Tā kā šādu tēmu neizdodas atrast, vēlos vērsties pie jums, gudrajiem un pieredzējušajiem - ir paredzēts brauciens ar Luxexpress no Rīgas uz Berlīni, kas ilgs vismaz 22 stundas, tā skaitā noteikti - visu nakti, līdz ar to vēlos jautāt, kāda ir jūsu pieredze šajos braucienos?
Vai ir vērts sev ērtībām piepirkt blakussēdvietu, vai arī nav tik traki, vietu tāpat pietiek un pāri paliek? Varbūt ir kādas viltības, kā nodrošināt sev lielāku brīvību - sēdēt pašā aizmugurē, būt pēdējam iekāpējam? Galu galā, vai brīdī, kad nepieciešama pārsēšanās, gaidāma jauna cīņa par stratēģiskākajām vietām?
Un kā viņi dara, vai ik pēc kāda laika rīko izkustēšanās/pusdienu/tualetes pauzi, vai arī jāgatavojas sastingt vienā pozā uz ilgu laiku un nepieciešamības gadījumā samierināties ar tualeti autobusā un līdzpaņemtajām uzkodām?
Esmu braukusi ar tūrisma grupām, bet šādā veidā ilgs autobusu brauciens man būs kas jauns, tāpēc labprāt dzirdētu jūsu pieredzi un ieteikumus, lai zinātu, kā šo visu veiksmīgāk pārciest.
Paldies!
Esmu 2x braukusi. Par vietām - laikam baigā stratēģija nebija - vienkārši ņēmu, kas iepatikās. Visbiežāk vismaz pusi ceļa iznāca gulēt par 2 krēsliem. Pēdējo reizi uz Berlīni - visu ceļu prom biju pa 2 krēsliem; atpakaļ - no sākuma bija pilns, bet no Poznaņas (varbūt Varšavas) noteikti bija atkal 2 vietas. Iespējams, arī nostrādā dažādas nedēļas dienas. Jā, iespējams tev taisnība, ka ņemot vietas aizmugures daļā pastāv lielāka iespējamība veikli tikt pie 2 vietām - vajag tikai pašam būt acīgam. Par WC un pauzēm - paskaties sarakstā un principā katrā tajā pieturā ir pauze - viss atkarīgs kāds ceļš un kā ripojis; ja labi braucis, tad pat 10-15 min., ja kavējas, tad zibenīgi samaina braucējus un dodas tālāk. Autobusā ir WC, kas gan uz beigām ir tāda kāda nu ir, bet, ja vajag, tad vienmēr var izmantot. Un autobusā ir mazais datoriņš katram krēslam priekšā - skaties filmas, klausies mūziku , spēlē spēles; vienīgi laikam pašam savas austiņas jāpaņem (es parasti paņēmu no lux Express, jo tur bija par brīvu).
Esmu braukusi ļoti bieži, pārsvarā uz Varšavu, bet ir bijis arī uz Prāgu un Poznaņu. Papildinot Bembijs teikto:
- pērkot biļeti netā automātiski tiek piešķirta konkrēta vieta, ja šī īsti nepatīk, un ja vēl ir brīvas vietas, to var no nomainīt un izvēlēties citu (līdz ar ko nenotiek nekāda cīņa par vietām - jo katram ir sava vieta); izņemot tos gadījumus, kad autobuss ir pustukš, kad var vēlāk pārsēsties kādā citā vietā.
- tik tiešām, Varšava ir tā pietura, kurā daudzi izkāpj/iekāpj.
- mans novērojums, ka lielāka iespēja ir pavasarī vai rudenī lielāko daļu ceļu pavadīt braucienā bez blakussēdētāja (ziemā neesmu braukusi). Jāņem vērā, ka autovadītāji var uz vietas - pieturā pārdot pasažierim biļeti, ja izrādīsies, ka ir brīvas vietas autobusā. Pēdējā braucienā jūnijā - uz Prāgu, Simple busā sēdēju viena, līdz Vroclavai, kad iesēdās blakus pasažieris. Atpakaļceļā no Prāgas, man blakus bija jāsēž kādai latviešu meitenei, bet tā kā bija brīvas vietas viņa sēdēja citur, un no Varšavas mēs sēdējām kopā, jo iekāpa jauni pasažieri. (Uz/no Prāgas iebraucām ar 30-40 min. kavēšanos).
