(Pārlieku atsevišķā tēmā jautājumu no Indijas apceļotāju diskusijas — Juris)
Varbūt pieredzējušākie pakomentēs - ir skaidrs, ka savienotiem reisiem jāizmanto visi pirmie lidojumi, lai pēdējais būtu derīgs (t.i. šādam maršrutam nedrīkst iekāpt Cīrihē vai Deli)
Bet vai pareizi saprotu, ka atpakaļceļa lidojumus neietekmēs tas, ka turpceļā tiek "nokavēts" pēdējais savienojums?
Atbilde:
Daudzi jau atbildējuši, bet es pateikšu savu formulējumu — nav nekas īpašs pirmajā, vidējā vai pēdējā biļetes posmā. Ir ļoti vienkāršs princips — kolīdz uz kādu lidojuma posmu neierodies, visa biļete tiek anulēta. To var iemācīties kā skaitāmpantiņu.
Gadījumā, ja nevēlies lidot un izlaid pēdējo posmu, tas Tev protams nav svarīgi. Tāpat nav svarīgi, ja vēlies šo biļeti izmantot kā lētu vienvirziena biļeti..
Vai tiešām obnligāti jālido uz to Raipur, varbūt kāds zin kādu labu domu, lai var izkāpt Deli?
Vai ir iespējams reisu Raipur - Delhi atpakaļceļā neizmantot, un braukt ar vilcienu caur Varanasi? Vai neradīsies problēmas reisā Delhi - Šveice, ka neesmu iečekojies Raipur - Delhi?
99% ka radisies
Vai tiešām pbnligāti jālido uz to Raipur,varbūt kāds zin kādu labu domu,lia var izkāpt Deli?
varbūt pieredzējušākie pakomentēs - ir skaidrs, ka savienotiem reisiem jāizmanto visi pirmie lidojumi, lai pēdējais būtu derīgs (t.i. šādam maršrutam nedrīkst iekāpt Cīrihē vai Deli)
Bet vai pareizi saprotu, ka atpakaļceļa lidojumus neietekmēs tas, ka turpceļā tiek "nokavēts" pēdējais savienojums?
Nepareizi saprati. Tiklīdz jebkuru posmu savienotajā lidojumā izlaidīsi, visi atlikušie anulēsies, neatkarīgi no tā, vai lidoji turp, vai jau atpakaļ. Ja nokavēji, tad Tevi pārsēdina uz nākamo reisu, ja neaizlido, - pasākumam basta.
Piebildīsim, ka, ja nokavēji ne personīgu iemeslu dēļ, bet aviokompānijas aizkavēšanās dēļ.
Piebildīsim, ka, ja nokavēji ne personīgu iemeslu dēļ, bet aviokompānijas aizkavēšanās dēļ.
Nu, jā, protams. Man tas likās loģiski, tāpēc neiespringu aprakstīt
atpakaļceļ vai tad ir savienotā reisa atlikušie posmi?
kā tas praksē darbojas? es aizeju Deli pie aviokompānijas lodziņa un saku, ka nokavēju (personīgu iemeslu dēļ), viņie piedāvā par XXX euro ekvivalentu vai XXXX euro ekvivalentu nopirkt uz nākamo un man obligāti jāpiekrīt viņu prasītai summai, lai neiespaidotu atpakaļceļu?
tad jau šādā gadījumā aviokompānija varētu prasīt jebkuru cenu, kas ir mazāka par atpakaļceļa lidojumu kopsummu
nu, pats vainīgs esi jebkurā gadījumā! Nekas neko nemaksās!
aiziesi Deli, pateiksi, ka nokavēji personisku iemeslu dēļ, un viņi tev pateiks, kur tu tagad gribi lidot? vari teikt jebkur, bet maksā pats, un neviens no nākamjiem reisiem, kas ir biļetē, tev vairāk nepienākas.
šajā gadījumā
RIX-GVA-DEL-RPR-DEL-GVA-RIX
nav pieļaujams, ka izlaid DEL-RPR un visa biļete paliek spēkā.
