Kāda ir ceļakājiešu pieredze, ceļojot uz un pārvietojoties pa Islandi? Zinu - galamērķis nav no lētajiem, bet sapnim ir jāpiepildās Šobrīd ir iegādātas biļetes nokļūšanai turp, bet atpakaļceļš vēl ir procesā, no kā arī atkarājas Islandē pavadāmais laiks (pārgājienu takas, apskates objekti, dabas brīnumi). Un vēl, vai kāds varbūt ir stopējis Islandē? Pagaidām auto īrei neredzu jēgu (braucam divatā), autbouss dārgs..
Autobuss 3 personām lielākos attālumos būs tikpat dārgs kā automašīnas īre, 2 pers. parastais satiksmes buss būs lētāks. Par autobusiem Islandē - vasarās (sākot ar jūnija pirmo pusi līdz augusta vidum vai septembrim) ir divējāda tipa autobusi: 1) relatīvi lētāki autobusi no punkta A uz punktu B ar visām pieturām, ar kuriem brauc pārsvarā vietējie; 2) krietni dārgāki ir arī tā saucamie vasaras MARŠRUTU autobusi, kuri no galvenajiem ceļiem nobrauc līdz dažādiem apskates objektiem, tajos nedaudz pastāv vai pat nomainās buss un tad brauc tālāk. Ir arī viendienīgās ekskursiju tūres ar šoferi - gidu (mazāki vai lielāki busi atkarībā no pildījuma). Ar to staigāšanu pa kalniem pat vasarās ir tā, ka bieži ir ļoti sūdīgs un ne pārāk silts laiks + stipri vēji un lieti, kuri garākas pastaigas bez personīgā autiņa padara mokošas, ja ir slikts laiks. Šovasar Jāņu periodā no 6,5 Islandē pavadītajām dienām tikai viena bija pilnībā saulaina, viena diena bija ar stipru viesuļvētru, bet pārējās - vairāk vai mazāk lietainas un ar diezgan stiprām pēkšņām vēja brāzmām. Ar satiksmes busiem vē ir tā, ka īslandieši ir naudīgi ļaudis, kuri pārvietojas vai nu ar autiņiem vai ar lidmašīnām (arī Īslandes ietvaros). Satiksmes autiņi attālākos gabalos bieži vien kursē 1 - 2 reizes dienā, kas tūristam nav ērti. Posmu no Reikjavikas uz Akureiri (ja aktuāli) ieteiktu lidot ar Air Iceland (nejaukt ar Icelandair), lidojumu cena ar lielo somu sākot no 55 EUR/one way, lidojumi pat sliktos laika apstākļos notiek pēc grafika. Par stopēšanu - uz mazākiem autoceļiem ir pamaz transporta, man liekas, ka tas prasīs stipri daudz laika.
Tagad uz Islandi es brauktu un ņemtu tādu mašīnu, lai tiktu tur, kur autobusi nebrauc - resp., salas vidienē
Kad pirmo reizi biju, izbraucu ar īrētu mašīnu golden circle un drusku pa lielajiem ceļiem Reikjavikas apkārtnē (tas gan bija uz 18.Novembri ar vēju un lietu un ceļiem, kas ved salas iekšpusē, slēgtiem). Un bija sajūta, ka neko no patiesās Islandes neesmu redzējis. Lai arī iespaidu bija ļoti daudz un tā pirmatnējā zeme ļoti, ļoti patika
Septembra beigās bijām Islandē uz nedēļu un uz 7 dienām džips izmaksāja ap 400 Eur. Paskatījos, ka uz jūniju auto īres izmaksas ir 70-75Eur dienā parastai mašīnai (ne džipam). Bet ar parastu mašīnu principā pilnīgi pietiktu, ja vēlme būtu apbraukt Golden circle un Grand circle - ja nebrauc šķērsām pāri salai, tad bez džipa tehniski var iztikt. Jautājums - vai jums sab.transporta biļetes 2 cilvēkiem uz "objektu" un atpakaļ tiešām izmaksās mazāk par šo summu dienā?
Stopotājus redzējām un reāli bija žēl skatīties (mēs bijām 5, paņemt nevarējām), jo pāris dienas bija tāāāāds vējš, ka tā bija laime fiksi ielīst auto un aiztaisīt durvis. Stāvēt un gaidīt.... Pie tam visu laiku stiept uz muguras tās somas... Auto tomēr dod tādu brīvību, un Islandē ir tādas ainavas, ka, braucot tām garām ar autobusu, būs žēl, ka nevar piestāt, izkāpt un baudīt.
Paldies visiem par dalīšanos ar savu pieredzi, laba viela pārdomām! Jā, lasīju citos forumos, ka stopēt ir risks un jāņem vērā daudz faktoru + jābūt arī salīdzinoši neierobežotam laikam. Ok, varbūt variet ieteikt, no kurām firmām nomājāt auto / un no kurām labāk izvairīties?
