http://m.apollo.tvnet.lv/zinas/mediji-norvegija-aiztur-airbaltic-apkalpi... Pirmā informācija bija fr24.com twiter konta, attiecīgi linku grūti iedabūt. Kaut ko tādu dzirdu pirmoreiz, kaut kā sāku bažīties par BT pilotiem, kaut gan zinu, ka pirms katra reisa tiek viektas medicīniskās pārbaudes.
Kaut kas neizskatās īsti, policija parasti iesaistās, kad ir problēma (pilots bujānē) nevis, kad pirmsreisa pārbaudē konstatē iepriekšējā vakara svinību paliekas.
Gan jau, ka konkurenti būs operatīvi parūpējušies par policiju, zinot ka vakariņās lieka vīna pudele atkorķējusies. Bet nu labi vien ir, diez kas jau nav lidot ar apkalpi festivāla rīta noskaņās.
Tikai nevis uz RIX, bet uz Krētu, norvēğu čarteris.
Kaut kas neizskatās īsti, policija parasti iesaistās, kad ir problēma (pilots bujānē) nevis, kad pirmsreisa pārbaudē konstatē iepriekšējā vakara svinību paliekas.
kas tur savāds? Visai nopietns pārkāpums. Laikam Tev sajuka pilots un pasažieris, jā pasažieri parasti aiztur, kad bujanē, bet neaiztur ja vieglā reibumā kāpjs lidmašīnā (vispār ir bijuši gadījumi, kad pasažieri reibumā neielaiž lidmašīnā, tad gan promiļu laikam bija vairāk).
Precizēju virsrakstā maršrutu.
Būtībā jau šeit ir notikusi neveiksmīga apstākļu sakritība. Cilvēki vakarā pasēdēja, iedzēra, tad vēl... un gāja gulēt (kas ar kuru nevienu neinteresē) un no rīta uz darbu (reisu). Mazliet par daudz iedzēra un drusku par ilgu un līdz pārbaudei alkohols vēl nebija paspējis izdalīties (ir visai iedarbīgi un dabīgi preperāti, kas paātrina alkohola sadegšanas procesu, vismaz agrāk bija nopērkami) no organisma (pieņemu, ka pārbaude notika pirms 5 no rīta). Šajā gadījumā galvenais ir nepiedzirdīt autopilotu! Cik promiles bija autopilotam rakstā nav nevārda!
Diez cik prātīgi nav iepriekšējā vakarā dzert, ja izlidošana ir 5.15 no rīta. Tur jau pat pagulēt laika var nesanākt, kur nu vēl atskurbt.
Stjuartes varbūt ir ar mazāku darba pieredzi, bet pilotiem jau nu bija pilnīgi skaidrs, ka uz reisu jābūt ar 0 promilēm. Tā ka paši vien tos apstākļus sakritināja.
Parasti aviosabiedrībās ir vēl stingrāki noteikumi, ir noteikts, cik dienas pirms lidošanas pilots nedrīkst būt lietojis alkoholu (respektīvi, ar 0 promilēm nepietiek), droši vien AirBaltic arī ir, vai vismaz tagad būs.
svarīgs ir lietotā alkohola daudzums un laiks. Stundā sadeg vidēji 6.3-10g absolūtā (aptuveni 0.15 promiles) alkohola, kas atbilst 0.33l alus, 150g vīna, 30g stipro dzērienu (degvīns, konjaks)... fiziskā aktivitāte paātrina alkohola sadegšanu, miegā process norit ilgāk. Izskatās, ka ir bijis par maz fiziskās aktivitātes un par daudz iedzertā. Bet vispār pilotiem tiešām nevajadzētu lietot alkoholu darba periodā un narkotikas (īpaši ar halucigēnu iedarbību) nekad.
Nu shajaa sakaraa interesanta filma bija ar Denzelu Washingtonu paar pilotu uzdziivi.... http://www.imdb.com/title/tt1907668/?ref_=nv_sr_1
Daudz pretrunīgas informācijas, te par anonīmu zvanu 4 no rīta, te par to, ka policija noņēmusi apkalpi jau no borta. Ja reiz obligātā pirmsreisa pārbaude, tad vismaz es saprotu, ka piloti līdz lidmašīnai nemaz netiek (par pārkāpuma smagumu stjuartēm nav saprašanas).
Vēl viena nezināšana - vai tad vismaz pilotiem nav ne tikai nedzeršanas noteikums, bet arī obligātās miega stundas?
Bet kā patreiz ir ar BT? Viņiem ir kāds pilots štatā? BT tak pirka to, kā ārpakalpojumu no Kipras firmas lai nav jāmaksā LV nodokļi (nacionālā aviokompānija tomēr)...
