Liepājā sākusies vērienīga lidostas rekonstrukcija, kas jāpabeidz līdz nākamā gada jūlija vidum. To, kādi tieši regulārie pasažieru pārvadājumu pēc lidlauka modernizācijas tiks ieviesti, pagaidām nav zināms, taču ir idejas par to, kam vajadzētu būt jau 2016. gada pavasara – vasaras sezonā, SIA „Aviosabiedrība Liepāja” vadībai.
http://www.lsm.lv/lv/raksts/ekonomika/zinas/avioreisus-no-liepajas-sola-...
Manuprāt tā ir vienkārši naudas izšķērdēšana. Vieni tādi malači jau te Tukumā darbojās. Reisu esamību vai neesamību taču nenosaka skrejceļa un termināla kvalitāte, bet gan aviokompāniju izvēle. Un tās mēdz izvēlēties to, kas ir rentabls. Nu palidos kāds vienu sezonu, kā tas jau bija tālajā 2007. vai kādā tur gadā, paskatīsies, ka nav rentabli, un atkal nelidos. Galu galā reisi arī toreiz taču neizbeidzās tāpēc, ka nebūtu atbilstoša līmeņa skrejceļš vai terminālis.
Vēl jau kaut kādi uzņēmīgi ļaudis pucē augšā lidostu Daugavpilī, par Tukumu jau runāts krustu šķērsu, Ventspils pieklususi, bet arī jau principā gatava lidojumiem. Būsim aviācijas lielvalsts ...
Neesmu nozares speciālists, bet kautkur lasīju, ka Liepāja dēļ neatbilstībām jaunajiem likumiem, nemaz nedrīkst uzņemt regulāros lidojumus un tieši tāpēc būs šī rekonstrucija.
Kaut kā diezgan pastulbi - Tukuma pievārtē jau ir lidosta, kuru neviena LOW COST airline netaisās izmantot, Liepājā tikai top, lai gan 75 km attālumā jau funkcionē Palangas lidosta. Vēl tad vajadzētu n-tos miljonus sagrūst Ventspils lidostā vai varbūt mēģināt atjaunot Daugavpils lidostu - uz D-pili jau arī tālajos 90.gados bija komerclidojumi no RIX ar L-410, kurus veselu mēnesi vai divus izpildīja "Latgales aviolīnijas", kamēr secināja, ka lidojums sanāk pārāk dārgs un gribētāju pārāk maz.
Es gan butu tikai par to, ka visur ir lidostas, zeel, ka tas nav diez ko reali.
Kāda jēga, ja Latvijā būs, teiksim, piecas lidostas (Rīga, Tukums, Liepāja, Ventspils, Daugavpils), un no četrām no tām būs labi ja desmit reisi nedēļā uz 2-3 pilsētām?
Medījot lētās biļetes mēs taču arī bieži vien nemaz nelidojam tieši tur, kur mums vajadzētu (vai neizlidojam no turienes, kur gribētos, t.i. Rīgas), bet pērkam to, kas lētāks, un tad kombinējamies klāt ar citu transportu vienā vai otrā galā. Latvijā iedzīvotāju blīvums ir pārāk mazs, lai reģionālās lidostas būtu rentablas (šī paša iemesla dēļ pa skuju taku ir praktiski aizgājuši dzelzceļa pasažieru pārvadājumi, izņemot Rīgas aglomerāciju).
Nujaa, zel ari par dzelzcela iznicinasanu.
Muļķošanās kaut kāda atkal. Nav nepieciešama mums vēl viena komerciāla lidosta. Tai pašai būtu spējuši labāk vairāk reisus piesaistīt.
Ja pareizi atceros, tad kādreiz bija arī lidojums Daugavpils(vai RIX)-Liepāja-Kopenhāgena. Tas man liekas bija 90tajos gados. Bet neesmu gan īsti drošs par to. Varbūt kāds zina ko vairāk?
No Liepājas uz Kopenhāgenu un Hamburgu bija vēl 2000-ajos. Man liekas ka 90-jos bija klusums. Par Daugavpili neko nezinu, vienīgi padomju laikos bija reiss Liepāja-Daugavpils-Maskava kādu brīdi.
