Beidzot! Mazliet tikai neskaidrs par legālo pusi. Jo, ņemot naudu, automātiski vajadzīga komercpilota licence. Uz atpūtas kuģiem to pa lielam piekāš, īpaši attiecībā uz "starptautiskajiem reisiem" Rīga - Roņu sala. Bet aviācijā laikam kontrole ir stingrāka.
http://www.bbc.com/news/business-34544208
The Portuguese company has developed a mobile application to allow private pilots to find passengers for their flights and share costs with them. It works in much the same way as carpooling websites.
Te 2 lietas svarīgas.
Vēl protams ir vēl visādas licences dzinēju skaitam un veidam, redzamībai, lidojumu zonai, akobātikai, apmācībai u.t.t, bet tas ir pa virsu šim dalījumam pēc lidošanas mērķa.
P.S. Tajā portugāļu variantā atslēgas vārdi ir share costs. Parasts paņēmiens, lai apietu aizliegumu komercdarbībai. Nelikumīgs, bet grūti pierādāms, ja nav skaidri definētas izmaksas, kuras drīkst dalīt. Piemēram, UK, attiecībā uz kuģiem (par lidmašīnām vnk nezinu), tās nevar būt transporta līdzekļa ekspluatācijas izmaksas, degviela, u.t.t. Tikai tas, ko pasažieris lieto papildus tam, kas tāpat būtu vajadzīgs transporta līdzeklim konkrētajā maršrutā - pārtika, gultas veļa, maksa par stāvvīetu, ja tā saistīta ar pasažieru skaitu (!), u.t.t.
Nu vismaz 1 iznicinatajveidigs treņinaparats L39 Albatros gaida klientus pieRīgas lidlaukuma, ja ir velmes izmest gaisa €16500 naudiņas var pacelsties ar MIG-29 no cita reģiona.
http://www.migflug.com/en/jet-fighter-flights/locations.html
Izrādās bija vēl viens mēģinājums uzsākt šādu servisu — http://flytenow.com
Bet ASV tiesas viņiem aizliedza darboties.