- ja brauc uz Varšavu/Berlīni/Prāgu, tad piektdienās, sestdienās buss ir ļoti piepildīts, kā arī tad, ja priekšā ir gadākas brīvdienas.
- no manas pieredzes, nekad nav bijis pusdienu pauzes; ja laiks atļauj, tad atpakaļceļā (agri no rīta), šķērsojot PL/LT robežu vienā Statoil (LT) benzīntankā maza pauzīte - labierīcībam un rīta kafijai/tējai (bet nav bijis visas reizes). Var izkārp un izkustēties arī oficiālajās pieturās, ja laiks atļauj, katram pasažierim ir jāčeko līdzi laiks.
- ieteiktu paņemt piepūšamo ceļojuma spilvenu ("pakaviņu") un kādu plānu pledu.
- noteikti ir jālieto drošības josta brauciena laikā.
- attiecībā uz labierīcībām brauciena laikā, kad tās būs aizņemtas, tad autobusa priekšējā panelī/ pie tv monitora/ iedegsies sarkana lampiņa ar "cilveciņu siluetiem". Tāpat būs norādīts laiks, bet tas būs vienmēr pēc mūsu laika joslas.
- man ir interesants novērojums, ka garākā braucienā (piem., uz Prāgu), es jutos mazāk nogurusi, mazāk miegaina, nekā īsākā braucienā uz Varšavu.
Atkarīgs no braucēja vecuma un fiziskās kondīcijas, veselam 20-gadniekam nav nekādu problēmu, izņemot komforta ambīcijas. Savā vecumā es uz šādu maršrutu neparakstītos pat par naudu (ir pieredze, kad biju nedaudz jaunāks, un nav vēlēsanās šo pieredzi atkārtot). Ja autobuss pilns, nav īpaši ērti. Ja pustukšs, var izzvelties pa 2 sēdekļiem vai pat kājas pāri ejai, nav tik traki. Personiskās pārdomas, ja vien busa biļete nav pirkta par pāris naudiņām, braukt ar busu līdz Varšavai (1 nakts) un tur pārsēsties uz mūsdienīgu vilcienu (5 h 20 min, buss brauc 9+ h). Berlin Hbf ir no loģistikas viedokļa daudz ērtākā vietā kā Berlin ZOB.
Austiņas paņem
Esmu braukusi 2x uz Berlīni un 1x uz Prāgu. Visas reizes par mazām naudiņām no Viļņas. Līdz ar to pēc brauciena Rīga-Viļņa vienmēr ir bijusi pāris stundu izkustēšanās Viļņā. Uz Berlīni nebija nekādu problēmu: paguli, pamosties, izstaipies un, skat, jau Berlīne klāt. Uz Prāgu braucot, gan trakoti noguru, jo ceļš ~4 stundas ilgāks. To negribu vairs atkārtot. Septembrī uz Prāgu labāk lidošu caur Brēmeni. Autobusi vienmēr bijuši pilni, nekāda otrā sēdvieta nesanāca. Ļoti noderīga lieta piepūšamais "pakaviņš" ap kaklu.
Milzīgs paldies jums visiem par komentāriem! Skaidrs, ka ērti šis nebūs, tomēr tā var transportēt mantas, kas lidmašīnās prasa lielu iespringšanu uz izmēriem un kilogramiem. Prieks dzirdēt, ka ir cerība uz mazo ekrāniņu ar filmām, vismaz kādas izklaides tiks nodrošinātas! Un ēdieni tad tomēr būs jāsagādā, uz pusdienu pauzēm laikam gan nevarēs paļauties.