šīs izlaisšanas konstrukcijas ir pieļaujamas, tikai tad, ja tu nelido pēdējo posmu, šajā gadījumā GVA-RIX, un DEL-RPR neskaitās, kā pēdējais posms turpceļā, jo tu visu esi pircis vienā biļetē, tātad pēdējais posms ir GVA-RIX
apakaļceļa lidojumi pēc x dienām nepienāktos arī, ja es samaksātu par nokavēto lidojumu un nokļūtu sākotnējā galamērķī?
nepienāktos, biļete beidz pastāvēšanu, ja tā var teikt, tikko kā izlaid posmu. Tu varētu pirkt jaunu biļeti pēdējā brīdī no RPR uz RIX par tā brīža cenām, nav nekāds runas, ka "piepērc" biļeti par izlaisto lidojumu.
paldies par skaidrojumu
Man tomēr ir tīri akadēmiska interese (uz Indiju nelidoju) par iespējamo izlaistu pēdējo posmu turpceļā.
Pieņemsim, man ir biļete maršrutā A-B-C, es turpceļā izkāpju B un izlaižu posmu B-C. Atpakaļceļā ierodos kā pienākas iekāpšanas punktā C, un mani nelaiž lidmašīnā. Kāpēc? Ja maršruta sākumpunktā būšu iečekojies līdz galam (vienalga, pie ''letes'' vai onlainā, vai mobilajā) man uz rokas būs posma B-C iekāpšanas karte, un avioindustrijā to pieņemts uzskatīt par lidojumu apstiprinošu dokumentu. Ja lieta galu galā nonāks līdz patērētāju sargiem / tiesai, no manas puses būs iekāpšanas karte un apgalvojums, ka neko nesmu izlaidis - no aviokompānija puses - kas? Apgalvojums, ka ''mūsu sistēmā redzams, ka tāds pasažieris tur un tur nav ieradies''? Tak mazums kas jums tai sistēmā dēlī var saiet? Varbūt atpakaļceļā bija overbookings, negribējāt maksāt kompensācijas un paši sazīmējā šādu shēmu?
Jautājums radās, jo pašklaik esmu Urugvajā, lidoju un Frankfurtes ar Lufthansa un TAM, caur Sao Paulo (GRU), bija jāielido GRU 8.00 un tālāk ar TAM 14.00. TAM bija izdomājis manu (savienoto!) reisu no GRU pārlikt uz 5.40 no rīta, divarpus stundas pirms iepriekšējā reisa ielidošanas. Pats apskatījos, ka nākamais reiss ir 8.30, pēc tam tkai vakarā. Pa to pusstundu (reāli 45 min) man izdevās aizskriet uz geitu, apskaidrot personālu par situāciju, mani ielika tajā reisā, vietu uzrakstīja uz papīrīša, jo iekāpšanas karti nevarēja izdrukāt. Kā es varu būt pārliecināts, ka viņu sistēmā vispār ir reģistrētas šīs izmaiņas? Man pat nav iekāpšanas kartes uz rokas. Vai man būtu jāuztraucas, ka atpakaļceļā mani nelaidīs limašīnā, jo viņiem (pilnīgi iespējams) var pazust info kādā veidā esmu veicis pēdējo turpceļa posmu?
Manuprāt ļoti grūti atbildēt uz šādu jautājumu. Pāris dienas atpakaļ vienā diskusijā, arī šo aktualizēju - te, (īsumā - bija biļetes RIX-CDG-RIX ar BT, bet ierasšanos bija nepieciešams pārcelt dienu agrāk un lidoju ar LOT RIX-WAW-CDG, zvanot uz BT apstiprināja, ka atpakaļceļu varēšu veikt, un arī veicu) Pieļauju, ka visas šīs manipulācijas ir strikti noteiktas katras aviokompānijas ietvaros - kas, kur, kad ir pieļaujams vai nav, bet vadoties pēc ierastajiem principiem - neviec vienu daļu reisa ir visi pazaudēti, labāk neriskēt.
apakaļceļa lidojumi pēc x dienām nepienāktos arī, ja es samaksātu par nokavēto lidojumu un nokļūtu sākotnējā galamērķī?
Man gribētos, lai vēl kāds apstiprina, ka tā tiešām ir - esmu nopircis A-B-C, aizlidoju līdz B, pieņemsim, pārāk ilgi nosēžu wc uz poda vai kafejnīcā, dzerdams kafiju, nokavēju savu B-C reisu, samaksāju par jaunu B-C reisu, aizlidoju uz C, gribu no C lidot atpakaļ C-B-A, bet lidmašīnā mani vairs neielaiž. Patiešām?
bet klau, ar to pēdējo lidojumu Deli-Raipura nav iespējams izdarīt tā, ka aiziet līdz geitam, iedod čekinu nopīkstināt un tad vnk pazust no rindas un lidmašīnā nekāpt arī šādā gadījumā skaitīsies, ka es neesmu tomēr veikusi to pēdējo lidojumu?
bet klau, ar to pēdējo lidojumu Deli-Raipura nav iespējams izdarīt tā, ka aiziet līdz geitam, iedod čekinu nopīkstināt un tad vnk pazust no rindas un lidmašīnā nekāpt arī šādā gadījumā skaitīsies, ka es neesmu tomēr veikusi to pēdējo lidojumu?
var jau būt, ka šie pārskaitītu, konstatētu, ka nav, piem 2cilv un nospļautos, bet, ja nebūs 20 gab....