Tajā īsajā brīdī 2000-ajos, kad Liepājas lidosta bija aktīva, arī daži čarternieki uz siltajām zemēm lidoja pa ceļam no Rīgas piestājot Liepājā. Bija kuriozi, kad liepājnieki nopirkuši čarteri no Rīgas brīnījās, kāpēc lidmašīna pēc īsa brīža sāk samazināt augstumu un galu galā nolaižas viņu dzimtajā Liepājā. Izrādās, tā bija plānots, tikai liepājniekiem bija aizmirsts par to paziņot (nu vismaz dažiem). Tā kā nepietiek ar to, ka ir lidosta, un pat ne ar to, ka ir lidojumi - vēl vajadzīgs, lai pasažieri par tiem vismaz kaut ko zinātu .
Jā atceros ka bija lidojumi LPX-HAM un LPX-CPH. 2000 gadu vidū. Bet kaut kā stāv prātā ka bija arī no Daugavpils caur LPX uz CPH. Kaut kāds mazs aparātelis to izpildīja.
1990. lidoju LPX-LED un padomju laikos bija dikti daudz visādu maršutu no LPX.
2008.gads:
Uz Kopenhāgenu un Hamburgu airBaltic izmantoja ATR 42-300 tipa lidmašīnu kura tika īrēta no Dānijas aviācijas kompānijas DAT Danish Air Transport
bet D-pili man liekas tā arī nesāka.
No loģikas un saprāta viedokļa laikam jau tomēr vispirms būtu jātiek skaidrībā ar Tukuma lidostu, pirms pievērsties nākošajai.
Vēl loģiskāk būtu vispirms aizpildīt esošo lidostu tuvu kapacitātei un tikai tad sākt domāt par vēl vienu Rīgas apkārtnē. Baltie ziloņi tādas būves ir... Ja uzbūvē ceļu platāku nekā nepieciešams vai tiltu dārgāku nekā vajadzētu tad vismaz pa tiem var braukt labāk nekā pirms tam. Ar šitādām būvēm kur neviena privāta kompānija negib lidot neko nevar darīt, bet nu ja nauda un risks 100% privāts tad tikai gāzi grīdā. Var jau būt ka mēs esam tie kas neko nesaprot...
Tukuma lidosta ir privāts pasākums, nevienam ar to nav jātiek skaidrībā, izņemot tās īpašniekus.
Vēl tik jāpiebilst ka RIX šobrīd būvē vēl vienu termināli. Laikam trešais skaitīsies.
Nē, nu taisnība jau ir, ka privāts ir privāts un valsts ir valsts, bet es tak varu paskatīties arī no kaut kāda valstisku kopsakarību skatpunta. Ai, vispār man tas viss tikko saasociējās ar teicienu par diviem latviešiem un trīs partijām - tas tā, pamazām iesākot piektdienas oftopiku.
Vēl tik jāpiebilst ka RIX šobrīd būvē vēl vienu termināli. Laikam trešais skaitīsies.
Vai tad divi jau ir? Kaut kā neesmu pamanījis.
vismaz uz celtniecības sētas RIX jaunajam terminālam minēts - Ziemeļu piestātne / Northern pier darbi rit pilnā sparā, prieks skatīties.
Par Tukuma lidostu aizmirstiet! Mums te ir pāris muļķi,kam nepatīk ,ka pāris reizes dienā virs viņu mājas pārlido lidene. Tad nu šie plosās pat Briselē,ka netiek ievērotas viņu cilvēktiesības. Stulbākais ir tas,ka šie cilvēki paši ceļo vairākas reizes gadā,taču tad viņu nestrauc,ka ap lidlauku ir dzīvojamās mājas!
2008.gads:
Uz Kopenhāgenu un Hamburgu airBaltic izmantoja ATR 42-300 tipa lidmašīnu kura tika īrēta no Dānijas aviācijas kompānijas DAT Danish Air Transport
bet D-pili man liekas tā arī nesāka.
2008.gadā D-pili nemaz nesāka, bet 90.gados īsu laiku no toreiz vēl mazas kapacitātes komerclidmašīnām derīgās Spilves lidostas īsu laiku uz D-pili ar L- 410 lidoja speciāli izveidota aviokompānija "LATGALES AVIOLĪNIJAS". Valsts neko nedotēja un lidojumi "nomira" dārgo cenu un pasažieru trūkuma dēļ. Tolaik 17-20 Ls (cena vienā virzienā) bija liela nauda.
Vēl tik jāpiebilst ka RIX šobrīd būvē vēl vienu termināli. Laikam trešais skaitīsies.
Vai tad divi jau ir? Kaut kā neesmu pamanījis.
