Labdien!
Tā kā esmu bez pieredzes šajā ziņā, tad gribēju uzzināt jūsu pieredzei ar ceļojumu apdrošināšanām - ko skatīties, no kā izvairīties polisēm? Vai pa Eiropu izmantojat? Ja pērkat, vai ņemat tās parastākās vai ar pilnākās programmas?
Es plānoju ceļot no Latvijas uz Franciju, tad tur nedēļu, tad no Francijas uz Grieķiju, tur nedēļu, tad uz Itāliju, tur nedēļu un tad atpakaļ uz Latviju. Cik palasīju vairākus nosacījumus (bet, protams, ka ļoti saprotami jau tie nosacījumi nav sarakstīti nemaz), tad sanāk, ka kavēto vai atcelto lidojumu tikai sedz, ja izlidošana no Latvijas, bet, kas notiek ar pārējiem lidojumiem? Piemēram, atceļ lidojumu no Francijas uz Grieķiju. Ko es daru tālāk? Vai apdrošināšana segtu lidojumu ar citu kompāniju no Francijas uz Grieķiju? Pa taisno uz mājām jau nelidotu, jo man jau vēl priekšā 2 citi lidojumi, bet es jau netieku uz to valsti, kur tie nākamie lidojumi.
Un kā ir ar tām apdrošināšanām, ko aviokompānijas piedāvā pie biļetes uzreiz (piemēram, Ryanairam utr visādas pakas piedāvā līdzi biļetei). Tās pērkat?
Interesēs visa veida pieredze. Paldies
Pērku IF vai Swedbank.
Nekad neesmu pircis avikompāniju utml. apdrošināšanas. Ir bijuši apdrošināšanas gadījumi (IF), izmaksā bez bez problēmām. Izvēle- atkarībā no ceļošanas veida, attāluma, ilguma, riskiem.
īsajiem ceļojumiem uz kaimiņu valstīm laikam vairāk nepirkšu, jo labām kredītkartēm ir kaut kāda apdrošināšana.
citādi pērku vienmēr- tas nemaksā tik daudz attiecībā pret izdevumiem, ja tādi rastos.
Ja atceros, tad manuprāt Swedam, nav pašriska, tāpēc arī pats tur apdrošinos..
Nem Swdbank apdrošināšanu ar limitu 500-1000eur NEPAREDZETAS IZMAINAS CELOJUMA un guli mierigi. Personigas mantas vari apdrosinat vari ari neapdrosinat. Mediciniskos izdevumus gan obligāti jānem tad vari ņemt minimālo 32000eur limitu.
Interesanti.
Radās vajadzība nopirkt apdrošināšanu ceļojuma laika uz 1 dienu.
Pēc IF noteikumiem tā darīt nevar, jo lai līgums būtu spēkā ceļojums nedrīkst būt uzsākts.
Vai tā ir ari pie citiem?
Uz vienu dienu esmu pirkusi pie: Seesam, man liekas, ka var nopirkt pie BTA un Baltikuma, tas bija 2013. gadā., bet es parasti pērku apdrošināšanu, 1 - 2 dienas pirms ceļojuma sākuma. Ja es kaut ko nejaucu, man liekas, ka BTA vai Baltikums (cik saprotu, ka šīs kompānijas nav celakajiešu augstajā TOPā) piedāvāja uzsākot ceļojumu iegādāties apdrošināšanu - BTA agrāk sūtīja īsziņu, kad jau atradies ārpus LV.
Swedbank arī parasti sūta īsziņas par iespēju iegādāties ceļojuma apdrošināšanu, kad jau ir izbraukts no Latvijas.
Man tādas īsziņas piesūta LMT, polises maksu sola pieskaitīt LMT rēķinam, apdrošinātājs esot BTA
Radās jautājums sakarā ar apdrošināšanas kompānijām. Tā, kā uzdevu jautājumu ne tajā pareizajā sadaļā (pie Akcijām un atlaidēm), tad varbūt, ka te labāk būs turpināt diskusiju?
Vai varat padalīties, kuras ir tās kompānijas, ar kurām ir problēmas (slikta reputācija vai vēl citas ķibeles)? Kādiem noteikumiem, bonusiem, iespējām pievēršat uzmanību, kad pērkat ceļojumu apdrošināšanas polisi?
Piemēram, man pētot nosacījumus, ir svarīgi vai apdrošināšanas kompanijas pārstāvis ir sazvanāms ārzemēs un vismaz lielāko dienas daļu ir sazvanāms, ne tik darba laikā.
