http://mashable.com/2015/07/21/hidden-city-ticketing-british-airways/
interesanti cik drīz parādīsies BT cīņa pret mums.
pēc raksta izriet, ka BA pieļāva iepriekš posmu izlaisšanu biļetēs, ja arī turpmāk bija lidojumi. Ehhh žēl, ka nezināju.
Tajā rakstā kaut kā viss sajaukts kopā. Oriģinālā ir skaidrs, ka runa ir tiešām par hidden city ticketing, nevis par nākamo lidojumu atcelšanu kāda posma neizmantošanas gadījumā (kuru, es pieļauju, BA dara arī tagad katru reizi, kad viņiem ir tāda informācija):
http://www.headforpoints.com/2015/07/20/british-airways-clamping-down-on...
Īstenībā jau aviokompānija nevar neko reāli izdarīt, ja izlaiž pēdējo posmu. Turklāt pēdējā rakstā jau ir skaidri minēts, ka par aizdomīgām tiek uzskatītas biļetes, kurām pēdējais posms ir pāris mēnešus pēc atgriešanās Londonā. Īsti nesaprotu jēgu tādu pirkt - tas jau vairāk izklausās pēc ''fuel dumping'', nevis ''hidden city ticketing''. Klasiskam ''hidden city'' pēdējais posms ir tajā pašā, vai, ja nav iespējams, tad nākamajā dienā (kas, savukārt, var izraisīt nelielas problēmas ar bagāžas saņemšanu izkāpšanas vietā). Savukārt, kas attiecas uz biļetēm, kur izlaists kāds no sākuma posmiem man nekādu ilūziju nav - domāju, ka tās vienmēr ir tikušas atceltas (izņemot gadījumus, kad to varbūt nepamana konstrukcijas sarežģītības dēļ).
Tiesa gan ir viena lieta, ko aviokompānijas tomēr VAR darīt, bet parasti līdz šim nedara - anulēt lojalitātes punktus vai pavisam slēgt kontu. Lai saņemtu no pasažiera kaut kādu naudu, neapšaubāmi būtu jāgriežas tiesā, savukārt, lojalitātes programmas visai nepamatoti tiek uzskatītas par aviokompāniju īpašumu, un tās ar pasažieru kontiem principā var darīt visu, kas ienāk prātā. Te jau tiesā būtu jāgriežas pasažierim, bet to reti kurš darīs.
Turklāt pēdējā rakstā jau ir skaidri minēts, ka par aizdomīgām tiek uzskatītas biļetes, kurām pēdējais posms ir pāris mēnešus pēc atgriešanās Londonā. Īsti nesaprotu jēgu tādu pirkt - tas jau vairāk izklausās pēc ''fuel dumping'', nevis ''hidden city ticketing''.
Lai nedaudz rosinātu izdomu. Pieņemsim, ka cilvēks dzīvo Londonā un lido ar BA, bet lētās biļetes ir no DUB, tātad viņam turp kaut kā jānokļūst. Jānopērk biļete LHR-DUB. Tad, kad aizlidojis uz DUB, tad viņš lido DUB-LHR-HKG-LHR-un izlaiž lidojumu uz-DUB. Ja lidojums uz DUB būtu uzreiz pēc HKG-LHR, tad tas tiktu izmests vējā. Bet ja tas ir pēc dažiem mēnešiem, tad viņam ir jau bezmaksas pozicionējošais lidojums nākamajam reisam no DUB, no kurienes vienmēr ir tās lētās biļetes. Un viņam vairs nav pat pozicionēšanās izdevumu. Tiesa nezinu, kā tas iet kopā ar lidojuma atcelšanu, jo tad nemaz netiek izmantots hidden city ticketing, jo biļete tiek izmantota pilnībā. Domāju, ka viņi ieliek to lidojumu tālāk nākotnē, lai 1) nav problēmu ar bagāžas prasīšanu, 2) ja nu tomēr kaut kad varēs to izmantot, lai gan parasti tas netiek izlidots.
Man oftopiks. Izteiksmīgo vārdu "cīņa" virsrakstā Tu pats ieliki vai Juris samainīja? (Viņš tā mēdz darīt - labot virsrakstus.)
Tikai smieklīgi, ka tieši BA biļetēm ir tās bezgalīgās self-dump kļūdas no Skandināvijas, kur pat izlidojot visus posmus, sanāk smieklīgas cenas. Tā teikt, sakārtojuši būtu savu saimniecību, pirms vērsties pret pasažieriem.
orsons21 - ar bagāžas saņemšanu tieši kādas problēmas? Man vairākkārt ir nācies sēdēt lidmašīnā, kur krāmē laukā visus koferus, meklējot to vienu, kurš tomēr nelido.
