Kopš 2008. gada lidosta "Rīga" var pieņemt lielos lainerus, bet klusums, nekas nenotiek. Vai tiešām nevienai aviosabiedrībai vai tūroperatoram nav bijusi interese.......?
Nesen pavīdēja ziņas, ka airBaltic taisās ar Uzbekistan līgumu slēgt.
Nu, ar uzbeki jau tāpat lido, un arī turpinātu lidot pēc šī līguma, ja nekas nemainīsies. Vienkārši pasažieri varētu BT lapā paši nopirkt biļetes maršrutā RIX-JFK. Šobrīd, cik saprotu, tā pirkšana ir diezgan komplicēta, vispirms jāsameklē, kas vispār tos sasodītos uzbekus pārdod. Neesmu pēdējā laikā pētījis, bet viņus nemaz tā vienkārši pie jebkura tiešsaistes aģenta nevarēja nopirkt.
Nu, ar uzbeki jau tāpat lido, un arī turpinātu lidot pēc šī līguma, ja nekas nemainīsies. Vienkārši pasažieri varētu BT lapā paši nopirkt biļetes maršrutā RIX-JFK. Šobrīd, cik saprotu, tā pirkšana ir diezgan komplicēta, vispirms jāsameklē, kas vispār tos sasodītos uzbekus pārdod. Neesmu pēdējā laikā pētījis, bet viņus nemaz tā vienkārši pie jebkura tiešsaistes aģenta nevarēja nopirkt.
Piem. http://www.letasaviobiletes.lv/
Nesen pavīdēja ziņas, ka airBaltic taisās ar Uzbekistan līgumu slēgt.
Bija jau pasen BT kaut kāds līgums ar HY. 2012.vai 2013.gadā BT atcēla savus reisus uz Taškentu, pašlaik šai virzienā lido tikai HY, bet biļetes uz uzbeku tiešo reisu RIX - TAS var nopirkt BT mājas lapā kā BT code share flight. Biļetes RIX - JFK ar uzbeku tiešo reisu caur BT mājas lapu gan nezin kāpēc nepārdod. Pie daudziem LV tiešsaistes aģentiem arī tiešais reiss RIX-JFK ar HY ir nopērkams.
Domāju, ka LV+LT+EE kopumā ir pārāk mazs tirgus starpkontinentālajiem lidojumiem. Krievi, ukraiņi, somi, zviedri un poļi diez vai lidotu caur RIX, ja cenas šiem lidojumiem, visticamāk, būtu dārgākas.
Līdzīga diskusija: http://www.celakaja.lv/forumi/vai-qatar-emirates-etihad-varetu-lidot-uz-...
Nu, ar uzbeki jau tāpat lido, un arī turpinātu lidot pēc šī līguma, ja nekas nemainīsies. Vienkārši pasažieri varētu BT lapā paši nopirkt biļetes maršrutā RIX-JFK. Šobrīd, cik saprotu, tā pirkšana ir diezgan komplicēta, vispirms jāsameklē, kas vispār tos sasodītos uzbekus pārdod. Neesmu pēdējā laikā pētījis, bet viņus nemaz tā vienkārši pie jebkura tiešsaistes aģenta nevarēja nopirkt.
Divreiz lidots ar Uzbekiem, bet abas reizes bija pārsēšanās Taškentā! Nezinu, varbūt kas mainijies, bet dīvains kantoris un lidmašīnas vecas bija.
Domāju, ka LV+LT+EE kopumā ir pārāk mazs tirgus starpkontinentālajiem lidojumiem. Krievi, ukraiņi, somi, zviedri un poļi diez vai lidotu caur RIX, ja cenas šiem lidojumiem, visticamāk, būtu dārgākas.
[/quote]
Kāpēc no Oslo lido?
Īsumā - nav pietiekoša pieprasījuma no maksātspējīgiem klientiem.
Bet visādi graciozi plāni pagātnē ir bijuši.
Tam pašam airBaltic ir nepieciešamā lidmašīna (piemēram reisam uz NYC(laboju -ar stopover)) - Boeing 757.
B757 no RIX līdz NYC bez stopovera nekādīgi neaizlidos, ja jau tagad bieži reisiem ar B757 EWR - GLA un citiem, to vajag it īpaši ja stipri vēji.
un kā tad tur īsiti beigās ir B757 vēl pie BT un tālāk aizdevuši īrēt, vai jau prom, katrā avotā cita informācija internetā.
cik noprotu 757 ir nonākuši pie http://www.royalflight.ru/, nav vairs ar LV reģistrāciju.
pirms pusgada vēl īrēja.
jā - izskatās ka tomēr neaizvelk līdz NYC - bet vienmēr jau var ar nosēšanos Īslandē
A kur palika BT sadarbība ar Etihad? Vairākas reizes biju skatījies un neatradu ne reizi tiešos lidojumus uz AbuDabi vairs.