No seniem laikiem man ir galvā iesēdusies informācija, ka aktīvas sportošanas veselības apdrošināšanai vēlams apdrošināties pie apdrošinātāja, kam ir līgums ar CORIS kā palīdzības nodrošinātājiem ārzemēs. Agrāk tāds bija arī BAN, taču tagad, kad pārbaudīju pēdējo pāris gadu polises, izrādās ka ir kaut kāds Smile Assistance un attiecīgajā gadījumā jāzvana uz Latviju.
Kad interesējos par līdzīgu vajadzību, visiem apdrošinātājiem, ko pētīju, noteikumos bija nosacījums, ka apdrošināšanai jābūt uz visu ceļojuma laiku.
Dēļ tā,ka visu ceļojuma laiku ir jābūt apdrošinātam un vēl pie tam ceļojuma apdrošināšana skaitās, ja ceļo kaut kur līdz 2 mēnešiem +\-. Mūsu gadījumā ceļojam 8 mēnešus neviens vairs nevarēja apdrošināt. Mēs vienkārši paņēmām nelaimes gadījumu apdrošināšanu kas skaitās uz gadu un strādā LV un ārzemēs. Latvijā, protams, vairākas lietas iekļaujās, bet ārzemēs mazāk. Ņēmām vienkāršāko Baltas apdrošināšanu pa 19.00 eiro kas ir ļoti maz. Ārzemēs iekļaujās risks "nāve" ,Traumas 3, Invaliditāde 1. Latvijā klāt vēl nāk Ārstēšanās stacionārā un mediciniskie izdevumi. Protams gribētos, lai divi pēdējie arī ārzemēs būtu, bet labāk ir nekā nekas, jo neviens mums nevarēja neko piedāvāt. Ir vēl protams varianti ņemt caur internetu tādu kā lonely planet apdrošināšanu un tamlīdzīgās online apdrošināšanas, bet cena uz 8 mēnešiem liela mums sanāca un arī uz konkrētiem periodiem kurus gribējām, piemēram, priekš Austrālijas nebija maziņa un kārtīgi tad ir jāizpēta kas iekļaujās un cik kompānija laba. Caur internetu apdrošināties var ceļojuma laikā arī tas ir pluss.
Dēļ tā,ka visu ceļojuma laiku ir jābūt apdrošinātam un vēl pie tam ceļojuma apdrošināšana skaitās, ja ceļo kaut kur līdz 2 mēnešiem +\-. Mūsu gadījumā ceļojam 8 mēnešus neviens vairs nevarēja apdrošināt. Mēs vienkārši paņēmām nelaimes gadījumu apdrošināšanu kas skaitās uz gadu un strādā LV un ārzemēs. Latvijā, protams, vairākas lietas iekļaujās, bet ārzemēs mazāk. Ņēmām vienkāršāko Baltas apdrošināšanu pa 19.00 eiro kas ir ļoti maz. Ārzemēs iekļaujās risks "nāve" ,Traumas 3, Invaliditāde 1. Latvijā klāt vēl nāk Ārstēšanās stacionārā un mediciniskie izdevumi. Protams gribētos, lai divi pēdējie arī ārzemēs būtu, bet labāk ir nekā nekas, jo neviens mums nevarēja neko piedāvāt. Ir vēl protams varianti ņemt caur internetu tādu kā lonely planet apdrošināšanu un tamlīdzīgās online apdrošināšanas, bet cena uz 8 mēnešiem liela mums sanāca un arī uz konkrētiem periodiem kurus gribējām, piemēram, priekš Austrālijas nebija maziņa un kārtīgi tad ir jāizpēta kas iekļaujās un cik kompānija laba. Caur internetu apdrošināties var ceļojuma laikā arī tas ir pluss.
Cik zinu, tad Swedbanka piedāvā apdrošināšanu kaut vai uz 365 dienām. Nezinu gan cik tas maksās...
Bet kā ir ar zelta kredītkaršu īpašniekiem? Kuriem ir apdrošināšana, piemēram zinu Nordea MasterCard Gold un Citadeles gold kartēm arī ir. Vai ir vērts pirkt papildus apdrošināšanu no apdrošināšanas kompānijas?
Bet kā ir ar zelta kredītkaršu īpašniekiem? Kuriem ir apdrošināšana, piemēram zinu Nordea MasterCard Gold un Citadeles gold kartēm arī ir. Vai ir vērts pirkt papildus apdrošināšanu no apdrošināšanas kompānijas?
Paskaties kādi ir riski ko viņi sedz. Plus saprotu, ka biļetēm/viesnīcām un autonomām jābūt rezervētām ar konkrēto karti.
