(Pārlieku jaunā tēmā. Kāpēc cilvēki tik ļoti baidās tās taisīt paši?… — Juris)
Šodien lidoju no Rigas uz Insbruku, caur Frankfurti ar Lufthansu. Lidojums no Rigas uz Frankfurti kavejas pa 2h, lidz ar to nokaveju savienoto reisu, dabuju vietu nakamaja. Planots bija ierasties Insbruka 17.50, ierados 22.30. Kavesanas iemesls - Iepriekseja diena sliktu laiku apstaklu del lidmasina ielidojusi 2h velak, lidz ar to pilots nav dabujis atpusties 12h un nedriksteja lidot, bija jagaida 2h. Frankfurte dabuju 10EUR kuponu edienam. Jautajums ir vai man pienakas kada kompensacija?
Es domāju, ka pienākās, ja laikā starp iepriekšējās dienas lidojumu un Tavu lidojumu viņiem bija teorētiska iespēja atlidināt uz Rīgu kādu citu pilotu.
Es palasītu regulā vēl tādu lietu: Lidojuma kavēšanās, ja galamērķī nonāk pēc 4 un vairāk stundām.
Ja pareizi saprotu, tad kompensacija pienakas, ja kave ilgak pa 5h, tad man atkrit.
Ja pareizi saprotu, tad kompensacija pienakas, ja kave ilgak pa 5h, tad man atkrit.
Nē, nepareizi esi sapratis. Ja kavē ilgāk kā par 5h, tad var atteikties no lidojuma un prasīt naudu atpakaļ, Ja ierodies galamērķī vēlāk kā 3h par biļetē rakstīto laiku, tad pienākas kompensācija. Te viss sīki uzrakstīts:
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_e...
In addition, if you are denied boarding, your flight is cancelled or arrives more than 3 hours late on arrival at the final destination stated on your ticket, you may be entitled to compensation of €250 - 600, depending on the distance of the flight:
Within the EU
Tā kā lidojums bija zem 1500km, tad pienākas kompensācija 250 EUR apmērā katram pasažierim, ja vien kavēšanās nav bijusi no aviokompānijas neatkarīgu iemeslu dēļ.
Tā kā sazinies ar Lufthansa un prasi kompensāciju. Iesaku uzreiz sagatavot detalizētu aprakstu, dokumentāciju (rezervācija, boarding passes utt.) pirms iesniegt. Savādāk viņi mēdz atrakstītites un nemaksāt kompensāciju un šāda sarakste var ieilgt. Ja uzreiz redzēs, ka nopietni izproti situāciju un zini, ko prasi, tad viss atrisināsies daudz ātrāk. Tev nevis jāprasa, vai tev gadījumā nepienākas kompensācija, bet jāprasa tieši tas, ko vēlies - 250 EUR kompensācija pēc tādas un tādas EU regulas.
Kur oficiāli aprēķina lidojuma distanci?
Ja ir pirkts lidojums RIX-INN, bet aizkavējies lidojums FRA-INN? Vai skaita kilometrus FRA-INN vai RIX-INN vai arī RIX-FRA-INN?
Labs jautājums, jo pēc RIX-FRA-INN distance patiesībā pārsniedz 1500km un sanāk, ka pienākas 400 EUR. Neatrodu oficiālu informāciju, bet no lasītā saprotu, ka skaita RIX-FRA-INN nevis RIX-INN.
Tu esi pircis biļeti no RIX uz INN. FRA ir tikai pārsēšanās punkts. Tā kā skaiti kā RIX - INN, un ja tas ir virs 1500km, tad 400 EUR.
Edzus, vai vari parādīt, kur ir rakstīts, ka tā aprēķina attālumu? Cik es lasu, tad visur ir rakstīts par lidojuma garumu nevis attālumu starp sākumpunktu un beigu punktu. Un lidojums šajā gadījumā bija RIX-FRA-INN. Manuprāt, situācija diezgan divdomīga.
infests, uz sitienu neparādīšu, tas man kaut kādās atmiņas rievās ieķēries. Varbūt kāds gudrāks šais jautājumos var sniegt kompetentāku atbildi.
Atbildēšu pats uz savu pirmo jautājumu:
Balstoties uz http://ec.europa.eu/ireland/the_eu_and_you/faq/air_travel/index_en.htm
Viens no ieteicamajiem kalkulatoriem ir http://airportcitycodes.com/calcform.aspx
procesors, kas tieši tajā http://ec.europa.eu/ireland/the_eu_and_you/faq/air_travel/index_en.htm garajā palagā ir jālasa? Vai varbūt vari vajadzīgo īsi nocitēt? Tad šajā gadījumā jārēķina RIX-FRA-INN vai RIX-INN?
Es jau rakstīju, ka atbildēju uz pirmo savu jautājumu Kur oficiāli aprēķina lidojuma distanci?
Uz otro es vēl neesmu cītīgi meklējis atbildi, jo man nav aktuāli. Vienkārši darbā ir būtiski if-then-else, tāpēc man radās tieši tāds jautājums, kuru tieši posmu ņem par atskaiti.
Atradu arī daļēju atbildi uz otro jautājumu.
Citēju http://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/HTML/?uri=CELEX:32004R0261&from=EN
Nosakot attālumu, ņem vērā pēdējo galamērķi, kurā iekāpšanas atteikums vai lidojuma atcelšana ir par iemeslu tam, ka pasažieris ielido ar kavēšanos pēc paredzētā laika.
Distances aprēķināšanai man labāk patīk izmantot gcmap.com, kas arī lieto Great Circle Method, kas prasīta pēc regulas. Gcmap var ērti ierakstīt multi-leg lidojumus, piemēram RIX-FRA-INN.
Super! Paldies par atsaucibu! Sodien nosutisu!
Kavēšanās >3 stundām pielīdzināma atcelšanai (attiecīgi ar visām kompensācijā utt), tas regulā nav rakstīts, tas ir Eiropas tiesas lēmums Sturgeon v Condor un Bock v Air France lietā. Sākotnēji regulā par kavēšanos nebija nekādas kompensācijas apredzētas, kaut vai nedēļu kavējoties.
Ja ķeram blusas, sanāk tāda neviennozīmīga situācija noteikumos ierakstītajam - pirmais reiss kavējies vien 2h (pie tam ar lidojuma drošības pamatojumu pie kā pieder arī pilota fiziskā kondīcija), otrais pa to laiku jau aizlidojis, attiecīgi uz to nav ne kavēšanas, ne iekāpšanas atteikuma, bet tā vietā krēsls nākamajā reisā pēc saraksta.
Protams, ka aviosabiedrības jau ir mēģinājušas izgrozīties ar šādu 'loģiku'. 2013. gadā tiesas lēmums lietā AirFrance v Heinz-Gerke Folkerts & Luz-Tereza Folkerts C-11/11 nosaka, ka aizkavēšanās laiku rēķina pēc tā, kad pasažieris nonācis galamērķī.
http://www.celakaja.lv/forumi/regula-2612004-un-savienotie-lidojumi