Esmu braukusi uz Varšavu un Berlīni. Varšava nesagādāja nekādas grūības, bet Berlīne tomēr grūti tās 20h, taču ne neizturami. Pieturas ir tajās vietās, kur iekāpj/izkāpj cilvēki, lielajās pilsētās stāvēšanas pauze 10-15 min., līdz ar to kājas izkustināt var. Par gulēšanu - uz Varšavu braucot varēju gulēt pa 2 krēsliem un bija ļoti ok. Uz un no Berlīnes braucot - autobuss pilns un nekādi 2 krēsli vienam. Atpakaļceļā vēl sanāca tā, ka pirms manis sēdēja augumā garš puisis, kurš krēslu atlaida pēc pilnas programmas un man bija sajūta, ka viņš guļ man klēpī, savukārt aizmugurē sēdēja dūšīgs vīrietis un man bija problēmas ar krēsla atlaišanu tik, cik gribētos, manis pašas pieklājības dēļ. Pārsēdos pēdējā rindā, bet tā bija kļūda, jo tur vispār krēslu nav iespējams atlaist. Bet nu.. kopumā braukšanu ar autobusu var pieciest, ja ir svarīga iespēja aizbraukt lētāk (pat nepērkot biļetes par mazām naudiņām, bet standarta cenu, tas ir krietni lētāk kā aizlidot, vismaz uz Berlīni, kamēr Ryanair tur nelido), tapat arī tas, ka nav jāiespringst, cik sver soma un kādi viņai izmēri (ja salīzinam ar lidošanu ar rokas bagāžu). Ekrāniņš ļoti noder, lai īsinātu laiku, skatoties filmas. Tiem, kas spēj lasīt braucošā autobusā (es nespēju), vispār ideāli - var lasīt grāmatas/žurnālus, jo mājās jau parasti nav laika. Ceļojumu spilventiņš ir tas, bez kā es ar autobusu garus gabalus nebraucu un pleds, ar ko apsegties, arī lieti noder. Kaut gan, braucot uz Berlīni, pledus tiem, kas vēlējās, deva bez maksas. Ja brauc vēsā laikā, ļoti noder vilnas zeķes - ērti un silti. Tā ka kopumā nav tik traki. Ā, par vietām runājot - vienmēr, pērkot biļeti, esmu varējusi izvēlēties, kur gribu sēdēt. Ja braucat ar Ecolines, neņemat 51,52 un vietas šajā rindā pretējā pusē - tas ir tieši pie WC pirmajā stāvā. Kā reiz jūnijā izbaudīju "prieku" tur sēdēt. Par ēšanu - tas gan jāsagādā pašam, bet neredzu problēmas to izdarīt. Drīz braukšu atkal uz Berlīni, tad redzēs, kā šoreiz būs ar gulēšanu, cerams paveiksies! Jo tieši tas, ka nevar normāli pagulēt, priekš manis ir grūtākā šādu braucienu daļa. Pārējais viss - easy!
Paldies jtt, es nebiju iedomājusies par variantu Rīga-Varšava -> vilciens uz Berlīni. Ja vēl kādreiz nāksies, jāizmēģina.
Reiz braucot no Varšavas izdevās okupēt vietas pašās autobusa beigās un līdz ar to normāli pagulēt - kāpjot autobusā šoferim, ar kuru jau bija nodibinātas draudzīgas attiecības, pajautājām, cik pilns autobuss būs. Pārējie gan sēdēja savās numurētajās vietās...
Braukts ir no Dānijas busiņos, kas sanācis ir 30 - 36h.
Izdzīvošana - laba audio grāmata, izstaipīties vienmēr kad piestāj un okupēt brīvās vietas blakus ja ir.
Jā, gribēju piebilst, ka tiem, kas nevar drebošā busā palasīt vai skatīties filmas, labi noder audiogrāmatas.
Šķiet, ka šis spilvens varētu būt ērts gulēšanai busā vai lidmašīnā.