Bet kā ir ar zelta kredītkaršu īpašniekiem? Kuriem ir apdrošināšana, piemēram zinu Nordea MasterCard Gold un Citadeles gold kartēm arī ir. Vai ir vērts pirkt papildus apdrošināšanu no apdrošināšanas kompānijas?
Tur parasti noteikumos ir punkts, ka apdrošināšana strādā maksimums 2 mēnešus gadā. Kas man liekas pieņemami, ja to var pats post factum izvēlēties, kad darbojas un kad nē. Diez vai Tev sanāks apdrošināšanas gadījumi vairāk kā 60 dienās gadā.
Arī piekrītu, ka ir tikai divas apdrošināšanas kompānijas IF un Swedbank. Pārējās ir ar pašrisku.
Bet kā ir ar zelta kredītkaršu īpašniekiem? Kuriem ir apdrošināšana, piemēram zinu Nordea MasterCard Gold un Citadeles gold kartēm arī ir. Vai ir vērts pirkt papildus apdrošināšanu no apdrošināšanas kompānijas?
Kaut kad bija doma šo Zelta karti paņemt un zvanīju lai noskaidrotu, kādi riski ir iekļauti. Bija visi izņemot NEPAREDZĒTAS IZMAIŅAS CEĻOJUMĀ. Pārsvarā apdrošināšanu ņemu dēļ ši riska, jo medicīniskie izdevumi ir visām kompānijām +/- līdzīgi.
Swed patīk ka ir apdrošinātas personīgās mantas vienalga kur celojumā atrastos. Manuprāt visām pārējām vai vismaz lielākajai daļa citu ir, ka apdrošināta bagāža lidojuma laikā.
Var jau gadīties, ka kaut ko nočiepj pārbraucot ar autobusu, prāmi vai no viesnīcas nr kaut ko izzog.
Šī nav reklāma, bet Swedam nav vispār nekāda pašriska, pārējām apdrošināšanas kompānijām ir...
Var jau gadīties, ka kaut ko nočiepj pārbraucot ar autobusu, prāmi vai no viesnīcas nr kaut ko izzog.
Tepat (blakus topicā) lasīju kaut kādu iekļauto specifikāciju seezam apdrošināšanai un tur arī bija rakstīts par mantu zādzību.
Rakstīšu te, lai nepiesārņotu blakus tēmu (Atlaides un akcijas) Nav man pieredzes ar naudas atgūšanu, bet bija vajadzība griezties pēc medicīniskās palīdzības ceļojuma priekšpēdējā dienā jau. Tā, kā bija Baltikumā paņemta vislētākā polise, zvanīju viņu pārstāvim (jau vakarā pavisam) mani ļoti laipni nokonsultēja, kur tuvākajā apkārtnē var būt pieejams kāds ārsts. Nosauca divas vietas, bet bija jāpasaka uz kuru dosimies konkrēti, jo apdrošināšanas pārstāvji zvanīja uz norādīto hospitāli un brīdināja, ka mēs ieradīsimies. Braucām ar savu mašīnu (vēlāk, gan teica, ja būtu braukuši ar taksi, tad to apmaksātu, bet ar savu auto nē) Degvielas izmaksas nebija diži lielas, bet tāpat mani jau brīdināja, kad zvanīju, ka ekonomiskajai polisei pašrisks ir 50 eiro.
Hospitālī apskatīja, neko traģisku nenokonstatēja, uzlika atvēsinošu gēlu , elastīgo saiti, izrakstīja izrakstu un recepti iedeva (pretsāpju pulveriem) vēl uz vietas līdzi arī dažus pretsāpju pulverīšus pirmajai dienai. Prasīju par maksu, atbildēja, ka ne ko nevajag, slimnīca pati sakontaktēsies ar apdrošinātājiem, kuri viņiem jau bija zvanījuši. Neko tā arī līdz šim neesmu maksājusi un prasīt kādu naudu man arī nebija pamatojuma, neko nepirku. Nav čeku. Lai arī pēc atgriešanās zvanīju apdrošinātājam te, bet te, tik atzīmēja, ka es esmu viņiem zvanījusi. A, un vēl teica, ka par tel. sarunām (kad atnāks rēķins) varu prasīt atmaksu. Bet tā bija smieklīgi maza summa (kāds pusotra eiro), lai brauktu un ko rakstītu.
Tāda mana pieredze ar Baltikumu. Ja būtu aizbraukusi uz savu galvu uz kādu privāto klīniku, pirms tam nenokonsultējusies ar apdrošināšanas kompānijas pārstāvi, un man būtu tur bijis jāmaksā par med. palīdzību, tad varbūt būtu problēmas atgūt samaksāto naudu. Es nezinu, nav man citas pieredzes.