Es no "firmām" nekad neīrēju, jo caur starpniekiem lētāk. Paskaties galvenajā forumā pie noderīgām saitēm - tur virkne starpnieku uzskaitīta. Mēs savu Islandes auto caur www.economycarrentals.com ņēmām
Ok, paldies! Iepriekš ar auto nomu nav nācies saskarties.
Mums tieši vislabākās atmiņas par stopēšanu. Jā, priekš augusta pēdējās nedēļas baigi noveicās ar laikapstākļiem, bet jums jau "sausais" jūnijs. Ziemeļos, ja kas, ir labākas izredzes uz saulīti. Mums nejauši sanāca apstopēt riņķī visai valstij nepilnās 7 dienās un nemaz nelikās, ka būtu baigā steiga. Visu ko paspējām - divus padsmit kilometrīgus haikingus, divas siltās peldes, utt. Stopējot pārsvarā ņēma ārzemnieki, bet bija arī vietējie. Ilgākā gaidīšana ~2h. Tikām pat vairākās 4x4 upju šķērsošanās (ceļš no dienvidiem uz Landmannalaugar). Ar telti baigi eleganti - nacionālajos parkos oficiālais kempings, citur - uz savu roku bez problēmām. Atpakaļceļam pačekojiet Wow Air - no Keflavik uz Viļņu!
Ar vai bez stopēšanas, bet Islandē ir svarīgs piemērots apģērbs un apavi. Var, protams, iztikt ar to kas ir, bet tad prieka mazāk...
vai kādam ir pieredze ar 4x4 auto nomu Islandē? un vai ir sanācis pārvietoties pa F ceļiem (vasarā)? kas skaitās tipa off-road, kur ar parastajiem ne-4x4-auto nedrīkstot braukt. ir plāns šķērsot Landmannalaugar (F 208) virzienā no Gulfoss uz arktisko ezeru Jökulsárlón salas dienvidos!
Lūk, tieši minētajā ceļā mēs arī iestopējāmies. Tur ir tās padsmit upītes jāšķērso. Čalis bija paņēmis jauno Toyota Rav4 (kurš priekš pilnpiedziņas ir diezgan zems). Tikām cauri, bet ja ūdens līmenis būtu augstāks, klātos plāni. Protams, jāliek lietā vietējo gudrības: braukt vairāk ar straumi, nevis pret straumi, kā arī braukt ne par ātru, ne par lēnu.
Bijām nupat septembrī, izbraucām visu dienviddaļu + Landmannlaugar. Un jā - bez 4x4 tur augšā nav ko iesākt. Šķērsojām 23 upītes (pašiem palika interesanti, tādēļ skaitījām līdzi), pirms katras izkāpjot un rūpīgi izpētot labāko šķērsojamo vietu. Jāatzīst, ka dziļākā upe pagadījās tieši pēdējā - pirms paša Landmannlaugar kempinga
Lai labs brauciens!
Ir plāns braukt ar savu džipu + kuģi caur farēru salām. Kāds nav provējis?
http://www.smyrilline.com/prices/prices-2015/denmark-iceland/ferry-prices
Latvieši, kas iznomā auto Islandē:
https://www.draugiem.lv/kristianssaveljevs/ Opel Astra karavan un Vw passat
https://www.draugiem.lv/user/4243970/
Par cenām u.c. jautājiet viņiem personīgi.
kāda jums ir pieredze ar nakšņošanu Landmannalaugar? vai ar telti nav auksti naktī (jūnija beigas)? jeb labāk iepriekš jau rezervēt vietas kādā no hut'iem? skatos airBnb tajā pusē nekā nav.
Es gulētu teltī un vairāk kreņķētos par iespējamo lietu nekā par aukstumu.
Es ar satrauktos tikai par lietu, vien paņemtu guļammaisu, kas tur siltumu arī, ja ir pāris grādi virs nulles.
Naktí jebkur bús ne vairák ká +5 C, ja nu vienígi tiesi pie júras aizvéja var atrast siltákas vietas.
Landmannalaugur kempings un viss páréjais jau pérnvasar bija sa## sts lídz bezjédzíbai, ainavu aiz túristu bariem vairs neredz, staigásana ká Luvrá uz Mona Lisa paskatíties, siltá upe pilna ar váciesiem, kempings ir puteklu vai dublu lauks starp autoplaci un ateju. Tuváká gulamvieta ir Hrauneyar hotelis un tad mazás guesthouse virziená uz Road Nr 1. Lai gan jau tagad amerikani esot rezervejusi visu, kas dabujams. Ieasku írét auto ar telti un gulammaisiem un naksnot, kur un kad deguns ráda (padoms veselígiem un neizlutinátiem bezbérnu celotájiem). Vislabák ir atrast sleeping bag accommodation, tur bús jumts virs galvas un silti shower/wc, tikai visa gultasvelja, dvielji un brokastis jásagadá pasiem.
skaidrs. paldies lundi par komentāru. tad drīzāk jāmaina maršruts un jācenšas nestumdīties masās. līdzīgu viedokli jau dzirdu arī par zilo lagūnu, uz ko vietējie aicina nebraukt.