Es pirku Etihad codeshare caur Amsterdamu un Minheni uz Abudabi. Pirmo segmentu izpildīja BT.
A kur palika BT sadarbība ar Etihad? Vairākas reizes biju skatījies un neatradu ne reizi tiešos lidojumus uz AbuDabi vairs.
Lidojumi no Abu Dhabi bija kārtējais neveiksmīgais BT maršruts. 2013.gada novembra nogalē vai decembra sākumā lidojumi tika uzsākti un jau 2014.gada marta sākumā tika "aizklapēti" ciet mazā pasažieru pildījuma dēļ. Arī Etihad, ticamāk, sapratuši, ka uz lielāku pasažieru plūsmu Āzijas virzienā no RIX var necerēt. Kaut kādu iemeslu dēļ tik zemas cenas kā no Maskavas laikam tomēr nevar atļauties arī arābu kompānijas. No Norvēģijas, protams, daudzas citu valstu kompānijas lido arī tālos reisus tieši norvēģu biezo maciņu dēļ. LV paplāno maciņu dēļ mums tuvākajā nākotnē nekas nespīd. Jāsamierinās ar HY un rudens pusē varbūt atgriezīsies Turkmenistan airlines, bet jau ar skatu Toronto virzienā. Arī HY jau tālajos 90.gados bija pirmais neveiksmīgais piegājiens lidojumien uz JFK caur RIX un AMS. Otrais HY ienāciens RIX jau bija diezgan veiksmīgs - pat BT ar laiku tika "izspiests" no tiešajiem lidojumiem uz TAS.
BT tieksme atkārtoti kāpt uz viena un tā paša grābekļa ir apbrīnojama. Kaut kad, nu jau laikam pirms 5-6 gadiem bija tieši reisi Rīga - Dubaija, tad tos atcēla, manuprāt, tas aptuveni sakrita ar Gausa ''nākšanu pie varas''. Parasti jau par atceltajiem reisiem neko nestāsta, bet toreiz pat bija kāda intervija un diskusija, sak, tik gari reisi mums nav rentabli, grūti lidmašīnu piepildīt, lai būtu rentabli, biļetei vajadzētu maksāt 2x vairāk, bet to neviens nav gatavs bla, bla, bla. Un te pēkšņi, pirms aptuveni pusotra gada (B757 jau bija atdoti prom) paņemam no čehiem A319 ar visu apkalpi, un tagad laidīsim uz Abu Dabi, kas pēc būtības ir gandrīz tas pats. Nu labi, tās ļotenes ir mazākas un varbūt ekonomiskākas, bet lietas būtību jau tas daudz nemaina. Protams, arī šis maršruts pēc gada nomira. Man grūti aptvert, kā kompānija var darboties ar tik rupjām (ne)plānošanas kļūdām, jo katrs uz brīdi atvērtais un pēc tam slētais maršruts taču acīmredzami ir nesis kādus zaudējumus, citādi jau nebūtu jāslēdz. Šis ir tikai viens piemērs, tepat Eiropā tādu ir desmitiem!
Nekas nenotiek tāpat vien. Ir cilvēku un citas intereses.
Aviācijas nozarē Eiropā plānošana ir augstā līmenī (tai skaitā BT).
Jāņem arī vērā, ka pasažieru plūsmas un pieprasījumi uz dažādiem galamērķiem mainās laikam ejot. Kas agrāk bija nerentabli, tagad var būt jau ir rentabli.
Konkrētais Abu Dhabi stāsts nav tik vienkāršs.
BT tieksme atkārtoti kāpt uz viena un tā paša grābekļa ir apbrīnojama. Kaut kad, nu jau laikam pirms 5-6 gadiem bija tieši reisi Rīga - Dubaija, tad tos atcēla, manuprāt, tas aptuveni sakrita ar Gausa ''nākšanu pie varas''.
Būtu taču naivi domāt, ka 6 gadu laikā situācija nav mainījusies. Ja vienreiz maršruts uz Dubaiju nav aizgājis, vai tad BT nedrīkst mēģināt vēlreiz uz citām tā reģiona pilsētām turpmākos 100 gadus? Jautājums vai tika ņemtas vērā toreiz pieļautās kļūdas.
Bet prakse parādīja, ka laikam nav gan ņemtas vērā. Neprecīzi uzrakstīju, Abu Dabi virziens nomira tieši pēc pusgada, t.i., vienas sezonas.