Laikam jau kāds ir (skat.linku). Un tas, ka ir Kiprā bāzēta SIA, tas jau netraucē pilotam būs latvietim un attiecīgās valsts SIA darbiniekam/nodokļu maksātājam.
https://www.airbaltic.com/en/bottom_menu/about-us/outlook/april2015/up-in-the-air
https://www.airbaltic.com/en/airbaltic-on-the-flight-bt7843
BT preses relīze.
Interesanti, kad būs jāmaksā kompensācijas, šis arī būs force majore? Viņu stilā jau būtu..
Vispār zēni un meites bija nopietnā štīmukā, un ceru, ka saņems attiecīgu sodu (tas vairs nav smieklīgi - 1.2 promiles būtiski ietekmē reakciju utt.).
Precizēti rezultāti:
http://www.tvnet.lv/zinas/arvalstis/571099-norvegija_aizturetajiem_airba...
Diezgan nopietni. Kur vispār prāts ko tādu darīt ar atbildību par 109 cilvēkiem? Saspiedušies.
BT tradīcija? Domāju, ka laikam jau nē, bet ja šos nebūtu "nostučījuši", kas zin (tomēr liekas, ka tā ir parasta prakse dažiem indivīdiem un šoreiz tika pieķerti).
Pilotam piespriež 6 mēnešus cietumā: http://www.tvnet.lv/zinas/arvalstis/571959-airbaltic_pilots_ielikts_ciet...
To es saprotu, tiesas sistēmas ātrums. Pie mums tiesas sēde droši vien būtu nozīmēta uz 2016.gada otro pusi.
Svētā vientiesība (to es uz sevi), vienmēr esmu bijis pārliecībā, ka komandas medicīniskā pārbaude pirms reisa nav tikai papīru parakstīšana, bet izrādās, ja "nenostučīs", mierīgi palaidīs pohainus uz kabīni. Tik naivs gan neesmu, lai domātu, ka tikai BT tādi, vien šoreiz iekrita šie.
vispār jau pilotiem pirms reisa nav pieņemts uzdzīvot... ir dzirdēti visādi gadījumi Krievijā iekšējos reisos un tad cik taisnība, cik ne... Drīzāk, jāsaka, ka nevis BT vienīgie tādi, bet šiem tā nebūt nav pirmā reize (visticamāk), bet šoreiz kāds paziņoja (ziemeļvalstu specifika, vai kas personīgs)
omg, 1.35 promilles. Šīs nebija nekāds "pohains".
Stjuartes arī sēdēs vismaz mēnesi. Es pat teiktu, ka pārāk maigs sods. Tik daudz promiļu un tāda atbildība.
bet šoreiz kāds paziņoja (ziemeļvalstu specifika, vai kas personīgs)
Es ceru, ka visur pasaulē ļaudis ziņotu, redzot, ka piloti vakarā pieveic pāris pudeles viskija un pēc dažām stundām rīta agrumā dodas stūrēt lidmašīnu…
Nu nez, gan jau, ka šī apkalpē arī nav gluži pirmo reizi ''ar pīpi uz jumta''. Gan jau, ka līdz šim kaut kā bija gājis cauri.
Nu nez, gan jau, ka šī apkalpē arī nav gluži pirmo reizi ''ar pīpi uz jumta''. Gan jau, ka līdz šim kaut kā bija gājis cauri.
Hmm, no kā tāda pārliecība, ka "gan jau" iepriekš tā darījuši?
Bet kapteinim taču ja nemaldos, jau 50 gadu! Tādā vecumā nav diez ko reāli pēkšņi sastrādāt spontānas muļķības - ja vien tas veiksmīgi nav darīits jau iepriekš. Stjuartes gan jau, ka jaunas zaļas zaķenes, tām varētu saprast.
Ja būtu iepriekš regulāri lietots alkohols pirms reisiem, tad, visticamāk, tas būtu uz promiļu (0.2) robežas, bet šoreiz pāris stundas pirms lidojuma reāli piedzerties - tas ir kaut kas grūti izskaidrojams.
Tomēr mēs te ar pieņēmumiem aizraujamies.
Nav jau daudz iemeslu, lai piloti būtu apzinīgāki par jebkuriem darbiniekiem, no kā sagaidām apkalpošanu skaidrā prātā - šoferiem, ķirurgiem, dispečeriem, pārmijniekiem, pārbrauktuvju sargiem, u.t.t.
2 gadus manos pienākumos ietilpa transporta lidmašīnu apkalpju pirms lidojuma apskates. Var ar pilnu atbildību teikt - piloti dzer. Un ir šajā jomā labi trenēti. Protams, tagad laiki ir mainījušies. Kontrole, konkurence, nežēlīgi sodi, patērētāju (pasažieru) tiesības - tas viss ierobežo iespējas palidot šmigā. Iespējams, aina ir pavisam cita. Bet vispār jau cilvēki ir apmēram tie paši. Un man vairāk bail no galvā slimiem pilotiem (kurus tās pašas cilvēktiesības neļauj tik viegli no lidojumiem atstādināt), kā no viegli pohainiem.