DEL-RPR-DEL nedrīkst izlaist, jo tas viss ir zem viena e-ticket.
Var riskēt un cerēt, ka Jet Airways nepaziņos SWISS par izlaistu posmu, bet es neriskētu
Bet vai pareizi saprotu, ka atpakaļceļa lidojumus neietekmēs tas, ka turpceļā tiek "nokavēts" pēdējais savienojums?
Daudzi jau atbildējuši, bet es pateikšu savu formulējumu — nav nekas īpašs pirmajā, vidējā vai pēdējā biļetes posmā. Ir ļoti vienkāršs princips — kolīdz uz kādu lidojuma posmu neierodies, visa biļete tiek anulēta. To var iemācīties kā skaitāmpantiņu.
Gadījumā, ja nevēlies lidot un izlaid pēdējo posmu, tas Tev protams nav svarīgi. Tāpat nav svarīgi, ja vēlies šo biļeti izmantot kā lētu vienvirziena biļeti uz Indiju un izlaid piemēram posmu DEL-RPR.
Man gribētos, lai vēl kāds apstiprina, ka tā tiešām ir - esmu nopircis A-B-C, aizlidoju līdz B, pieņemsim, pārāk ilgi nosēžu wc uz poda vai kafejnīcā, dzerdams kafiju, nokavēju savu B-C reisu, samaksāju par jaunu B-C reisu, aizlidoju uz C, gribu no C lidot atpakaļ C-B-A, bet lidmašīnā mani vairs neielaiž. Patiešām?
Jā, pēc tā paša principa — brīdī, kad neierodies uz kādu posmu, biļete tiek anulēta. Nevienu no turpmākajiem posmiem nevari izmantot.
Protams, ir uz viena cilvēka pirkstiem skaitāmi izņēmumi (starp tiem AirBaltic, kas biļeti turpatpakaļ reāli uztver kā divus neatkarīgus vienvirziena lidojumus). Vēl var paveikties, ka nenostrādās automātiskā sistēma un neizmantotā posma aviosabiedrība nepaziņos par to nākamajām (iespēja palielinās, ja dažādu alianšu aviosabiedrības, vai vēl labāk viena vispār kāda maza kaktu biedrībiņa ). Vēl arī dažām daudztūkstošu maināmām/biznesa biļetēm var izmantot posmums jauktā secībā.
Kamēr zahuj k-gs rūpīgi šņākuļo pirms enerģiskas darba nedēļas uzsākuma, nāksies man uzņemties taisnīga moderatora funkcijas! Juri! Pēc tālā ceļojuma esi kļuvis daudz paviršāks latv.val.pareizrakstībā. neirodies, vēlieš.... Eu, vēl under laika joslu maiņas?
zahuj šņākuļo??? nu gan apmelojums! manā šībrīža laika joslā jau stunda pāri pusdienlaikam!!
Lei Feng, pladies, palaboju.
Pieņemsim, man ir biļete maršrutā A-B-C, es turpceļā izkāpju B un izlaižu posmu B-C. Atpakaļceļā ierodos kā pienākas iekāpšanas punktā C, un mani nelaiž lidmašīnā. Kāpēc? Ja maršruta sākumpunktā būšu iečekojies līdz galam (vienalga, pie ''letes'' vai onlainā, vai mobilajā) man uz rokas būs posma B-C iekāpšanas karte, un avioindustrijā to pieņemts uzskatīt par lidojumu apstiprinošu dokumentu. Ja lieta galu galā nonāks līdz patērētāju sargiem / tiesai, no manas puses būs iekāpšanas karte un apgalvojums, ka neko nesmu izlaidis - no aviokompānija puses - kas? Apgalvojums, ka ''mūsu sistēmā redzams, ka tāds pasažieris tur un tur nav ieradies''? Tak mazums kas jums tai sistēmā dēlī var saiet? Varbūt atpakaļceļā bija overbookings, negribējāt maksāt kompensācijas un paši sazīmējā šādu shēmu?
