāku samaksu upgrade-oties pie iečekošanās un viņi kādu, kurš gatavs maksāt naudu negribēs (pēc noteikumiem pat nevarēs) aizstāt ar kādu, kas to grib bez maksas. Tad dotos pie vārtiem, sagaidītu, kad tur ierodas gate agent. Pamēģinātu saprast, kurš no viņiem ir galvenais (ja tur ir vairāki). Sagaidītu brīdi, kad viņš neizskatās aizņemts, un tad pienāktu un neuzbāzīgi izstāstītu situāciju "Sveiki, mēs lidojam kopā uz ..., es biznesa klasē, bet vīrs ekonomiskajā [vienkārši uzlikt uz galda boarding pass], bet, ja tas būtu iespējams, mēs, labprāt, lidotu kopā. Es saprotu, ka jums ir noteikumi, kurš un kā var tikt paaugstināts uz augstāku klasi, bet, ja nu gadījumā lidojums ir oversold un jums ir šāda iespēja, tad mēs tepat blakus būsim [parādīt ar roku uz maksimāli tuviem krēsliem, kur jūs sēdēsiet]." Tad apsēsties un pacietīgi gaidīt. Ja aģentam būs šāda iespēja, viņš zinās, ka jūs esiet gatavi, turpat blakus, viņam neviens nebūtu jāmeklē. Un tikai tad, ja viņam būs saspringts grafiks un nepieciešamība šo upgrade veikt ātri, viņš varbūt izvēlēsies tieši jūs. Bet, ja laiks atļaus, tad tāpat domājams, darbosies pēc noteikumiem. Un es gaidītu tur līdz pēdējai iekāpšanas minūtei. Jo var gadīties, ka ar savienojošo reisu ierodās neparedzēti pasažieri un tikai tad lidojums kļūst oversold. Šādā gadījumā aģentam būtu jārīkojas īpaši ātri un atkal jums būtu lielāka iespēja dabūt upgrade.
Ja neticat visam, ko rakstu, vai vienkārši gribas to redzēt no otras perspektīvas, te viena reāla gate agent dienas apraksts (interesanta lasāmviela):
http://www.flyertalk.com/forum/united-mileage-plus-pre-merger-closed-posting/606224-operational-upgrades-gate-agents-perspective.html
Tas gan ir no 2006. gada, bet domāju, ka ar laiku viss palicis tikai striktāks.
nu principā, čekinā strādājot, sistēma izveidoja standby sarakstu, kur jau prioritāšu kārtībā pasažieri bija sagrupēti pēc aviokompānijas noteikumiem - darbinieki, elites ar ekonomu biļetēm utt. ierodoties vēlu čekoties, iegūst priekšroku uz involuntary denied boarding, nevis uz upgrade.
Tieši tā, kā zahuj raksta, arī ir. Bet, kā jau minēju, ja reiss jau kavējas un pēc iespējas ātrāk jādabū prom, tad gate agent ir tiesības veikt operational upgrade (op-up) un izvēlēties citu pasažieri, ja tas paātrinās reisa izlidošanu. Ja visas elites jau sakāpušas un viens stāv acu priekšā, tad diez vai aģents skries iekšā, sprauties starp cilvēkiem, kas krauj bagāžu, meklējot šo eliti, paņems to pašu, kas acu priekšā. Bet domāju, ka no tā reti kad atkāpsies (un sistēmā jau arī varēs redzēt, ja reiss nekavējās un var rasties jautājumi, kāpēc netika ievērots izveidotais prioritātes saraksts). Iet runa, kā dabūt upgrade tajā 1% gadījumu, kad tas ir iespējams.
Man gan liekas, ka dažādām aviokompānijām notiek dažādi. BA garajā lidojumā SYD - LON pēc nosēšanās SIN biiju patvaļīgi ieņēmis labāku ekonomiskās klases vietu, kur kārtīgi izstaipīt kājas, bet prieki bija īsi. Pēc pacelšanās SIN stjuarte laipni palūdza ieņemt manu "ORIGINALLY BOOKED SEAT", jo no BIZNESA klases tika atvestas 2 pasažieres, kurām bija ekonomiskās klases biļetes, bet lidojuma pirmajā posmā līdz SIN ekonomiskā klase bija pilna "pāri lūpai". Es pat nezinu, cik naudas izteiksmē BA izmaksātu DENIED BOARDING tik garam lidojumam kā SYD - LON. Uzbeki, kuru reisi cauri RIX kādreiz reisi bija pamatīgi pārslogoti abos virzienos, šad un tad sēdināja biznesa klasē, jo pretējā gadījumā pasažierim nāktos gaidīt vairākas dienas vai pat nedēļu, kad šie atkal lidos caur vai uz RIX. Vismaz tajā reizē, kad man un vēl dažiem palaimējās, jo dzīvajā CHECK-IN rindā bijām beidzamie, biznesa klase lidojumā RIX-TAS bija patukša.
