Teorētisks jautājums: Vai iespējams palikt sēdēt lidmašīnā un lidot tālāk?
Piemērs:
Ir nopirktas biļetes un jāveic divi lidojumi ar Wizzair (tikai ar rokas bagāžu):
Rīga - Lutona
Lutona- Budapešta
Pārsēšanās laiks Lutonā ir 30 minūtes. Paspēt uz reisu Lutona-Budapešta normālā gadījumā būtu riskanti.
Bet pieņemsim, ka tā pati lidmašīna, kura mani atveda no Rīgas veiks arī lidojumu uz Budapeštu. Vai ir iespējams palit savā vietā (vai izkāpt ārā kamēr iztīra un tad kāpt atpakaļ). ? Tādējādi nav jāiet drošības pārbaude atkal un nav nekur jāskraida.
Īsā atbilde — nē.
Principā var gan - saku pēc personīgās pieredzes.
Šovasar, šķērsojot Kanādu ar diviem lidojumiem, pēc nosēšanās Vinipegā stjuarti informēja, ka tie, kas turpina ceļu uz Kalgari, var palikt savās vietās. Izdevīgi gan aviokompānijai, gan pasažieriem - kam nu vajag Vinipegu, tie izkāpj, pārējie dodas tālāk bez nekādiem sarežģījumiem, plus vēl citi iekāpj. Es gan pieņemu, ka tas ir tiešām rets izņēmums, visticamāk, tikai iekšzemes reisiem.
Un uz konkrēto piemēru tomēr tas laikam neies cauri.
Es gan tos laikus neesmu piedzīvojis, bet pieņemu, ka nebija jāizkāpj arī kādreiz, kad pa ceļam uz Ziemeļameriku bija jāuzpilda degviela Islandē, Ganderā vai cik tālu nu lidmašīnas degvielas tvertne velk. Protams, nu jau citi laiki un citas paražas.
Jōnsi, Tevis aprakstītais gadījums ir savādāks, tas ir tad, kad aviosabiedrība apzināti pārdod lidojumu XXX-YYY ar tehnisku vai citādu piestāšanu pa ceļam lidostā ZZZ. Pasažieris nopērk lidojumu XXX-YYY, iespējams pat nezinot, ka pa ceļam būs nosēšanās ZZZ. Un arī tad rīcība ir atkarīga no aviosabiedrības / lidostas, reizēm dzen visus ārā un tad atkal laiž iekšā, reizēm atļauj palikt.
keflavik ideja ir savādāka, atsevišķi nopirkt biļetes XXX-ZZZ un ZZZ-YYY un cerēt, ka šos lidojumus izpildīs tā pati lidmašīna. Tas neies cauri, īpaši ar aviosabiedrību, kura pārdod tikai tiešos lidojumus.
Ir diezgan bieži nācies nosēsties citā lidostā un tad turpināt ceļu uz galamērķi, neizkāpjot no lidmašīnas, bet praktiski visos gadījumos kā galamērķis pirms iekāpšanas man bija norādīta pēdējā lidosta. Piemēram, BT Rovaniemi-Turku-Rīga, vai trakākais gadījums, kuru droši vien atcerēsies vēl daži ceļakājieši, kad gandrīz izkāpām Maturin reisā Caracas-Ciudad Bolivar, jo neviens nepabrīdināja, ka tas nav galapunkts. Lidojumos, kas domāti kā divi atsevišķi posmi, šādas lietas visticamāk neies cauri, ja nu vienīgi kāds izņēmuma gadījums, kādi arī nav izslēgti.
Šitais gadījums, lidojot uz BUD caur Ļutonu neies cauri, ne sēžot lidmašīnā, ne arī ejot ārā no lidmašīnas, jo UK ielidojot ir robežkontrole un samērā lieli attālumi vienas Londonas lidostas ietvaros. Domāju, ka RIX - Ļutona apkalpo Rīgā bāzētā WIZZAIR lidmašīna, tāpēc maz ticams, ka šī lidmašīna tālāk lidos uz Budapeštu. Vismaz šī brīža saraksts sastādīts tā, ka lidmašīna no Ļutonas pēc 6 st.15 min. atgriežas RIX lidostā. Varētu paveikties tikai tad, ja Ļutonā no RIX ielido ātrāk un uzreiz pēc apstāšanās arī sāk laist ārā no lidmašīnas, kas lielās lidostās notiek ne vienmēr, jo jāgaida, kad atbrīvosies "parkošanās placis lidmašīnai».