Kādreiz BT bija maršruts uz Ženēvu. Toreiz man tas bija aktuāli, tāpēc sekoju līdzi un atceros. Maršruts atvērās ar trim vai četriem reisiem nedēļā. Nevarētu teikt, ka lidmašīnas bija pilnas, drīzāk jau pustukšas, bet mani tas priecēja, jo cenas bija ļoti demokrātiskas - īpaši, ja salīdzina ar apmēram tādā pat attālumā esošo Parīzi. No ko, pagāja viena sezona, un pēkšņi BT paziņo, ka tagad uz Ženēvu lidosim katru dienu! Un arī biļetes izliktas pārdošanā. Man tas likās augstākā mērā dīvaini, jo ar 3-4 reiziem nedēļā bija acīmredzams, ka lidmašīnas nav pilnas un cenas ir zemākas nekā vidēji citos šādos maršrutos. Bet nu lai jau būtu. Tikai nepagāja ne pāris mēnešu, kad Ženēvas virziens aizklapējās ciet pavisam. Kā jau bija sagaidāms, tikai sakiet - kuram idiotam var ienākt prātā, ka ne īpaši rentablā maršrutā palielinot reisu skaitu nedēļā no 3 uz 7 situācija būtiski uzlabosies?
Tādu piemēru ir ļoti daudz. Piekrītu, ka situācija industrijā mainās, taču ne jau ik pusgadu, kā tas parasti notiek ar BT jaunajiem maršrutiem.
Es gan neesmu baigais speciālists avio biznesā, bet īsti neizprotu. Taspats UZBEKISTAN..... ziemas periodā visas biļetes uz Bankoku bija izpārdevis. Es atceros, kā pierakstījos rindā uz vietu, ja kāds neizpērk biļetes. Arī sagaidīju, zvanīja no kantora un teica, ka vieta atbrīvojusies jo kāds nav izpircis biļetes. Varbūt vajag radošāk pieiet Baltijas tirgum. Nezinu vai tas ir iespējams, varbūt varētu noslogot lidmašīnu nevis vienā maršrutā bet vairākos?
B757 no RIX līdz NYC bez stopovera nekādīgi neaizlidos, ja jau tagad bieži reisiem ar B757 EWR - GLA un citiem, to vajag it īpaši ja stipri vēji.
un kā tad tur īsiti beigās ir B757 vēl pie BT un tālāk aizdevuši īrēt, vai jau prom, katrā avotā cita informācija internetā.
Vispār jau, pēc Wikipēdijas (angliski) datiem, B757-200, kāds laikam bija arī BT ''bruņojumā'' range ar pilnu masu ir 7222 km, un 7600 ar vingletiem (neatceros, vai ''mūsējiem'' tādi bija). No RIX līdz JFK sanāk 6745 km. Pat bez vingletiem, kādi 500 km vēl rezervē paliek. Nezinu gan, kā šos range rēķina, būtu loģiski, ja tas būtu reāls cipars reālos apstākļos, bet var jau būt, ka maksimālais ideālos apstākļos (nav vēja, u.t.t.).
Savulaik BT ar B737 lidoja uz Taškentu un Dušanbi, kas pēc paša BT savulaik publicētajiem datiem datiem ir tālāk par max range šai lidmašīnai. Wikipēdija gan rāda, līdzīgi kā 757 un JFK gadfījumā, ka paliek rezerve kādi ~500 km (range 4200 - 4440; attālums līdz DYU 3829 km, līdz TAS 3640 km).
Var sākt gudri rēķināt, vidējais rādītājs Range ir 2850km- 5950km tālāk jau cik attālums līdz rezerves lidlaukiem utt., cik pilnas lidmašīnas, daudz dažādu faktori jāņem vērā, bet fakts, ka nelidos, lidos VIP konfigurācijā ar pāris pasažieriem un mazu kravu, tas pats B737 tad to var izdarīt ar pilniem pasažieriem un bagāžu ir, jo jau daudz īsākus posmus neviens neizpilda ar visiem vingletiem, un cik atceros mūsējiem bija pat.
Labi nav jau aviācijas forums, lai ieslīgtu detaļās!
Zemāk par B757, jāskatās kas par dzinējiem utt. , ja kādam interese var parēķināties,
Vispār reisu plānošana ir daudz sarežģītāka lieta, nekā tas izskatās no malas. Aviokompānijas var paņemt nerentablu reisu, lai iegūtu konkrētas pozīcijas reģionā, tajā pašā laikā cilvēki no malas brīnās, kāpēc lido pustukši reisi. Un tikpat ātri aviokompānija var atteikties no maršruta, ja situācija un apstākļi ir mainījušies.
Slikti ir tas, ka aviokompānijas šīs izmaiņas parasti veic uz to pasažieru rēķina, kas jau paspējuši nopirkt biļetes. Un, izrādās, saraksta izmaiņas var veiksmīgi noformēt kā rescheduling, un nevis kā cancellation, un pasūtīt pasažierus tālāk. Tas gadījumos, kad vienkārši samazina reisu skaitu, kad atceļ pavisam, varētu būt pagrūtāk.