Lufthansas grupā ietilpstošās aviokompānijas Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels Airlines no 1 septembra ievieš 16 eiro papildus nodokli biļetēm, kas pirktas caur aģentiem izmantojot globālās rezervēšanas sistēmas
http://www.businesstraveller.com/news/101712/lufthansa-passengers-face-n...
Te ir Lufthansas skaidrojums, kāpēc viņī tā darīs: https://static.cdn.responsys.net/i2/responsysimages/content/lufthansa/b2...
Skaidrs jau tāpat — jo vēlas, lai rezervē pa tiešo. Pēc 1. septembra, meklējot lidojumus kayak vai citā salīdzinātājā, LH.com cena būs par 16 EUR zemāka, kā aģentu, un loģiski, ka cilvēki klikšķinās uz to. No otras puses, ja kāds meklē uzreiz Expedia vai cita aģenta lapā, tad Lufthansas lidojums var izrādīties dārgāks kā KLM vai citas aviosabiedrības, un pasažieris paņem to. Šajā gadījumā LH zaudē.
Izklausās, ka Delta iet mazliet līdzīgā virzienā, ierobežojot kurās OTAs vispār uzrāda viņu lidojumus: http://www.msn.com/en-us/money/companies/delta-declares-war-on-online-tr...
Lai arī saka, ka visvairāk zaudēs pasažieri, man gan liekas, ka visvairāk zaudēs pati Delta, ja neuzrādīsies OTA rezultātos. Kurp dotos jūs - uz OTA, kur uzrādās praktiski visas pārējās aviokompānijas vai tikai uz vienu - Deltu?
Patika arī šis citāts:
Four large airlines - American Airlines , Southwest Airlines , and United Continental Holdings, Inc. - now control 80% of the U.S. travel market.
Pašu Deltu laikam aizmirsuši pieminēt
Man arī liekas, ka zaudējums pašiem - pat ja pie viņiem būs lētāk, un, izskatās, ka nebūs, ja reiz viņi tā slēpj cenas, tad kurš vispār ies pie viņiem pa taisno kaut ko meklēt? Tur pareizi beigās bija teikts, ka kuram mūsdienās ir laiks iet un visas lapas pārbaudīt.
Nav tik viennozīmīgi. Daudzi meklē ar metameklētājiem — kayak, momondo, skyscanner un citiem. Tur domājams Delta un Lufthansa būs, un būs redzams, ka lētāk kā piemēram tas pats lidojums no expedia. Un turklāt mazāka motivācija izmantot aģentu (kaut vai to pašu Expedia) kā vienīgo vietu, kur pārbaudīt cenas, ja jau iepriekš zināms, ka pie viņiem nav nopērkami visi lidojumi.
Domāju ka matemātika vienkārša - jo mazāk meklētājos tava prece parādās, jo mazāk cilvēku to atrod. "Cilvēks parastais" neiedziļinās jautājumos kas ir metamaklētājs un kas ir aģents - viņs paķer pirmo kas pagadās, kā nu sanāk iebaksta savu galamērķi un, ja cena nav graujoša, pērk nost.
Kāpēc lai aviokompānija pati nenoslēgtu līgumu ar meta search engines?
Varbūt vēlas pāriet uz modeli, kur aviokompānijas lapa = OTA.
Es pēc raksta sapratu, ka Delta jau ir izņēmusi savus lidojumus, piemēram, no tāda Skyscanner, rakstā bija vēl lērums dažādas OTAs minētas, kur vairs nevarēs atrast.