Un cik stundām nez būtu jābū starpā, lai mierīgi varētu tomēr sarunāt, ka koferi iečeko ne līdz galam? Tāpat arī reiz lidojot no Kanādas, man AirCanada meitene pateica, ka viņiem tāda Rīga sistēmā neuzrādās un koferis būs līdz Kopenhāgenai (kur starp lidojumiem bija 40 min un mēs knapi uz reisu paspējām, kur nu vēl koferi izņemt). Toreiz Rīgā pieteicām kā aizkavētu, nākošajā dienā atveda uz mājām un tajā pašā dienā vēl paspēju iepirkties par apdrošināšanas naudu, jo toreiz man bija forša apdrošināšana, kas arī atpakaļceļā sedza ~80 Ls (vai eur?) pirmās nepieciešamības precēm.
orsons21 - ar bagāžas saņemšanu tieši kādas problēmas? Man vairākkārt ir nācies sēdēt lidmašīnā, kur krāmē laukā visus koferus, meklējot to vienu, kurš tomēr nelido.
Nu, globāli jau nekādas, tikai daudzkārt nācies dzīrdēt, ka tajā galā aģents ir ar mieru čekot tikai līdz galapunktam. Tas droši vien atkarīgs no konkrētā cilvēka un viņa noskaņojuma. Tad izkāpšanas vietā nākas paterēt laiku un varbūt nedaudz arī nervus, lai tomēr atgūtu savu koferi.
Palasīju vairāk par tā saucamo short checking luggage, izskatās, ka atsauksmes ļoti dažādas. Daži saka, ka ja ir 4+ stundas starp reisiem, tad nav problēmu. Citi saka, ka pat pie 10+ stundām ir atteikušies iečekot somu ne līdz galam.
Māri, kādēļ lai man būtu jāmaina (Tavuprāt) maigāki vārdi uz "cīņa"?… Es laboju virsrakstus tad, kad tie ir neko neizsakoši (piemēram "Āzija", "Svarīgs jautājums", "Ceļošana", "Taizeme", "Ļoti steidzami!!!" utt) vai, tieši otradi, ārkārtīgi gari, un to pašu domu var izteikt daudz kompaktāk. Vai Tu domā, ka man to nevajadzētu darīt?
Nē, protams, forums tādējādi ir pārskatāmāks un jēdzīgāks. Ja Tu prasi manas domas, es labotiem virsrakstiem pieliktu kaut kādu zvaigznīti/piezīmi vai ko tml., ka labots.
Es gan nesaprotu, kāda foruma lasītājam, kurš nav izveidojies attiecīgo ierakstu/tēmu, ir nozīme tam, vai virsraksts ir labots vai nē (ar zvaigznīti vai bez). Es atbalstu Jura praksi virsrakstus labot, jo bieži vien pašam rakstītājam ir mazāka pieredze un lielākas emocijas, kas atspoguļojas virsrakstā.
Ja jau braucam oftopikā, tad — principā es varu saprast, ka tēmas veidotājam veidojas emocionāla saikne ar sevis rakstīto, un viņu var aizvainot / aizskart tas, ka kāds viņa tekstus aiztiek. Bet es foruma tēmas neuzskatu par literārās mākslas darbiem (varbūt izņemot Lei Fenga), kurās nevar mainīt ne burta, bet gan par veidu, kā efektīvi nodot informāciju citiem, līdz ar to forma ir sekundāras nozīmes. Un, ja pašreizēja forma traucē šai informācijas nodošanai, visiem ir labāk, ja tomēr precizēju tēmas nosaukumus, valstu un pilsētu pareizrakstību utt. Varbūt pieklājīgi būtu uztaisīt, lai tēmas autoram automātiski nosūtas ziņa par šo labojumu, bet pārējiem tas tiešām varētu būt ļoti, ļoti mazsvarīgi.
bet pārējiem tas tiešām varētu būt ļoti, ļoti mazsvarīgi.
Neitrālās tēmās jā, bet reizēm parādās tādas, kurās cilvēkiem ir atšķirīgs viedoklis, un tad gan man neliekas īsti korekti virsrakstu ņemt un nosubjektivizēt. Jebkurš mediju eksperts pateiks, ka virsrakstam ir nozīme, citādi taču rietumu un krievu ziņu aģentūrām par vienu un to pašu notikumu virsraksti radikāli neatšķirtos, vai ne
Māri, te nav intrigu vērpēju vai dzejdaru klubiņš (vismaz ārpus offtopika apakšforuma), kur ilgi apcerēt katra lietotā vārda un locījuma simbolisko nozīmi un «nez ko viņš ar to domāja». Šis ir forums par ceļošanu, biļetēm, viesnīcām, akcijām, atlaidēm, praktiskiem jautājumiem tā visa sakarā. Ja kāds virsraksts neatbilst tēmas saturam, tad es to izlaboju pēc savas labākās sirdsapziņas un saprašanas un viss, ejam tālāk. Netaisos skaldīt matus un šķērdēt laiku formālos prātojumos par to, tas ir neproduktīvi.
Pievēršamies tēmām, no kā ir kāda jēga!