Ja brauc salai apkārt, tad alternatīva Zilai lagūnai ir pie Mivatn. Ne sliktāka, bet stipri lētāka gan.
Lētākā un forša lieta - silti baseini, pirtis, džakuzi dažādā karstumā. Īpaši izbaudāms, kad draņķīgs laiks, bet āra baseinos silti. Katru rītu pameklējām, šķiet, ka katrā lielākā ciematā bija šī izklaide
Cena apmēram 3 euro.
Mūsu pieredze ir apskatām te: https://vimeo.com/118342421
Bet atbildot uz taviem jautājumiem:
Manuprāt ir vērts noīrēt auto un apbraukt apkārt salai, tas tāds ātrais veids kā sajust, ieraudzīt un saprast islandi. Mēs braucām 4 dienas, nobraucām 1500km un mums ļoti patika. Piebilde par braukšanu iekšā, piemēram uz þórsmörk reģionu (kur mēs braucām), tur ar parastiem nomātajiem džipiem neieteiktu braukt, jo mums un Islandiešiem ir nedaudz atšķirīga spratne par bezceļu auto (viņi brauc tur tikai ar džipiem uz baloniem vai baigajiem bezceļu autobusiem, kā arī ja Jums kkas ar auto notiks neviena apdrošināšana nesedz to ka Jums aizripos auto pa straumi)
Nostopēt noteikti var (mēs paši nostopējām 4 reizes), bet jāņem vērā ka apkārt salai būs grūti tā apbraukt (zema intensitāte satiksmei, it īpaši tālajā galā) un stopēšana pārsvarā nenotiek ātri tur. Mums nenormāli paveicās nostopēt auto iekšā kalnos (nostopējām kaut kādu vietējo politiķi), jo visi kas brauc kalnos pārsvarā ir tūrisma firmu džipi un viņi neviens neņem, jo citi cilvēki ir samaksājuši un tas būtu negodīgi pret viņiem.
Paši arī gan ar auto, gan ar kājām ejot gulējām teltīs – mēs braucām Maija otrajā pusē un pa dienu bija līdz 10 grādiem, bet naktī ap nulli vai mīnusā noslīd nedaudz. Jāņem vērā, ka country side itkā nedrīkst gulēt ārpus nozīmētajām vietām, kā arī visas telšvietas ir maksas, bet zinu ka daži cilvēki nošpļāvās un gulēja kur pagadījās – tākā tas ir jāizlemj Jums pašiem. (mēs maksājām)
Zilajā lagūnā nav ko darīt – labāk patusējiet pa kalnu vidieni vairāk, vai aizbrauciet uz Vestmannaeyjabær, vai kkur citur.
Ja paliekat pa nakti Reikjavikā, noteikti izmantojat Couchsurfing – mēs tā ieekonomējām kaudzi naudas (ņemot vērā kādas tur cenas), kā arī uzzini, ieraugi un izbaudi daudz vairāk. Parastais stāsts par couchsurfing.
Nezinu par Landmannalaugar, kad bijām tur, tad tur viss bija sniegā un nevarējām iet, tāpēc izvēlējāmies doties uz þórsmörk. Vieta ļoooti skaista, virsotnes kur pakāpelēt un vairākas vietas kur aizdoties. Mūsu plāns bija pāris dienas pa to rēģionu padzīvoties un tad doties pāri kalniem uz Skogar, no kurienes tad ar autobusu vai stopiem atpakaļ uz reikjaviku. Kad aizbraucām uz reģionu, visi vietējie, kā viens, mūs mēgīnāja atrunāt veikt šo ceļu tajā laikā(kas arī viņiem izdevās), jo maijā tur vēl pa daudz sniega un cilvēki tur pazūd bieži tādos laika apstākļos, bet jūijā domāju ka tas ceļš jau būs ejams.
Viena lieta, ko Islande iemāca – “Respect the nature” ne tikai tādā izpratnē kā saudzēt to, bet arī to, cik tā ir varena un ka to nevajag izaicināt.
Te vari apskatīt mūsu aptuvenās izmaksas uz vienu cilvēku (braucām 3atā): http://puu.sh/gJhQJ/8234ff7b70.png
Dod ziņu ja ir vēl kādi jautājumi