Viestursp1, es īsti nesapratu, kur slēpjas tas "dažādi"? Abos minētajos gadījumos izskatās, ka ekonomiskā klase bija oversold un daži pasažieri tika paaugstināti uz biznesa klasi, ko arī es minēju, kā vienīgo iespēju dabūt upgrade.
...lidojuma pirmajā posmā līdz SIN ekonomiskā klase bija pilna "pāri lūpai".
reisi bija pamatīgi pārslogoti abos virzienos
Un, protams, ka dažādām aviokompānijām notiek dažādi, bet, kā jau rakstīju, tad "...Viss, protams, atkarīgs no aviokompānijas, bet lielākajai daļai lielo aviokompāniju ir diezgan strikti noteikumi kas un ko var paaugstināt uz augstāju klasi.". Un abi tavi piemēri tikai apstiprina, ka notikuši pie oversold lidojumiem.
infests - es vēl domāju par tādu variantu, ka brīdī, kad lidmašīna jau ir gaisā cruising altitude un ja biznesā vēl ir vietas, pajautāt tad. Jo droši vien pie check in neuzbāzīgi jautāšu, gan jau varbūt arī pie geita izmantošu tavu padomu, bet, ja bizness nebūs pilns, varētu prasīt arī lidojuma laikā, ja reiz viņi mēdz apgreidot pie nestrādājošām izklaides sistēmām utml. Ierasties pēdējā brīdī gan es negribētu, jo gribēsies vēl pa to lidostu kārtīgi izstaigāties, ja reiz tur visādi labumi, plus vēl mana lounge ieeja acīmredzot dod pieeju arī otram cilvēkam nākt man līdzi. Un droši vien riskēt palikt uz citu reisu es vis negribēšu
Man tāda aizdoma, ka mūs ielika biznesā, jo pirkām biļeti no dārgā ekonomijas gala. Un jā, bija sajūta, ka pie check-in viņi jau zināja noteiktu sarakstu, no questions asked. Neviens uz apģērbu neskatās, tas nu ir fakts.
Vilku paralēles ar laiskotavu, jo draugam bija atsevišķa biļete, bet abiem bija zīmodziņš, kas lika domāt, ka tas pie vainas. Bet tagad šaubos.
Linca, saprotu, ka gribas iet uz laiskotavu un negribas pie vārtiem sēdēt, bet tieši tur ir vislielākā iespēja dabūt to upgrade. Nevajag ierasties tur stundu pirms tam, pats gate agent jau arī tur tik ļoti laicīgi nebūs. Bet kādas 15min pirms boarding laika gan būtu vēlams. Gaisā dabūt upgrade ļoti mazas iespējas. Vienīgais, kas to var izlemt tur ir purser, bet ari pie ļoti lieliem izņēmumiem. Salūzis krēsls, pārsēdinās uz citu vietu ekonimiskajā. Salūzis ekrāns nekalpos tam par iemeslu. Esmu vairākas reizes bijis liecinieks kā lidmašīnā prasa vai nevar no ekonomiskās nākt uz biznesa klasi sieva, kad ir bijušas brīvas vietas. Ne reizi neesmu redzējis, ka tas tiktu atļauts. Nesaku, ka nav iespējams, ja nemēģina, tad toč kopā nesasēdinās Saku tikai, kur ir vislielākās iespējas dabūt.
Ar to viesi laiskotavā arī ir interesanti. Atkarīgs no alianses un aviokompānijas. Oneworld, piemēram, viesi var vest ar statusu (Sapphire vai Emerald) vai lidojot pirmajā klasē, bet ne biznesa. Tā kā to iesaku arī kārtīgi izpētīt.
Sevišķi lidojot pa spāņu valstīm, vajag tikt exit row vietās. Tās instrukcijas šiem ir tikai spāniski un tur tā arī rakstīts - "ja Tu šito nevari izlasīt, mēs jūs pārsēdināsim" Un pārsēdina uz biznesa klasi, ja tāda ir.
Jā, infest, tev taisnība, es biju pilnīgi pārliecināta, ka pienākas arī viesim, bet nē, tikai vienam vai ja ir zelta statuss. Man statusa nav, tā ka nekā. Tad nu labi, ka viena lounge karte vēl ir, jo atpakaļceļā mums 7 h Stambulā. 15 min pirms norādītā laika iekāpšanas kartē tāpat parasti esmu Tad jau būs gan pie check in, gan pie iekāpšanas jāuzprasa, ka ja gadījumā kādas izmaiņas, ka mēs lūgtu būt considered.