Ja, Tev liegs iekāpšanu, pamatojoties uz to, ka sistēma rāda — neizmantoji kādu posmu un biļete tika automātiski anulēta atbilstoši aviokompānijas noteikumiem, kuriem it kā piekriti, biļeti pērkot.
Ja lieta nonāktu līdz patērētāju sargiem / tiesai, visādi var sanākt, jo tāds noteikums ir neloģisks. Ne velti nākamajā avioregulas versijā ir punkts, kas aizliedz atcelt atpakaļceļu, ja turpceļš nav izmantots. Redzēs, kā tas izpaudīsies praksē, kad regulu apstiprinās. Ja tas notiks drīz, varbūt pat Indijas 'akcijas' izmantotāji varēs nelidot DEL-RPR (ļoti hipotētisks un optimistisks interpretējums).
Citēju Narvā (EST) uz reklāmplakāta, ar aerosolu uzpūstu frāzi! Vmeste mi sila! (Kopā mēs (esam) spēks!)
Njā. Par to snauduļošanu nesanāca.... Tu nekad nespēj zināt, ko cits dara, domā un kur patlaban atrodas.
Intereses pēc, kā ir šajā gadījumā?
Pazīsamais profesors Ambainis ierakstīja: https://www.facebook.com/andris.ambainis.1/posts/430688107118040
"Lidoju uz Vīni, lai tālāk ar autobusu brauktu uz konferenci Bratislavā. Virs Vīnes bija bieza migla un lidmašīnai nācās nolaisties ... Bratislavā!"
Kā ir, ja viņš arī paliek Bratislavā, bet ir pirkts RIX-VIE-RIX, atpakaļ varēs lidot?
Mana versija - viņš ir izlidojis no RIX un sistēmā skaitās ka šis posms izlidots. Nav viņa vaina, ka lidmašīna nolaidās Bratislavā un viņam nācās kāpt ārā, lai paspētu iekļauties savā ceļojuma grafikā. Es gribētu teikt, ka atpakaļ varēs lidot.
Ja lidojums ar AirBaltic, tad viss būs labi jebkurā gadījumā, BT turpatpakaļ biļete skaitās 2x vienvirziena, ja neizmanto pirmo daļu, otrā joprojām spēkā.
Ja lidojums ar AirBaltic, tad viss būs labi jebkurā gadījumā, BT turpatpakaļ biļete skaitās 2x vienvirziena, ja neizmanto pirmo daļu, otrā joprojām spēkā.
Jāpiekrīt Edzus argumentam, ka posms, visticamāk tomēr skaitīsies izlidots, bet par Jura argumentu gan nevarētu būt 100% drošs. Mēs te vienreiz jau ceļakājā par to diskutējām, AirBaltic tagad kaut kāds mikslis ar tām biļetēm. Dažos virzienos ir vienvirziena struktūra, dažos nav. Parasti nav tajos, kur BT ir monopols, un Vīne, kā reizi, tāda ir. Neesmu sen pētījis viņu cenas, bet jebkurā gadījumā ir iespējams, ka nav vis bijusi vienvirziena struktūra.
Ar AirBaltic tā jau kādu laiku daudzos gadījumos nav taisnība. Ir daudzi maršruti, kur biļetes ir būtiski lētākas, pērkot turp-atpakaļ. Tā tad skaitās divvirzienu cenu struktūra un šajos maršrutos nedrīkstēs izlaist turpceļu.
Vai ir bijis eksperimentāls apstiprinājums šai hipotēzei? Tikpat labi varētu būt, ka, pērkot turpatpakaļ, AirBaltic iedod divas lētākas vienvirziena biļetes.
Kādus eksperimēntālus apstiprinājumus Tu vēlies? Pamēģini BT lapā nopirkt, piemēram Rīga - Vīne - Rīga, teiksim 14.01 - 21.01. Pēc tam to pašu atsevišķi turp un atsevišķi atpakaļ. Cena ''nedaudz'' atšķirsies.
Ja pērkot biļetes turp - atpakaļ cena ir būtiski lētāka, nekā pērkot tās atsevišķi, tad es to arī saprotu kā divvirzienu cenu struktūru, vai ne tā? Cita lieta, ka Pax Vulgaris to nemaz nevar zināt, bez padziļinātas izpētes.