Kurā valsti tas bija? Izskatās, ka ir sniegta standarta palīdzība, kas daudzās valstīs ir bezmaksas (ar evak karti, bet tā nav obligāta, pietiek arī ar ES pasi). Man Kanārijās bija līdzīgi, tikai trauma mazliet lielāka (nācās šut un lāpīt), bet palīdzība bija bezmaksas (emergence hospital), apdrošinātājs (swed) apmaksāja taksi uz/no hospitāļa (ap 30eur).
Jā, protams, ka varbūt pietiktu tik ar EVAK karti. ES dalībvalsts tā bija.
Vīenīgais pieminēju šo gadījumu, jo pēc komunicēšanas ar Baltikuma pārstāvjiem, sapratu, ka var nest visus čekus, arī tel. sarunu izrakstus (saistītus ar negadījumu) un tas tiks apmaksāts.
Cik zinu, tad Baltikuma un BTA apdrošināšana tiek piedāvāta/vai uzreiz piedāvā/iekļauj ceļojuma piedāvājumā/os vai piedāvā ''izdevīgi'' iegādāties.
Arī daudz tūrfirmām Baltikums un BTA, iet klāt biļetei...
Ps. Mans ieteikums, būtu netaupīt pāris EUR un apdrošināšanu pirkt zolīdā kompānijā, jo, ja gadījumā kas atgadās tad viss būs OK, nevis domāt kur iet utt. Protams vajag pasūtīt arī EVAK karti http://www.vmnvd.gov.lv/lv/nvd-pakalpojumi/456-evak-karte, bet tā daudzus pakalpojumus nesedz ko sedz ceļojuma apdrošināšana. Ārstniecības cenas ārzemēs ir milzīgas, nerunājot par Eiropu, ASV vai Kanādu...
Aviobiļetes arī vajag pirkt zolīdās kompānijās, nevis visādās ķiniešu kaktu otās, kas kļūdainas biļetes tirgo. Citādi, ja kas atgadās nezināsi pie kā griezties...
Bet vispār iesaku nesēt paniku! Brīnos ka Mārim kā ētikas speciālistam te nekas nav sakāms.
vai nepadalīsies ar kaktu ķīniešu oktu pieredzi? Vai tas tikai fantāzijas lidojums?
Uz honkongu, piemēram, bija ķiniešu otās biļetes arī nopērkamas, tagad slinkums meklēt nosaukumus. Bet nu vispārinu, protams. Visi tie itāļu un spānu kantori jau arī nav viegli sakontaktējami un pārliecināmi par savu taisnību.
Jautājums bija par to, kas tieši šajos aģentos ir "kaktīgs". Ar ko citas OTAs ir tik ļoti labākas? Es piemēram to ķīniešu aģentūru uzskatu par zolīdu. Kāda informācija Tev liek domāt savādāk?
Mēģināju (acīmredzot neveiksmīgi) ironizēt par ieteikumu griezties pie zolīdiem apdrošinātājiem.
Pagaidām neviens nav liecinājis, ka kāds no apdrošinātājiem nemaksā veselības izdevumus vai nelaimes gadījumu kompensācijas, taču visu laiku tiek uzturēts mīts ka daži ir ārkārtīgi slikti. Ja tā ir gribu dzirdēt reālus piemērus. Es sev un saviem līdzbraucējiem parasti pērku visvienkārškās polises un līdz šim esmu mierīgi ar to sadzīvojis.(par laimi nekad nav bijusi vajadzība izmantot) Neuzskatu, ka vienkārši braucot kaut kur atpūsties jāsāk meklēt nez kāds zolīdais apdrošinātājs tikai tāpēc, ka daži cilvēki uztur mītus.
Ja nu reiz Kaspars grib dzirdēt manas domas, tad es viņam piekrītu
Pirms gadiem pieciem Kretā desmitos vakarā zvanījam BTA par radušos veselibas problēmu (nepareizais keksiņš apēsts), ārsts ieradās pēc 20 minūtem, nakamā rītā velreiz ieradās pie vājinieka. Cik tas maksāja nezinu jo doks ar BTA komunicēja bez manas dalības. Polise tika pirkta ne dārgāk kā 15 Ls par diviem cilvēkiem.
Tomēr kopš neizmantoju vairs turoperātoru pakalpojumus, bet plānoju ceļojumus pats (avio,visnīcas), aprošinos pie SWEDA tiem pašiem NEPAREDZĒTIEM IZMAIŅU GADĪJUMIEM.