Nu ir vecais terminālis. Tas kur šobrīd atrodas Čilli pica.Laikam A terminālis skaitās. Un jaunais. Vēl ir nācies lidot no vecā termināļa sen atpakaļ.
Padomju laiks (70-90-ie) - Liepāja-Rīga pat vairākas reizes dienā (dārgi bija, 7 rubļi biļete, autobuss tikai 4-arpusi, vilciens laikam vēl lētāk). Liepāja-Ļeņingrada (par Pulkovo neatceros, bet uz Rževku lidots ne reizi vien) par 19 rubļiem. Uz Maskavu bija reti, pats neesmu lidojis, no/uz Palangas bija ērtāk. Vēl bija Kijeva caur Minsku, ko atceros (Kijevas streika dēļ no Minskas tālāk nācās braukt ar busiem un takšiem).
Jaunā Latvijas Republika (90-ie) - bija interesants reiss Jelgava-Liepāja-Visby (izmantots vairākas reizes).
Heh, lidmašīna 7.00 rub., autobuss 4.30 (iepriekšpārdošanā, ko parasti arī nācās izmantot vēl +0.20), vilciens 4.00 rub. Studentiem bija 50% atlaide vilcienā, 30% lidmašīnā, autobusā nekā. Vilciens, protams, cenas ziņā āpus konkurences, bet ja kādreiz tas nederēja, vai gribējās pazīmēties, tad starp lidmašīnas un busa cenu faktiskā starpība tikai 40 kap., tāpēc sanācis lidot samērā daudz. Citos maršrutos gan nē.
Vai tad Jelgavā arī ir lidosta? Un no tās jebkad ir lidots kaut kas vairāk par privātajiem un mācību lidojumiem?
Jelgavā ir (bija?) lidlauks (pat no gaisa esmu redzējis maršrutā uz Rīgu Jelgavu pārlidojot). Cik regulārs bija tas Visbijas reiss (1994.), nezinu, izmantoju 2x mēneša laikā. Varbūt, ka skaitījās čarters. Mazā AN-28 lidmašīnīte.
Nekādu studentu atlaidi uz lidmašīnu neatceros, vienmēr esmu maksājis pilnu cenu (cik nu bieži students to varēja atļauties).
Nekādu studentu atlaidi uz lidmašīnu neatceros, vienmēr esmu maksājis pilnu cenu (cik nu bieži students to varēja atļauties).
Bija bija, studentiem sanāca 4.90. Es biju students sākot no 1983. gada, var jau būt, ka citos vēstures periodos bija savādāk. Vilcienam taču atceries, ka studenti brauca par puscenu - visos maršrutos, arī električkās?
Tad es jau biju jaunais speciālists, 70-o beigās studentu atlaides neatceros ne lidmašīnām, ne vilcieniem, bet 80-ajos pilnā sparā izmantoju stopēšanas iespējas un par sabiedrisko transportu tik tuvās distancēs (Baltija) interesējos maz (jaunajiem speciālistiem maksāja maz, bet ceļot gribējās daudz).
Jelgavas lidlauks bija CCCP militārām vajadzībām, LV laikā ir prihvatizēts vismaz 2 daļās un lielākā daļa skrejceļa dzelzsbetona plāksnes ir aizgājušas, atjaunot nebūs izdevīgi un nevienam arī nav interese.
Astoņdesmitajos tiešām studentiem bija Aeroflot-30%, dzelzceļam-50%, līdz ar to studentam vidēji vilcieni bija 2x dārgāki par lidmašīnām. Tālajos reisos tika taupīts laiks, tuvajos rubļi
Jaunā Latvijas Republika (90-ie) - bija interesants reiss Jelgava-Liepāja-Visby (izmantots vairākas reizes).
Ej nu, avioreisi no Jelgavas??? Par šito, lūdzu, kaut ko vairāk, nekad neko tādu neesmu dzirdējis.
PAPILDINĀTS. Skatos, kaut kas jau atbildēts. Es par 90% esmu pārliecināts, ka tie bija atsevišķi reisi ar "mazo lidmašīnīti", sarunājami par blatu vai kkā tā, katrā ziņā, nekas regulārs, uz ko cilvēkam no malas būtu iespējams nopirkt biļetes.
Jelgavas lidlauks bija CCCP militārām vajadzībām
Nu jā, padomju laikā tur bija aktīva rosība. Man bērnībā ļoti patika skatīties, kā desantnieki lidinājās ar izpletņiem.