Principā var gan - saku pēc personīgās pieredzes.
Šovasar, šķērsojot Kanādu ar diviem lidojumiem, pēc nosēšanās Vinipegā stjuarti informēja, ka tie, kas turpina ceļu uz Kalgari, var palikt savās vietās. Izdevīgi gan aviokompānijai, gan pasažieriem - kam nu vajag Vinipegu, tie izkāpj, pārējie dodas tālāk bez nekādiem sarežģījumiem, plus vēl citi iekāpj. Es gan pieņemu, ka tas ir tiešām rets izņēmums, visticamāk, tikai iekšzemes reisiem.
Un uz konkrēto piemēru tomēr tas laikam neies cauri.
Lidoju ar Emirates: HKG-DXB ar stopu BKK lidostā. Bija tāds pats, stjuarti informēja, ka tie, kas turpina lidot uz DXB, var palik savās vietās Bet stjuarti parbauda pēc tam vēlreiz biletes lidmašīnā
Nu ko Jūs jaucat iekšā pilnīgi atšķirīgus gadījumus, nezinu nevienu piemēru, kad kādam būtu atļauts palikt lidmašīnā sākotnēji aprakstūtā situācijā - pat jā tā tiešām ir tā pati lidmašīna (kas ir tikai pasažiera pieņēmums)
Interesanti, kā ir ar cilvēcisko faktoru. Nu, piemēram, pasažierim ir iekāpšanas karte uz nākamo reisu, stjuarts ir labs paziņa, un tiek sarunāts, ka paliks lidmašīnā. No malas jau neviens nenāk kontrolēt, kas tur tai lidmašīnā īsti notiek, ne?
Tas nav nopietni (ja nu vienīgi kādā kaktu aviosabiedrībā Āfrikas vidienē). Tik stingri regulētā nozarē kā avio tas stjuartam nozīmētu vismaz darba zaudēšanu. Viņš/viņa jau arī nevar zināt, vai iekāpšanas karte īsta jeb pats sacerēji un izdrukāji.
Pie iekāpšanas jau pasažierus arī skaita, un salīdzina, vai visi ir ieradušies. Ja kāds ir reģistrējies reisam, bet neierodas pie geita, tad to parasti meklē skaļrunī, tiesa gan, lētās aviokompānijas to laikam nedara. Pēc tam lidmašīnā vēlreiz pārskaita, abiem cipariem ir jāsakrīt. Ja reiss netiek izpildīts kā viens vesels ar nosēšanos, tad tur tiešām būtu jāpārkāpj visas iespējamās instrukcijas, lai kādu atstātu lidenē.
Mana paziņa Stambulā ielavījās lidmašīnā bez reğistrēšanās un tas beidzās ar to, ka stjuarte tramīgi staigāja pa salonu un sauca viņu uzvārdā un meklēja. Rokās viņai bija saraksts. Acīmredzot no RIX, jo mēs pārsēdāmies lidošanai tālāk. Viss beidzās labi, visi priecīgi!
Tas gan ir cits gadījums...
Man bija šāda jautrība - UK lidostā posmā starp ieiešanu Departure gates teritorijā un konkrēto geitu mans tīnis pamanījās pazaudēt izdrukāto boarding pass.
Meitene (easyjet) bija laipna un atstāja mūs uz pašām beigām, pārbaudīja sarakstā un palaida. Stjuarte lidmašīnā, kura arī pārbauda biļetes, mūsu stāstam automātiski neticēja bet sazinājās ar lidostu, lai to pārbaudītu. Tikai tad ļāva iet sēsties.