Cik esmu lidmašīnās vērojis aizkaitinātus un nepamierinātus ekonom.klases pasažierus, nevienam gaisā nav laimējies "izcīnīt" bezmaksas UPGRADE uz biznesa klasi, pat tad, ja ir bijušas brīvas vietas. Kaut kur lasīju, ka viens brits vai francūzis pat esot tiesājies ar ETIHAD par to, ka resnītis blakus krēslā traucējis atpūsties reisā no SYD uz AUH un viņš esot sabeidzis veselību ETIHAD rīcības dēļ, jo atteikts pārsēdināt uz biznesa klasi gan resnīti, gan "cietušo" pasažieri, neskatoties uz to, ka biznesa klasē bijis daudz brīvu vietu, bet ekonomiskajā klasē nebija nevienas brīvas vietas.
Es domāju, ka atslēgas vārds ir "aizkaitināts" Kašķējoties upgrade nez vai varēs dabūt. Un arī resnīšu jautājumu noteikti var mēģināt risināt pieklājīgi. Es to visu uztveru tā - palūgšu, ja nesanāks, nekas traks. Ja sanāks, forši. Bet atteikuma gadījumā pūsties arī netaisos, tad vienkārši painteresēšos vai ir ok, ja kādā brīdī ar vīru apmainīsimies vietām, lai otram sanāk pagulēt, un viss. Un ja arī tas nebūs ok, nu nekas, iztiks tās 12 h kaut kā
Es domāju, ka atslēgas vārds ir "aizkaitināts" Kašķējoties upgrade nez vai varēs dabūt. Un arī resnīšu jautājumu noteikti var mēģināt risināt pieklājīgi. Es to visu uztveru tā - palūgšu, ja nesanāks, nekas traks. J
Vienreiz lidoju ar Emirates no DXB uz WAW, kāda kudzite ar bērnu pieprasīja stjuartu, kā viņa var uzrakstīt sudzību, jo kāds Emirates darbinieks DXB lidostā informēja viņu par nepareizu izlidošanas Gate un viņa gandrīz nepaspēja uz lidmašīnu. Stjuarts piedāvāja viņai ar bērnu aiziet uz biznesu. Varbūt kādam noderēs
Visādas kašķīgas vecenes izmestu bez izpletņa no ļotenes!
infests - es vēl domāju par tādu variantu, ka brīdī, kad lidmašīna jau ir gaisā cruising altitude un ja biznesā vēl ir vietas, pajautāt tad.
Šis strādājot Aeroflot, bet par taisnīgu samaksu, kas paliek stjuaršu kabatā…
Ar kādu aviosabiedrību paredzēts lidojums? Dažas piedāva par saprātīgu maksu piepirkt paaugstināšanu uz biznesa klasi piemēram caur optiontown.com, vai taisa tiešsaistes vairāksolīšanu par brīvajām vietām, vai piedāvā paaugstināšanu uz biznesa klasi par fiksētu maksu tieši pirms iekāpšanas, vai pat jau lidmašīnā.
Tie ir reālāki varianti dabūt biznesa klasi. Cerēt vienkārši uz veiksmi var, bet varbūtība, ka palaimēsies, ļoti tuva nullei.
Juris - dzirdēju, ka ar uzbekiem no Rīgas arī strādā "kabatas" variants
Turkish, viņu tās lapas sarakstā nav. Bet, skatos, ka sarakstā ir estonian air )
Cik zinu tad jau pāris gadus ar Aeroflot "kabatas" variants vairs nestrādā. Par uzbekiem nav informācijas.
Turkish diezgan viegli pielīdzina statusu, ja Tev ir sasniegts kāds līmenis citā aviosabiedrībā. Tad vari pielikt savu elites dalībnieka numuru rezervācijai, un palielināsies niecīgā iespēja dabūt biznesa klasi. Ja ir statuss citur, aizsūti jautājumu TK, vai iedos atbilstošu statusu Miles & Smiles: https://www4.thy.com/customercontact/index.tkf?lang=en
Tur tā lieta, ka lielākais statuss, kas man ir, ir Clbu Carlson Silver, kas pat nav aviosabiedrībai
Baidos ka ar to Club Carlson nekur tālu netiksi.
Tas jau skaidrs, tāpēc jau arī rakstu "tur tā lieta".
Baidos ka ar to Club Carlson nekur tālu netiksi.
Kas tur ir? Mantinieki vairs neievēro šī pozitīvā k-ga labdarīgās tradīcijas?
https://www.youtube.com/watch?v=QZTOG1ZHfBU
Nedaudz ir paņemts no "dzeltenās upes", tas gan fakts!
Labs. Aizgāju uz garāžu pēc vēl vienas alus bundžas.